Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 11:27 

Hardtraxx Addict

Ik merk de laatste tijd dat er op Hardtraxx steeds meer mensen zijn die zich ergeren aan pitchkicks. Daarom heb ik er nu speciaal een topic over geopend. Wat vinden jullie van kicks die de hoogte of laagte in gaan? En waarom vind je dat? Laat je mening hier horen.

Persoonlijk vind ik pitchkicks helemaal geen probleem, voor mij persoonlijk geeft het een extra drive aan de melodie. Ik kan me echter wel aan om de 2 pitchende kicks ergeren zoals bij From Within/The Message Is Hardstyle en die kicks van Punk Fanatic vind ik ook irritant. Maar normaliter heb ik er geen problemen mee.

Wat vinden jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 11:47 

Donateur

Mits met mate gebruikt en als ze niet alle kanten op stuiteren wel goed, maar jammer genoeg is dat vaak niet het geval..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 11:59 

Hardtraxx Veteran

dit is echt een topic van Lyst.

Ik vind het niet erg, zolang het maar goed wordt gebruikt. En het moet niet te overdreven hoog pitchen, want dan vind ik er ook niets aan. Bringing the funk remix heeft bijvoorbeeld geen pitch kicks nodig, intoxicate remix ook niet, daar in wordt de 2e climax zwaar verpest door de pitch kicks. Alleen lijkt het erop dat Pitchkicks steeds meer een hype worden, alle beginnende producers gebruiken het. Nogmaals, als het goed gebruikt wordt, is er niets aan de hand en kan het wel leuk klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 12:05 

Hardtraxx Veteran

Ben het in dit geval eens met P-Stylez.
Heb helemaal niks tegen pitchkicks, het kan zelfs wat toevoegen.
Zoals in The R3bels- The Shade, daar voegt het energie toe :drool:

Sommige pitchkicks vind ik wat overdreven.
Omlaag pitchende kicks vind ik wel heerlijk, zoals bijvoorbeeld in Under Attack of bij Haunter of the Dark :yay:
Al worden die kicks niet in dezelfde lijn gepitcht zeg maar, maar los van elkaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 12:15 

Donateur

Voorbeeldje dus: http://www.youtube.com/watch?v=AOAYfl-z6ng&t=2m24s
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 12:24 

Hardtraxxer

p-stylez schreef:
dit is echt een topic van Lyst.

Ik vind het niet erg, zolang het maar goed wordt gebruikt. En het moet niet te overdreven hoog pitchen, want dan vind ik er ook niets aan. Bringing the funk remix heeft bijvoorbeeld geen pitch kicks nodig, intoxicate remix ook niet, daar in wordt de 2e climax zwaar verpest door de pitch kicks. Alleen lijkt het erop dat Pitchkicks steeds meer een hype worden, alle beginnende producers gebruiken het. Nogmaals, als het goed gebruikt wordt, is er niets aan de hand en kan het wel leuk klinken.

daar moet je deze voor hebben;) http://www19.zippyshare.com/v/97651167/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 13:01 

Daveytl schreef:
Zoals in The R3bels- The Shade

Daveytl schreef:
overdreven

;)

Ik stoor me er niet heel erg aan, behalve als ie zo pitcht dat de bass compleet wegvalt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 13:03 

Hardtraxx Veteran

Almighty schreef:
Ik stoor me er niet heel erg aan, behalve als ie zo pitcht dat de bass compleet wegvalt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 13:10 

Hardtraxx Veteran

Ik vind in veel tracks pitchkicks wel wat toevoegen, mits goed uitgevoerd. Zolang de hoge kicks nog als kicks klinken en niet een 'poing', 'bwang' of 'pwing' geluid maken, kan ik ze best hebben. Live stoor ik me er ook minder aan dan thuis over t algemeen. Bijv. On The Rise, die hoge pitchkicks zijn ontzettend lelijk, maar geven live wel een hoop kracht mee. Vind dat Digital Punk er erg goed mee omgaat op z'n album. Veel tracks waarbij de kicks zelf niet pitchen, maar wel een aparte bassline. Zo krijg je alsnog het melodieuze mee van een pitchende bass, zonder poing pwing of bwang :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 13:33 

Hardtraxx Veteran

Ik stoor mij er zeker niet aan :D Zatox kicks vindk nice :thumbsup:
Alleen de Wasted Penguinz durven soms wel iets te hoog te gaan...
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 15:02 

Hardtraxx Veteran

Niets mis met Pitchkicks, zolang ze goed gebruikt worden. En in mijn ogen is Frontliner (en hooguit een paar andere tracks) de enige producer weet hoe hij met Pitchkicks om moet gaan. Die pitchkicks in Psychedelic zijn bijv gewoon om te huilen (en nee, niet omdat het hhz is).
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 15:08 

Hardtraxx Veteran

Heb er weinig mee tenzij ze goed zijn uitgevoerd. De meeste pitchen zo erg dat ze zowat alles wegdrukken (op feesten hoor je dat goed, die muur van bass).

Voorbeelden van goed uitgevoerde pitchkicks:

The Virus Spreads
Sound of The Machine
Crypsis z'n pitchkicks

Voorbeelden van slecht uitgevoerde pitchkicks:

Psychedelic
Punk Fanatics
2012 (al maakt de rest van de track die pitchkicks/bass goed)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 15:20 

Artiest

Ik ben er niet fel op tegen, maar ik vind dat als je pitchkick geen toegevoegde waarde heeft op harmonisch gebied je het gewoon weg moet laten.
Frontliner bv, zelden voegen die kicks wat toe op harmonisch gebied, bij gangsters don't dance ook.
Fuck Hardstyle is een goed voorbeeld van een pitchkick die wel wat toevoegt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 16:29 

Hardtraxxer

Ik vind juist fijn om eerlijk te zijn ^^
Geeft juist veel energie en je kan er mooi op bewegen xD

Zoals gewoonlijk is het een evolutie van hardstyle :P
Vind vooral mooi als het naar laag naar hoog gaat:D

Tja hoort er nu bij en ik vind het ook nog leuk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 16:41 

Hardtraxx Veteran

Snap bijv niet wat mensen niet lekker vinden aan Frontliner -Frozen.
Ben daar echt zo hard op gegaan op Hardbass, die pitchkicks maken die plaat juist ongelofelijk goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 16:47 

Hardtraxx Veteran

Ik heb geen hekel aan pitchkicks, ik word alleen soms moe van het gezeur er over. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 16:49 

Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
Ik heb geen hekel aan pitchkicks, ik word alleen soms moe van het gezeur er over. :P

gelijk heb je, je vind het wat of je vind het niks. telkens discussies die altijd op hetzelfde eindigen, wat heb je eraan :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 17:06 

Hardtraxxer

Ik vind het wel lekker!

Vooral als er eentje omhoog gaat en de bass dubbel zo hard gaat :) (zie: sound of love remake)

Daarbij klinkt het zo verschrikkelijk leeg als een pitchkick tonen omhoog gaat en er geen bass meer is :/

Deze vind ik ook lekker btw: http://youtu.be/FIbEAGAxRbo?t=1m47s (en die is verrekte hoog haha)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 17:33 

Vind pitckicks wel lekker, als er gewoon genoeg bass inzit natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 17:38 

Donateur

Ik vind het nooit echt storend en inderdaad het kan soms een vette kracht mee geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 18:00 

Hardtraxxer

Zolang je de bass voelt is het goed, anders is het bagger..sommige nummers voel je maar de helft vd bass of minder
en da lijkt me niet de bedoeling..De bass moet je tot in je tenen voelen
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 18:24 

Hardtraxx Veteran

Hmm denk dat ik me hier maar niet over uitlaat
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 18:32 

Hardtraxx Crew

Ik stoor me er op zich niet aan, in ieder geval niet zo erg als sommige hier. Een pitchkick kan soms zeker wat toevoegen aan een track, geeft net dat extra beetje kracht mee. Maar soms kan het ook overdreven worden, dan wordt er alleen maar gepitched om het pitchen. Nummers waar ik ze niet lekker vind klinken zijn: Vamper - Strange Reaction en de Zatox remix van Bringing The Funk. Maar bij Frontliner - On The Rise vind ik ze weer gruwelijk vet klinken. Dus het is niet zo dat ik pitchkicks per direct lelijk vind, ze moeten gewoon lekker klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 19:04 

Hardtraxx Addict

Josh-T schreef:
Almighty schreef:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 19:10 

Hardtraxx Veteran

Soms zijn ze wel irritant, met name die ultralelijke kicks van Zatox in de remix van Bringing The Funk :')
1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen