Steffnov schreef:
Jro_ schreef:
Als je hardstyle luistert, dan kun je er niet omheen. Tenzij je enkel van die speciale orde theracords bent. Maar ja dan ben je ook weer geen hardstyle luisteraar.

Say wha~?

TC is geen HS meer voor jou, is dat wat je wilt zeggen?
Nee

Dit:
Lyst schreef:
Early Hardstyle is ook hardstyle. Maar helaas heb je wel gelijk als het over de hedendaagse hardstyle gaat, ik kan het aantal artiesten die het niet gebruikt op 2 handen tellen.
En...
Andromeda schreef:
Jro_ schreef:
Als je hardstyle luistert, dan kun je er niet omheen. Tenzij je enkel van die speciale orde theracords bent. Maar ja dan ben je ook weer geen hardstyle luisteraar.

Hier sla je de plank volledig mis. Het gros van de tracks bevat pitchkicks, maar theracords artiesten gebruiken ze sinds kort ook. Het gaat meer om het feit dat ze te hoog worden gepitcht. In 2007 tot 2010 werden ze ook al flink wat gebruikt. Het verschil van toen en nu is dat er toen een "subtiele" pitch in zat die de track drive, kracht of het belangrijkste dat de kick mee veranderde met de toonhoogte van de melodie. Tegenwoordig lijkt het wel of er een pitch in zit om er een pitchkick in te hebben. Vooral de talenten kunnen totaal niet met een pitch overweg gaan.
Artiesten als Headhunterz, Frontliner, Zany en Code Black weten het
meestal nog subtiel te houden. I.t.t dergelijke artiesten als Atmozfears, Arkaine etc.
Het probleem is dus dat de pitchkick in de tegenwoordige track onnodig wordt gepitcht. Niet dat er een pitchkick in zit.
Je benoemt precies wat ik zeg: het gros van de tracks bevat pitchkicks en vergat te melden dat OOK Theracords platen ze hebben.
Het is idd kort door de bocht om te zeggen dat Theracords ze niet heeft en je dan geen hardstyle-luisteraar bent, maar dit topic was behoorlijk leeggebloed dus vandaar.
Je hoort mij echter niets zeggen over het gebruik er van en of ik het afkeur. Het gezeik erover is daarentegen wel dik onnodig.
Kan mijn tijd beter verdoen aan Candy Crush Saga.