Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 19:24 

Hardtraxx Elite

Op het forum heerst er een groot taboe op illegaal downloaden. Dat is natuurlijk niet zo raar, maar ik vind het goed om hier wat meer openheid over te hebben. Het is tenslotte een muziekforum en illegaal downloaden is daar tegenwoordig nou eenmaal een onderdeel van, of je het leuk vind of niet.

Ik wil van jullie graag weten hoe jullie denken over het illegaal downloaden. Denk je persoonlijk dat het illegaal downloaden een grote invloed heeft op deze scene en waarom? En download je zelf ook illegaal? Je mag eerlijk zijn, in dit topic mag alles gezegd worden :P

Misschien leuk als producers zoals Geck-O, Thera en Headhunterz erop reageren? ^^

EDIT: We weten nu ongeveer wat men vindt van het illegaal downloaden, maar is het verspreiden van content een ander verhaal?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 19:26 

jambekkie schreef:
Op het forum heerst er een groot taboe op illegaal downloaden. Dat is natuurlijk niet zo raar, maar ik vind het goed om hier wat meer openheid over te hebben. Het is tenslotte een muziekforum en illegaal downloaden is daar tegenwoordig nou eenmaal een onderdeel van, of je het leuk vind of niet.

Ik wil van jullie graag weten hoe jullie denken over het illegaal downloaden. Denk je persoonlijk dat het illegaal downloaden een grote invloed heeft op deze scene en waarom? En download je zelf ook illegaal? Je mag eerlijk zijn, in dit topic mag alles gezegd worden :P

Suggesties om het topic aan te vullen zijn welkom ;)

Ik download wat ik wil, wanneer ik wil.

Ten eerste heeft de gemiddelde persoon geen geld om elke dag maar klakkeloos platen/films/games te kopen.

Ten tweede ziet een artiest er geloof ik maar bar weinig van terug, dan hebben ze er meer aan dat ik ze kom luisteren waar ze ergens draaien! Op die manier steun ik de artiest goed genoeg lijkt mij zo
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 19:28 

Hardtraxx Elite

Ik download eigenlijk alles illegaal. Maar als ik zelf bijv. ook tracks zal verkopen dan zou ik het ook niet leuk vinden dat andere gewoon illegaal mijn track gingen downloaden. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 19:29 

Hardtraxx Veteran

Jep, ik download zelf ook echt alles wat iig met muziek te maken heeft. Ik gebruik het dan ook alleen voor mezelf , ik mix er bv niet mee en dat soort dingen, dus dan is het imo gewoon geoorloofd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 19:31 

Hardtraxx Veteran

El Mare schreef:
Jep, ik download zelf ook echt alles wat iig met muziek te maken heeft. Ik gebruik het dan ook alleen voor mezelf , ik mix er bv niet mee en dat soort dingen, dus dan is het imo gewoon geoorloofd.

Dit dus
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 19:35 

Donateur

Heb zelf nog nooit betaald voor een film/track. Weet nog dat ik vroeger wel eens naar de videotheek ging om films te huren maar daar heb ik nu gewoon geen geld voor over. Daarnaast heb ik een goed alternatief.

Tevens vind ik veel manieren van legaal downloaden zwaar overpriced of slecht georganiseerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 19:39 

Hardtraxx Veteran

Ik download ook echt bijna alles en wat Kaboem al zegt, de artiesten maken geen of amper winst uit de verkoop van tracks. Verder zijn er wel onwijs veel tracks die je tegenwoordig nergens meer kan downloaden (met name early dan) Dus die koop ik dan wel, vooral veel van Kattiva,Sys-x & Kickin Tunes kan je nergens meer downloaden dus dat vind ik dan geen probleem om aan te schaffen. Natuurlijk als je hard genoeg zoekt, kom je vanzelf wel wat tegen, maar over het algemeen vind ik het totaal niet erg om een track die ik graag wil aan te schaffen. Wie trouwens geen zin heeft om tracks te kopen, stuur mij maar een PM :P Ik heb genoeg tracks in de aanbieding :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 19:52 

Hardtraxx Crew

Ik stop genoeg geld in de scene (Tickets, consumpties, CD's/albums). Ik zou het ook gewoon niet allemaal kunnen betalen, maar ik koop heel af en toe wel eens een nummer die ik echt te gek vind. Maar voor de rest download ik gewoon alles.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 19:54 

Hardtraxx Elite

Ik download ook alles illegaal. Ik heb zoiets van: waarom zou ik moeten betalen voor een track die in 2 dagen geproduceerd is. Er mag wel wat meer moeite voor gedaan worden. Geldt natuurlijk niet voor iedere producer, maar daarbij, als je moet betalen voor elke track die je wit hebben, ben je al snel tientallen tot honderden euro's kwijt. Ik download zoveel per maand, dat moet ik de honderden euro's lopen en dat heb ik niet.

1 uitzondering: artiestenalbums. Die koop ik fysiek in de winkel.

Wat feesten etc. betreft, daar kun je nooit teveel voor betalen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 20:11 

Hardtraxx Addict

jambekkie schreef:
Ik download ook alles illegaal. Ik heb zoiets van: waarom zou ik moeten betalen voor een track die in 2 dagen geproduceerd is. Er mag wel wat meer moeite voor gedaan worden. Geldt natuurlijk niet voor iedere producer, maar daarbij, als je moet betalen voor elke track die je wit hebben, ben je al snel tientallen tot honderden euro's kwijt. Ik download zoveel per maand, dat moet ik de honderden euro's lopen en dat heb ik niet.

Nou... :P

ik heb de meeste muziek via spotify (premium account). dus gewoon legaal :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 20:13 

Hardtraxxer

Ten eerste is muziek downloaden (in Nederland) niet illegaal :P.

Ik download vrijwel al m'n muziek, ik koop ook regelmatig lege CD's (voor in de auto bijvoorbeeld) en daar betaal je ook toeslag op dat naar de muziekindustrie/buma stemra gaat. Er zijn ook zat artiesten die hun muziek met software maken waar ze zelf niet voor betaald hebben, ik koop alleen nummers die ik écht goed vind en waarvan ik vind dat de artiest er veel tijd en moeite in gestoken heeft. Sommige zeggen dat de muziekindustrie helemaal kapot gaat doordat iedereen alles download, maar zij gaan ervan uit dat ieder nummer dat ik download, eigenlijk gekocht zou hebben, maar zo zit het niet. Er zijn zat nummers die ik download die ik nóóit zou kopen en na 1x luisteren er al weer af gooi. Daarnaast zijn feesten zelf ook al duur zat. Kaartjes voor DefQon/Decibel/Qlimax rijzen de pan uit, voor 10 euro kon ik vorig jaar nog 4 biertjes halen, dit festivalseizoen zal ieder muntje wel 2.75 kosten, dan nog vervoerskosten erbij. Artiesten zullen waarschijnlijk het meeste verdienen aan optredens, en daar betalen mensen zat geld voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 20:17 

Hardtraxx Elite

NaarDeQlote schreef:
jambekkie schreef:

Nou... :P

ik heb de meeste muziek via spotify (premium account). dus gewoon legaal :)

Mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor een Spotify-account? En hoeveel muziek download je daar dan van?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 20:18 

Hardtraxx Addict

Zou graag willen betalen voor de muziek, maar heb er echt het geld niet voor! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 20:27 

Hardtraxx Veteran

Betaal af en toe voor tracks (zoals aan albums). Ligt een beetje aan de plaat & net als David vind ik het geen probleem om een plaat te kopen als ik hem niet zo snel kan vinden op het internet.
Ook heb ik hier een tiental vinylplaten thuis liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 20:33 

Hardtraxx Veteran

Van mij mogen mensen het gewoon doen, geen problemen mee, behalve als je voor publiek draait, dan vind ik wel dat je ze gekocht moet hebben. Als ik zelf professionele producer was zou ik het niet erg vinden als mensen m'n tracks illegaal downloaden. De meeste winst krijg je toch met optredens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 20:33 

Hardtraxx Veteran

Ik gebruik ook redelijk veel Spotify, heeft een zeer groot aanbod en het is niet zo heel duur + Je kan het zo op je telefoon streamen
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 20:44 

Hardtraxx Addict

Ik download behoorlijk wat, als het om hardstyle of hardcore gaat. Koop alleen releases als ik ze echt heeeeeel erg goed vind.
En voor vrijwel alle anderem uziek gebruik ik Spotify. Ook hier koop ik CD's wanneer ik een cd echt goed vind. Dat zijn er ondertussen al wel meer dan 200, dus koop wel regelmatig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 20:45 

Hardtraxxer

Jurheinen schreef:
El Mare schreef:

Dit dus
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 21:08 

Hardtraxxer

Ik download ook alles. Films, muziek, programma's, games. Het kost me simpelweg te veel geld. Wel verzamel ik blu-rays, maar dit alleen van films die ik echt vet vind. Sommige zijn gewoon echt kunst, en dat vind ik vaak ver te zoeken in de meeste muziek. Daarbij vind ik een cd niet echt handig en om het tegen betaling te downloaden vind ik ook van de zotten, omdat 1 euro voor een track echt absurd veel is.

Ik vind van die organisaties als Brein ook kant en klare onzin. In de tijd dat je films nog moest kopen op vhs enzo, ging men veel minder naar de bioscoop. Nu dit niet meer het geval is, gaat men veel vaker naar de bios omdat de beleving gewoon veel intenser is. Zelfde geldt voor muziek, men is veel eerder bereid om zo'n artiest in het echt te gaan bekijken. Men geeft nog net zoveel geld uit aan hun media, maar dan via een andere weg dan dat ze gewend waren.

Voor games is dit een ander verhaal. Games moet je haast wel kopen. Vooral als je op de PS of XBOX speelt. Daarbij zijn de meeste games online games, hiervoor heb je simpelweg een uniek account nodig dat alleen geactiveerd kan worden wanneer je de game ook echt in je bezit hebt.

Naar mijn mening proberen al die organisaties als Brein enzo gewoon geld uit onze zakken te kloppen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 21:24 

Aan het typen...

Ik download alle hardstyle releases, zijn er trouwens best wel wat maandelijks, en als de tracks boven een 8 of 8,5 (ligt aan de artiest :P ) uitkomen dan koop ik de track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 21:25 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Ik download alle hardstyle releases, zijn er trouwens best wel wat maandelijks, en als de tracks boven een 8 of 8,5 (ligt aan de artiest :P ) uitkomen dan koop ik de track.

2x per jaar dus xd Nee ik snap het
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 21:32 

Aan het typen...

Koop ook hardtrance hoor, heb dit jaar veel meer hardtrance gekocht dan hardstyle ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 21:44 

Hardtraxx Veteran

Ik download alles, op een enkele release die ik nergens kan vinden na.
Simpelweg omdat ik het anders niet kan betalen. Ik heb er geen geld voor en ik ben ook pas bereid om er geld voor te betalen op het punt dat ik er geld mee verdien, door bijvoorbeeld live te draaien.

Ook vind ik het belachelijk hoe weinig geld er naar de artiesten zelf gaat maar dat is niet de enige reden dat ik niet koop dus.

Artiestalbums wil ik nog wel eens kopen, die vind ik dan wel weer leuk om te hebben. Ook omdat je iets fysieks hebt. Als je muziek koopt online dan heb je net zoveel als dat je het download. Het heeft dus geen meerwaarde voor mij om het te kopen. Ook is het ongelooflijk duur. Voor een nummer in 320 kb/s ben je al gouw 2 euro per nummer kwijt (waar wel wat van af gaat als je een hele release koopt)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 21:49 

Ik download ook vrijwel alles, 99% is gedownload. Qua muziek dan.

Bij games is het bij mij 50/50, Multiplayer ;)

Heel af en toe koop ik muziek, als ik het écht de moeite waard vind. (En het misschien niet te vinden is op het internet), zo laats nog: Drivium - Unforeseen! :)

Bestaat "Illegaal" downloaden wel? Dacht dat alleen het uploaden strafbaar is
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 21:50 

Hardtraxx Veteran

Ja het is in Nederland niet illegaal idd. Maar dat maakt het wel iets duidelijker. Want je hebt ook kopen downloaden.
1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen