Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 21:16 
 
Hardtraxx Veteran

Ik zou graag jullie mening willen over dit "soort van probleem"

http://nos.nl/uitzending/44814-20110807 ... 0-uur.html
+/- 10:10 min

Zoals meneer Koekkoek van Dancetour al zegt, "Festivals met een mindere kwaliteit gaan afvallen". Hoe zou zich dit in de toekomst gaan ontwikkelen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 21:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wie het meeste geld heeft wint
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 21:23 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Tjah we hebben gezien wat er met In Qontrol is gebeurd, ik moet er niet aan denken dat dit ook andere feesten treft.
Ik vind het op dit moment niet erg dat er zo'n groot aanbod (aan kleinere feesten) is, die zijn vaak net zo leuk maar wel een stuk goedkoper.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 21:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1) zolang de prijzen voor drank etc. niet gedrukt gaan worden, gaan de festivals hoe langer hoe meer geld vragen + hebben ze minder over om in belangrijkere dingen te investeren.

2) Het overaanbod aan festivals gaat de subgenres van hardstyle etc. niet ten goede komen omdat de grotere commerciele festivals al het volk (lees "dagjesmensen") naar zich toe zullen trekken
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 21:40 
 
Hardtraxx Veteran

ik bezoek juist liever een minder groot festival, vaak wordt daar beter gedraaid. Dat is mijn ervaring! Maar net als Dance Valley, echt te bizar voor woorden. Die hebben echt een grote naam opgebouwd de laatste jaren en nu dit?!?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 21:43 
 
Donateur
Avatar gebruiker

@MODS: dit mag gewoon in Algemeen gezet worden!

Je hebt een paar mogelijkheden betreft dit verhaal.

- Hardstyle feesten/festivals gaan over de kop. De prijzen worden NOG gekker dan dat ze al zijn
en de mensen worden het zat. De dagjesmensen vinden een nieuw genre dat hip wordt en alles zakt in.
Je krijgt een wederopstanding en het genre wordt weer leuk, zie jumpstyle voor dit voorbeeld.

- Sommige organisatoren zien mogelijkheden om zichzelf te vernieuwen en te differentiëren van de concurrentie.
Bijvoorbeeld met, bovengenoemde, verlaagde drankprijzen of een nieuw concept.


Mijn mening: een klein festival kan net zo leuk zijn, zo niet leuker. Ik sta liever met liefhebbers bij een kleine stage waar goed (en divers) gedraaid wordt, dan bij de mainstage met dagjesmensen en commerciële DJ's.
Ik denk dat hardstyle over de kop zal gaan, net als Jump. Stiekem hoop ik hier ook op.

Edit: ik zie zelf ook door de bomen het bos niet meer. Al die kleine festivals boeken dezelfde DJ's en durven geen risico's aan, ergens is dit logisch maar het wordt tijd dat dit gebeurd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 21:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Edit: ik zie zelf ook door de bomen het bos niet meer. Al die kleine festivals boeken dezelfde DJ's en durven geen risico's aan, ergens is dit logisch maar het wordt tijd dat dit gebeurd.

Ik vind persoonlijk dat ze beter voor die kleinere feesten line-ups kunnen maken met maar 2 headliners en de rest zeg maar "plaatselijke talenten". Scheelt een stuk in de portemonnee, en volk komt toch wel voor die headliners. Jammer is dan wel dat bijvoorbeeld Alphaverb door het "grote publiek" nog niet als headliner gezien wordt. Daarom gaan die kleine organisaties al snel naar namen als Wildstylez, NC, hhz, dbstf, coone (in België), etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 22:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mol schreef:
@MODS: dit mag gewoon in Algemeen gezet worden!

Je hebt een paar mogelijkheden betreft dit verhaal.

- Hardstyle feesten/festivals gaan over de kop. De prijzen worden NOG gekker dan dat ze al zijn
en de mensen worden het zat. De dagjesmensen vinden een nieuw genre dat hip wordt en alles zakt in.
Je krijgt een wederopstanding en het genre wordt weer leuk, zie jumpstyle voor dit voorbeeld.

- Sommige organisatoren zien mogelijkheden om zichzelf te vernieuwen en te differentiëren van de concurrentie.
Bijvoorbeeld met, bovengenoemde, verlaagde drankprijzen of een nieuw concept.


Mijn mening: een klein festival kan net zo leuk zijn, zo niet leuker. Ik sta liever met liefhebbers bij een kleine stage waar goed (en divers) gedraaid wordt, dan bij de mainstage met dagjesmensen en commerciële DJ's.
Ik denk dat hardstyle over de kop zal gaan, net als Jump. Stiekem hoop ik hier ook op.

Edit: ik zie zelf ook door de bomen het bos niet meer. Al die kleine festivals boeken dezelfde DJ's en durven geen risico's aan, ergens is dit logisch maar het wordt tijd dat dit gebeurd.


De namen bij festivals zijn nog nooit zo divers geweest? Ik kan iedergeval genoeg kleine feesten noemen nog waarbij de line up redelijk origineel is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 22:20 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wat zie jij als een redelijke line-up dan? Ik kom niet veel bijzonders tegen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 22:23 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Indien prijzen boven de 80 euro uit gaan komen kap ik er mee. Decibel vond ik eigenlijk al te veel dit jaar, volgend jaar is het dan sowieso te duur. Voor een feest ben je gewoon schandalig veel geld kwijt, alleen om binnen te komen al bijna 100 euro soms en dan komt daar het hele ratteplan nog bij..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 00:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het is knap belachelijk hoeveel festivals er tegenwoordig georganiseerd worden... Moet zeggen dat ook een groot deel van die kleinere festivals me niet bepaald aanspreekt. Het is daarbij vaak hetzelfde trucje, ze nemen DJ's uit het rijtje van Headhunterz, NC, Wildstylez, Brennan Heart, DBSTF etc. en zetten een standaard stage neer.. Nou, ik heb echt geen zin om daar mn geld aan uit te geven. Ik ga dan liever naar een groter festival waar de productie veel beter is. Houd in dat ik meer geld kwijt ben, maar ook dat ik maar een paar keer per jaar ergens heenga. Wat mij betreft prima!
Wat betreft de wildgroei voelt t een beetje aan als een 'bubbel'. Ineens is het gigantisch populair, en schieten de organisaties de grond uit. Er is bakken met geld te halen dus de organisatoren gaan lekker zo door.. Maar er gaat binnen nu en afzienbare tijd een moment komen dat die bubbel knapt, en de ene na de andere organisator in de problemen gaat komen.. De grote jongens gaan het wel redden (Q-Dance, B2S, Bass Events, UDC etc.) maar de kleinere gaan denk ik een zware tijd tegemoet...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 00:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

heeft natuurlijk ook te maken dat veel jongeren ineens een organisatie beginnen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 14:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
De grote jongens gaan het wel redden (Q-Dance, B2S, Bass Events, UDC etc.) maar de kleinere gaan denk ik een zware tijd tegemoet...

UDC kan je denk ik wel wegstrepen. Dance Valley liep niet, Ground Zero eigenlijk ook al niet.. UDC zal met iets anders op de proppen moeten komen. Waarschijnlijk een extra Hardstyle-stage met de standaard namen, maar dat verkoopt wel..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 14:54 
 

Ik kan zelf zeggen dat wij in Valkenswaard al 2 als het al niet 3 festivals moeten missen.
Maar dit komt door een gemeentebeleid die kant noch wal raakt
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 14:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Edwinn schreef:
TakkU schreef:
De grote jongens gaan het wel redden (Q-Dance, B2S, Bass Events, UDC etc.) maar de kleinere gaan denk ik een zware tijd tegemoet...

UDC kan je denk ik wel wegstrepen. Dance Valley liep niet, Ground Zero eigenlijk ook al niet.. UDC zal met iets anders op de proppen moeten komen. Waarschijnlijk een extra Hardstyle-stage met de standaard namen, maar dat verkoopt wel..


maar dan heb je weer een hardstyle area

en bij dat soort organisaties ligt de nadruk nou eenmaal niet op hardstyle, maar op de wat rustigere (DV) en met ground zero is het concept ook niet hardstyle

als je daadwerkelijk op elk feest een hardstyle area wil hebben dan verpest je idd de hele muziek stroming en feesten omdat dan werkelijk niets meer van elkaar verschilt
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 15:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kick naar algemeen.

edit:
Ik denk dat de stroom festivals nu wel een beetje ophoud. Je ziet zoveel festivals die iedere week zijn, niet normaal. De meesten zijn juist nu breed georienteerd met een House, Trance, Electro, Techno en Hardstyle stage. 1 van deze stages wordt wel eens omgewisseld voor Hardcore, maar dan houdt het echt op.
Het valt wel op dat gewoon ieder weekend zo'n feest is en dat kost gewoon te veel geld voor de consument.

Het was eerst heel lucratief om in te stappen in de festivals, maar ik denk dat dat een beetje voorbij is nu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 15:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Anim0l schreef:
Edwinn schreef:
TakkU schreef:
De grote jongens gaan het wel redden (Q-Dance, B2S, Bass Events, UDC etc.) maar de kleinere gaan denk ik een zware tijd tegemoet...

UDC kan je denk ik wel wegstrepen. Dance Valley liep niet, Ground Zero eigenlijk ook al niet.. UDC zal met iets anders op de proppen moeten komen. Waarschijnlijk een extra Hardstyle-stage met de standaard namen, maar dat verkoopt wel..


maar dan heb je weer een hardstyle area

en bij dat soort organisaties ligt de nadruk nou eenmaal niet op hardstyle, maar op de wat rustigere (DV) en met ground zero is het concept ook niet hardstyle

als je daadwerkelijk op elk feest een hardstyle area wil hebben dan verpest je idd de hele muziek stroming en feesten omdat dan werkelijk niets meer van elkaar verschilt

Voor de liefhebbers verpest je het misschien. Maar een feit is dat Hardstyle gewoon erg 'in' is bij vele jongeren. Als je dus te weinig mensen trekt is een Hardstyle stage toevoegen (of DMW-stage wijzigen) een goede optie omdat het veel mensen trekt. Daarnaast heeft de organisator van DV zelf in het interview gezegd dat hij wel naar de hardere stijlen wil kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 15:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Edwinn schreef:
Voor de liefhebbers verpest je het misschien. Maar een feit is dat Hardstyle gewoon erg 'in' is bij vele jongeren. Als je dus te weinig mensen trekt is een Hardstyle stage toevoegen (of DMW-stage wijzigen) een goede optie omdat het veel mensen trekt. Daarnaast heeft de organisator van DV zelf in het interview gezegd dat hij wel naar de hardere stijlen wil kijken.


en dan weer een festival erbij :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 15:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Anim0l schreef:
Edwinn schreef:
Voor de liefhebbers verpest je het misschien. Maar een feit is dat Hardstyle gewoon erg 'in' is bij vele jongeren. Als je dus te weinig mensen trekt is een Hardstyle stage toevoegen (of DMW-stage wijzigen) een goede optie omdat het veel mensen trekt. Daarnaast heeft de organisator van DV zelf in het interview gezegd dat hij wel naar de hardere stijlen wil kijken.


en dan weer een festival erbij :/

Ze hadden het meer over de toekomstige opzet van Dance Valley, omdat ze dus maar 15000 kaarten verkocht hebben (2 voor 1 actie).
Het wordt kleiner en er komt misschien wel wat harders bij om meer publiek te trekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 15:13 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Misschien is het voor organisaties als UDC ook eens een idee om weer kleinschaliger te gaan. Je hoeft niet ieder jaar maar meer mensen te trekken, zorg ervoor dat je de mensen die je trekt een mooie dag kunt bezorgen. Zorg ervoor dat je een duidelijke richting opslaat zodat iedereen ook weet waar je als organisator voor staat en het belangrijkste is zorg dat die richting niet dezelfde kant op is als al die andere organisatoren.

@Khadber, er waren 30.000 mensen, denk maar niet dat iedereen iemand mee heeft genomen hoor. De meesten hadden gewoon al kaartjes toen de actie in ging.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 15:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
@Khadber, er waren 30.000 mensen, denk maar niet dat iedereen iemand mee heeft genomen hoor. De meesten hadden gewoon al kaartjes toen de actie in ging.


Het festival wordt inderdaad kleinschaliger en er was een punt waar mensen hun tickets konden verkopen als een soort 2e handssite, alleen dan beter gereguleerd. Daar zijn een hoop kaarten heengegaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 16:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik denk dat het te grote aanbod vooral op de softere dance stijlen van betrekking is als house en club.
Het is vergelijkbaar met de trance scene van begin 2000 dat ook helemaal uit elkaar klapte
met evenementen als Trance Energy en Innercity enz.
Hardstyle is op het moment zo ongekend populair aan het worden dat ik denk dat deze het nog wel een tijdje
volhouden. Defqon, Intents, Decibel en zelfs Dominator waren allemaal gewoon uitverkocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 17:51 
 
Hardtraxx Veteran

Mol schreef:
Ik denk dat hardstyle over de kop zal gaan, net als Jump. Stiekem hoop ik hier ook op.

Denk dat dubstep eerst aan de beurt is
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 18:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik verwacht ook dat de komende jaren een paar organisatoren er aan onderdoor gaan. Om uitverkocht te raken moet je echt een goed concept neerzetten met alles topkwaliteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2011 18:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Titatovenaar schreef:
Ik verwacht ook dat de komende jaren een paar organisatoren er aan onderdoor gaan. Om uitverkocht te raken moet je echt een goed concept neerzetten met alles topkwaliteit.

Kijk even naar The Qontinent. Dit festival overstijgt qua line-up, organisatie, kwaliteit etc. zowat alle andere feesten. Toch geraakt deze niet uitverkocht?? Ligt er ook gewoon aan hoe populair het festival is.
1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen