Zo wat een boel reacties en antwoorden! Ik ga morgen proberen op zoveel mogelijk inhoudelijk te gereageren.
Ik zou dan ook de Radio sectie opsplitsen in eigen radio's en echte podcasts. Want er is een Radio forum maar alle podcasts worden weer willekeurig verspreid gedumpt.wrote: Splitsen die hap dus
Net als er een apart topic is/was (geen idee) voor The Magic Show.
TOTY zou volgensmij ook gesplitst moeten worden, het ziet er een beetje slordig uit.
Over het gedrag op het forum, ik zie dat meer als haantjes gedrag. Degene die het meest "Bad-Ass" is en de meeste mensen kan afzeiken is het stoerste. Natuurlijk kan het onder vrienden, maar zodra je maar een verkeerd ding post word je soms tot de grond toe afgebrand. En er zijn ook sommige die dit expres opzoeken. Die zeggen nooit wat, totdat ze dat zien en moeten daar even op reageren omdat ze zo weer stoer kunnen zijn.
Dit nemen ze dan vaak ook over het hele forum mee.
Kijk de shout is bijvoorbeeld een geval apart, daar maakt men elkaar belachelijk maar dat is in de zin van humor want men kent elkaar. Aan de andere kant vind ik dan ook weer als je zulke dingen als Exobasstics post je wel een opmerking terug kan verwachten, maar dit kan wel respectvoller. Wat ik laatst wel zag bij die harsh noise, dat diegene niet meer op de man afkraken maar meer zeggen dat zij het niks vinden. Wat een normaal antwoord is.
Ik heb een beetje het idee dat ik op dit fora kwam toen de omslag er was maar heb me er nooit eerst mee bemoeid. Wat ik wel zie, als ik oud spul in het off-topic lees, is dat er toen ook gegein was maar men kende elkaar en tolereerde het van elkaar. Dat was meer een tijd toen de mods daar ook kwamen en de mensen kenden dus ook meer tolereerden (geloof ik).
Dit heb je niet meer nu om de volgende dingen denk ik
- Verandering in hardstyle, zoals promo mooi zegt, raw zet zich steeds verder af van mainstream doordat de mainstream steeds meer populariteit opzoek i.t.v. de kern van het genre.
- Mensen willen de nieuwe mensen niet leren kennen omdat, tenzij ze zich zo gedragen als hun, ze anders zijn en daarom niet aardig
- Met het bovenstaande ga je groepjes vormen als resultaat, en dan leid weer tot gedoe tegen elkaar en zal je nooit een groep worden.
En volgensmij word er een stuk terug wat gezegd over dat men het saai vind reacties als leuk en wat smileys terug te lezen i.t.v. discussie. Dit is omgekeerd net zo, die reacties met tievuszooi kutplaat en zulke eentonige woorden skip ik ook gelijk naar een ander topic. Mooier is als er gewoon aangekaart word waarom DE PERSOON ZELF kritiek heeft op te plaat, zonder dat diegene claimt dat het daadwerkelijk zo is, want veel mensen vergeten dat het woord smaak ook nog bestaat. Die mensen die bepalen wat goed en slecht is en vinden dat iedereen dat maar moet naleven mogen voor mijn part ook een waarschuwing/ban want die lokken juist alleen maar het offensief uit van anderen. (Elexz bijvoorbeeld)
Bij off-topic merk ik ook dat er een beetje groepjes worden gevormd. Gewone mensen, spammers, het shout groepje, "de oude garde" en de wat extravagante mensen. En die groepen die moeten elkaar vaak hebben. En dan vooral een beetje de mensen die hun oude "hardtraxxgenoten" zijn verloren aan het weggaan en/of aan bans. Die ingaan op spammers en shoutvolk. Maar ook word er gereageerd als humor van de shout mensen word meegenomen naar het off-topic. Dit word naar mijn idee het minste nog afgekapt. Kijk als de een een domme opmerking plaatst, shoa, dan kun je iets terug verwachten. Maar als iemand iets gewoons post dan word daar meestal sarcastisch op gereageerd. Dit was een hele tijd zo, het is naar mijn idee over het algemeen wel geminderd.
Over het mod beleid snap ik soms ook niet.
Mrazura deed voor zover ik zag niet veel mis, en die eerste opmerking van hem vind ik niet eens een waarschuwing waardig, er word hier dagelijks met veel ergere (niet echt erg ofzo) woorden gegooid. Dat tweede zou je dan wel een waarschuwing/korte ban voor moeten krijgen want ja, een mod zo antwoorden is gewoon niet slim, tenzij je het in de goeie context plaatst, maar dat was het niet.
De mods doen naar mijn idee, op het afkappen van discussies die van waarde zijn na, goed hun werk. Mensen die op de mods zeuren om een andere reden dan dat zijn gewoon zuur omdat ze zelf niet de troll uit mogen hangen ten koste van anderen. Zodra hun weg zijn gaat het waarschijnlijk weer als naar een half jaar terug. 3/4 die hun ban hebben gekregen zijn terecht. Kaboem of Banaanslak mogen dan in het echt toffe personen zijn (dat weet ik niet, maar dat zal vast) maar als je je als een troll gaat gedragen naar de rest of dingen zeggen ten koste van de rest dan moet je ook wel een ban zien aankomen, en hierbij was er wel een degelijk verschil tussen iemand een keer maf of een sukkel noemen omdat hij/zij wat raars zei. En hetzelfde geld voor mensen die zulke domme/vreemde dingen neerzetten dat ze wel iets moeten terug verwachten (C2 toendetijd, biscuit, exo)
Maar soms heb ik het idee dat de mods wel iets sneller mogen handelen in het off-topic. Als je kijkt naar die hele situatie met C2 en kaboem en banaanslak en in de hardstyle met Elexz enzo snap ik niet waarom het 3 weken duurt voordat er een hand tussen komt interplaats van telkens te zeggen onder deze streep on-topic want een van de partijen hoeft dan maar wat te zeggen en het gaat gewoon verder. Waarom niet gewoon een PM sturen met, als je door gaat met dit gedrag krijg je een waarschuwing of een ban. Met Azura gebeurde dat wel, al werd toen al de "schriftelijke" waarschuwing al gegeven interplaats van te zeggen van als je zo door gaat krijg je een officiele waarschuwing. En Azura reageerde nou ook niet echt slim maar om zo'n reactie gelijk een waarschuwing te geven? Dat kun je beter doen voor directe persoonlijke aanvallen van iets ergere aard. Iemand achterlijk noemen is toch een van de meest lichte aanvallen vergeleken met de rest.
Kortom ik ben wel voorstander van de mods en de gang op hardtraxx op dit na
- Het discussies afkappen
- Het verschil tussen gein en onrespectvol in offtopic en mensen die dat verschil niet zien en zichzelf daarvoor lieverdjes verklaren, net als pestkoppen vroeger zeiden. Ik bedoelde het als geintje.
- Mensen die lichte overtredingen maken persoonlijk er op aanspreken dat men er niet van gediend is en daar normaal over in discussie te gaan, als die mensen echt geen kwaad in de zin hadden kan dit gewoon opgelost worden, als ze raar reageren doen ze het dus gewoon met zin.
- Splitsen van het liveset gedeelte
- Reviews weer nieuw leven inblazen met meer vrijwilligers en een eindredactie
- Geen nieuwe mods, maar zorg dat er meer word gelet op onrespectvolheid dan discussies die normaal zijn.
- Splitsen van TOTY
- Splitsen van Radio & Podcasts van de LIVEsets.
/rant