Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2020 12:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
toen heb ik echt zo’n overheerlijke falafelwrap gehad. Mensen van die toko kwamen uit het Midden-Oosten, dus zal wel meegeholpen hebben. Oprecht het lekkerste wat ik ooit op een festival heb gegeten.


ik wil dit ook even beamen. Op awake tijdens 35 graden waren ook een paar van die lui IN EEN FOODTRUCK aka 50 graden daarbinnen nog steeds met een lach op hun smoel zo'n sicke wrap aan het bouwen waren en teeeeeeeeering wat goed.

ik denk dat het een positief effect is op mijn omgeving(zowel klimaat als milieu) en het (algemen) welzijn van dieren als de vleesconsumptie op een kleinere schaal plaatsvind dan dat het momenteel gebeurt. Wat betekend dat voor mij? Ik eet niet elke dag van de week vlees en mocht ik dat wel doen wil ik ervoor zorgen dat het van een bron komt wat enigsinds dichtbij is en waar de boer ook een eerlijke prijs voor heeft ontvangen.
Vorige week nog een donders dikke entrecote gemaakt die ff uurtje of 2 gezwommen heeft in een sous-vide bad en er bestaat in mijn ogen niet veel lekkers op de aarde dan dat maar die kipsnitzeltjes en slavinkjes die we elke dag maar vreten alsof het gewoon aan een boom groeit is ook niet nodig IMO.

Spobbertiet schreef:
Ben Shapiro

oh alstjeblieft zeg :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2020 12:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Ben Shapiro heeft daar ook een mooie theorie over bedacht, als ik dat filmpje vind zal ik hem delen


Nobodygod38 (Archangel 938) had ook wel redelijk wat kennis wat betreft complottheorieën.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2020 13:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Inno schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Ramp

Haha, eens. Had hier toevallig laatst met iemand nog een heel gesprek over. De strekking was ongeveer ook jouw hele verhaal. Wij waren er ook heilig van overtuigd (pun) dat het komt door het steeds vaker afwezig zijn, of veel minder prominent aanwezig zijn van, religie in de Westerse maatschappij en in mensen hun leven. Mensen zijn (onbewust) op zoek naar een groep of visie om hun (geloofs)overtuiging op in te zetten. Een soort leidraad om bij te leven, of fanatiek over te kunnen zijn. Zeker in de tijd van social media waarin andermans leven (idolen enzo) er altijd beter en leuker uit ziet dan dat van jou is het heel makkelijk om snel intens ontevreden en overdeven fanatiek te worden.

Dat was in onze opinie ook de reden dat een deel van de vega's/vegans soms zo extreem militant worden, bijna een soort Jehova's of zelfs terrorist-achtige praktijken (protesten, aanvallen op boerenbedrijven, etc etc)



Oh ja dat verlies van religie draagt naar mijn idee zeker wel bij. Mensen zijn op een bepaalde manier best wel radeloos op zoek naar zingeving etc. Merk ook dat mensen van mijn generatie steeds meer met existentiële vraagstukken e.d. in hun hoofd zittten. We hebben een verhaal nodig om mee te leven. Als we geen verhaal hebben waar we mee kunnen leven worden we helemaal gek. Ik heb dat zelf aan mijn levende lijven ondervonden toen ik jarenlang gruwelijk existentiëel depressief was (zit nu wel weer goed hoor, daar komt mijn intresse over dit soort dingen wss vandaan). Daarbij; liefst leven we dan in een cirkel waarin we dat verhaal (werelbeeld) bevestigd zien worden en als je daar in zit is het steeds moeilijker om het anders te zien

Je kan het ook heel makkelijk doortrekken naar muziek. Kijk naar de raw hardstyle. Er wordt duidelijk een verhaal gecrëerd en een 'wij' vs 'hun' verhaal.


Jordi schreef:
Vorige week nog een donders dikke entrecote gemaakt die ff uurtje of 2 gezwommen heeft in een sous-vide bad en er bestaat in mijn ogen niet veel lekkers op de aarde dan dat maar die kipsnitzeltjes en slavinkjes die we elke dag maar vreten alsof het gewoon aan een boom groeit is ook niet nodig IMO.


Hier helemaal mee eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2020 15:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Je kan het ook heel makkelijk doortrekken naar muziek. Kijk naar de raw hardstyle. Er wordt duidelijk een verhaal gecrëerd en een 'wij' vs 'hun' verhaal.

Of de Amerikaanse politiek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2020 17:18 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ik denk zeker dat mensen inderdaad een drang hebben om bij een community te horen. En inderdaad met het wegvallen van religie voor veel mensen lijkt er een plek te zijn die opgevuld dient te worden. Mensen hebben gewoon een leidraad nodig om naar te leven en zien daarbij graag goedkeuring van anderen. Waar vroeger vrijwel iedereen bij de kerk hoorde, hebben mensen zich losgetrokken door meer naar het individu te kijken. Echter de vraag naar een groepsgevoel wordt nu door veel meer partijen ingevuld en ook tegelijkertijd. Met meer polarisatie tot gevolg, maar ook meer cognitieve dissonantie. Doordeweeks bijvoorbeeld een student met de daarbij horende waarden en in het weekend een raw soldier met de daarbij horende waarden, dat kan ik best begrijpen dat er frictie ontstaat over het feit wie je nu echt bent als persoon. Het is tegenwoordig veel complexer, in het extreme opgaan in een bepaalde identiteit met een daarbij horende 'religie' is dan veel gemakkelijker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2020 17:57 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Spobbertiet schreef:
Ben Shapiro heeft daar ook een mooie theorie over bedacht, als ik dat filmpje vind zal ik hem delen


Nobodygod38 (Archangel 938) had ook wel redelijk wat kennis wat betreft complottheorieën.


Hahahaha echt, die Shapiro is echt een mongool en complottheorist eerste klas :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2020 18:07 
 
Hardtraxx Veteran

Haha ken alleen de filmpjes dat die discussies houdt, die zijn prachtig
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2020 12:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker


Kunnen we het in het vervolg nooit meer over deze man hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2020 13:38 
 
Hardtraxx Veteran

:lol:

De nutteloze discussie is natuurlijk: Is iemand pas legit als die altijd alles gelijk heeft
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2020 13:45 
 
Hardtraxx Veteran

Remi schreef:
Na het lezen van deze posts besloten om tijdens de rest van mijn leven niks te eten en zo de wereld helpen om overpopulatie tegen te gaan.. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2020 13:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
:lol:

De nutteloze discussie is natuurlijk: Is iemand pas legit als die altijd alles gelijk heeft


Even happen, maar deze man zegt vaker domme dingen dan dat hij nuttige dingen zegt. Lekker helemaal voorbereid een discussie aangaan met scholieren (met altijd zelfde onderwerpen). Maar zet een volwassen voorbereide persoon neer en hij valt helemaal door de mand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2020 13:54 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Spobbertiet schreef:
:lol:

De nutteloze discussie is natuurlijk: Is iemand pas legit als die altijd alles gelijk heeft


Even happen, maar deze man zegt vaker domme dingen dan dat hij nuttige dingen zegt. Lekker helemaal voorbereid een discussie aangaan met scholieren (met altijd zelfde onderwerpen). Maar zet een volwassen voorbereide persoon neer en hij valt helemaal door de mand.


Hij gaat idd vaak tegen onvoorbereide (volwassen) mensen (die denken dat ze voorbereid zijn :lol: ) dat is juist prachtig om te zien

Lijkt me ook wel mooi om hem tegen iemand voorbereids te zien ja
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2020 14:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
makrooy schreef:
Spobbertiet schreef:
:lol:

De nutteloze discussie is natuurlijk: Is iemand pas legit als die altijd alles gelijk heeft


Even happen, maar deze man zegt vaker domme dingen dan dat hij nuttige dingen zegt. Lekker helemaal voorbereid een discussie aangaan met scholieren (met altijd zelfde onderwerpen). Maar zet een volwassen voorbereide persoon neer en hij valt helemaal door de mand.


Hij gaat idd vaak tegen onvoorbereide (volwassen) mensen (die denken dat ze voorbereid zijn :lol: ) dat is juist prachtig om te zien

Lijkt me ook wel mooi om hem tegen iemand voorbereids te zien ja


Kende je deze nog niet dan :P ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2020 15:01 
 
Hardtraxx Veteran

Haha nee, Ken niet alles van hem :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2020 15:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

niet verwacht dat er zoveel pro vega waren hier. Laffe hondjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2020 21:14 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

pim__ schreef:
niet verwacht dat er zoveel pro vega waren hier. Laffe hondjes


Wat vind je daar eigenlijk laf aan haha?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2020 01:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

allesch
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2020 01:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

aardige onderbouwing he?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2020 19:35 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Valt tegen, maar als je het niet wilt zeggen is dat je goed recht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2020 12:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De falafel op Dediqated smaakte prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 02:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jesse Raver schreef:
Valt tegen, maar als je het niet wilt zeggen is dat je goed recht.


Wil het wel zeggen hoor, zo ben ik dan ook wel weer. Ik begrijp de hele trend niet dat men ineens vegan aan het gaan is. Ik werk zelf als souschef in een respectabele keuken dus heb er veel mee te maken. (mocht iemand het willen weten www.vooges.nl)

de hype die nu een tijdje aan de gang is van glutenvrij eten begint een beetje te dalen en nu komt het vegan heel erg op. (m' n ma is glutenvrij en is er bijna aan onderdoor gegaan dus ik neem die shit allemaal wel serieus). Het vervelende voor mij is dat je er zoveel mensen (vooral vrouwen) bij hebt die zichzelf een probleem aanpraten zonder dat er daadwerkelijk iets is. Ik vind het geen probleem om rekening te houden met deze mensen, maar ze moeten niet verwachten dat als ze ergens binnen komen dat alles is geregeld voor ze. Het is nog steeds een minderheid en moeten niet verwachten dat als ze bij een normaal restaurant binnen komen dat alles al is gefixt.

Misschien kortzichtig, maar als je bij mij in de zaak binnenkomt (en bij telefoon reserveringen wordt er gevraagd of er allergieen of whatever zijn) en je niks aangeeft dan kan ik er op t moment zelf ook weinig mee. Nou is dat misschien niet helemaal het pumt van het topic, maar denk als veel mensen zichzelf dit aanpraten, dat er wat minder serieus mee om wordt gegaan dan als mensen daadwerkelijk een allergie hebben.

Dit is mijn meest serieuze post in tijden dus ik moet nog even afsluiten, hoeren neuken is een dure hobby en daarom neuk ik liever mn vuist.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 02:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

overigens ben ik het dit topic wel over t meeste eens geweest met je, jesse
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2020 11:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zie het topic nu pas, maar meer vegetarisch voedsel gaarne. Goedgevulde wraps met groenten en hoemoes, broodje falafel en vegetarisch broodje gezond altijd goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2020 11:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zamble schreef:
Zie het topic nu pas, maar minder vegetarisch voedsel gaarne. Goedgevulde wraps met kip of gehakt, broodje frikandel en erdogan broodje schoap altijd goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2020 12:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Zamble schreef:
Zie het topic nu pas, maar minder vegetarisch voedsel gaarne. Goedgevulde wraps met kip of gehakt, broodje frikandel en erdogan broodje schoap altijd goed.


Niet om hier nou te komen kloten ofzo maar ik zou het wel trekken als er een soort 'bbq-stand' komt te staan op festivals. Ik weet van afgelopen Defqon dat er al een varken aan een spit hing, zoiets trekt me wel.

THArdstyler, is dat op de Blacka Cross een beetje te vinden?
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen