Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 12:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Boeit mij persoonlijk geen reet, maar ik vind wel dat er keuze zou moeten zijn voor iedereen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 13:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
In mijn ogen mis je ook het grote gros mineralen enz. Tenzij iemand anders kan aangeven?

Als afgestudeerd voedingsonderzoeker kan ik je vertellen dat je inderdaad een shitload aan voeding mist. Maar goed, dat mis je ook met een broodje unox of zwaar bewerkt troepvlees en wit brood.
Dus tenzij het een keurige 100% rundvlees burger is kan je wel stellen dat festival/feestvoer sowieso vrij matig is qua voedingswaarde.\

Ik kan zelf alleen maar onbewerkt vlees eten, mag geen gluten en zelfs geen groenten... Voor mij is er ook nooit wat te vreten op een feest. Ik smokkel soms zelf gewoon wat mee naar binnen :P Ze kunnen onmogelijk op kleine feestjes met iedereen rekening houden. Patat met ketchup is idd vega, en met een beetje mazzel zelfs vegan. Dan mag je al blij zijn dat er iets is, mij lukt 't niet :(

And err, hate to break it to you guys... Minder vlees eten is niet beter voor je gezondheid, nul bewijs voor, het beste bewijs wijst zelfs naar de essentie van vlees voor gezondheid. En zelfs voor het milieu doet het verrassend weinig en op de lange termijn werkt het uitputting van de aarde juist in de hand. De berichten in de media zijn allemaal marketingstrategieën van bedrijven die vleesvervangers produceren helaas, of andere producten verkopen die lekkerder gaan lopen als men minder vlees gaat eten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 13:11 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Op Awake was alles vegetarisch.
Ben zelf geen vegetarier verder, maar heb oprecht niks gemist aan vlees verder. Patat met een bamischijf of vegetarische kroket of pizza ligt er nog steeds en was kats lekker.

En idd, in gezond onbewerkt vlees zit veel vitamine B en eiwit. En dat heb je nodig. Vegetarische opties bieden dit ook wel btw, met de nodige eiwitten en vitamine B. Maar bij vegan wordt het al lastiger meende ik. Maar als we toch op ons planeetje moeten letten, dan is de vleesindustrie wel de meest vervuilende. Soja net zo trouwens. Als ik vleesvervangers kan vinden die chill smaken, en dat heb ik, dan heb ik geen probleem met vaker dat te eten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 13:21 
 
Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
Nuracore schreef:
In mijn ogen mis je ook het grote gros mineralen enz. Tenzij iemand anders kan aangeven?

Als afgestudeerd voedingsonderzoeker kan ik je vertellen dat je inderdaad een shitload aan voeding mist. Maar goed, dat mis je ook met een broodje unox of zwaar bewerkt troepvlees en wit brood.
Dus tenzij het een keurige 100% rundvlees burger is kan je wel stellen dat festival/feestvoer sowieso vrij matig is qua voedingswaarde.\

Ik kan zelf alleen maar onbewerkt vlees eten, mag geen gluten en zelfs geen groenten... Voor mij is er ook nooit wat te vreten op een feest. Ik smokkel soms zelf gewoon wat mee naar binnen :P Ze kunnen onmogelijk op kleine feestjes met iedereen rekening houden. Patat met ketchup is idd vega, en met een beetje mazzel zelfs vegan. Dan mag je al blij zijn dat er iets is, mij lukt 't niet :(

And err, hate to break it to you guys... Minder vlees eten is niet beter voor je gezondheid, nul bewijs voor, het beste bewijs wijst zelfs naar de essentie van vlees voor gezondheid. En zelfs voor het milieu doet het verrassend weinig en op de lange termijn werkt het uitputting van de aarde juist in de hand. De berichten in de media zijn allemaal marketingstrategieën van bedrijven die vleesvervangers produceren helaas, of andere producten verkopen die lekkerder gaan lopen als men minder vlees gaat eten.


Pas op hoor, dadelijk krijg je nog een klimaatgekkie op je dak
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 13:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Parvuz schreef:
Echt een vraag wat je hier moet neerzetten. Was te verwachten dit. :lol:

Maar om toch even serieus er op in te gaan. Wij eten thuis de helft van de tijd vegetarische vleesvervangers. Die zijn tegenwoordig echt wel lekker. Kan nooit verkeerd zijn om dat af en toe te eten. Op festivals hoeft het voor mij niet zo. Ik denk dat ze op de grote festivals vast wel kraampjes hebben met vega food. Maar kan me voorstellen dat er bij indoor feesten niet genoeg vraag naar is om dit te doen.


Waarom kan het niet verkeerd zijn. Als je dat er ook bij zet dan kan men de overweging nemen.
Voor mij persoonlijk vind ik het totaal niet interessant. Het kost vaak meer geld en smaakt niet altijd even lekker.

In mijn ogen mis je ook het grote gros mineralen enz. Tenzij iemand anders kan aangeven?

Nou, volgens mij kan het niet verkeerd zijn als we allemaal net iets minder vlees eten. Helemaal geen vlees eten hoeft van mij echt niet. Sterker nog, zou ik niet kunnen. Maar zoals ik zeg, af en toe een vegetarische vervanger eten kan niet heel verkeerd zijn. :P En ja je mist dan vast bepaalde ijzers uit vlees. Maar ik denk dat wij mensen tegenwoordig een overvloed aan vlees eten. Vooral in de westerse wereld. En misschien is de kwaliteit (qua voedingstoffen) van het vlees wat wij in bergen naar binnen werken ook wel matig.

Op feesten is het voor mij ook niet interessant overigens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 13:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
En idd, in gezond onbewerkt vlees zit veel vitamine B en eiwit. En dat heb je nodig. Vegetarische opties bieden dit ook wel btw, met de nodige eiwitten en vitamine B. Maar bij vegan wordt het al lastiger meende ik. Maar als we toch op ons planeetje moeten letten, dan is de vleesindustrie wel de meest vervuilende. Soja net zo trouwens. Als ik vleesvervangers kan vinden die chill smaken, en dat heb ik, dan heb ik geen probleem met vaker dat te eten.

Helaas klopt hier weinig van. Vleesvervangers die prima smaken missen nog steeds ziek veel voedingsstoffen die wel in vlees zitten. Carnitine, carnosine, EPA/DHA, heem-ijzer, CLA, vitamine D & A (plantaardig pre-vitamine A wordt heel matig omgezet), overige vitaminen en een wijd scala aan mineralen, B12, etc etc. De nepvorm van een vitamine die toegevoegd is is nog steeds inferieur en minder goed opneembaar dan de dierlijke vorm. Eenzelfde hoeveel eiwit uit soja/bonen/erwten (zelfs geisoleerd en dus zwaar bewerkt) heeft een veel minder gunstig aminozuurprofiel dan eiwit uit vlees. Plus het stikt van de plantenhormonen en antinutriënten, allemaal niet heel chill voor je lijf.

De vlees industrie is absoluut NIET de meest vervuilende factor voor 't milieu, dat wordt overal geroepen en is gebaseerd op een oud WHO rapport dat ondertussen allang is teruggeroepen en gecorrigeerd. Helemaal als je gewoon voor lokaal (kort transport) opgegroeid en grasgevoerd vlees gaat is vlees nagenoeg geen last voor het milieu.
Ja, intensieve veehouderij zorgt voor milieubelasting, maar zelfs die lastpost wordt ernstig overschat. Zelfs in Amerika, waar ze echt ziek kut omgaan met vee en de gevolgen, is de directe belasting maar 4% van al hun uitstoot.
Daar tegenover staat bijvoorbeeld 14% voor transport, 10% voor de gezondheidszorg...

Zoals ik al zei, het wordt allemaal opgeblazen als marketingstrategie.
De veehouderij moet absoluut slimmer, maar minder of helemaal weg is belachelijk. Vee is essentieel voor het behoud van de natuur en het vruchtbaar houden van de grond.
En vlees zou de basis moeten zijn van het dieet van de mens. Het is de reden waarom homo sapiens uiit bomen is geklommen en geen stront meer naar elkaar smijt, waarom onze hersenmassa zoveel groter is dan die van andere aap-achtigen en waarom we (als we niet obees zijn) zo'n smalle en kleine onderbuik hebben. Vega's die roepen dat ons maagdarmstelsel niet gemaakt is om vlees te verteren mogen terug de boeken in. Het is er geoptimaliseerd voor.

:list:

Basshunterzz schreef:
Pas op hoor, dadelijk krijg je nog een klimaatgekkie op je dak

Ik eet ze op. Past in m'n dieet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 13:45 
 
Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
Nuracore schreef:
Parvuz schreef:
Echt een vraag wat je hier moet neerzetten. Was te verwachten dit. :lol:

Maar om toch even serieus er op in te gaan. Wij eten thuis de helft van de tijd vegetarische vleesvervangers. Die zijn tegenwoordig echt wel lekker. Kan nooit verkeerd zijn om dat af en toe te eten. Op festivals hoeft het voor mij niet zo. Ik denk dat ze op de grote festivals vast wel kraampjes hebben met vega food. Maar kan me voorstellen dat er bij indoor feesten niet genoeg vraag naar is om dit te doen.


Waarom kan het niet verkeerd zijn. Als je dat er ook bij zet dan kan men de overweging nemen.
Voor mij persoonlijk vind ik het totaal niet interessant. Het kost vaak meer geld en smaakt niet altijd even lekker.

In mijn ogen mis je ook het grote gros mineralen enz. Tenzij iemand anders kan aangeven?

Nou, volgens mij kan het niet verkeerd zijn als we allemaal net iets minder vlees eten. Helemaal geen vlees eten hoeft van mij echt niet. Sterker nog, zou ik niet kunnen. Maar zoals ik zeg, af en toe een vegetarische vervanger eten kan niet heel verkeerd zijn. :P En ja je mist dan vast bepaalde ijzers uit vlees. Maar ik denk dat wij mensen tegenwoordig een overvloed aan vlees eten. Vooral in de westerse wereld. En misschien is de kwaliteit (qua voedingstoffen) van het vlees wat wij in bergen naar binnen werken ook wel matig.

Op feesten is het voor mij ook niet interessant overigens.


Waarom?

Broken Balance schreef:
Op Awake was alles vegetarisch.


Awoke festival :cool: :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 13:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Op Awake was alles vegetarisch.


Typisch
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 13:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Funky Cat was toch ook vegan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 14:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die paar dingen die ze aanbieden op funky cat zijn vegan inderdaad, al mocht je daar wel naar buiten om bijv. naar de snackbar te lopen die bij het naastgelegen station zit, of iets daar voor de deur laten bezorgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 14:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Parvuz schreef:
Nou, volgens mij kan het niet verkeerd zijn als we allemaal net iets minder vlees eten.


Waarom?

Owja nu moet ik zeker helemaal wetenschappelijk gaan onderbouwen waarom ik dit denk? Er staat ook "volgens mij"en niet "ik weet zeker". Want "volgens mij" eten we, vooral in de westerse wereld, te veel onnodig vlees. Ver boven wat we als mens eigenlijk nodig hebben. Daarnaast kon het best wel eens beter zijn voor het milieu. Ik ga niet allemaal onderzoeken opzoeken om dit te bewijzen want dan krijg je daar weer hele onzinnige discussies over. :P

Plus, ik zeg niet dat geen vlees eten veel beter is, ik zeg alleen dat het niet verkeerd hoeft te zijn. Maar volgens mij zit het je nogal hoog. Maar ik hoop dat ik je met dit antwoord een beetje voldoening heb gegeven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 14:32 
 
Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
Spobbertiet schreef:
Parvuz schreef:
Nou, volgens mij kan het niet verkeerd zijn als we allemaal net iets minder vlees eten.


Waarom?

Owja nu moet ik zeker helemaal wetenschappelijk gaan onderbouwen waarom ik dit denk? Er staat ook "volgens mij"en niet "ik weet zeker". Want "volgens mij" eten we, vooral in de westerse wereld, te veel onnodig vlees. Ver boven wat we als mens eigenlijk nodig hebben. Daarnaast kon het best wel eens beter zijn voor het milieu. Ik ga niet allemaal onderzoeken opzoeken om dit te bewijzen want dan krijg je daar weer hele onzinnige discussies over. :P

Plus, ik zeg niet dat geen vlees eten veel beter is, ik zeg alleen dat het niet verkeerd hoeft te zijn. Maar volgens mij zit het je nogal hoog. Maar ik hoop dat ik je met dit antwoord een beetje voldoening heb gegeven.


Haha wow, stelde ik zo'n rare vraag :lol: volgens mij betekent 'meestal' dat je redenen heb (vooral benieuwd nadat Inno heeft gezegd dat de effecten wel meevallen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 14:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hahaha, kwam wel zo beetje over, zo van: linkse groene rakker, leg maar uit waarom dan want het is allemaal onzin die klimaatverandering etc!! haha Oke dit is overdreven. Maar mijn mening/verwachting is ook niet zo raar toch? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 14:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Inno kun je onderbouwen waarom het marketingtrucjes zijn? Want dat is natuurlijk altijd makkelijk roepen. Ik ga niet ontkennen dat vlees belangrijke voedingsstoffen hebben die essentieel voor ons zijn. Maar de mate waarin wij nu vlees eten is toch buiten alle proporties?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 14:44 
 
Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
Hahaha, kwam wel zo beetje over, zo van: linkse groene rakker, leg maar uit waarom dan want het is allemaal onzin die klimaatverandering etc!! haha Oke dit is overdreven. Maar mijn mening/verwachting is ook niet zo raar toch? :P


Oke mooi, dacht bijna namelijk wel dat je een echte groene rakker SJW libtard etc. was (aangezien die heel snel triggered zijn :lol: )

Ik snap aan de ene kant je gedachte, ik ben zelf ook geen expert. Aan de andere kant zegt Inno, de 'expert', dat het allemaal wel meevalt
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 14:50 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Is ook niet veel mis met vlees eten. Zeker gewoon onbewerkt vlees. Maar de grootste vervuilers zijn onbewerkt vlees. Je McDonalds e.d.,alles voor de Massa. Vlees eten kan je best matigen, elke dag de zelfde soort dingen eten is namenlijk ook niet goed voor je.

En dat marketing gedoe klinkt wel heel alu-hoedje. Ik neem wat je zegt dan wel minder serieus. Dat er in vlees veel voedingsstoffen zitten klopt. Maar de rest wat je er achteraan zet is meer politiek gedreven dan daadwerkelijk waarheid :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 15:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Inno kun je onderbouwen waarom het marketingtrucjes zijn? Want dat is natuurlijk altijd makkelijk roepen. Ik ga niet ontkennen dat vlees belangrijke voedingsstoffen hebben die essentieel voor ons zijn. Maar de mate waarin wij nu vlees eten is toch buiten alle proporties?

De mate waarin mensen nu vlees eten is VELE malen minder dan zeg gedurende ongeveer de hele evolutie tot een paar duizend jaar geleden. Als je de historische boeken in duikt zie je dat een mongoolse strijder bijvoorbeeld 1x in de paar dagen bijna een half schaap in z'n eentje op vrat. KILO's vlees per week dus.
We zijn wel gewoon met veel te veel mensen, dus het is logisch dat niet iedereen dat nu meer kan doen. Vlees was sinds de landbouw-tijd vooral voeding voor de rijken, de populatie werd tam gehouden met spotgoedkoop "slave-food", oftewel granen en aardappelen enzo. Daarop thrived men niet, dus waren ze ook geen competitie voor de adel/rijken. Dit is natuurlijk geen keihard bewijs en niet bepaald wetenschappelijk, plus vroeger wisten ze geen reet. Ze wisten wel dat vlees belangrijk was voor gezondheid, dat is gewoon om je heen kijken (de meeste voedingsstudies doen trouwens tegenwoordig niet anders dan beetje schijnverbanden leggen tussen observaties).

Marketing: omdat de studies die het tegendeel bewijzen nooit in de media komen. Net als de wetenschappelijke weerleggingen van studies die voorheen de media bereikt hebben en simpelweg waardeloos blijken te zijn. Die EAT-Lancet studie was serieus een maand lang niet van m'n Facebook af te slaan, terwijl minstens 3/4 van de voedingswetenschappers het er totaal niet mee eens is.

Als je kijkt naar de partijen die meebetalen aan zulk onderzoek, en wat voor paychecks bepaalde "leading scientists" af en toe krijgen (ook onder tafel)... Het is best wel duidelijk dat het allemaal belangenverstrengelingen zijn. Ik had ooit een redelijk duidelijk artikel dat heel gericht marketing en "corruptie" aangaf, maar kan het even niet meer vinden helaas.
Gewoon even om aan te geven hoe corrupt de voedingsonderzoeks-wereld eigenlijk is:
https://jamanetwork.com/journals/jama/f ... le/2759201
https://www.nature.com/articles/s41430-019-0488-8

Bill gates investeert FLINK in beyond meat, James Cameron 140 miljoen in pea protein (vleesvervangers etc) https://www.livekindly.co/filmmaker-jam ... ingredion/. Toevallig komt de game changers ook van hem.

Het is niet alleen marketing, het is ook simpelweg geloofsovertuiging van vega's, en er werken kennelijk ook veel vega's in de media. De marge op bewerkt voedsel is vele malen groter dan de marge op vlees, daarom zal je in reclame/media altijd een vertekening zien richting het anti-vlees-kamp.

Parvuz schreef:
Hahaha, kwam wel zo beetje over, zo van: linkse groene rakker, leg maar uit waarom dan want het is allemaal onzin die klimaatverandering etc!! haha Oke dit is overdreven. Maar mijn mening/verwachting is ook niet zo raar toch? :P

Gebaseerd op wat de gemiddelde Nederlander hoort en leest en ziet is dit een hele logische conclusie. Het is echter niet waar. Vlees is essentieel.

Even ter contrast: Ik zit in een Facebook groep met mensen die serieus ALLEEN MAAR VLEES eten. Niks anders. En daar staan ziek veel succesverhalen, elke dag weer, van mensen die 20 jaar lang allemaal gezondheidsklachten hebben gehad en die als sneeuw voor de zon verdwijnen na een paar maanden dat dieet te doen. Als je 't interessant vindt, kijk voor de grap eens op MeatRX.com naar de success stories.
Mensen met ADHD, paniekaanvallen, reuma, slaapproblemen, depressie, diabetes, nierklachten, noem het maar op. Het wordt allemaal 10x beter.

Ik geef natuurlijk heel veel om m'n mede haattraxxer, dus ik wens jullie allen het allerbeste toe en geef je hierbij het advies om EXTRA vlees te eten als je gezondheid je lief is. Je komt wel degelijk een hoop te kort. Zelfs als je "normaal" vlees blijft eten. Het is niet te veel, het is te fucking weinig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 15:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Broken Balance schreef:
Op Awake was alles vegetarisch.


Typisch

Wilde net hetzelfde posten.

Inno schreef:
Als je de historische boeken in duikt zie je dat een mongoolse strijder bijvoorbeeld 1x in de paar dagen bijna een half schaap in z'n eentje op vrat.

Dat doe ik ook na een avond goed zuipen. Ik ben dus een Mongolische Strijder. :cool: :cool: :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 15:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
En dat marketing gedoe klinkt wel heel alu-hoedje. Ik neem wat je zegt dan wel minder serieus. Dat er in vlees veel voedingsstoffen zitten klopt. Maar de rest wat je er achteraan zet is meer politiek gedreven dan daadwerkelijk waarheid :lol:

Het is verre van politiek gedreven, het is kennis-gedreven. Ik heb na m'n studie nog heel veel tijd zitten in het bestuderen van zowel vega- als de keto/carnivoor/low-carb wetenschappers. Elk artikel gerelateerd aan vlees komt wel langs op m'n Facebook. Het zijn altijd hele slechte studies waar men nooit een conclusie uit had mogen trekken zoals die in de media komt. Hoe meer je over wetenschap en voeding en de menselijke biologie leert, des te belachelijker klinken de vega argumenten. Ze zijn gewoon extreem zwak en meestal niet waar.
Anthropologische bewijzen wijzen ook sterk TEGEN het anti-vlees kamp.

Ik zeg niet dat ik alles weet, sta ook nog steeds open voor tegen-vlees-argumenten, maar het de meeste al wel gezien en ze zijn bijna allemaal te weerleggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 15:20 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Neem je dan ook in achting dat onze levensverwachting dubbel zo hoog is sinds de tijden die jij noemt?

Want leuk en aardig op wat je er bij haalt maar voor alle artikelen die jij afkraakt over anti vlees, kan je net zo doen bij het pro vlees kamp. Want de vleesindustrie sponsort vast niks? Zeker niet gezien het geld dat daarin omgaat?

Ik ben niet anti vlees oid. En de voornaamste reden dat ik het af en toe skip is dat je prima gezond kan rond komen van een paar keer zonder. Geproduceerd vlees skip ik altijd. Want van mij mag de massaindustrie van geproduceerd vlees wel minder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 15:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Neem je dan ook in achting dat onze levensverwachting dubbel zo hoog is sinds de tijden die jij noemt?

Want leuk en aardig op wat je er bij haalt maar voor alle artikelen die jij afkraakt over anti vlees, kan je net zo doen bij het pro vlees kamp. Want de vleesindustrie sponsort vast niks? Zeker niet gezien het geld dat daarin omgaat?

Ik ben niet anti vlees oid. En de voornaamste reden dat ik het af en toe skip is dat je prima gezond kan rond komen van een paar keer zonder. Geproduceerd vlees skip ik altijd. Want van mij mag de massaindustrie van geproduceerd vlees wel minder.

Het klassieke levensverwachting argument. Ten eerste weten we niet hoe oud de gemiddelde mens werd 20.000 of meer jaar geleden. Ten tweede was er veel meer gevaar/minder veiligheid, de natuur was veel dichterbij met alle risico's van dien, mensen moordden elkaar uit om 't minste of geringste, kinderen stierven jong of bij de geboorte... Sure, dan daalt je gemiddelde wel hard. Dat had allemaal geen zak met voeding te maken.
Dit artikel haalt 't ook aan (ken de site verder niet): https://paleoleap.com/why-cavemen-didnt-die-young/

De vleesindustrie financiert heus wel eens wat, natuurlijk. Maar zoals ik al zei, de marge op vlees is vele malen kleiner dan op bewerkt voedsel, dat is een simpel feit, en daarom hebben ze ook minder geld voor dit soort praktijken. Ook dit is weer zo'n typisch argument dat je overal hoort, vega's tetteren overal van de daken dat studies gefinancieerd zijn door de vleesindustrie. Het is wel eens deels waar, maar voor de andere kant van 't medaillon (vleesvervangers, planten-eiwit-producenten, etc etc) is het nog veel vaker waar. Herhaal iets vaak genoeg en 't wordt conventionele wijsheid, maakt niet uit of 't klopt of niet. Net als dat eiwitten slecht zijn voor de nieren, of dat vezels nodig zijn voor een gezonde stoelgang. Pure bullshit, geen enkel bewijs voor en het tegendeel is zelfs al wetenschappelijk hard gemaakt, maar 90% van de artsen en specialisten zweren er zelfs nog bij. Het is om moe van te worden.

Ik ben persoonlijk ook sterk tegen intensieve veehouderij, legbatterijen, koeien troep geven zodat ze zo sn el mogelijk groot en dik zijn voor de slacht etc. In Nederland zit dat over het algemeen al best goed tegenwoordig, maar ja, het kan nog steeds beter.
Ik weet alleen te veel over gezondheid en heb teveel ervaring met verschillende dieet-vormen om m'n eigen gezondheid eronder te laten lijden. Minder vlees heb je jezelf alleen maar mee op de lange termijn. Je kan er prima een tijdje mee weg komen hoor, de meeste vega's voelen zich zelfs aanzienlijk beter de eerste maanden (wel vergeleken met een lage kwaliteit westers dieet met vlees, dus het zegt nog niks).
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 15:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Want leuk en aardig op wat je er bij haalt maar voor alle artikelen die jij afkraakt over anti vlees, kan je net zo doen bij het pro vlees kamp. Want de vleesindustrie sponsort vast niks? Zeker niet gezien het geld dat daarin omgaat?

Precies dit. Verder zie ik alleen dat alles wat met vega te maken heeft volgens jou niet goed is en ik zie je weinig ups noemen over het vlees gedeelte, behalve 'Op een site zitten mensen die al hun lichamelijke problemen kwijt zijn door alleen vlees te eten', wat echt heel erg doet denken aan shit als 'Mijn oma is nooit gevaccineerd en kern gezond' of 'Ik ken heel veel mensen die roken als een ketter en allemaal in de 80 zijn'. Ook het feit dat je constant zegt 'Ik zie dit op Facebook' doet vrij weinig positiefs met je verhaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 15:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha, yes. Inno kan los.

Áls ik op Facebook iets voorbij zie komen over vlees is dat 100%, altijd, van hem afkomstig. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 15:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wel goeien handel, meer vlees eten en nog gezonder worden.

Dus wat betreft vegetarisch voedsel op feesten: dat eet ik vanaf nu natuurlijk al helemaal niet meer. Meer vleesch!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2020 15:57 
 
Hardtraxx Veteran

Conclusie, iedereen moet doen waar die blij van wordt. Helaas merk ik zelf ook dat er als vleeseter toch neerbuigend naar je wordt gekeken ("jij houdt ook nergens rekening mee, jij veroorzaakt de plastic soep, door jou xxx")
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen