Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 19  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 02:21 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Maximumraver schreef:
Gangsterdwerg schreef:
En dan ben ik zelf nog voor een splitsing tussen computermixen en dj-gearmixen bij de amateurs.


Geheel niet mee eens, hoewel makkelijk te defineren, is er totaal geen reden om dat te splitsen, het gaat om de set zelf, niet waarmee deze gedaan is?
Feesten/Podcasts/Rest, kan ik nog wel snappen (podcasts staan btw toch al bij het radioshows gedeelte toch? :P) maar wat voor nut een gear/pc split zou hebben? :P


Wel mee eens

Omdat hier behoefte aan is, het zijn twee totaal verschillende werelden. Als er duidelijk is in welke categorie de set staat (bijvoorbeeld gear mix) kan er ook passende feedback onder gezet worden. Je hebt niets aan feedback over een gear set op een software set en vice versa. En buiten dat ben ik het persoonlijk volkomen eens dat de twee gescheiden zouden moeten worden, puur voor de duidelijkheid. Ik zet zelf ook wel eens een software set in elkaar, maar dat is toch een totaal ander ding dan bijvoorbeeld een set van Spectre & Nazale? Het zijn duidelijk twee categoriën die ook dusdanig behandeld moeten worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 02:41 
 
Hardtraxx Addict

Als je specifieke feedback wil over waar je het mee doet kun je dat altijd nog in je openingspost zelf zetten, of in de topic titel bijv:

[Vinyl] DJ Voorbeeld @ Achtertuin #37
[CD] DJ Oefenset @ Headhunterz Tribute
[Digitaal/Ableton] DJ Iemand @ Zolderkamer #2
[Digitaal/Console] DJ DJ @ DJ Set

Zo verschillend is het verder niet, je kan over het algemeen, liggende aan de gear die je hebt, digitaal hetzelfde als met cdj's, als je met pc mix bedoelt, vdj/traktor met alleen je muis, dat is daadwerklijk anders, maar die setjes horen alleen thuis in het oefensets met commentaar topic (vind ik iig :P) anders zou je ook een aparte categorie voor vinyl moeten/kunnen maken, want dat is dan ook anders (o.a. mwah kwaliteit vanwege digitaal naar analoog, en evt. trager mixwerk door dat je de plaat erop moet leggen en de naald op de plaat moet leggen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 03:57 
 
Donateur

Ik vind dat de moderators het prima doen. Het is hier geen dumpert of fok, en sterf met je waarschuwing wat ik bijvoorbeeld net las vind ik dus echt veel te ver gaan.
Ook hebben we hier de laatste tijd nogal veel last van 'trolls'.
Om maar iets te noemen, een topic dat ik in de off topic sectie had aangemaakt; het grote bodybuilding topic volgens mij, waar ik oprechte interesse had in de statistieken van andere Hardtraxxers.
Niet dat het mij veel uitmaakt, en ik wil hier ook niet het zielepootje uithangen, maar hier is toch zeker zo'n 2 a 3 maand over door gezeurd in allerlei andere topics waar het daar helemaal niet over ging.

Verder vind ik wat Maximumraver hier onder zet ook een goed idee.

En misschien wat 'anonieme' moderators erbij, die machtigingen krijgen om posts te verwijderen of te verplaatsen en om brt, khadber, feteke, the venator te helpen aangezien we ongelofelijk veel leden hebben op dit moment.

En ten slotte is de sfeer stukken minder inderdaad. Vroeger keek ik elke dag met plezier naar alle topics/livesets op Hardtraxx, tegenwoordig kijk ik of er interessante livesets zijn, lees ik het wist je dat topic ff door, kijk ik nog snel even bij actueel en off topic of er nog wat leuk nieuws bij is gekomen en sluit ik Hardtraxx weer af.
Vroeger kon ik uren lang rondkijken zonder me te vervelen! (mede door de positieve sfeer) tegenwoordig zie ik veel te veel negatieve reacties en weinig goeie discussies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 09:24 
 

Merlijn schreef:
De instant permaban is wel iets anders hier. Die kreeg je op het andere forum pas na echt veel fouten. Eerst een aantal waarschuwingen, wat strafregels typen (no kidding) en dan wat bans van (on)bepaalde tijd. Nu ja, ik weet niet perfect hoe het hier verloopt maar meteen permaban lijkt me wel overdreven.

Strafregels typen? Welk forum was dat, kinderen voor kinderen? :P

Maar even serieus, in jouw ogen overdreven, in de ogen van de eigenaar niet. Uiteindelijk is het de eigenaar die beslist, hetgeen je net zelf al aanhaalde. Dat geld voor alles, nieuwe mods, bepalen of iemand een permaban krijgt of niet. In jouw ogen (en ook in de ogen van vele medegebruikers) overdreven, in zijn ogen niet. Dan ben je dus klaar.

Maar goed, iedereen die een eigen community heeft regelt zijn of haar zaakjes weer op een andere manier. Dan kunnen mensen wel zeggen, ja op fok kan dit en dat wel en op geenstijl mag dit en dat. Mensen vergeten even dat niet alles hetzelfde is, en elke community dus zijn eigen regels heeft. En als je het ergens niet mee eens bent, kun je drie dingen doen. De eigenaar erop aanspreken, weggaan of gaan klagen op het forum en zelf een waarschuwing of ban riskeren bijvoorbeeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 11:33 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

BeHa schreef:
[*] Strengere naleving van bans. Ik weet niet of dit onder de mods wel eens besproken is, maar wat hebben bans in hemelsnaam voor zin als 80% van de gebande members binnen een week weer terugkomt onder een andere naam? Geef dan geen bans. Het is niet zo dat er hier iedere dag 100 nieuwe members zich aanmelden, dus zo moeilijk kan het niet zijn om even te controleren of het een gebande member is.


Dit valt me ook op. Ik weet niet hoe goed dit te controleren is maar 80% van de gebande mensen zit hier weer. De meeste hebben wel geleerd van de fout en doen nu ook normaal. Maar toch, als het hun lukt, dan lukt het degene die weer irritant gaan doen ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 12:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Waarom wordt er niet een subforum opgericht genaamd Labels waarin iedereen vrij is om een topic te beginnen over een label. Daar kan dan alles worden bijgehouden en de OP kan gevuld worden met informatie over een label. Zoiets bestaat nu helemaal niet en alle informatie over labels staat in de 2000 (!) paginas van wist je dat of bij nieuwe platen. Zo werkt het voor geen meter. Laat dat subforum dan door iemand die daar speciaal voor wordt aangesteld modden, zou hou je het overzicht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 12:56 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik ben tegen het opsplitsen van het liveset gedeelte. Wat boeit het dat het op een feest is opgenomen of thuis. Of het door een amateur is gedraaid of door iemand die er geld voor heeft gekregen. Het gaat toch om de kwaliteit en om of het bij jouw smaak past?

Als je echt wat wil dan zul je af moeten van het standaard forum bericht en de eerste post gestructureerd maken met velden. Dat biedt namelijk enorm veel mogelijkheden. Bijvoorbeeld een schema met aankomende releases. De mogelijkheid om per label, per artiest of per jaar naar een topic te zoeken. Het groeperen van feest livesets, zoals bijvoorbeeld op LSDB gebeurt. Je zou zelfs kunnen filteren op bepaalde labels of artiesten, wat weer een oplossing is voor de mensen die zich storen aan amateurlabels/artiesten. En ga zo maar door.

Daarnaast vind ik het lelijk dat er eerst in het nieuwe track topic over een track gepraat wordt, en vervolgens in het release topic nog een keer. Helemaal als het een 1-tracker betreft. Eigenlijk zou een release de parent moeten zijn van één of meerdere tracks, zodat als je meer informatie over de release hebt je de tracks eronder kunt plaatsen.

En persoonlijk ben ik erg geïnteresseerd in het geven van een cijfer. Ook dat geeft veel mogelijkheden, als je bijvoorbeeld een tracklist hebt van een liveset, dan kun je aan de hand van de cijfers voor de aparte tracks zien hoeverre dat setje interessant is voor de gebruiker. En je kunt op basis van gebruikers met soortgelijke smaak ook tracks/setjes "pushen", zodat ten eerste het minder tijd kost om voor jou interessante dingen te vinden en ten tweede minder bekende artiesten zo ook eerder beluisterd worden als Hardtraxx aangeeft dat dit wel iets voor jou kan zijn. Verder zou je nog wat kunnen doen met charts of iets dergelijks, wat dan eventueel een vervanging zou kunnen zijn van TOTW, maar eigenlijk vind ik persoonlijke suggesties interessanter dan hoe populair iets is.

Ook vind ik het idee om het beoordelen van tracks/livesets wat specifieker en gemakkelijker te maken interessant. Bijvoorbeeld bij livesets elementen als opbouw, trackkeuze, mixwerk etc. Ik denk als je dat meer gestructureerd maakt, dat het meer mensen uitnodigt om wat inhoudelijks te zeggen in plaats van een worship smiley.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 13:02 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Daarnaast vind ik het lelijk dat er eerst in het nieuwe track topic over een track gepraat wordt, en vervolgens in het release topic nog een keer. Helemaal als het een 1-tracker betreft. Eigenlijk zou een release de parent moeten zijn van één of meerdere tracks, zodat als je meer informatie over de release hebt je de tracks eronder kunt plaatsen.

Dit ja, kunnen topics van promo´s niet gemerged worden met uiteindelijke release topics als het gaat om 1-trackers? Met iets van een scheiding, desnoods van een mod, die aangeeft vanaf waar er een officiele preview is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 13:02 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Probleem is dat je niet meer weet welke reactie over welke track gaat als je topics gaat mergen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 14:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
En dan wordt de amateursectie straks zeker net zo vaak bekeken als de amateur producer sectie?

Het feit dat er bij tracks wél een onderscheid is tussen 'echte' releases en een producers-corner is omdat je niet wil dat alles in 1 grote bak wordt geflikkerd waardoor je het overzicht kwijt bent. Dat is dus precies hetgeen nu gebeurt bij het livesets forum. Bovendien denk ik dat het wel meevalt hoeveel views de amateursets krijgen. Leden als G1ll, Pommer, Nazale, Lowrenz enz. krijgen aardig wat views en reacties op hun setjes. Waarom zou dat anders zijn als ze onder het kopje amateur sets vallen? De mensen die hier alleen voor livesets komen van gerespecteerde artiesten zullen toch niet zo snel op amateursets klikken, dan heeft het ook weinig toegevoegde waarde om die dan toch bij elkaar te laten staan. Het probleem is dat er gewoon 150.000 livesets worden gepost waarvan het gros totaal niet interessant is. Het vervuilt het livesets board. Een scheiding tussen gear en PC mixen is dan ook goed te rechtvaardigen. Je bent dan gewoon een hoop troep kwijt die toch niet wordt beluisterd maar wel in de weg staat. Mensen die op gear draaien verdienen in mijn ogen een eigen plek.

Daarnaast: De reden dat de amateur producersectie nauwelijks wordt bekeken is omdat het blijkbaar voor veel mensen ook niet boeiend is om daar te zijn. Toch staat het apart van de bekende artiesten, en terecht. Dat zou voor livesets ook zo moeten zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 14:31 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Gewoon de promo reacties voor de release reacties van een 1 tracker plakken. Moderator met een post als scheidslijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 14:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oh en over het releases board: Je krijgt door deze indeling inderdaad constant 2 topics van platen. Daarom moet je zodra de release is aangekondigd het topic niet sluiten maar gewoon verplaatsen naar releases en een cat-id in de titel zetten. Kleine moeite, scheelt een hoop gedoe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 14:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Juist, dat was Gangsterdwerg had ik een tijd geleden in m'n hoofd. Dat is nog een veel beter plan, maar vergt wel een aantal actieve moderators. Dus niet 1 a 2.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 15:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gangsterdwerg schreef:
Het feit dat er bij tracks wél een onderscheid is tussen 'echte' releases en een producers-corner is omdat je niet wil dat alles in 1 grote bak wordt geflikkerd waardoor je het overzicht kwijt bent. Dat is dus precies hetgeen nu gebeurt bij het livesets forum.

Gangsterdwerg schreef:
Het probleem is dat er gewoon 150.000 livesets worden gepost waarvan het gros totaal niet interessant is. Het vervuilt het livesets board.


Dit dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 15:54 
 
Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Gewoon de promo reacties voor de release reacties van een 1 tracker plakken. Moderator met een post als scheidslijn.

En bij multitrackers? Per track een scheidingslijn maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 16:05 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik heb weinig verstand van phpBB maar is er geen plugin die aangeeft uit welk topic de originele reactie komt? In zo'n geval kun je alsnog alle promotopics mergen en daarna de OP aanpassen met de release.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 20:09 
 
Hardtraxxer

Dat splitsen van de live sets vind ik wel een goed idee, zo krijg je idd een veel overzichterlijke pagina met live sets, die rating voor sets is ook erg intressant. Ik zelf lees ong alles mee en plaats dus af en toe een mix van mijzelf, en vind het altijd leuk om opmerkingen etc van vreemden te krijgen en als die dus jou sets ook kunnen raten maakt dat het een stuk leuker om dan ook eens wat meer je best te doen op een set. Dat idee va maxumumraver ISS ook goed om een tag voor de topic titel te zetten denk dat je dat al snel kan doen door bv. Zelf het goede voorbeeld hierin te geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2013 09:28 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Gangsterdwerg schreef:
Oh en over het releases board: Je krijgt door deze indeling inderdaad constant 2 topics van platen. Daarom moet je zodra de release is aangekondigd het topic niet sluiten maar gewoon verplaatsen naar releases en een cat-id in de titel zetten. Kleine moeite, scheelt een hoop gedoe.


Dat heb ik ook geprobeerd te opperen, maar geen Moderator die dat handig vindt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2013 09:46 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Nee, omdat het wat werk kost. Wat is daar verder nu op tegen dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2013 10:48 
 

hoebedoelje schreef:
Gangsterdwerg schreef:
Oh en over het releases board: Je krijgt door deze indeling inderdaad constant 2 topics van platen. Daarom moet je zodra de release is aangekondigd het topic niet sluiten maar gewoon verplaatsen naar releases en een cat-id in de titel zetten. Kleine moeite, scheelt een hoop gedoe.


Dat heb ik ook geprobeerd te opperen, maar geen Moderator die dat handig vindt.

Ik vind dat juist wel handig. Al de rest is juist onhandig. Topic sluiten en nieuwe maken is niet goed want je mist dan gewoon de eerste reacties. Als je het verplaatst hou je het bij elkaar én vervuil je de boel niet met dubbele topics. Maarja, ik beslis dat niet he :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2013 11:35 
 
Hardtraxx Addict

Gangsterdwerg schreef:
Een scheiding tussen gear en PC mixen is dan ook goed te rechtvaardigen. Je bent dan gewoon een hoop troep kwijt die toch niet wordt beluisterd maar wel in de weg staat.


Nou ben ik nog steeds benieuwd of je met pc mixen, muis mixen, of dj console mixen bedoelt, of beide?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2013 12:00 
 
Hardtraxxer

Nog eens een review erbij :)

http://www.hardtraxx.nl/reviews/review- ... adise.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2013 12:28 
 
Hardtraxx Veteran

Fekete schreef:
hoebedoelje schreef:
Gangsterdwerg schreef:
Oh en over het releases board: Je krijgt door deze indeling inderdaad constant 2 topics van platen. Daarom moet je zodra de release is aangekondigd het topic niet sluiten maar gewoon verplaatsen naar releases en een cat-id in de titel zetten. Kleine moeite, scheelt een hoop gedoe.


Dat heb ik ook geprobeerd te opperen, maar geen Moderator die dat handig vindt.

Ik vind dat juist wel handig. Al de rest is juist onhandig. Topic sluiten en nieuwe maken is niet goed want je mist dan gewoon de eerste reacties. Als je het verplaatst hou je het bij elkaar én vervuil je de boel niet met dubbele topics. Maarja, ik beslis dat niet he :(

Bij 1-trackers is dit zeer handig, maar wat bij multitrackers? Dan krijg je comments over de verschillende tracks door elkaar wat het onoverzichtelijk en verwarrend maakt. Of je moet al per track een scheidingslijn door een modpost ofzo maken, wat weer extra werk is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2013 14:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1-trackers gewoon topic van Nieuwe Tracks overnemen, meerdere tracks per release nieuw topic.
Lijkt me de gulden middenweg hier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2013 14:48 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ja inderdaad, voer nu eerst eens dat 1-tracker idee door en zorg dat dat bijgehouden wordt. Naar een oplossing voor multi trackers kan dan altijd nog naar een oplossing gezocht worden.
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 19  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen