Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 14:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lees hier allemaal reacties over ban dit ban dat, ik denk dat we beter gewoon kunnen discussiëren over nieuwe en innovatieve ideeën voor Hardtraxx, als we hier actief mee aan de gang gaan wordt de sfeer ook vanzelf beter denk ik zo. :thumbsup:

Al moet ik zeggen dat ik niet erg veel last heb van sommige mensen/mods of iets dergelijks, Ik kom hier om de nieuwste tracks te luisteren, releases te volgen, feesten te bekijken, wistjedatjes bij te houden en af en toe een reviewtje te lezen. Alle negatieve dingen lees ik lekker overheen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 15:07 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik ben het eigenlijk wel eens met Fekete. Ik kan er nog wel inkomen dat sommigen het normaal vinden om "vrienden" uit te schelden voor de leuk. Echter creëer je als moderator een totaal onwerkbare situatie als je dat accepteert. Want als Fekete het al niet weet of het als grap of serieus bedoeld is, hoe kan iemand die hier net nieuw is dat dan weten. Sommige mensen worden hierdoor afgeschrikt, omdat ze bang zijn zelf het pispaaltje te worden, terwijl anderen denken dat schelden etc. gewoon is toegestaan en dit vervolgens zelf richting willekeurige personen gaan doen. Vervolgens geef je die weer waarschuwingen en wijzen ze je op anderen die het ook doen en ontstaat het beeld dat er een hecht clubje bestaat dat alles mag maken. Als je zo nodig iemand uit moet schelden voeg elkaar toe op whatsapp, twitter, facebook, skype zover dat al niet het geval is en spreek men daar lekker op je eigen informele manier aan.

Ik snap überhaupt niet hoe je zo vaak met moderators in aanraking komt. Ik zit hier al ruim 5 jaar en ben met mijn mening toch behoorlijk aanwezig. Het enige wat ik met moderators van doen heb gehad is dat ik ze wel eens aansprak over het zomaar afkappen van een discussie. Ik vind de sfeer overigens wel een stuk minder op Hardtraxx, maar dat komt ook deels doordat er veel mensen weg zijn en dat ligt meer aan het veranderen van de muziek en tijdgebrek bij die mensen dan aan hoe het hier op Hardtraxx er aan toe gaat. Als ik bijvoorbeeld de BBQ neem, 2-3 jaar geleden zou ik zo'n barbecue wel bezocht hebben, maar nu heb ik zoiets van wat moet ik daar. Deels ligt dat aan een kleine generatiekloof, maar ik vind met alle respect dat het aantal interessante leden om te ontmoeten ook flink afgenomen is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 15:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SkiggyRapz18 schreef:
Al moet ik zeggen dat ik niet erg veel last heb van sommige mensen/mods of iets dergelijks, Ik kom hier om de nieuwste tracks te luisteren, releases te volgen, feesten te bekijken, wistjedatjes bij te houden en af en toe een reviewtje te lezen. Alle negatieve dingen lees ik lekker overheen :thumbup:


Precies dit :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 15:15 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik vind de sfeer overigens wel een stuk minder op Hardtraxx, maar dat komt ook deels doordat er veel mensen weg zijn en dat ligt meer aan het veranderen van de muziek en tijdgebrek bij die mensen dan aan hoe het hier op Hardtraxx er aan toe gaat. Als ik bijvoorbeeld de BBQ neem, 2-3 jaar geleden zou ik zo'n barbecue wel bezocht hebben, maar nu heb ik zoiets van wat moet ik daar. Deels ligt dat aan een kleine generatiekloof, maar ik vind met alle respect dat het aantal interessante leden om te ontmoeten ook flink afgenomen is.


Niet meer dan logisch; mensen worden ouder en beginnen een leven op te bouwen en wellicht een gezin. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 15:18 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dat is toch wat ik zeg, dat het ligt aan tijdgebrek en/of de muziek die ze niet meer zo aanspreekt.
Mijn punt was juist dat ik vind dat het aantal interessante mensen is afgenomen. Ik bedoel het forum is nog steeds even actief, maar ik zie steeds minder boeiende posts.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 15:20 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik had verwacht dat ik Fok! wel kon aankaarten (dat is in elk geval een bekend forum waar iedereen wel eens van gehoord heeft) zonder de focus naar mijn voorbeeld te trekken. Niet dus.

Tevens is deze situatie en randzaak en heeft niet zoveel te maken met de tendens; het vertrekken van een groep leden die ook echt diepgang bracht. Dat ligt niet aan dit soort gevallen maar meer aan het totale verval op dit forum. Ik heb ook dat sommige leden zich bang laten maken door de mening die in het algemeen over HT heerst; Haattrax, daar wordt alles maar afgezeken. Prima juist dat bepaalde mensen er zo over denken, dat zijn precies de mensen die alles "vet en :bomb: " vinden. Geen diepgang dus.

hoebedoelje schreef:
Niet meer dan logisch; mensen worden ouder en beginnen een leven op te bouwen en wellicht een gezin. :)

In mijn geval gaat het om een groep leden die 1/1,5 jaar geleden actief was, en dat was niet zo zeer een groep die nu huisje boompje beestje aan het doen is. Sterker nog; een groot deel loopt nog vaak genoeg op feesten rond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 15:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Dat is toch wat ik zeg, dat het ligt aan tijdgebrek en/of de muziek die ze niet meer zo aanspreekt.
Mijn punt was juist dat ik vind dat het aantal interessante mensen is afgenomen. Ik bedoel het forum is nog steeds even actief, maar ik zie steeds minder boeiende posts.


Met die tijd en verandering hoor jij toch ook mee te gaan, dus dan is het toch geen probleem. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 15:23 
 
Donateur
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
hoebedoelje schreef:
Niet meer dan logisch; mensen worden ouder en beginnen een leven op te bouwen en wellicht een gezin. :)

In mijn geval gaat het om een groep leden die 1/1,5 jaar geleden actief was, en dat was niet zo zeer een groep die nu huisje boompje beestje aan het doen is. Sterker nog; een groot deel loopt nog vaak genoeg op feesten rond.


Wat is daar dan wél de reden van?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 15:30 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

hoebedoelje schreef:
Lyst schreef:
Dat is toch wat ik zeg, dat het ligt aan tijdgebrek en/of de muziek die ze niet meer zo aanspreekt.
Mijn punt was juist dat ik vind dat het aantal interessante mensen is afgenomen. Ik bedoel het forum is nog steeds even actief, maar ik zie steeds minder boeiende posts.


Met die tijd en verandering hoor jij toch ook mee te gaan, dus dan is het toch geen probleem. :thumbup:

Met welke verandering moet ik meegaan? Dat mensen steeds minder boeiend moeten worden of dat ik geen tijd meer moet hebben. :huh: Ik heb nog voldoende tijd om op Hardtraxx actief te zijn, ik vind het alleen lang niet meer zo interessant, omdat het aantal interessante posts al een tijd lang afneemt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 15:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik vind de sfeer overigens wel een stuk minder op Hardtraxx, maar dat komt ook deels doordat er veel mensen weg zijn en dat ligt meer aan het veranderen van de muziek en tijdgebrek bij die mensen dan aan hoe het hier op Hardtraxx er aan toe gaat. Als ik bijvoorbeeld de BBQ neem, 2-3 jaar geleden zou ik zo'n barbecue wel bezocht hebben, maar nu heb ik zoiets van wat moet ik daar. Deels ligt dat aan een kleine generatiekloof, maar ik vind met alle respect dat het aantal interessante leden om te ontmoeten ook flink afgenomen is.

Couldn't agree more.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 15:33 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
hoebedoelje schreef:
Lyst schreef:
Dat is toch wat ik zeg, dat het ligt aan tijdgebrek en/of de muziek die ze niet meer zo aanspreekt.
Mijn punt was juist dat ik vind dat het aantal interessante mensen is afgenomen. Ik bedoel het forum is nog steeds even actief, maar ik zie steeds minder boeiende posts.


Met die tijd en verandering hoor jij toch ook mee te gaan, dus dan is het toch geen probleem. :thumbup:

Met welke verandering moet ik meegaan? Dat mensen steeds minder boeiend moeten worden of dat ik geen tijd meer moet hebben. :huh: Ik heb nog voldoende tijd om op Hardtraxx actief te zijn, ik vind het alleen lang niet meer zo interessant, omdat het aantal interessante posts al een tijd lang afneemt.


Inderdaad, met dat het leven ook andere dingen te bieden heeft.

Zo werkt dat nou eenmaal. :thumbup:

Tot zover mijn laatste reactie.

Ik ben wel content met Hardtraxx zoals het is namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 15:53 
 

Ik zal ook maar eens even mijn steentje bijdragen. Ook ik ben het eigenlijk wel eens met Fekete / Lyst. Hoewel ik vind dat discussies inderdaad wat te snel worden afgekapt, vind ik ook dat je als moderator gewoon de lijnen aan moet geven. Die lijnen moeten gewoon inhouden dat het vooral respectvol blijft. Weet je, de post die ik maakte over Arjen van de NC waarmee ik m vergeleek met iemand van t syndroom van down, tja daar had je wat mij betreft best een waarschuwing voor mogen geven. Een aantal posts van Gangsterdwerg is niet meer dan terecht dat daar een waarschuwing is voor gegeven. Mensen missen over het algemeen de zelfreflectie om te kijken wat je nou zelf als moderator allemaal goed zou keuren en wat niet. Volgens mij zouden er een hoop mensen tot dezelfde conclusies komen als dat Fekete gedaan heeft. Ik vind het mooi dat hij zich hier open opstelt en niet bang is om de discussie aan te gaan en zich vervolgens ook nog eens nederig opstelt om opbouwende kritiek te ontvangen. En daarnaast ook nog eens zijn gedrag op aan te passen. Dat verdient naar mijn mening respect, hoewel het zinnetje 'geen woorden maar daden' vast bij een heel aantal mensen wel zal binnenploppen.

Anyway, dat de sfeer kut is, is wel een feit. Wat Jor-D aangeeft, is al in het Stel-je-vraag topic naar voren gekomen. Er is gewoon te weinig mankracht en communicatie om deze community bij elkaar te houden. Ik zou gewoon echt om hulp vragen vanuit het forum, en het liefst van de mensen die er al wat langer rond lopen. Er liggen nog steeds zoveel kansen om deze site hier weer uit te trekken, maar dat vereist wel delegeren en vertrouwen geven richting leden. Reviews van albums/releases, objectieve feestverslagen (dus geen pillreports) van de grotere feesten, interviews van feestorganisatoren/producers/talenten, hardtraxx community sessions, spelletjes op het forum (firetrap deed het voortreffelijk bij het wie is de mol topic volgens mij).

Volgens mij valt er ook nog wat te winnen in het releases topic. Is het niet mogelijk om plussen en minnen (prescripted) toe te voegen? Bij ieder onderdeel dat je op een plus of min kan drukken: (kicks, melodie, break, whatever. Er is wel iets universeels te vinden op dat gebied).

Zelfde geldt voor livesets. (Opbouw, trackkeuzes, mixwerk, originaliteit) zijn volgens mij wel de onderdelen waar een setje op gekeurd wordt. Zo maak je het interessanter denk ik. Of dit allemaal wel mogelijk is weet ik niet hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 16:01 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

hoebedoelje schreef:
Inderdaad, met dat het leven ook andere dingen te bieden heeft.

Zo werkt dat nou eenmaal. :thumbup:

Tot zover mijn laatste reactie.

Ik ben wel content met Hardtraxx zoals het is namelijk.

Tja, veel leeftijdsgenoten werken al fulltime, maar ik ben nog gewoon student. Dan kan ik wel opeens gaan doen alsof ik een heel druk leven heb, maar dat heb ik niet. Dus besteed ik een deel van mijn vrije tijd aan mijn hobby's: muziek en discussiëren. Ik snap alleen niet waarom het daardoor minder interessant zou moeten worden op het forum.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 16:03 
 

Er is veel mogelijk, echter kost zoiets tijd, en tijd kost geld zeggen ze weleens. Het is echt niet moeilijk om een pagina toe te voegen met releases en daar dan weer iets aan toe te voegen per release waarop je per onderdeel kunt stemmen, éénmalig. Echter kost het gewoon veel tijd om dat goed te doen. Er is namelijk een heel groot verschil tussen bijvoorbeeld een scriptje van mij of van een professional (zoals Jordy denk ik ;)). Ik heb al heel veel dingen gemaakt op website gebied, dingen die werken en functioneren, maar ga je kijken naar de code.... Hou dan maar op.

En dus het probleem als je het zelf wilt doen kost het tijd, en tijd heeft niet iedereen. Wil je het door iemand anders laten doen dan kost het óf geld, of uiteraard kost het ook tijd omdat diegene er dan ook afentoe in zijn of haar vrije tijd aan werkt. Dus ja, er zijn veel mogelijkheden, echter moeten die wel te realiseren zijn, en dat is niet altijd even gemakkelijk.

Maar goed, Jordy heeft al wat ideeën geopperd en ik ga er zelf vanuit dat die ideeën weer een grote positieve impact gaan hebben op Hardtraxx. En om nog even iets te herhalen waar veel mensen het al over gehad hebben, het snel afkappen van discussies en sluiten van topics, daar zal ik mij inderdaad wat anders voor moeten opstellen en dat zal ik dus ook gaan doen. En we zien wel hoe het gaat lopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 16:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Er is geen mogelijkheid dat er vanaf 1/1/2014 gedurende 2 maanden gekeken wordt waar de probleempunten liggen qua forumsecties? Die er vervolgens eruit te halen om het forum een 'kwaliteits-boost' te geven. Ja, je verliest er misschien leden door, maar als nieuwe, nog geen leden in de gaten krijgen dat hier de boel op orde gesteld wordt, dan komen die er weer voor terug?

Daarbij een sectie voor Columns, interviews, recensies, sfeerverslagen of tv-items zou fijn zijn. Een apart hoekje daarvoor.
En misschien iets doen met de agenda functie, een soort mini kalender waarop een evenement staat en dat door linken naar een topic? Of de forum sectie: Feesten, opsplitsen in genre?

Zo maar wat ideeën wat kan. In ieder geval beter dan niks zeggen en daarna gaan klagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 16:43 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Feesten opsplitsen in genre gaat best lastig, gezien er een flink aantal feesten zijn met zowel Hardstyle als Hardcore. Ik heb sowieso wel veel ideeën over hoe je het anders aan kunt pakken, maar dat vereist gewoon teveel tijd van de mensen hier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 18:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sowieso, waarom zou je feesten opsplitsen? Volgens mij is dat toch echt niet de sectie die veranderingen nodig heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 18:35 
 

Jor-D schreef:
Steffnov schreef:
Volgens mij is daar de report knop voor :thumbup:


Die wordt echt héél weinig gebruikt helaas...


De keuze die je hebt om te reporten voldoet echter niet aan zaken die hier gebeuren.
Dus dan valt er weinig gebruik van te maken.

Andere theorie: Je zou zomaar mensen met wie je t goed kunt vinden, opnaaien zonder die bedoeling te hebben. Dat zou ook een mogelijkheid zijn, waarom dat de report-knop weinig gebruikt wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 18:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Sowieso, waarom zou je feesten opsplitsen? Volgens mij is dat toch echt niet de sectie die veranderingen nodig heeft.


Inderdaad. Dit word dan veranderen om te veranderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 18:53 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

hoebedoelje schreef:
"toevallig" ben ik op de hoogte van de reden achter zijn vertrek, en punt 1 is niet het gedrag van Hardtraxx gebruikers, hetgeen jullie iedereen proberen te laten denken. :)


Uit het Theracordstopic:
Jor-D schreef:
Het moraal van het verhaal waarom Thera vertrokken is omdat er over het algemeen hier op Hardtraxx met héél erg weinig respect richting artiesten wordt gepraat/gediscusseerd die juist tijd vrij maken om jullie te informeren.


Nogal tegenstrijdige reacties
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 19:48 
 
Hardtraxx Elite

Ik vind eigenlijk ook wel dat het beleid de regels beter moet naleven. Het is nu net allemaal te losjes. Als je regels vaststelt mag je daar best wel een licht van afwijken, maar ik zie steeds vaker dat 'hardtraxx newbies' worden behandelt als minderwaardig, forumleden elkaar uitschelden voor de grap (op het forum niet in de shout), mensen met een andere of zelfde smaak afzeiken. Dat komt de sfeer allemaal ten goede en dat is heel logisch. Het is een beetje te ver doorgeslagen volgens mij. Ik ben er dus ook voor om weer langzamerhand de regels beter na te leven. Daarnaast lijkt het mij ook beter om eerder in te grijpen op 'onnozele' topics waar altijd maar oh zo 'grappige' reacties op worden gegeven die alleen maar voor meer onrust zorgen.

Ik vind dat Fekete eigenlijk helemaal niet zo slecht handelt, maar ik vind hem juist de enige mod die zijn werk goed doet. Khadber probeert het ook goed te doen, maar neemt ons te onserieus met zijn kinderlijke reactie's. Ik zou wel wat mee willen helpen om deze site 'clean' te houden of te kunnen verbeteren, graag zelfs, maar ik denk dat andere forumleden dat hier meer verdienen.

Edit: Ik wil ook nog zeggen dat ik zelf ook wel eens aan zo'n geintje meedoe en ik ook geen schijnheilig iemand ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 23:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Andromeda schreef:
Ik vind eigenlijk ook wel dat het beleid de regels beter moet naleven. Het is nu net allemaal te losjes.

Hier ben ik het dus volledig mee eens!

Een voorbeeld hiervan is het liveset-gedeelte. Dit was voor mij persoonlijk 1 van de interessantste secties omdat er weinig tot geen sets van beneden-gemiddelde kwaliteit geplaatst werden.
Maar er heeft daar een omslag plaatsgevonden van kwaliteit naar kwantiteit.
Er staan de laatste tijd zoveel livesets van "amateur-dj's", waardoor bijvoorbeeld livesets van Thrillogy binnen n paar dagen al weggedrukt waren naar pagina 3 van het liveset gedeelte. Dit vind ik jammer, want die livesets vind ik vaak nog wel interessant. En als ik dan op pagina 1 bijvoorbeeld "Fylax Hardstyle Weekend Episode ..." zie staan, die maar n half uur duurt met maar 7 tracks dan vind ik dat daar strenger op toegezien moet worden. Ik heb toen ook gereageerd dat het in het "oefensets met commentaar"-topic hoort. Er heeft toen een moderator gereageerd dat hij aan ging kaarten dat de criteria misschien aangescherpt moesten worden. Hier is volgens mij echter niks meer mee gedaan, heb er in ieder geval niks meer van gehoord en er staan nog zat topics in het liveset-gedeelte die daar (naar mijn mening) niet thuishoren. Hierdoor kom ik in dat gedeelte ook steeds minder..

Zorg aub voor strengere criteria en zorg dat deze worden nageleefd. Dan wordt die sectie voor mij persoonlijk ook weer interessanter om te bekijken.
Enige plekken waar ik nu eigenlijk nog kom zijn het "Feesten"- en "Nieuwe Tracks"-gedeelte en dat vind ik zonde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 23:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb eigenlijk weinig problemen met het moderator beleid.

Alleen jammer dat er soms word gezegd dat het weer on-topic moet, terwijl de discussie eigenlijk best interresant was (wel een beetje off-topic dus, maar daar heb ik zelf totaal geen problemen mee). Maar dat komt de laatste tijd wel minder voor merk ik. Ik denk sinds er wat van gezegd is in het Spell of Sin release topic :P Laatste paar weken gaat het prima dus imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 00:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

pecola-tje schreef:
Er staan de laatste tijd zoveel livesets van "amateur-dj's", waardoor bijvoorbeeld livesets van Thrillogy binnen n paar dagen al weggedrukt waren naar pagina 3 van het liveset gedeelte. Dit vind ik jammer, want die livesets vind ik vaak nog wel interessant.


Jij zou het dus prettiger vinden als voor de livesets een aparte festival-sectie aangemaakt wordt, of bedoel je dat niet? Dus echt die scheiding tussen A++ Klassen en amateurs.

(in before: Brennie en headie horen in de Amateurs) :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 00:23 
 
Hardtraxx Veteran

rakkietakkie schreef:
pecola-tje schreef:
Er staan de laatste tijd zoveel livesets van "amateur-dj's", waardoor bijvoorbeeld livesets van Thrillogy binnen n paar dagen al weggedrukt waren naar pagina 3 van het liveset gedeelte. Dit vind ik jammer, want die livesets vind ik vaak nog wel interessant.


Jij zou het dus prettiger vinden als voor de livesets een aparte festival-sectie aangemaakt wordt, of bedoel je dat niet? Dus echt die scheiding tussen A++ Klassen en amateurs.

(in before: Brennie en headie horen in de Amateurs) :x


Dit zou opzich wel een goede optie zijn :)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen