Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 11:39 

Hardtraxx Addict

SoundTunerZ schreef:
Viel me zaterdag op decibel eigenlijk pas echt op hoe weinig kracht die verliezen als een kick van toonhoogte veranderd.

we krijgen er een avioholic bij :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 11:43 

iSenSe` schreef:
SoundTunerZ schreef:
Viel me zaterdag op decibel eigenlijk pas echt op hoe weinig kracht die verliezen als een kick van toonhoogte veranderd.

Ofniet? ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 15:58 

Hardtraxx Veteran

HHZ & WS - Blame It On The Music (Original / Edit / DFSTF Remix)
bij alle 3 veranderd de kick 5x van toonhoogte ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 19:45 

Hardtraxx Addict

Almighty schreef:
iSenSe` schreef:
SoundTunerZ schreef:

Ofniet? ^^

Was ik al :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2011 14:55 

Hardtraxx Elite

Moet zeggen dat ik het heel fijn vindt. Maar het moet niet te hoog gaan en niet de kick moet niet te veel vervormen. Maar het is echt een kwestie van smaak, want vind je zelf leuk of niet. Ieder zijn eigen ding he ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 17:39 

Als je hardstyle luistert, dan kun je er niet omheen. Tenzij je enkel van die speciale orde theracords bent. Maar ja dan ben je ook weer geen hardstyle luisteraar. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 17:41 

Hardtraxx Veteran

Jro_ schreef:
Als je hardstyle luistert, dan kun je er niet omheen. Tenzij je enkel van die speciale orde theracords bent. Maar ja dan ben je ook weer geen hardstyle luisteraar. :$

Say wha~? :lol:

TC is geen HS meer voor jou, is dat wat je wilt zeggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 17:41 

Aan het typen...

Early Hardstyle is ook hardstyle. Maar helaas heb je wel gelijk als het over de hedendaagse hardstyle gaat, ik kan het aantal artiesten die het niet gebruikt op 2 handen tellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 17:42 

Hardtraxxer

Jro_ schreef:

Dit slaat dus helemaal op :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 17:45 

Hardtraxx Veteran

maarten0546 schreef:
Jro_ schreef:

Dit slaat dus helemaal op :P

En dat slaat ook weer nergens op :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 17:47 

Hardtraxx Elite

Jro_ schreef:

Hier sla je de plank volledig mis. Het gros van de tracks bevat pitchkicks, maar theracords artiesten gebruiken ze sinds kort ook. Het gaat meer om het feit dat ze te hoog worden gepitcht. In 2007 tot 2010 werden ze ook al flink wat gebruikt. Het verschil van toen en nu is dat er toen een "subtiele" pitch in zat die de track drive, kracht of het belangrijkste dat de kick mee veranderde met de toonhoogte van de melodie. Tegenwoordig lijkt het wel of er een pitch in zit om er een pitchkick in te hebben. Vooral de talenten kunnen totaal niet met een pitch overweg gaan.
Artiesten als Headhunterz, Frontliner, Zany en Code Black weten het meestal nog subtiel te houden. I.t.t dergelijke artiesten als Atmozfears, Arkaine etc.
Het probleem is dus dat de pitchkick in de tegenwoordige track onnodig wordt gepitcht. Niet dat er een pitchkick in zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 17:54 

Hardtraxx Crew

Volledig eens met de reactie van Andromeda. Een pitchkick vind ik vaak heel weinig toevoegen aan een track, vooral een die omhoog pitcht. Een aantal jaren geleden zaten ze er ook al voldoende in, maar toen werden ze nog subtiel toegepast, ze voegden echt iets toe. Tegenwoordig worden ze zo vaak en zo hoog toegepast dat het alle kracht verliest en ook gewoon in het gehoor voor geen meter klinkt. Ze hebben totaal geen functie meer en worden maar toegepast om het toe te passen.

Omlaag pitchen kan echter wel een hele gave toevoeging zijn, dat geeft soms nog wat extra kracht mee. Had toevallig vanmiddag Biological Chemistry (Headhunterz Remix) en Brennan Heart & Clive King - Fearless opstaan en daar vind ik het echt een gave toevoeging.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 17:58 

Hardtraxx Veteran

Ik vind pitchkicks in ongeveer 75% van de gevallen lelijk, dan nog 20% dat het me niet stoort en maar zo'n 5% een echte toevoeging.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 18:08 

Hardtraxx Veteran

Het ligt eraan hoe een pitchkick is verwerkt.. bij frontliner gaan ze hoger als de top van de wereld en ja dan zijn ze lelijk.. ook lelijk toegepast in de track maar als ik dan Mysterias luister heb ik er weinig problemen mee omdat het iets toevoegd.
Bij ongeveer 80% van de Pitchkicks zijn ze lelijk en dat alleen omdat ze niet goed zijn toegepast.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 18:10 

Hardtraxx Veteran

Ik vindt persoonlijk pitch kicks niet storend en ook wel vet. Maar bij sommige tracks is het nodig. Bijv. Waverider - What I Need, dan wacht ik echt op de pitchkick omdat het storend wordt dat ie maar niet komt en de track verliest dan ze kracht. Zelfde heb ik bij Noisecontrollers - Trick Or Treat. Bij dat soort tracks heb ik echt het gevoel geen pitch is geen drive en 0,0 kracht.

Maar bij sommige tracks is pitchen echt onnodig en lelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 18:31 

Hardtraxx Veteran

Pitchkicks zijn in mijn ogen zeer irritant live, als je lekker door wilt raggen. Als ze dan omhoog gaan verliezen ze in de meeste gevallen meteen de kracht.. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 19:30 

Hardtraxx Veteran

Pitchkicks (vooral omlaag) zijn mijns inziens bij de rauwere platen in de meeste gevallen een fijne toevoeging. Bij de mainstream gaan ze nog wel eens te hoog en zijn ze daarom niet mooi meer naar mijn mening. Maar indien ze subtiel pitchen vind ik het vaak mooi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 19:39 

Hardtraxxer

Zolang ze maar binnen de perken blijven en vooral niet zoals dbstf - rebel :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 19:46 

Donateur

Leonidas schreef:
Ik vind pitchkicks in ongeveer 75% van de gevallen lelijk, dan nog 20% dat het me niet stoort en maar zo'n 5% een echte toevoeging.

Zoiets ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 20:29 

Steffnov schreef:
Jro_ schreef:

Say wha~? :lol:

TC is geen HS meer voor jou, is dat wat je wilt zeggen?

Nee :P Dit:

Lyst schreef:
Early Hardstyle is ook hardstyle. Maar helaas heb je wel gelijk als het over de hedendaagse hardstyle gaat, ik kan het aantal artiesten die het niet gebruikt op 2 handen tellen.

En...

Andromeda schreef:
Jro_ schreef:

Hier sla je de plank volledig mis. Het gros van de tracks bevat pitchkicks, maar theracords artiesten gebruiken ze sinds kort ook. Het gaat meer om het feit dat ze te hoog worden gepitcht. In 2007 tot 2010 werden ze ook al flink wat gebruikt. Het verschil van toen en nu is dat er toen een "subtiele" pitch in zat die de track drive, kracht of het belangrijkste dat de kick mee veranderde met de toonhoogte van de melodie. Tegenwoordig lijkt het wel of er een pitch in zit om er een pitchkick in te hebben. Vooral de talenten kunnen totaal niet met een pitch overweg gaan.
Artiesten als Headhunterz, Frontliner, Zany en Code Black weten het meestal nog subtiel te houden. I.t.t dergelijke artiesten als Atmozfears, Arkaine etc.
Het probleem is dus dat de pitchkick in de tegenwoordige track onnodig wordt gepitcht. Niet dat er een pitchkick in zit.

Je benoemt precies wat ik zeg: het gros van de tracks bevat pitchkicks en vergat te melden dat OOK Theracords platen ze hebben.
Het is idd kort door de bocht om te zeggen dat Theracords ze niet heeft en je dan geen hardstyle-luisteraar bent, maar dit topic was behoorlijk leeggebloed dus vandaar.
Je hoort mij echter niets zeggen over het gebruik er van en of ik het afkeur. Het gezeik erover is daarentegen wel dik onnodig.

Kan mijn tijd beter verdoen aan Candy Crush Saga. :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 20:33 

Hardtraxx Veteran

En hoezo is het dik onnodig? Als het overgrote deel van de platen er vals door gaat klinken vind ik dat gezeur meer dan terecht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 20:43 

Leonidas schreef:
En hoezo is het dik onnodig? Als het overgrote deel van de platen er vals door gaat klinken vind ik dat gezeur meer dan terecht.

Ja prima, wakker het aan. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 20:50 

Hardtraxx Crew

Jro_ schreef:
Leonidas schreef:

Waarom zouden mensen hun mond dicht houden over iets wat ze niet lekker vinden klinken? Dat geeft toch een totaal verkeerd beeld van hoe een track bij het publiek in de smaak valt? Dat 'gezeur' is toch gewoon (opbouwende) kritiek waar een artiest wat aan heeft. Of ze er verder iets mee doen is een ander verhaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 21:13 

Hardtraxx Addict

Ik vind pitchkicks in de meeste tracks wel wat toevoegen, zolang het maar niet aan een stuk door overdreven hoog gaat zoals in It Must Be.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 22:16 

wootum schreef:
Jro_ schreef:
Leonidas schreef:

Waarom zouden mensen hun mond dicht houden over iets wat ze niet lekker vinden klinken? Dat geeft toch een totaal verkeerd beeld van hoe een track bij het publiek in de smaak valt? Dat 'gezeur' is toch gewoon (opbouwende) kritiek waar een artiest wat aan heeft. Of ze er verder iets mee doen is een ander verhaal.

Uit je kritiek, graag. Maar gezeur is toch echt iets anders dan kritiek.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen