Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 00:25 
 
Hardtraxx Addict

Maar hoe defineer je A++ en amateur? :P lijkt me wat lastig :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 00:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Maximumraver schreef:
Maar hoe defineer je A++ en amateur? :P lijkt me wat lastig :P

Haha, die opmerking kon je verwachten.

Ok, 3 categorieën:
Huis, tuin en keuken dj's, ...zeg maar de beginners
Amateur, niveau van kleine feestjes, dj contests.. de jongens die fatsoenlijk draaien
Festival-setjes: Defqon, Qlimax, Decibel gedoe ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 00:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat kan, maar niet per sé.
Er zijn nu gewoon teveel mensen die hun eigen wekelijkse/maandelijkse setjes willen delen, en vervolgens klagen dat er te weinig feedback op komt. De criteria moeten gewoon worden aangescherpt, zodat kwaliteit weer belangrijker wordt dan kwantiteit.

Een opdeling in A+ artiesten die bij een noemenswaardig platenlabel zitten (podcasts en festivalsets), dj-contests, en eigen livesets zou dan in mijn ogen een optie zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 00:46 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

En waar zouden dan de livesets moeten komen van 'amateurs', die wel op een feest zijn gedraaid? Vind het verder een prima voorstel :thumbup:

Edit: Oh rakkietakkie zegt het eigenlijk al.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 01:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jor-D, hoe denk jij hierover?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 04:19 
 

Volgens mij worden de regels nooit gelezen als mensen zich hier aanmelden.

Eventueel huisregels per sectie maken en berplicht te lezen voordat je verder mag in het topic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 09:00 
 

Dan nog lezen mensen ze niet. Klikken gewoon verder, zo gaat dat in ieder geval, zelfde als wanneer je een programma installeert en dan de overeenkomst moet lezen. Zo gaat dat ook met forum regels, alleen dan nog niet zo extreem.

Maar goed, laat de suggesties maar komen, er lopen al wat plannen en wat ideeën vanuit Jordy dus we kunnen met zijn allen (en vooral met jullie input) Hardtraxx verbeteren. Uiteraard kan ik ook niets meer en niets minder doen dan suggesties geven aan Jordy zelf, want hij is uiteindelijk diegene die de zaken bepaalt. Ik heb hem ook al wat andere suggesties gegeven en hopelijk kunnen wij er allemaal samen mooi uitkomen en Hardtraxx verbeteren op deze manier.

Dus, laat je vooral horen als je ideeën hebt. Als iets in jouw ogen een slecht idee is of misschien iets is waar teveel tijd in kan gaan zitten, toch delen, zo kunnen we er misschien een werkbaar idee van maken. Brainstormen noemen ze dat toch he ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 09:27 
 

Hoezo wil iedereen de setjes gaan scheiden? Is het dan zo lastig om de leuke setjes eruit te halen. Door ze gescheiden te houden kun je ook nooit verrast worden door een onbekende DJ. Dan ben je erg narrow minded, net wat er niet nodig is in jullie scene.

Indelen gaat ook niet goed lukken want niemand behalve jongens die in de jaren negentig goed hebben meegedaan mogen oordelen of iemand goed is. De rest moet zwijgen. Overbodig idee.

De indruk wordt gewekt dat je belangrijk moet zijn om je setje tussen de 'grote jongens' te mogen zetten, die er zelf geen reet van bakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 09:35 
 

Je kunt heel makkelijk twee secties hebben. Eén met festival setjes en een andere met de rest. Heb dat idee zo ook voorgelegd aan Jordy, hij is uiteindelijk diegene die bepaald.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 10:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Is al een keer op gereageerd:

Jor-D schreef:
Nou kijk, dat is de reden waarom wij het nooit gaan splitsen in amateur of pro. Deze definitie daarvan is te vaag en mocht er een definitie zijn, dan moet er veel te veel gecontroleerd worden. Vanuit een bepaald oogpunt zit er zeker wat in, maar over het algemeen is dit gewoon niet haalbaar.
In essentie wil je helemaal geen onderscheid in amateur of pro want wat doe je daarmee? Zijn pro sets automatisch beter dan die van amateurs? Je wilt juist de sets zien van jouw favoriete artiesten en dat kunnen "amateurs" of "professionals" zijn. Een scheiding daarin lost in mijn ogen echt niks op.


Ben er zelf ook voorstander van om de livesets sectie op de een of andere manier te splitsen. Het feit dat de amateur setjes dan minder aandacht zouden krijgen, klopt natuurlijk wel (want minder views) maar mensen die 'amateur' setjes luisteren zijn volgens mij ook wel prima in staat om beide secties dan regelmatig te checken. Ik zou het zelf in ieder geval wel doen.

Daarnaast ben ik het ook echt wel met pecola-tje eens dat op het moment de kwantiteit de bovenhand voert, en de kwaliteit er daarmee onder te lijden heeft.

Splitsen die hap dus :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 10:22 
 

Henk-Jan schreef:
Is al een keer op gereageerd:

Jor-D schreef:
Nou kijk, dat is de reden waarom wij het nooit gaan splitsen in amateur of pro. Deze definitie daarvan is te vaag en mocht er een definitie zijn, dan moet er veel te veel gecontroleerd worden. Vanuit een bepaald oogpunt zit er zeker wat in, maar over het algemeen is dit gewoon niet haalbaar.
In essentie wil je helemaal geen onderscheid in amateur of pro want wat doe je daarmee? Zijn pro sets automatisch beter dan die van amateurs? Je wilt juist de sets zien van jouw favoriete artiesten en dat kunnen "amateurs" of "professionals" zijn. Een scheiding daarin lost in mijn ogen echt niks op.

Klopt, daarom heb ik ook voorgesteld om het simpel te houden, Festival livesets en dan de rest. Je kunt de rest echt niet verder opsplitsen, ja misschien als je een beginner bent dat je er een [Beginner] tag kunt voorzetten, maar dan houdt het ook echt op. Maar iedereen verdient in ieder geval feedback, dus setjes gaan weren vind ik zelf niet kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 10:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fekete schreef:
Henk-Jan schreef:
Is al een keer op gereageerd:

Jor-D schreef:
Nou kijk, dat is de reden waarom wij het nooit gaan splitsen in amateur of pro. Deze definitie daarvan is te vaag en mocht er een definitie zijn, dan moet er veel te veel gecontroleerd worden. Vanuit een bepaald oogpunt zit er zeker wat in, maar over het algemeen is dit gewoon niet haalbaar.
In essentie wil je helemaal geen onderscheid in amateur of pro want wat doe je daarmee? Zijn pro sets automatisch beter dan die van amateurs? Je wilt juist de sets zien van jouw favoriete artiesten en dat kunnen "amateurs" of "professionals" zijn. Een scheiding daarin lost in mijn ogen echt niks op.

Festival livesets en dan de rest.

Dit lijkt mij inderdaad ook een goed plan :) .
Ook zou een rating-systeem wel echt een toevoeging zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 11:35 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Gewoon 1/10 voor het topic, dan stemt iedereen amateurs met 6 platen in een uur naar beneden zodat je in een opslag kunt zien wat het waard is om te luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 11:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een rating systeem zou ook een goede optie zijn in combinatie met een splitsing festival/andere livesets. Want zoals het nu is vind ik het gewoon al niet boeiend meer om al die livesets door te spitten omdat er zoveel staat wat er niet hoeft te staan naar mijn idee..
Hier een goed voorbeeld waaruit blijkt hoe waardeloos het er aan toegaat tegenwoordig.. Iemand die eerst zijn set in het liveset gedeelte plaatst, en daarna letterlijk kopieert en plakt in het oefensets met commentaar topic. :/
AndyAsteroids schreef:
*Deze laatst ook al bij livesets hardstyle geplaatst dus ik kopieer ff*

Eerste mixje dat ik hier maar eens in de groep gooi. Gewoon zomaar voor de lol gemaakt.

Gemaakt met Virtual DJ. Reden: Ik wil op termijn echte gear gaan kopen maar daar heb ik het geld nog niet voor. Dus ben ik nu gewoon simpel aan het oefenen met VDJ. Brand me daar please niet op af :cry:

Ik probeerde alles zo snel mogelijk door te mixen deze keer, zoals je ziet. 16 nummers in 34 minuten is aardig snel vind ik. Maar laat me asjeblieft weten of het allemaal een beetje klinkt, ik weet dat de bass soms overlapt of juist helemaal verdwijnt, maarja ik kan ook maar aan 1 knopje tegelijk draaien :P

Paar (kleine) foutjes, maar over het algemeen was ik wel tevreden over het eindresultaat. Feedback zou geäpprecieerd worden! :thumbsup:

PS: ik heet op soundcloud Joereaux, afgeleid van mijn naam -> Joeri. Hoe mn vrienden en ik daarbij zijn gekomen geen idee, maar niet dat jullie denken dat ik het niet ben :)




Dus, brand los :)

En dit is dus waar ik op doel..iedereen denkt dat zijn setje een toevoeging is dus plaatsen ze deze maar meteen. Zorg aub voor een verandering hierin. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 11:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien is kijken hoe ze het bij LSDB doen?
Daar is wel goeie combinatie van rating en nieuw/oud.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 12:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fekete schreef:
Henk-Jan schreef:
Is al een keer op gereageerd:

Jor-D schreef:
Nou kijk, dat is de reden waarom wij het nooit gaan splitsen in amateur of pro. Deze definitie daarvan is te vaag en mocht er een definitie zijn, dan moet er veel te veel gecontroleerd worden. Vanuit een bepaald oogpunt zit er zeker wat in, maar over het algemeen is dit gewoon niet haalbaar.
In essentie wil je helemaal geen onderscheid in amateur of pro want wat doe je daarmee? Zijn pro sets automatisch beter dan die van amateurs? Je wilt juist de sets zien van jouw favoriete artiesten en dat kunnen "amateurs" of "professionals" zijn. Een scheiding daarin lost in mijn ogen echt niks op.

Klopt, daarom heb ik ook voorgesteld om het simpel te houden, Festival livesets en dan de rest. Je kunt de rest echt niet verder opsplitsen, ja misschien als je een beginner bent dat je er een [Beginner] tag kunt voorzetten, maar dan houdt het ook echt op. Maar iedereen verdient in ieder geval feedback, dus setjes gaan weren vind ik zelf niet kunnen.

Als je puur mixt als beginner om feedback te krijgen, dan moet hij hier: dj-s-corner/oefensets-met-commentaar-t22771.html . Soms is de oplossing zo makkelijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 12:32 
 

Was maar even een voorbeeld :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 14:01 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Iets dat thuis is gemaakt of in een studio is per definitie toch al geen 'liveset'?

Heel makkelijk te splitsen dus!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 14:03 
 

hoebedoelje schreef:
Iets dat thuis is gemaakt of in een studio is per definitie toch al geen 'liveset'?

Heel makkelijk te splitsen dus!

Inderdaad een hele goeie, ook iets om over na te denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 16:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik denk grofweg de splitsing maken tussen een sectie
Festival, podcast en promo-sets.
Hierbij vallen wel de amateur dj's op feestjes onder die set recorden
Hierbij vallen niet de amateur podcasts onder.

En

Amateurdj's met setjes voor de leuk, hobby, feedback. + Amateur podcasts
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 18:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

enige wat ik veranderd zou willen zien is een wat overzichtelijker 'andere muziek' topic.

staat allemaal door elkaar, en ook al komen er weinig mensen in dat gedeelte, er wordt altijd wel gekeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 19:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

eens.

Een iq-test wanneer je je registreert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 19:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat eerst handig was op de frontpage, was een kopje naar alle livesets van een feest. Nu staat alles meteen door elkaar in het livesets topic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 22:01 
 

Ik ben dan ook wel vrij nieuw, maar ik ben zeker de laatste maanden erg actief op het forum (sommige delen van het forum ook totaal niet maargoed dat laat ik even buiten beschouwing :P) dus ik wilde toch even mijn mening delen.
Het is gewoon een lastige kwestie. De gebruikers willen gewoon discussieren over een track/set/watdanook en de moderators moeten toezicht houden dat dingen niet uit de hand lopen. Hier zit meestal een punt tussen waarop deze twee groepen botsen, en dat is nou eenmaal zo. Moderators zijn er niet voor niks, en ik vind persoonlijk dat ze goed hun werk doen. Er zijn af en toe momenten dat ik me afvraag waarom een discussie wordt afgekapt maar over het algemeen heb ik niet echt kritiek op de manier van werken.
Ik vind ook dat er gebruikers zijn op het forum die erg lopen te stoken zo nu en dan. Nou weet ik niet of het altijd in de gein is maar daar lijkt het niet op. Dit soort dingen mogen wel goed aangepakt worden vind ik want dát verkloot echt de sfeer behoorlijk. Ik ga geen namen noemen, maar het is me al een paar keer opgevallen en ik vind het erg irritant en kinderachtig overkomen.
Nogmaals, ik ken lang niet iedereen hier en ik zal het vast ook lang niet altijd begrijpen maar ik zeg simpelweg wat ik vind.
Oja en over bans. Direct permanent bannen vind ik wel compleet van de pot gerukt. paar dagen, week, maand, permanent lijkt me een prima regel (weet niet of die ook ergens vast ligt maar zo niet is dat misschien ook een goeie) die makkelijk nageleefd kan worden. Of het moet al heel ver gaan, dan kan het anders.

De splitsing in het live-set gedeelte lijkt me een heel goed idee. Maakt alles net wat overzichtelijker en dan kan je ook gericht kijken naar waar je naar op zoek bent. Kudos voor het idee :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 23:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Is dit misschien een idee?

Livesets:

1) Livesets van Festivals
2) Radioshows/Podcasts (Hws, Magicshow, Theracords Radioshow, WYFYB etc. noem maar op)
3) De rest (Voornamelijk dus thuis opgenomen setjes)


Edit: Ook nog even over Hardtraxx zelf iets

Ik lees ook al geruime tijd mee hier met Hardtraxx, volgens mij al een jaar voordat ik me registreerde. Maar ik constateer idd ook dat de sfeer minder is, en dat het hier allemaal wat minder boeiender is geworden.
Ook valt het me op dat een topic zoals die van WiSH outdoor in 2012 nog de 52 pagina's aantikte, er dat in 2013 nog maar 29 zijn.
(Defqon 2011: 75 pagina's - 2013: 54 pagina's
Qlimax 2011: 103 pagina's - 2012: 55 pagina's - 2013: 40 pagina's
Loudness 2011: 109 pagina's - 2012: 49 pagina's - 2013: 28 pagina's)
Qlimax en Loudness dus het beste voorbeeld.
Lyst heb ik volgens mij zien zeggen dat het hier even actief is gebleven, maar dat betwijfel ik.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen