Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2011 01:08 

Hardtraxx Veteran

Eternal vision.. Alsof je een veer laat schieten :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2011 21:18 

Donateur

Hier een paar voorbeelden van hele goeie pitchkicks die wat toevoegen aan de melodie. Ook sommige pitchkicks die hoog gaan, maar niet dusdanig dat ze echt "uit het nummer springen" als het ware.

Is iemand trouwens nog op zoek naar het nummer met de slechtste pitchkicks ooit? Alstu xd (vanaf 2:56)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2011 21:24 

Hardtraxx Veteran

Ja ze schieten wel heel erg omhoog bij Morphed, maar erger me er toch niet zo heel erg aan in dit nummer. Vind het juist een erg ondergewaardeerde plaat. Alleen wel wat soft, echt een nummer om mee te openen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2011 21:26 

Donateur

De eerste versie van Morphed (van Qountdown 2008/2009) was 10 keer gruwelijker. Die gare mid-intro en die stuiterkick verpest het nummer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2011 21:29 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
De eerste versie van Morphed (van Qountdown 2008/2009) was 10 keer gruwelijker. Die gare mid-intro en die stuiterkick verpest het nummer.

Eensch! Daar kon ik hem ook nog van :) maar deze is ook nog leuk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2011 00:30 

Hardtraxx Veteran

Lol die morphed net tekenfilmgeluidjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2011 01:01 

Hardtraxx Elite

Lyst schreef:
Kicks die omlaag pitchen zijn overigens wel vet.
Dan gaan ze toch weer omhoog op een gegeven moment...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2011 09:36 

Aan het typen...

Niet zo bijdehand :nono: :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2011 12:45 

Hardtraxx Addict

Sunboom schreef:
Lyst schreef:
Kicks die omlaag pitchen zijn overigens wel vet.
Dan gaan ze toch weer omhoog op een gegeven moment...

^^ haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2011 23:52 

Hardtraxxer

Ik vind pitchkicks erg lekker klinken in een nummer. :D Voorbeeld: Bringing The Funk remix van Zatox, geweldig!! Nu ook met de collab met Headhunterz. Nog een: The Rebels - The Shade. Voorbeelen van heftige pitchkicks, maar dat vind ik dus prima.

Frontliner gebruikt ook veel pitchkicks, zoals in If You Find. Dat vind ik dus echt helemaal niks!!
Ligt er dus aan hoe ze gebruikt worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2011 23:59 

Kraak... Piep...

Kut

Next question
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2011 00:36 

Hardtraxx Addict

GT500eleanor schreef:
Ik vind pitchkicks erg lekker klinken in een nummer. :D Voorbeeld: Bringing The Funk remix van Zatox, geweldig!! Nu ook met de collab met Headhunterz. Nog een: The Rebels - The Shade. Voorbeelen van heftige pitchkicks, maar dat vind ik dus prima.

Frontliner gebruikt ook veel pitchkicks, zoals in If You Find. Dat vind ik dus echt helemaal niks!!

Vind het meestal wel vet, maar in die plaat van HHZ & Zatox een verschrikkelijk iets..
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2011 13:11 

Hardtraxx Veteran

Ik vind ze in Yellow Minute (Original mix) echt geweldig in de climax... daar voegen ze echt iets toe :D
Dat is helaas vaak wel anders imo...
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2011 13:48 

Hardtraxxer

PNXRMX schreef:
Ik vind in veel tracks pitchkicks wel wat toevoegen, mits goed uitgevoerd. Zolang de hoge kicks nog als kicks klinken en niet een 'poing', 'bwang' of 'pwing' geluid maken, kan ik ze best hebben. Live stoor ik me er ook minder aan dan thuis over t algemeen. Bijv. On The Rise, die hoge pitchkicks zijn ontzettend lelijk, maar geven live wel een hoop kracht mee. Vind dat Digital Punk er erg goed mee omgaat op z'n album. Veel tracks waarbij de kicks zelf niet pitchen, maar wel een aparte bassline. Zo krijg je alsnog het melodieuze mee van een pitchende bass, zonder poing pwing of bwang :)

Beter kan ik het niet verwoorden.. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 12:43 

Hardtraxx Veteran

Op Hardbass kon ik genieten van Loops & Things :$ .
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 14:29 

Hardtraxx Addict

flevoboys schreef:

Lekkere kicks, pitchen ook erg lekker vind ik hoor. Maar ik ben dan ook een groot voorstander van Pitchkicks, vind ze veel kracht meegeven aan een melodie in 'n nummer en daarmee ook een heel nummer krachtiger maken. Gebeurd zeker bij loops & Things! (vooral in de 2e climax!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 16:22 

Hardtraxx Veteran

W0uT3R schreef:
flevoboys schreef:

Lekkere kicks, pitchen ook erg lekker vind ik hoor. Maar ik ben dan ook een groot voorstander van Pitchkicks, vind ze veel kracht meegeven aan een melodie in 'n nummer en daarmee ook een heel nummer krachtiger maken. Gebeurd zeker bij loops & Things! (vooral in de 2e climax!)

Bij L&T 2e climax vind ik ze juist teveel pitchen waardoor de kick juist zijn kracht verliest. Maar das smaak ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 16:34 

Donateur

Ik vind het vooral vervelend dat op Theracords na; ongeveer iedereen van die laffe pitchkicks gebruikt.
Zelfs bij Fusion drijven ze het nu soms al een beetje te ver door.. slechte zaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 16:38 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Een pitchkick moet ondersteunend zijn, niet overheersend ;)

en zo hoort het! (uitzonderingen daar gelaten)
ik heb er meestal geen last van als een kick omhoog gaat
voorbeelden van goeie pitchkicks zijn: Frontliner - Frozen / Just A Track, Alpha2 & Wildstylez - Breathe / Atrocious, Bioweapon & Toneshifterz - Worlds Collide
als de melodie lang genoeg is vind ik het ook mooi als ze 2x pitchen zoals in Frontliner - Sunblast
en sommige kicks hebben geen pitch nodig bijv. Crypsis kicks, Zatox (oude) kicks, en Tatanka - Keep On Buzzing
die kick is al vet van zn eigen geen pitch nodig dus
overigens in Ran-D Feat MC Da Syndrome - The Rise, gaat die kick wel lelijk omhoog
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 16:41 

Hardtraxxer

NaarDeQlote schreef:
GT500eleanor schreef:

Vind het meestal wel vet, maar in die plaat van HHZ & Zatox een verschrikkelijk iets..

Die vindt ik juist weer geweldig!! :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 16:42 

Aan het typen...

Ik scherp mijn mening wat aan, de pitchkicks zorgen ervoor dat mijn interesse voor de huidige harstyle steeds verder afzwakt. Ik heb al niets met kicks met lange tails en ik vind de hoge pitchkick een van de lelijkste elementen die ik ooit gehoord heb in muziek en dan overdrijf ik niet. Ik luister nog liever naar Zanger Rinus dan naar een nummer met hoge pitchkicks xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 17:32 

Hardtraxxer

zolang ze wat toevoegen vind ik ze top

pitchkicks versterken het euforische / emotionele gevoel in een track imo ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 17:38 

Kraak... Piep...

The Machine maakt geniale producties en gebruikt geen pitchkicks. Vroeger nog wel maar toen zat hij ook nog op kattiva records en had hij deze stijl nog niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 18:18 

Hardtraxx Veteran

D-Nemacyst schreef:
The Machine maakt geniale producties en gebruikt geen pitchkicks. Vroeger nog wel maar toen zat hij ook nog op kattiva records en had hij deze stijl nog niet.

Volgens mij heeft No Turning Back pitchkicks, en mss zijn het er nog wel meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 21:01 

Hardtraxx Addict

PNXRMX schreef:
D-Nemacyst schreef:

Volgens mij heeft No Turning Back pitchkicks, en mss zijn het er nog wel meer.

Sound of the machine ook en zijn idd nog wel meer te noemen. Ik vind zelf persoonlijk de kicks van avio lekker pitchen. Viel me zaterdag op decibel eigenlijk pas echt op hoe weinig kracht die verliezen als een kick van toonhoogte veranderd. Het blijft tenminste lekker klinken, niet zoals bijv een zatox kickje dat er alleen maar poing poing overblijft.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen