Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 16:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Precies dit. Verder zie ik alleen dat alles wat met vega te maken heeft volgens jou niet goed is en ik zie je weinig ups noemen over het vlees gedeelte, behalve 'Op een site zitten mensen die al hun lichamelijke problemen kwijt zijn door alleen vlees te eten', wat echt heel erg doet denken aan shit als 'Mijn oma is nooit gevaccineerd en kern gezond' of 'Ik ken heel veel mensen die roken als een ketter en allemaal in de 80 zijn'. Ook het feit dat je constant zegt 'Ik zie dit op Facebook' doet vrij weinig positiefs met je verhaal.

Nee, totaal niet hetzelfde. Dit zijn tienduizenden mensen die hun hele voedingspatroon drastisch omgooien en daarmee ineens weer kerngezond zijn, waar ze jarenlang met allemaal problemen hebben gekampt. Dat is heel wat anders dan elke dag met heel veel loten meedoen aan de longkankerloterij en toch nooit winnen.

Je leest dus ook duidelijk niet goed wat ik zeg. Ik zie media-artikelen voorbij komen op Facebook, dan lees ik die artikelen, en vervolgens lees ik het wetenschappelijke artikel aar het artikel op gebaseerd is. Ook zie ik anekdotes ja, maar dat zijn meestal hele boekwerken, verhalen, filmpjes, medische rapporten erbij, alles. Das heel wat anders dan simpelweg "Dat hep op feesboek gestaan". Ik ben 5 jaar opgeleid om kritisch te zijn naar dit soort dingen, om niks zomaar aan te nemen, denk je dat ik dat dan bij een paar anekdotes van wat onbekenden online wel direct doe? Zou wel heel hypocriet zijn.

Een vega(n) dieet is deficiënt in een hele boel voedingsstoffen (heb de meeste al genoemd), het is extreem moeilijk om voldoende van alles binnen te krijgen. Doe je dit niet goed, dan onttrek je dus langzaam maar zeker al je lichaamsreserves leeg, je botten worden zwak en als je wat ouder wordt kamp je supersnel met problemen omdat je lichaam al z'n buffers kwijt is en sowieso al in verzwakte staat rondloopt.

Spobbertiet schreef:
Conclusie, iedereen moet doen waar die blij van wordt. Helaas merk ik zelf ook dat er als vleeseter toch neerbuigend naar je wordt gekeken ("jij houdt ook nergens rekening mee, jij veroorzaakt de plastic soep, door jou xxx")

Zeker. Iedereen moet lekker doen wat ie denkt dat het beste voor hem/haar is. Ik merk alleen dat heel veel mensen verkeerd geïnformeerd zijn en dat vind ik jammer en als voedingswetenschapper voelt het als m'n taak om daar iets tegen te doen, daarom tetter ik dingen van de daken.

Een gemiddelde vega/klimaatgekkie vergeet even dat hun meeste producten net zo goed in plastic zitten, dat avocado's niet magisch naar Nederland teleporteren, en dat amandelen meer "water kosten" dan een biefstuk. Zo kan je nog wel even doorgaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 16:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Helaas merk ik zelf ook dat er als vleeseter toch neerbuigend naar je wordt gekeken ("jij houdt ook nergens rekening mee, jij veroorzaakt de plastic soep, door jou xxx")

Oprecht? Zulke mensen spuug je toch in het gezicht? Of is dit een randstand dingetje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 16:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wel interessant om te zien dat een gemiddeld mens zoveel moeite heeft met het geloven dat minder vlees niet nodig is en dat vlees gewoon gezond is. De simpel aan te vallen dingen die ik zeg worden onderuit gehaald, de artikelen die ik plaats en de lappen tekst die ik typ lijken te worden weggewuifd als "zal wel, teveel info, cba".
https://annals.org/aim/fullarticle/2752 ... tions-from
Dat is vanuit gezondheidsoogpunt. Beste verzamelstudie ooit naar vlees, conclusie: geen bewijs om minder vlees te eten. (deze studie heeft heel veel tegengas gekregen van wetenschappers die betaald worden door anti-vlees kamp, staat mooi uitgelegd in dat artikel dat ik eerder plaatste over hoe krom het wereldje is en hoe geld een rol speelt). En door vega's uiteraard. Het is allemaal incorrecte kritiek overigens, als je wat meer van voedingsonderzoek af weet.

Ik verdedig alleen een voedingsproduct dat de mensheid al sinds het begin der tijden eet en waar we de dominante soort op aarde mee zijn geworden. Jagen en meer vlees eten is 100% wat ons onderscheidt van andere primaten, dat staat als een paal boven water. De chimpanzee, ligt het dichste bij ons qua fysiologie en intellect, staat ook bekend om het groepsjagen. In de natuur is 't verdomd lastig om voor de mens eetbare planten te vinden en fruit, noten en knollen waren een stuk minder groot en voedzaam in de originele vorm en alleen in het seizoen te verkrijgen. De mens heeft een hele korte dikke darm en is amper in staat plantenmaterie te verteren... 't is allemaal zo obvious als je verder kijkt dan het gemiddelde geschreeuw.

De laatste tijd verschijnt er een heleboel bullshit over vlees in de media, en worden er waardeloze observationele studies gepresenteerd met resultaten die elke statisticus in de prullenbak zou flikkeren... Er worden incorrectie klimaatberekeningen gepresenteerd of verkeerde interpretaties van data... En iedereen gelooft dat klakkeloos, omdat 't vaker voorbij komt ofzo? Elke idioot met wat geld om artikelen/claims de wereld in te smijten kan zijn filosofie tot waarheid maken.

Tegengas wordt gezien als alu-hoedjes-gedoe of direct gepoogd onderuit te halen. Goede wetenschap/feiten winnen nooit, kuddegedrag en geld tillen de huidige maatschappij.

:list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 16:35 
 
Hardtraxx Veteran

Alm1ghty schreef:
Spobbertiet schreef:
Helaas merk ik zelf ook dat er als vleeseter toch neerbuigend naar je wordt gekeken ("jij houdt ook nergens rekening mee, jij veroorzaakt de plastic soep, door jou xxx")

Oprecht? Zulke mensen spuug je toch in het gezicht? Of is dit een randstand dingetje?

:lol:

randstand klinkt wel geyl
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 16:42 
 
Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
Wel interessant om te zien dat een gemiddeld mens zoveel moeite heeft met het geloven dat minder vlees niet nodig is en dat vlees gewoon gezond is. De simpel aan te vallen dingen die ik zeg worden onderuit gehaald, de artikelen die ik plaats en de lappen tekst die ik typ lijken te worden weggewuifd als "zal wel, teveel info, cba".
https://annals.org/aim/fullarticle/2752 ... tions-from
Dat is vanuit gezondheidsoogpunt. Beste verzamelstudie ooit naar vlees, conclusie: geen bewijs om minder vlees te eten. (deze studie heeft heel veel tegengas gekregen van wetenschappers die betaald worden door anti-vlees kamp, staat mooi uitgelegd in dat artikel dat ik eerder plaatste over hoe krom het wereldje is en hoe geld een rol speelt)

Ik verdedig alleen een voedingsproduct dat de mensheid al sinds het begin der tijden eet en waar we de dominante soort op aarde mee zijn geworden. Jagen en meer vlees eten is 100% wat ons onderscheidt van andere primaten, dat staat als een paal boven water. De chimpanzee, ligt het dichste bij ons qua fysiologie en intellect, staat ook bekend om het groepsjagen. In de natuur is 't verdomd lastig om voor de mens eetbare planten te vinden en fruit, noten en knollen waren een stuk minder groot en voedzaam in de originele vorm en alleen in het seizoen te verkrijgen. De mens heeft een hele korte dikke darm en is amper in staat plantenmaterie te verteren... 't is allemaal zo obvious als je verder kijkt dan het gemiddelde geschreeuw.

De laatste tijd verschijnt er een heleboel bullshit over vlees in de media, en worden er waardeloze observationele studies gepresenteerd met resultaten die elke statisticus in de prullenbak zou flikkeren... Er worden incorrectie klimaatberekeningen gepresenteerd of verkeerde interpretaties van data... En iedereen gelooft dat klakkeloos, omdat 't vaker voorbij komt ofzo? Elke idioot met wat geld om artikelen/claims de wereld in te smijten kan zijn filosofie tot waarheid maken.

Tegengas wordt gezien als alu-hoedjes-gedoe of direct gepoogd onderuit te halen. Goede wetenschap/feiten winnen nooit, kuddegedrag en geld tillen de huidige maatschappij.

:list:


Dit dus. Ik erger me vaak kapot aan van die mensen die bij een beetje tegengas van een ander wat totaal ingaat op wat de o zo heilige media roept al beginnen met hun 'alu-hoedjes' . Soms hebben mensen met tegengas echt wel goede punten, maar willen mensen er niet naar luisteren want bij het NOS Journaal zeiden ze dit en dat is dan dus ook de waarheid :lol:

Mensen zouden eens wat breder moeten kijken dan hun eigen bubbeltje, krijg je veel betere inzichten van
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 16:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind het vooral interessant dat zoveel mensen heilig overtuigd zijn na 't alleen horen en af en toe iets korts lezen, en niks aan willen nemen van iemand die tot z'n neus in de wetenschap zit al jarenlang en ook leest wat andere wetenschappers aan alle kanten van 't spectrum erover denken.

En dat als je aankaart dat de wereld niet eerlijk in elkaar zit, geld de belangrijkste drijfveer is... Dat je dan als conspiracy theorist wordt bestempeld.
Zeker in een tijd waarin Trump president is en we weten hoe de sigarettenindustrie en de suikerindustrie zich hebben gedragen in het verleden, dan lijkt me dat toch niet zo raar om te geloven? :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 16:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Inno schreef:
Vind het vooral interessant dat zoveel mensen heilig overtuigd zijn na 't alleen horen en af en toe iets korts lezen, en niks aan willen nemen van iemand die tot z'n neus in de wetenschap zit al jarenlang en ook leest wat andere wetenschappers aan alle kanten van 't spectrum erover denken.

En dat als je aankaart dat de wereld niet eerlijk in elkaar zit, geld de belangrijkste drijfveer is... Dat je dan als conspiracy theorist wordt bestempeld.
Zeker in een tijd waarin Trump president is en we weten hoe de sigarettenindustrie en de suikerindustrie zich hebben gedragen in het verleden, dan lijkt me dat toch niet zo raar om te geloven? :huh:


Nou nou je maakt het allemaal groter dan dat het is hoor. Ik was benieuwd naar de onderbouwing van je marketing claims, die heb je gegeven. Prima toch? Hoef je je niet meteen zo aangevallen te voelen. Voor de rest is iedereen hier blij dat volgens jou lekker vlees mag eten dus overdrijf niet zo joh :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 17:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Even terugkomend op het onderwerp, ik vind dat er op de grotere festivals (pak ‘m beet Rebirth en Defqon en alles daartussenin) voldoende aanbod is qua vegetarisch voedsel. Zitten ook best lekkere dingen tussen. Ik vind ook wel dat je het tegenwoordig niet meer kan maken om helemaal niks vegetarisch aan te bieden. Iedereen maakt zijn eigen keuze (of het nou vanwege milieu, gezondheid, medelijden met dieren is) en eten is gewoon een primaire levensbehoefte. Dus minimaal een broodje gezond of frietje moet er wel zijn.
Mijn vriendin is ook vegetariër dus ik eet zelf zo’n 1 keer per week vegetarisch, denk ook dat dat prima is betreffende milieu en de vee-industrie. Maar helemaal stoppen met vlees zou ik echt niet kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 17:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Nou nou je maakt het allemaal groter dan dat het is hoor. Ik was benieuwd naar de onderbouwing van je marketing claims, die heb je gegeven. Prima toch? Hoef je je niet meteen zo aangevallen te voelen. Voor de rest is iedereen hier blij dat volgens jou lekker vlees mag eten dus overdrijf niet zo joh :P

Was niet zozeer op jouw antwoord, meer in 't algemeen en niet eens alleen op dit topic gericht. Ik kan kritische vragen stellen alleen maar waarderen, moet ook wel, dat is goede wetenschap, niks zomaar aannemen. Maar zie nu dat 't iets te defensief over kwam, was niet m'n intentie.
Word soms gewoon een halve vega wat betreft commitment als er weer eens foutieve dingen over vlees of voeding worden gepost/gezegd en dan typ/denk ik wat te snel :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 17:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Inno schreef:
makrooy schreef:
Nou nou je maakt het allemaal groter dan dat het is hoor. Ik was benieuwd naar de onderbouwing van je marketing claims, die heb je gegeven. Prima toch? Hoef je je niet meteen zo aangevallen te voelen. Voor de rest is iedereen hier blij dat volgens jou lekker vlees mag eten dus overdrijf niet zo joh :P

Was niet zozeer op jouw antwoord, meer in 't algemeen en niet eens alleen op dit topic gericht. Ik kan kritische vragen stellen alleen maar waarderen, moet ook wel, dat is goede wetenschap, niks zomaar aannemen. Maar zie nu dat 't iets te defensief over kwam, was niet m'n intentie.
Word soms gewoon een halve vega wat betreft commitment als er weer eens foutieve dingen over vlees of voeding worden gepost/gezegd en dan typ/denk ik wat te snel :surrender:


Haha ja fair enough, snap het ook wel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 17:53 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
Wat is precies het doel van je topic?


Ik merkte dat er veel dierlijk aanbod is op feesten en minder plantaardig en wilde weten wat mensen daarvan vonden. Buiten de discussie plantaardig of dierlijk, zie ik ook dat het aanbod vaak wel erg simpel is en ben ik wel benieuwd wat mensen graag zouden zien op feesten.

Je staat heel de dag te dansen en daarom vind ik het wel fijn om goed te eten. Van de opties die er vaak zijn vind ik pasta wel fijn. Als ik kon kiezen, zou ik ook graag wat vaker een curry bestellen of een wrap met bijvoorbeeld een Mexicaanse vulling of met Falafel en hummus. Hoe staan jullie hier tegenover?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 17:54 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Beste Inno, waar heb je gestudeerd :) ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 18:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jesse Raver schreef:
Beste Inno, waar heb je gestudeerd :) ?

Ik heb in Wageningen gestudeerd. Ze hebben me geleerd om een goede kritische wetenschapper te zijn, wat de beperkingen van bepaald onderzoek zijn en hoe je veel dingen niet zomaar moet geloven en hoe je het zelf beter kan doen. Gek genoeg heb ik daar ook meerdere vakken gehad waarbij ze precies deden waarvan we in een ander vak leerden dat niet de bedoeling was. Wageningen zit zelf helaas ook diep in de zak van de industrie. Het algehele advies dat je uit Wageningen krijgt zal passen bij dat van een vega, ook al zijn vele wetenschappers het er totaal niet mee eens.

Voor de sheuw even een artikel dat m'n zorgen redelijk goed omvat:
https://www.bbc.com/future/article/2020 ... zyA8r4c_WA

(BBC post over het algemeen trouwens veel anti-vlees artikelen, dus ik stond er van te kijken dat ze dit ook plaatsen).

Ik denk overigens dat op kleine feestjes mensen die wat anders willen dan de standaard meuk (patat, broodje hamburger en/of een hotdog ofzo) altijd de lul zullen zijn. Ik heb me er bij neergelegd iig :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 19:00 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dus, vlees is niet ongezond.

Dit klopt.

Verwerkt vlees is wel ongezond.

Klopt.

Vegan/Vega is niet altijd gezond of beter

Klopt.

Je kan dan wel studies blijven roepen maar als je het argument van financiering door een bepaalde industrie er bij haalt, dan geldt dat voor beide kanten. Je kan niet zeggen dat een t minder doet puur omdat je voor dat kamp bent. Niemand weet wat er achter de schermen afspeelt en het is heel makkelijk lekker selectief je informatie als waarheid te bestempelen.

Ook wordt er aan beide kanten neerbuigend over de ander gedaan.

De reden dat ik persoonlijk geen verwerkt vlees meer eet is vooral de grote vervuiling van die industrie (dus niet specifiek de vleesindustrie en zo is de grootste ontbossing te wijten aan de palmolie en soja industrie) en ook hoe inhumaan bijna al die fabrieken zijn (naar mens en dier) en voor mn eigen gezondheid.

Conclusie blijft, doe waar jij en je geweten je het beste bij voelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 19:07 
 
Hardtraxx Veteran

Denk dat die meer bedoelt dat de financiering richting anti vlees groter is, aangezien je het veel prominenter ziet terugkomen (en er meer geld valt te verdienen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 19:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Wel goeien handel, meer vlees eten en nog gezonder worden.

Dus wat betreft vegetarisch voedsel op feesten: dat eet ik vanaf nu natuurlijk al helemaal niet meer. Meer vleesch!


En uiteindelijk kom je op een Qlimax toch ook niet verder dan anderhalve banaan op de hele nacht. En zelfs dat lukt dan soms niet eens :lol: .

Desalniettemin heb ik niet heel veel te klagen over het voedselaanbod op (grote) feesten. 9 van de 10 keer eet ik toch een bak pasta. Zo'n 5 jaar geleden op Defqon per ongeluk eens een falafelrol op en dat was oprecht niet te vreten, dus kom maar door met dat vlees.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 19:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dus, vlees is niet ongezond.

Dit klopt.

Verwerkt vlees is wel ongezond.

Klopt.

Vegan/Vega is niet (altijd) gezond of beter

Klopt.

Conclusie blijft, doe waar jij en je geweten je het beste bij voelen.

Dat waren idd m'n belangrijkste punten :)

Spobbertiet schreef:
Denk dat die meer bedoelt dat de financiering richting anti vlees groter is, aangezien je het veel prominenter ziet terugkomen (en er meer geld valt te verdienen)

Exactry
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 19:23 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Denk dat die meer bedoelt dat de financiering richting anti vlees groter is, aangezien je het veel prominenter ziet terugkomen (en er meer geld valt te verdienen)


Zoals dit, dit is ook gewoon een aanname.

Dat weten wij niet en welke meer prominent naar voren komt ligt aan tig factoren.

Uiteindelijk kom je toch op een kinderachtig welles nietes en hij doet het meer spelletje terug.

Beide kanten zijn slecht. En jouw persoonlijke voorkeur leidt je meer naar het ene of het andere kamp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 19:29 
 
Hardtraxx Veteran

Als je niet doorhebt dat er een algemeen stigma en beweging één kant op is, wat blijkbaar niet echt gefundeerd is, dan kan er vanalles kloppen idd.

Ben wel benieuwd naar een van de tig factoren

en ja ik ben een beetje biased<3
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 19:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Als je niet doorhebt dat er een algemeen stigma en beweging één kant op is, wat blijkbaar niet echt gefundeerd is, dan kan er vanalles kloppen idd.

Ben wel benieuwd naar een van de tig factoren

en ja ik ben een beetje biased<3


Gaat beide kanten op, je hebt irritante mensen die hun vegan stijl bij jou willen doordrammen, maar ik ken ook vegetarische mensen die liever niet zeggen dat ze vega zijn omdat er mensen zijn die je ervoor uitlachen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 19:56 
 
Hardtraxxer

Nuracore schreef:
joostmakaay schreef:
Ik consumeer alles behalve eten op feesten, dus heb hier geen mening over.

Hoe hou je dat op een feest van 10 uur vol? Ik heb dan toch echt wel een keer eten nodig


Van te voren jezelf flink vol duwen, en zorgen dat je eten bij je hebt wat kunt opeten wanneer je terugkomt bij de bus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 20:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wanneer doen we een Hardtraxx Steakhouse meeting?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 20:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Inno schreef:
Ik heb in Wageningen gestudeerd. Ze hebben me geleerd om een goede kritische wetenschapper te zijn, wat de beperkingen van bepaald onderzoek zijn en hoe je veel dingen niet zomaar moet geloven en hoe je het zelf beter kan doen. Gek genoeg heb ik daar ook meerdere vakken gehad waarbij ze precies deden waarvan we in een ander vak leerden dat niet de bedoeling was. Wageningen zit zelf helaas ook diep in de zak van de industrie. Het algehele advies dat je uit Wageningen krijgt zal passen bij dat van een vega, ook al zijn vele wetenschappers het er totaal niet mee eens.


Ik woon/studeer ook in Wageningen en inderdaad zijn ze flink connected met de voedingsindustrie. Unilever heeft zelfs een gigantisch onderzoekscentrum daar neer gepland afgelopen jaar. Maar deze typerende connectie tussen de universiteit en bedrijfsleven en daarmee toegepast onderzoek is juist waarom Wageningen op de wereldniveau bizar hoog scoort mbt levensmiddelentechnologie en omgevingswetenschappen.

Maargoed, ik ben totaal geen voedingsstudent, ik ben student klimaatstudies, dus ik werd hierdoor wel echt keihard getriggerd.

Inno schreef:

Basshunterzz schreef:
Pas op hoor, dadelijk krijg je nog een klimaatgekkie op je dak

Ik eet ze op. Past in m'n dieet.


:mad:

Uiteindelijk moeten we wel naar meer plant-based diets heen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 20:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Om terug te komen op het onderwerp. Ja ik zie graag meer vegetarische / veganistische opties op evenementen. Zelf ben ik flexitarier, maar eet wel regelmatig vega / vegan en kan het steeds meer waarderen.

Moet wel zeggen dat de bewustwording omtrent en de stap naar vega / vegan enorm groeit. Maar ik leef ook in de groene sustainability bubbel Wageningen. Aan het thuisfront op het Brabantse platteland leeft het veel minder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 20:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Zo'n 5 jaar geleden op Defqon per ongeluk eens een falafelrol op en dat was oprecht niet te vreten, dus kom maar door met dat vlees.

Op Psy-Fi hadden ze ook alleen maar vegetarisch eten (vond dat persoonlijk een beetje bull) maar toen heb ik echt zo’n overheerlijke falafelwrap gehad. Mensen van die toko kwamen uit het Midden-Oosten, dus zal wel meegeholpen hebben. Oprecht het lekkerste wat ik ooit op een festival heb gegeten.

Heb 100x liever zo’n wrap dan zo’n kleffe hamburger met vieze bbq-saus. Maar goed, zal wel uitmaken of het door een authentiek zaakje gemaakt wordt of zo’n grote tent als op Defqon.1. Die pasta’s zijn ook altijd zo vies aan elkaar geplakt.

Overigens kan ik als ex-vegetariër wel stellen dat ik mij op den duur niet goed meer voelde zonder vlees. Erg veel last van vermoeidheid etc. en vaak ziek. Toen ik dus na 7 jaar weer vlees ging eten, knapte ik vrij snel wel op. Geen idee of dit een causaal verband had. Moet zeggen dat ik mij toentertijd niet echt verdiepte in gezonde voeding en ik nam, op vitamine B12 en ijzer na, ook geen supplementen om eventuele tekorten aan te vullen. Inmiddels heb ik mij wel in gezonde voeding verdiept en ben er toch wel redelijk van overtuigd dat een gezond dieet vlees bevat. Maar iedereen moet gewoon doen waar ‘ie zich goed bij voelt natuurlijk. Ik word zelf soms wel een beetje flauw van dat gepush om alles maar vega(n) te maken. Ik bedoel, prima als mensen vega(n) zijn, maar ga het mij niet verplichten. Ik duw bij hen ook niet verplicht een stuk vlees door de strot toch? Zo rant uit.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen