Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 22:18 

Hardtraxx Veteran

Ben blijkbaar (één van) de enige die pitchkicks bijna, zo niet, altijd lekker vind. :$ Stoor me er zo goed als nooit aan. :]
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 22:23 

Hardtraxx Crew

Jro_ schreef:
Uit je kritiek, graag. Maar gezeur is toch echt iets anders dan kritiek.

Wanneer vind je het gezeur dan? Wanneer meerdere mensen in hetzelfde topic over hetzelfde onderdeel reacties geven? Wanneer 1 iemand in verschillende topics over hetzelfde reacties geeft?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2013 11:23 

Hardtraxx Veteran

wootum schreef:
Jro_ schreef:
Uit je kritiek, graag. Maar gezeur is toch echt iets anders dan kritiek.

Wanneer vind je het gezeur dan? Wanneer meerdere mensen in hetzelfde topic over hetzelfde onderdeel reacties geven? Wanneer 1 iemand in verschillende topics over hetzelfde reacties geeft?

vaak word kritiek ook als gezeur gezien..
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2013 13:32 

Hardtraxxer

9 van de 10 keer stoor ik me nooit aan pitchkicks, vind het meestal wel een leuke toevoeging omdat de melodie er dan beter uit springt. Maar sommige DJ's kunnen ook overdrijven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2013 16:08 

Hardtraxx Veteran

Thuis vind ik ze vaak wel wat toevoegen, net als een fijne zweverige melodielijn en een gave vocal.
Live, however, halen ze zo godverdomde veel kracht uit een kick (ja, zelfs met de eerste pitchkicks uit 2006-2009, ook al viel het toen nog wel mee) dat ik er weinig meer mee kan. Na 2009 is het naar mijn idee volledig over de kop gegaan met pitchkicks die echt sky-high gingen...

Ik snap niet waarom ook het laag van de kick moet meepitchen... waarom kunnen ze die niet gewoon stabiel houden waardoor de gehele kick zijn bass houdt, maar de hogere tonen wel pitchen? Daar snap ik niks van...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2013 00:45 

Hardtraxx Veteran

Ik vind pitchkicks 1 van de vetste toevoegingen aan de hardstyle sound, mits goed gedaan :)
Van mij mag die dus wel blijven die pitchkick :thumbup:

Zo vind ik dat een aantal raw tracks zonder pitchkicks een weinig krachtige bass kennen. Pas op het moment als ze pitchen voel je ook wat kracht.
Ligt ook wel aan de geluidsinstallatie, maar als voorbeeld Beat the bridge, onder het viaduct voelde je echt de bass door je lijf gaan op t moment van de pitch.
Dus iedereen die op een pitchkick loopt te zeuren vraag ik me wel eens af of die uberhaupt wel eens op een feest zijn geweest en er op gelet hebben ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2013 01:16 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Dus iedereen die op een pitchkick loopt te zeuren vraag ik me wel eens af of die uberhaupt wel eens op een feest zijn geweest en er op gelet hebben ;)

Hier bekijk je het fout. Van de mensen die in dit topic reageren, weet ik dat het overgrote deel zeker naar feesten gaan. Andere deel ken ik niet, dus daar weet ik het niet van :P

Verder blijft het smaak. Als de pitchkicks goed zijn verwerkt en niet té hoog gaan, kunnen ze wat kracht meegeven. Helaas gaat het 9/10 keer al zwaar hoog en klinkt het live voor geen meter. Tenminste, dat vind ik :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2013 02:07 

Hardtraxx Crew

hurricane schreef:

Op m'n laatste feest heb ik er zelfs nog op gelet. Kronos begon op Loudness en toen ik z'n eerste pitchkicks hoorde kon ik m'n lach al niet meer inhouden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2013 03:58 

Hardtraxx Veteran

Zolang pitchkicks subtiel gebruikt worden en passen in de track kan ik me er niet aan storen. Het kan het zelfs wat toevoegen. Helaas is dit het de laatste tijd niet het geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2013 08:41 

Aan het typen...

hurricane schreef:
Ik vind pitchkicks 1 van de vetste toevoegingen aan de hardstyle sound, mits goed gedaan :)
Van mij mag die dus wel blijven die pitchkick :thumbup:

Zo vind ik dat een aantal raw tracks zonder pitchkicks een weinig krachtige bass kennen. Pas op het moment als ze pitchen voel je ook wat kracht.
Ligt ook wel aan de geluidsinstallatie, maar als voorbeeld Beat the bridge, onder het viaduct voelde je echt de bass door je lijf gaan op t moment van de pitch.

Heb jij ooit gated kicks gehoord? Het is niet voor niets dat artiesten die vooral gated kicks gebruiken mogen afsluiten. En ja je lichaam resoneert mee met hoge pitchkicks, en met een wall of bass ook nog bijna continu achter elkaar. Maar er is amper een impact aanwezig bij deze kicks. De kracht is helemaal uitgespreid over de gehele kick. Bovendien resoneert bij lagere frequenties de omgeving. Dat voelt zoveel zwaarder dan een hoge bass op je strottenhoofd. En de feesten waar je alleen hoge kicks voelt hebben een zwaar ruk geluidssysteem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2013 11:09 

Hardtraxx Veteran

Janktopic. Pitchkicks gaan helemaal niet hoger dan vroeger, alleen de sound van de kick is anders. Tracks als Blame it on the music of Master & Slave hebben ook mega hoge pitchkicks maar die platen vinden ze hier dan wel vet. Je kan hooguit stellen dat de kicks vaker van toonhoogte veranderen, om de twee beats of soms zelfs per beat om een trappetje te creëren. Maar ze gaan helemaal niet hoger dan vroeger.
Daarnaast is het gewoon een instant boner wanneer je op een feest zo'n pitchkick bassline meeboxt, wanneer de kicks omhoog gaan zorgt dit voor extra euforie in een mainstream plaat. 'T probleem vandaag de dag zijn de vocals.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2013 11:17 

Aan het typen...

2009 is nu ook niet bepaald vroeger, maar goed. Vooral omdat dit topic al uit 2011 stamt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2013 12:25 

Donateur

Ik heb wel het idee dat na die shitstorm aan kritiek op de veel te hoge pitchkicks veel producers zich dat ter harte hebben genomen en de kicks niet meer door het plafond laten gaan. Bijv. Ran-D z'n reverse anthem vind ik het perfecte voorbeeld van hoe het moet :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2013 12:48 

Hardtraxx Elite

Zolang ze goed zijn uitgevoerd (en niet te hoog gaan waardoor de bass weg is) heb ik er geen problemen mee. Helaas is dit tegenwoordig lang niet altijd het geval :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2013 13:14 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
2009 is nu ook niet bepaald vroeger, maar goed. Vooral omdat dit topic al uit 2011 stamt.

Blame it on the music is van 2007.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2013 13:23 

Kraak... Piep...

De eerste pitchkicks vind ik wel beter klinken omdat de bass er goed in blijft.

Zoals bij Donkey Rollers - Immeasurably en Zany - Science & Religion (Science Remix)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2013 14:02 

Hardtraxx Veteran

Gangsterdwerg schreef:
Janktopic. Pitchkicks gaan helemaal niet hoger dan vroeger, alleen de sound van de kick is anders. Tracks als Blame it on the music of Master & Slave hebben ook mega hoge pitchkicks maar die platen vinden ze hier dan wel vet. Je kan hooguit stellen dat de kicks vaker van toonhoogte veranderen, om de twee beats of soms zelfs per beat om een trappetje te creëren. Maar ze gaan helemaal niet hoger dan vroeger.
Daarnaast is het gewoon een instant boner wanneer je op een feest zo'n pitchkick bassline meeboxt, wanneer de kicks omhoog gaan zorgt dit voor extra euforie in een mainstream plaat. 'T probleem vandaag de dag zijn de vocals.

Kicks gaan vandaag de dag niet hoger inderdaad. Het heeft te maken met de lange tail die eraan zit waar het tegenwoordig om draait. Vroeger was het vaak een iets kortere tail met vrijwel alleen lage frequenties waardoor het minder opvalt. Enige verschil is wel dat er tegenwoordig amper nog rekening word gehouden met de kracht die de kicks nog hebben na het pitchen, ik heb zo het gevoel dat er de laatste tijd aardig wat artiesten zijn die hun kicks klakkeloos pitchen en in hun project gooien zonder dat er verder aandacht word besteed aan de kracht in de pitch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2013 16:53 

Hardtraxx Veteran

Een leuk voorbeeldje vind ik Massacre van Gunz 4 Hire, die pitch op t eind doet t erg lekker en op dat moment als je voor een subkast staat, komt er heel wat meer kracht uit dan de niet gepichte kick.
Ik ben verder niet erg technisch op dit vlak maar het is een waarneming ;) En ik vind het gewoon een erg lekkere kick.
Of bijvoorbeeld Zany - Destiny, het gepitchte gedeelte blaast als een malle :drool:

Producers die het in mijn ogen niet goed doen zijn bijvoorbeeld Toneshifterz, hier zit lang niet altijd die kracht in het gepitchte gedeelte. Audiofreq heeft dit ook >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2013 22:21 

Hardtraxx Addict

Pitch kicks zijn in principe een hele mooie toevoeging aan de hardstyle waar door het frequentie gat tussen kick en melodie op gevuld is en er een mooier geheel ontstaat. Een andere waardevolle toevoeging van de pitch kick is de kracht die je mee kan geven aan een track waardoor er of meer energie vrijkomt of een nadruk/dwang overlevert. Echter is het wel zo dat vele artiesten de pitch kick, naar mijn mening, misbruiken. Deze gaan veelal veel te hoog en halen juist de energie uit een track omdat de kracht van de kick verloren gaat.

Dus zolang ze op een zo danige manier worden toegepast dat het een waardevolle toevoeging is, imo meer energie of nadruk, ben ik er positief over. Maar zodra ze onnodig of overdreven worden toegepast ben ik er dan ook vel op tegen.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen