Active topics in Algemeen

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 7 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 12 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 4 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
T
Hardtraxx Veteran
5491 posts member since 2010
last seen Apr 2014
Eternal vision.. Alsof je een veer laat schieten :')
Donateur
14269 posts member since 2009
last seen Mar 2017
Hier een paar voorbeelden van hele goeie pitchkicks die wat toevoegen aan de melodie. Ook sommige pitchkicks die hoog gaan, maar niet dusdanig dat ze echt "uit het nummer springen" als het ware.

View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube

Is iemand trouwens nog op zoek naar het nummer met de slechtste pitchkicks ooit? Alstu xd (vanaf 2:56)
View on YouTube
Hardtraxx Veteran
7220 posts member since 2010
last seen Dec 2017
Ja ze schieten wel heel erg omhoog bij Morphed, maar erger me er toch niet zo heel erg aan in dit nummer. Vind het juist een erg ondergewaardeerde plaat. Alleen wel wat soft, echt een nummer om mee te openen. :)
Donateur
14269 posts member since 2009
last seen Mar 2017
De eerste versie van Morphed (van Qountdown 2008/2009) was 10 keer gruwelijker. Die gare mid-intro en die stuiterkick verpest het nummer.
Hardtraxx Veteran
7220 posts member since 2010
last seen Dec 2017
dawasiknie wrote:De eerste versie van Morphed (van Qountdown 2008/2009) was 10 keer gruwelijker. Die gare mid-intro en die stuiterkick verpest het nummer.
Eensch! Daar kon ik hem ook nog van :) maar deze is ook nog leuk!
T
Hardtraxx Veteran
5491 posts member since 2010
last seen Apr 2014
Lol die morphed net tekenfilmgeluidjes
Hardtraxx Elite
2581 posts member since 2008
last seen May 2014
Lyst wrote:Kicks die omlaag pitchen zijn overigens wel vet.
Dan gaan ze toch weer omhoog op een gegeven moment...
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Niet zo bijdehand :nono: :P
Hardtraxx Addict
1422 posts member since 2010
Sunboom wrote:
Lyst wrote:Kicks die omlaag pitchen zijn overigens wel vet.
Dan gaan ze toch weer omhoog op een gegeven moment...
^^ haha
G
Hardtraxxer
552 posts member since 2011
last seen Apr 2012
Ik vind pitchkicks erg lekker klinken in een nummer. :D Voorbeeld: Bringing The Funk remix van Zatox, geweldig!! Nu ook met de collab met Headhunterz. Nog een: The Rebels - The Shade. Voorbeelen van heftige pitchkicks, maar dat vind ik dus prima.

Frontliner gebruikt ook veel pitchkicks, zoals in If You Find. Dat vind ik dus echt helemaal niks!!
Ligt er dus aan hoe ze gebruikt worden.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Kut

Next question
Hardtraxx Addict
1537 posts member since 2010
last seen Nov 2025
GT500eleanor wrote:Ik vind pitchkicks erg lekker klinken in een nummer. :D Voorbeeld: Bringing The Funk remix van Zatox, geweldig!! Nu ook met de collab met Headhunterz. Nog een: The Rebels - The Shade. Voorbeelen van heftige pitchkicks, maar dat vind ik dus prima.

Frontliner gebruikt ook veel pitchkicks, zoals in If You Find. Dat vind ik dus echt helemaal niks!!
Vind het meestal wel vet, maar in die plaat van HHZ & Zatox een verschrikkelijk iets..
Hardtraxx Veteran
6265 posts member since 2010
last seen Dec 2025
Ik vind ze in Yellow Minute (Original mix) echt geweldig in de climax... daar voegen ze echt iets toe :D
Dat is helaas vaak wel anders imo...
M
Hardtraxxer
495 posts member since 2009
last seen Apr 2022
PNXRMX wrote:Ik vind in veel tracks pitchkicks wel wat toevoegen, mits goed uitgevoerd. Zolang de hoge kicks nog als kicks klinken en niet een 'poing', 'bwang' of 'pwing' geluid maken, kan ik ze best hebben. Live stoor ik me er ook minder aan dan thuis over t algemeen. Bijv. On The Rise, die hoge pitchkicks zijn ontzettend lelijk, maar geven live wel een hoop kracht mee. Vind dat Digital Punk er erg goed mee omgaat op z'n album. Veel tracks waarbij de kicks zelf niet pitchen, maar wel een aparte bassline. Zo krijg je alsnog het melodieuze mee van een pitchende bass, zonder poing pwing of bwang :)
Beter kan ik het niet verwoorden.. :)
Hardtraxx Veteran
5541 posts member since 2009
last seen 15 hours ago
Op Hardbass kon ik genieten van Loops & Things :$ .
Hardtraxx Addict
1625 posts member since 2009
last seen Jun 2015
flevoboys wrote:Op Hardbass kon ik genieten van Loops & Things :$ .
Lekkere kicks, pitchen ook erg lekker vind ik hoor. Maar ik ben dan ook een groot voorstander van Pitchkicks, vind ze veel kracht meegeven aan een melodie in 'n nummer en daarmee ook een heel nummer krachtiger maken. Gebeurd zeker bij loops & Things! (vooral in de 2e climax!)
Hardtraxx Veteran
3302 posts member since 2010
last seen Nov 2021
W0uT3R wrote:
flevoboys wrote:Op Hardbass kon ik genieten van Loops & Things :$ .
Lekkere kicks, pitchen ook erg lekker vind ik hoor. Maar ik ben dan ook een groot voorstander van Pitchkicks, vind ze veel kracht meegeven aan een melodie in 'n nummer en daarmee ook een heel nummer krachtiger maken. Gebeurd zeker bij loops & Things! (vooral in de 2e climax!)
Bij L&T 2e climax vind ik ze juist teveel pitchen waardoor de kick juist zijn kracht verliest. Maar das smaak ;)
Donateur
6372 posts member since 2008
last seen Nov 2014
Ik vind het vooral vervelend dat op Theracords na; ongeveer iedereen van die laffe pitchkicks gebruikt.
Zelfs bij Fusion drijven ze het nu soms al een beetje te ver door.. slechte zaak.
Hardtraxx Veteran
5110 posts member since 2011
last seen 17 days ago
dawasiknie wrote:Een pitchkick moet ondersteunend zijn, niet overheersend ;)
en zo hoort het! (uitzonderingen daar gelaten)
ik heb er meestal geen last van als een kick omhoog gaat
voorbeelden van goeie pitchkicks zijn: Frontliner - Frozen / Just A Track, Alpha2 & Wildstylez - Breathe / Atrocious, Bioweapon & Toneshifterz - Worlds Collide
als de melodie lang genoeg is vind ik het ook mooi als ze 2x pitchen zoals in Frontliner - Sunblast
en sommige kicks hebben geen pitch nodig bijv. Crypsis kicks, Zatox (oude) kicks, en Tatanka - Keep On Buzzing
die kick is al vet van zn eigen geen pitch nodig dus
overigens in Ran-D Feat MC Da Syndrome - The Rise, gaat die kick wel lelijk omhoog
G
Hardtraxxer
552 posts member since 2011
last seen Apr 2012
NaarDeQlote wrote:
GT500eleanor wrote:Ik vind pitchkicks erg lekker klinken in een nummer. :D Voorbeeld: Bringing The Funk remix van Zatox, geweldig!! Nu ook met de collab met Headhunterz. Nog een: The Rebels - The Shade. Voorbeelen van heftige pitchkicks, maar dat vind ik dus prima.

Vind het meestal wel vet, maar in die plaat van HHZ & Zatox een verschrikkelijk iets..
Die vindt ik juist weer geweldig!! :woot:
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Ik scherp mijn mening wat aan, de pitchkicks zorgen ervoor dat mijn interesse voor de huidige harstyle steeds verder afzwakt. Ik heb al niets met kicks met lange tails en ik vind de hoge pitchkick een van de lelijkste elementen die ik ooit gehoord heb in muziek en dan overdrijf ik niet. Ik luister nog liever naar Zanger Rinus dan naar een nummer met hoge pitchkicks xd
Hardtraxxer
306 posts member since 2009
last seen Oct 2011
zolang ze wat toevoegen vind ik ze top

pitchkicks versterken het euforische / emotionele gevoel in een track imo ^^
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
The Machine maakt geniale producties en gebruikt geen pitchkicks. Vroeger nog wel maar toen zat hij ook nog op kattiva records en had hij deze stijl nog niet.
Hardtraxx Veteran
7211 posts member since 2009
last seen Mar 2026
D-Nemacyst wrote:The Machine maakt geniale producties en gebruikt geen pitchkicks. Vroeger nog wel maar toen zat hij ook nog op kattiva records en had hij deze stijl nog niet.
Volgens mij heeft No Turning Back pitchkicks, en mss zijn het er nog wel meer.
Hardtraxx Addict
1851 posts member since 2009
last seen Jan 2014
PNXRMX wrote:
D-Nemacyst wrote:The Machine maakt geniale producties en gebruikt geen pitchkicks. Vroeger nog wel maar toen zat hij ook nog op kattiva records en had hij deze stijl nog niet.
Volgens mij heeft No Turning Back pitchkicks, en mss zijn het er nog wel meer.
Sound of the machine ook en zijn idd nog wel meer te noemen. Ik vind zelf persoonlijk de kicks van avio lekker pitchen. Viel me zaterdag op decibel eigenlijk pas echt op hoe weinig kracht die verliezen als een kick van toonhoogte veranderd. Het blijft tenminste lekker klinken, niet zoals bijv een zatox kickje dat er alleen maar poing poing overblijft.