Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2011 17:50 

Hardtraxx Veteran

Hier kunnen we discussieren over de breaks van songs! Waren ze vroeger beter of vind je ze nu juist beter?
Welke songs hebben goeie breaks ,welke duren veel te lang,van welke krijg je kippenvel,welke zijn kinderachtig,enz...
Tegenwoordig gaat de aandacht in elk releasetopic toch altijd een beetje naar de break en daarom dacht ik waarom geen topic openen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2011 17:51 

Hardtraxx Veteran

De Break van Liberate zorgt er altijd voor dat ik kippenvel krijg :loving:
Zo dat stukje na Creation absolves time vind ik echt dik ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2011 17:53 

Hardtraxx Veteran

Ik vind de break van bv Coone & Scope DJ - Traveling echt vet, kippenvel. Rest van de track vind ik vet om te luisteren maar niet zo om op los te gaan :P .
Een break moet niet te lang duren, dat haalt het tempo eruit. Maar is natuurlijk wel even lekker om op adem te komen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2011 17:55 

Hardtraxx Veteran

vind ik ook :D
Bijvoorbeeld bij Wake Up is hij veel te lang :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2011 17:59 

Hardtraxx Veteran

Nrgizer schreef:

Idd doe mij die Snooze Edit maar!

Ik vind de break van Rebirth & Future Shock ook erg vet! Die opbouw naar die climax, en dan vol los gaan :D.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2011 18:13 

Hardtraxx Veteran

Nu ik erover nadenk, is het best een tijd geleden dat ik me gestoord heb ik aan een break. Heb het gevoel dat ze korter worden en 'nuttiger' voor de opbouw van de plaat. Jaartje terug waren ze vaker nogal random. Scheelt ook dat ik niet veel sets bezoek van artiesten die over het algemeen langere breaks hanteren (DBSTF, Coone, Brennan Heart, etc.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2011 18:19 

Hardtraxx Veteran

Bij Coone sta je idd meer handjes omhoog te steken dan te stampen :)
Evil Activities Live kan ik mij ook aan irriteren :(
15 min alles geven en 15 minute break ofzo :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2011 18:21 

Bierkoning

High Voltage & B-Front - Everyting Changes :loving:

Sowieso vind ik die breaks van B-Front altijd wel vet, denk aan Musical Analyses, Inner Creativity, Magic etc.

nog een paar vette:
Showtek - Scratch
Nasty Boyz - Angel (Hardstyle Masterz Cut) duurt ellendig lang maar bezorgt me wel kippenvel :D
The R3bels - Pattern 2
Zany - Angel Of The Sun
Crypsis - Strike
kleine stukje van Donkey Rollers - Justice 4 All wanneer de vocals erin komen :love:

zo kan ik nog wel ff doorgaan :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2011 19:39 

Hardtraxx Veteran

Nrgizer schreef:

Ik vind die laatste 4 zinnen gewoon heldig! De rest hadden ze er van mij ook wel uit mogen laten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2011 19:47 

Hardtraxx Veteran

Stoor me er weinig meer aan, luister enkel nog artiesten die geen/weinig breaks hanteren. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2011 19:52 

Hardtraxx Veteran

Ik heb een pesthekel aan van die bootlegs zoals Coone - With or Without You en Deepack - Human :sick: . Voor de rest kan het wel wat aan een plaat toevoegen bijvoorbeeld bij Everything Changes. Hangt er per plaat vanaf eigenlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2011 19:52 

Hardtraxx Veteran

Het is maar wat je storend vind. Ik zag regelmatig geklaag over een 50 sec break die te lang zou duren, maar breaks van langere tracks dan weer niet bijvoorbeeld. Ik ben het wel eens met PMXRMX dat er de laatste tijd veel meer tijd in een break wordt gestoken voor mijn gevoel en dat ze daardoor kwalitatief beter zijn geworden.

Breaks horen er nou eenmaal bij en afhankelijk van de tijd op de avond kan ik me prima aanpassen aan lange breaks. Ik wil eigenlijk wel het liefste zonder lange breaks starten en eindigen, dan komt het allemaal wel goed denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2011 20:03 

Hardtraxx Veteran

Mwoah, ik stoor me er niet mateloos aan. Je hebt soms tracks waarvan je denkt dat 't wel wat minder kan qua lengte, maar ook juist breaks die wat toevoegen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2011 20:09 

Hardtraxx Veteran

Ik vind het thuis achter mijn computer ook niet zo heel veel uitmaken. Kan ik altijd wel even van genieten (behalve tijdens schoolwerk omdat ik dan lekker vals begin mee te zingen en dan weer niets nuttig doen). Tijdens feesten mogen er breaks zijn, maar ze mogen toch wel beperkt zijn. Heb me enorm geërgerd aan BH en The Prophet op Black die elk van hun 30 minuten minstens 20 minuten break hadden. De afsluitende set mag gewoon een half uur vol door gassen zonder ook maar 1 break er in :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2011 20:15 

Hardtraxx Veteran

Brennan heart is idd de PRO hierin :thumbsup:

De break van Scary Noizes vindk ook vet xd
Je voelt gewoon dat er gebeuk aankomt :love:
Hou er wel van als er zoon duistere sfeer in hangt ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2011 23:14 

Artiest

Hoort erbij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 00:29 

Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
Hoort erbij.

Haha, zo heerlijk uitdagend is deze reactie :lol:

Lyst, kom er maar bij jongen :thumbup:

Zelf vind ik dat breaks wat kunnen toevoegen, maar sommige breaks doen af aan een track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 01:06 

Hardtraxx Addict

Skedoedelefloeps schreef:
Hoort erbij.

Ben ik het mee eens. Een break hoort nou eenmaal in een hardstyle track tegenwoordig en ik vind het wel degelijk iets toevoegen. Het moeten ook geen ellenlange breaks zijn natuurlijk (behalve bij anthems daar kan ik het opzich wel hebben). Ik heb van Wake Up ook veel liever de Snooze edit hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 02:49 

Artiest

Ik vind alles chill zoals het nu gaat
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 10:14 

Donateur

Heel veel breaks zijn zo onnodig als de pest. Een hoop gelul van een minuut zonder dat het ook maar iets toevoegt aan een nummer. Ik heb er echt een hekel aan als een nummer lekker snel opbouwt en er dan zo'n gare break komt waarin alles stil valt en er dan een of ander random, ongeïnspireerd kutmelodietje komt. Gelukkig zijn dat soort tracks tegenwoordig redelijk schaars.

Een langere break is alleen nodig als het daadwerkelijk wat toevoegt aan de sfeer in een nummer. Dan vind ik het ook geen punt. Voor de rest kan iedereen maar beter een voorbeeld nemen aan The Pitcher, die kan melodieuze, sfeervolle tracks maken zonder onnodig lange breaks te gebruiken. Bam!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 11:39 

Aan het typen...

Er zijn momenteel zoveel tracks met breaks, vooral in de mainstream hardstyle, dat het hele effect van een break bij voorbaat al verloren gaat. Zelfs de goede breaks worden in mijn ogen irritant, omdat het door het vele voorkomen ervan, je de break als irritant element in de track gaat beschouwen.

99% van de breaks zitten erin, omdat het bij de blauwdruk van mainstream hardstyle hoort. Wil je een hardstyleplaat maken volgens het boekje, dan hoort de break erbij. Ik heb dat een verkeerde ontwikkeling gevonden, dat die break in de blauwdruk werd opgenomen en sowieso dat mensen vrijwel altijd maar volgens een en dezelfde structuur werken. Het hoort erbij en ik pas me aan vind ik dan ook hele domme argumenten. Als je zegt dat je je aanpast, bedoel je eigenlijk dat je het liever niet had gehad, maar je bewust bezig bent om je er niet aan te storen. Maarja, dat zal wel te maken hebben met het met de tijd meegaan. Iets wat ik toch al nooit begrepen heb binnen de muziek. En als je zegt het hoort erbij, ondersteun je gewoon het produceren volgens de blauwdruk.

Ik luister zelf nooit naar mainstream setjes, maar wat moet het ongelofelijk frustrerend zijn om om de paar minuten weer een break te hebben en alle handjes en aanstekers de lucht in moeten :') . Dat laatste vind ik sowieso al in schril contrast staan met het losgaan, wat overigens wel sinds het ontstaan van het genre bij het genre hoort i.t.t. de breaks. Hardstyle, en dan met name de mainstream, is teveel om emoties gaan draaien en dan met name de blije emotie en steeds minder om het energieke en harde waar hardstyle eigenlijk om bekend stond, en je kunt van breaks alles vinden, behalve dat ze hard en energiek zijn.

Dus als ze het aantal breaks eens drastisch terug gaan brengen, zal uiteindelijk de functie ervan weer tot zijn recht komen en zullen de liefhebbers, in ieder geval ik, het ook een stuk beter gaan waarderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 12:50 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Er zijn momenteel zoveel tracks met breaks, vooral in de mainstream hardstyle, dat het hele effect van een break bij voorbaat al verloren gaat. Zelfs de goede breaks worden in mijn ogen irritant, omdat het door het vele voorkomen ervan, je de break als irritant element in de track gaat beschouwen.

99% van de breaks zitten erin, omdat het bij de blauwdruk van mainstream hardstyle hoort. Wil je een hardstyleplaat maken volgens het boekje, dan hoort de break erbij. Ik heb dat een verkeerde ontwikkeling gevonden, dat die break in de blauwdruk werd opgenomen en sowieso dat mensen vrijwel altijd maar volgens een en dezelfde structuur werken. Het hoort erbij en ik pas me aan vind ik dan ook hele domme argumenten. Als je zegt dat je je aanpast, bedoel je eigenlijk dat je het liever niet had gehad, maar je bewust bezig bent om je er niet aan te storen. Maarja, dat zal wel te maken hebben met het met de tijd meegaan. Iets wat ik toch al nooit begrepen heb binnen de muziek. En als je zegt het hoort erbij, ondersteun je gewoon het produceren volgens de blauwdruk.

Ik luister zelf nooit naar mainstream setjes, maar wat moet het ongelofelijk frustrerend zijn om om de paar minuten weer een break te hebben en alle handjes en aanstekers de lucht in moeten :') . Dat laatste vind ik sowieso al in schril contrast staan met het losgaan, wat overigens wel sinds het ontstaan van het genre bij het genre hoort i.t.t. de breaks. Hardstyle, en dan met name de mainstream, is teveel om emoties gaan draaien en dan met name de blije emotie en steeds minder om het energieke en harde waar hardstyle eigenlijk om bekend stond, en je kunt van breaks alles vinden, behalve dat ze hard en energiek zijn.

Dus als ze het aantal breaks eens drastisch terug gaan brengen, zal uiteindelijk de functie ervan weer tot zijn recht komen en zullen de liefhebbers, in ieder geval ik, het ook een stuk beter gaan waarderen.

Ja man, want jou definitie geldt voor alle liefhebbers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 13:48 

Aan het typen...

Nou ik denk eerlijk gezegd wel dat als de breaks alleen op de juiste momenten en veel minder vaak, gebruikt gaan worden dat ook de mensen die zich niet storen aan breaks, breaks beter gaan waarderen. Beter betekent beter dan de huidige situatie, dus hoe je de breaks op dit moment beoordeeld doet er niet toe. Ik kan me niet voorstellen dat het uitmelken en te pas en onpas gebruik maken van breaks beter wordt beoordeeld dan het doseren en het op de juiste manier gebruik maken ervan. Dus ik denk dat ik dat inderdaad wel door mag trekken naar de liefhebber (waarmee ik iedereen bedoel zich verdiept heeft in hardstyle). Maar goed, voor het geval ik er compleet naast zit gebruikte ik ook nog "in ieder geval ik".
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 14:01 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Nou ik denk eerlijk gezegd wel dat als de breaks alleen op de juiste momenten en veel minder vaak, gebruikt gaan worden dat ook de mensen die zich niet storen aan breaks, breaks beter gaan waarderen. Beter betekent beter dan de huidige situatie, dus hoe je de breaks op dit moment beoordeeld doet er niet toe. Ik kan me niet voorstellen dat het uitmelken en te pas en onpas gebruik maken van breaks beter wordt beoordeeld dan het doseren en het op de juiste manier gebruik maken ervan. Dus ik denk dat ik dat inderdaad wel door mag trekken naar de liefhebber (waarmee ik iedereen bedoel zich verdiept heeft in hardstyle). Maar goed, voor het geval ik er compleet naast zit gebruikte ik ook nog "in ieder geval ik".

Die laatste zin was doorslaggevend voor mijn reactie.
Lees die eens door en denk na over hoe andere mensen die zin interpreteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 14:06 

Aan het typen...

Zeg wat je bedoelt, ik zie het niet.

Ik heb uitgelegd dat ik de term liefhebber gebruik voor iedereen die zich verdiept heeft, dus daar val ik ook onder, als je dat soms bedoelt.

Ik gebruikte de term beter, zodat het voor iedereen kon gelden ongeacht hoe ze nu denken over breaks.

En ik gebruikte "in ieder geval ik" als backup en ik een compleet verkeerd beeld van zaken heb.

Dus ik vraag me af hoe mensen, die een beetje begrijpend kunnen lezen, dit anders kunnen interpreteren, zeker na de uitleg in de post erna.
1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen