Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 12:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Raven schreef:
Ik ben HT wel erg dankbaar voor een gezellige groep mensen op feesten :), waarvan een hoop daarvan bijna (niet) meer actief zijn. Zegt toch wel iets..


In eerste instantie wilde ik daar ook iets over zeggen, maar drukte uiteindelijk niet op 'Bevestig'.

Ik vind het altijd leuk om de Hardtraxx shirts voorbij te zien komen bij feesten. :thumbsup:

Hoe meer hoe beter. (over het 'meer uit Hardtraxx te halen' gesproken)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 12:52 
 

Steffnov schreef:
Fekete schreef:
Wij proberen niemand wat te laten denken. Echter waar het hier om ging was de reden waarom ik een mod ben geworden. En die reden is hier te vinden:

algemeen/theracords-therabyte-topic-t6590-3300.html#p1152757

Dus jij bent mod geworden omdat een (hier wel degelijk gerespecteerde) producer het niet kon hebben dat er wel eens een andere producer de grond in getrapt werd?

De aanleiding was dat Thera van het forum weg was gegaan ja, maar zoals jij het brengt kun je het ook zeggen ja :P

Steffnov schreef:
Ik weet niet hoeveel jij met kameraden omgaat, maar een onderdeel daarvan is toch ook dat je wel eens in de zeik wordt genomen en dat bij anderen doet? Iets wat op het internet nog makkelijker te verteren is, zéker als je die andere persoon wel eens hebt gezien. Als zelfs dit dan al in de kiem gesmoord wordt, dan komt dat de sfeer natuurlijk niet ten goede.

Probleem is echter dat ik niet kan weten wie er allemaal vriendjes zijn en wie er bepaalde dingen serieus menen. Dus ja, dan kan het nog wel eens verkeerd overkomen. Ik zal zoals eerder gezegd een stuk lichter met zaken omgaan en niet te snel ingrijpen etc. bij bepaalde dingen. Ik kan het verleden niet veranderen, ik kan wel mijzelf veranderen voor de toekomst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 12:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fekete schreef:
Probleem is echter dat ik niet kan weten wie er allemaal vriendjes zijn en wie er bepaalde dingen serieus menen.

Dit is wel op te lossen door het te checken bij de persoon waar het over gaat. Als deze het niet op prijs stelt, dan weet je genoeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 12:56 
 

Parvuz schreef:
Fekete schreef:
Probleem is echter dat ik niet kan weten wie er allemaal vriendjes zijn en wie er bepaalde dingen serieus menen.

Dit is wel op te lossen door het te checken bij de persoon waar het over gaat. Als deze het niet op prijs stelt, dan weet je genoeg.

Daar zat ik ook al aan te denken inderdaad, lijkt me wel handig om dit te doen in mijn geval :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 13:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Fekete schreef:
Probleem is echter dat ik niet kan weten wie er allemaal vriendjes zijn en wie er bepaalde dingen serieus menen.

Dit is wel op te lossen door het te checken bij de persoon waar het over gaat. Als deze het niet op prijs stelt, dan weet je genoeg.

Volgens mij is daar de report knop voor :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 13:00 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

hoebedoelje schreef:
Fekete schreef:
Mijn vraag hierover is echter, waarom denken jullie dat Thera niet meer op dit forum aanwezig is? Ik denk dat iedereen wel weet dat hij een toffe gozer is en ook wel tegen een stootje kan. Dus ga bij jezelf even na, waarom is hij niet meer op dit forum aanwezig? Het antwoord kun je dus wel al snel bedenken.


"toevallig" ben ik op de hoogte van de reden achter zijn vertrek, en punt 1 is niet het gedrag van Hardtraxx gebruikers, hetgeen jullie iedereen proberen te laten denken. :)


Hey hoebedoelje, dat is nogal een opmerkgelijke conclusie die je daar trekt. Zou graag willen dat je dit even onderbouwd of uitlegd, hier hou ik namelijk niet echt van :)

Zie mijn vorige bericht

Steffnov schreef:
Parvuz schreef:
Fekete schreef:
Probleem is echter dat ik niet kan weten wie er allemaal vriendjes zijn en wie er bepaalde dingen serieus menen.

Dit is wel op te lossen door het te checken bij de persoon waar het over gaat. Als deze het niet op prijs stelt, dan weet je genoeg.

Volgens mij is daar de report knop voor :thumbup:


Die wordt echt héél weinig gebruikt helaas...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 13:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Volgens mij is daar de report knop voor :thumbup:

Maar zou die daar echt voor gebruikt worden? Denk meer voor als er weer een bot op het forum is ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 13:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Steffnov schreef:
Volgens mij is daar de report knop voor :thumbup:

Maar zou die daar echt voor gebruikt worden? Denk meer voor als er weer een bot op het forum is ofzo?

Het is voor bots, beledigen, gewoon alles waar mods voor moeten ingrijpen. Dat men die niet gebruikt is hun fout (of, waarschijnlijker, men vindt het niet report-waardig)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 13:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jep, ben ik met je eens. Maar alsnog kunnen mod's wel checken of de persoon in kwestie echt gekwetst wordt of dat het vrienden zijn die aan het dollen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 13:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Raven schreef:
Ik ben HT wel erg dankbaar voor een gezellige groep mensen op feesten :), waarvan een hoop daarvan bijna (niet) meer actief zijn. Zegt toch wel iets..


Sommige hadden het dan ook aan hunzelf te danken (Sommige met een ban) of hadden een attitude van 'Alleen de mensen van onze groep mogen iets zeggen en de rest pakken we aan'.

Verder is het wel jammer dat het gros van de actieve leden niet meer actief is. Hierdoor is Hardtraxx ook gewoon minder aantrekkelijk voor de leden die hier al een langere tijd zitten. De mensen met een uitgesproken mening zijn nu ingeruild voor nieuwe leden die alles goed vinden en (nog) oogkleppen op hebben.

Ik wil ook geen moderatoren aanvallen of iets, want heb niks persoonlijks tegen hun. Daarbij was vroeger Khadber het 'zwarte schaap', maar vond hij de regels belangrijker dan de sfeer en werd er veel afgekapt. Khadber zie ik hier nog vrij weinig en als ik iets van hem zie, is het eigenlijk weinig in de vorm van wat een moderator doet. Hij geeft momenteel vaak gewoon zijn mening over een plaat of zegt iets over een feest.

Fekete heeft dat stokje nu overgenomen en vind (Vond, na het lezen van je post) de regels ook belangrijker dan de sfeer. Er zijn natuurlijk uitzonderingen waar mensen het verdienen om een ban te krijgen, maar ik vind ook dat een levenslange ban niks opschiet. Doe het dan zoals het nu is, eerst een ban van x aantal dagen/weken, dan een maand en blijf die lijn volgen. Leden die (zeer) actief zijn/waren een levenslange ban geven is nadelig voor die persoon en voor de moderatoren, want juist omdat die mensen zo actief zijn gaan er mensen 'in opstand' komen die natuurlijk het beste met de actieve leden voor hebben.

Ik was dan ook die het PB'tje van Mrazura 'mild' vond. Ik vind 'Sterf met je waarschuwing' niet zo'n erge belediging dat het een directe ban verdiend. Als het al een ban verdiend, doe dan een week bijv. Ik kan ook de irritatie bedenken van Mrazura, omdat hij iets zei over Fekete en vervolgens van hem een waarschuwing krijgt (Niet de ban, I know). 'Sterf' vind ik gewoon een andere verwoording voor 'rot op' en ik vind 'Sterf' zelfs nog lichter dan 'Rot op'. Mrazura ging een stap te ver misschien, maar niet zo ver dat hij een levenslange ban verdiend.

Fekete staat hier bekend omdat hij snel een waarschuwing geeft en de helft/vaak heeft hij het bij het rechte eind, alleen soms word er gewoon zwaar overdreven. Ik zie iedereen altijd zeuren van 'Fekete dit. Fekete dat' en soms hebben ze gelijk, maar soms word er heel makkelijk gewezen van 'Fekete doet het fout' terwijl hij het ook vaak goed doet.

Ook vind ik dat er soms een discussie heel makkelijk en snel wordt afgekapt en gezegd dat het maar ergens anders moet. Dit mag van mij wel iets minder en laat een discussie zijn gang gaan. Ook al is het soms niet het goede topic ervoor, laat het gaan. Een forum is dan ook voor discussiëren en als dat op een verkeerde plek gebeurd, so be it.

Ook zijn er veel te veel (nieuwe, maar soms ook oude) leden die alles en iedereen maar de grond in willen boren wat ze niet aanstaat. Dit komt ook niet ten goede van de sfeer.

Fekete schreef:
Wat ik gewoon merk is dat de meesten hier gewoon "grappig" proberen te zijn over de rug van een ander. En dan wordt ik uitgemaakt voor humorloos persoon. Probeer eens grappig te zijn op een normale manier, in plaats van iemand anders te bezeiken bijvoorbeeld. Dat zou namelijk al een hoop schelen.


Ik vind dat je hier gelijk in hebt, maar dat er soms ook best een lolletje gemaakt kan worden. Iedereen heeft wel een eigenschap of iets waar een grapje over gemaakt kan worden en soms kan dat gewoon, maar sommige leden blijven daar over doorgaan of weten niet waar de grens ligt. Op zulke momenten is het natuurlijk prima als er wordt ingegrepen, maar de emmer is sneller vol bij de moderatoren dan bij de leden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 13:11 
 

Lolletje maken is goed, echter is het op een forum niet te zien wat er nu serieus bedoeld is of niet. Voorbeeld:

off-topic/genietmomentjes-t13885-18925.html#p1292505

Als ik dit zo lees komt het zeer serieus op mij over, ik heb om toelichting via PM gevraagd en dan wordt er gezegd dat het gewoon een grapje was en dat het niet serieus bedoeld was. Of dit nu waar is of niet, ik kan uit de post zelf niet opmaken dat het gewoon een grapje is. En dat is nu juist het probleem van een forum. En mij persoonlijk doet zo'n post me niets, maar niet iedereen heeft zo'n instelling en er zijn mensen die zich door zoiets gekwetst voelen. Echter wordt ik door met mensen te PM-en wel flink wat wijzer, nogmaals dank daarvoor ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 13:14 
 
Hardtraxx Veteran

Raven schreef:
Ik ben HT wel erg dankbaar voor een gezellige groep mensen op feesten :), waarvan een hoop daarvan bijna (niet) meer actief zijn. Zegt toch wel iets..

Was gezellig he zaterdag? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 13:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rare is wel dat ik nog nooit in zo'n situatie geweest ben. Dat mensen mij belachelijk gingen maken of dat ik ruzie kreeg of weet ik het. Het ligt ook echt aan jezelf als je in die situatie komt dat je een waarschuwing kan opleveren.
Ik hou ook wel van een lolletje maar ik zou het niet op een manier doen zoals hier veel gebeurd over de rug van iemand anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 13:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Ik was dan ook die het PB'tje van Mrazura 'mild' vond. Ik vind 'Sterf met je waarschuwing' niet zo'n erge belediging dat het een directe ban verdiend. Als het al een ban verdiend, doe dan een week bijv. Ik kan ook de irritatie bedenken van Mrazura, omdat hij iets zei over Fekete en vervolgens van hem een waarschuwing krijgt (Niet de ban, I know). 'Sterf' vind ik gewoon een andere verwoording voor 'rot op' en ik vind 'Sterf' zelfs nog lichter dan 'Rot op'. Mrazura ging een stap te ver misschien, maar niet zo ver dat hij een levenslange ban verdiend.

"Sterf met je.." is dus echt zo'n ingeburgerde internet uitdrukking voor ik ben het niet met je eens. Op Fok! bijvoorbeeld zie je vaak genoeg moderators, en soms zelfs administrators, die deze zin gebruiken. Begrijp sowieso niet goed waarom je mensen direct een perm ban zou geven. Gewoon 3 dagen -> week -> maand -> perm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 13:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
"Sterf met je.." is dus echt zo'n ingeburgerde internet uitdrukking voor ik ben het niet met je eens. Op Fok! bijvoorbeeld zie je vaak genoeg moderators, en soms zelfs administrators, die deze zin gebruiken. Begrijp sowieso niet goed waarom je mensen direct een perm ban zou geven. Gewoon 3 dagen -> week -> maand -> perm.

Precies wat ik bedoel. 'Sterf met je' is zeker geen belediging in mijn ogen en op andere sites wordt het dan ook vaak zat gebruikt (Vroeger meer dan nu, maar dat terzijde). Een perma ban ben ik dan ook tegen, zelfs na die maand zou ik nog kijken van 'Hoe erg heeft deze user de lijn overschreden?' en als het dan allemaal 'lichte' waarschuwingen waren, zou ik nog een maand of bijv. 2/3 maand doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 13:37 
 

Daar noem je ook wat, Fok... No offence maar wat daar allemaal zit en getolereerd wordt... :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 13:45 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
TiMOTHYb schreef:
"Sterf met je.." is dus echt zo'n ingeburgerde internet uitdrukking voor ik ben het niet met je eens. Op Fok! bijvoorbeeld zie je vaak genoeg moderators, en soms zelfs administrators, die deze zin gebruiken. Begrijp sowieso niet goed waarom je mensen direct een perm ban zou geven. Gewoon 3 dagen -> week -> maand -> perm.

Precies wat ik bedoel. 'Sterf met je' is zeker geen belediging in mijn ogen en op andere sites wordt het dan ook vaak zat gebruikt (Vroeger meer dan nu, maar dat terzijde). Een perma ban ben ik dan ook tegen, zelfs na die maand zou ik nog kijken van 'Hoe erg heeft deze user de lijn overschreden?' en als het dan allemaal 'lichte' waarschuwingen waren, zou ik nog een maand of bijv. 2/3 maand doen.


Hier ben ik het dus echt niet mee eens. Leuk dat ze dat op Fok! of soortgelijke websites wel tolereren, hier gewoon niet. Als je zo met anderen wilt communiceren prima, maar dan is Hardtraxx gewoon geen plek voor jou. Grappen daar gelaten natuurlijk, daar is best wel ruimte voor. Maar in de context van een reactie op een waarschuwing kwam dit dus totaal niet over als grap. Hij had zich ook op een andere nettere manier uit kunnen drukken over dat hij het er niet mee eens was. Voor ons was dit genoeg reden om hem een ban te geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 14:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Het actief houden van Hardtraxx met interviews enzo heb je inderdaad tijd voor nodig. En dat is altijd lastig. Maar toch zou er wel wat verzonnen kunnen worden wat niet te veel tijd kost maar toch ten goede komt van het forum.


Ik ben voor mijn studie aardig actief met het interviewen van mensen. Ook om mij op dat gebied te ontwikkelen. Heb onlangs B-front, Frequencerz en Jack of Sound nog geïnterviewd en die worden ook alleen gepubliceerd op Partyflock.

Als Jor-D wil, dan wil ik best wat actiever daarin worden voor Hardtraxx, echter, dan zou de ontdoening van mijn IP-Ban wel wenselijk zijn...

Ja, mensen, nu niet beginnen over dat heb je je aan jezelf te danken... ik heb hier nu een jaar niet gezeten als actief lid. Maar op sommige topics loopt het nog erger uit de spuigaten dan ik aanwezig was met Kaboem, Dysphoria en wie al niet meer. En daarbij voor alles is een cause & effect theorie. Wil niet mijn eigen gedrag goed praten maar ik ben net iets happerig op sommige dingen dan andere mensen. En als mensen gaan kutten dan is voor mij al snel die eikenhouten biels voor mijn kop op geworpen en 180* graden er vol tegen in. Maar ook daarmee leer ik omgaan in de jaren... Nogmaals sorry voor toen... ik ben geen makkelijke
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 14:11 
 
Hardtraxx Veteran

Jor-D schreef:
patrickjeb schreef:
TiMOTHYb schreef:
"Sterf met je.." is dus echt zo'n ingeburgerde internet uitdrukking voor ik ben het niet met je eens. Op Fok! bijvoorbeeld zie je vaak genoeg moderators, en soms zelfs administrators, die deze zin gebruiken. Begrijp sowieso niet goed waarom je mensen direct een perm ban zou geven. Gewoon 3 dagen -> week -> maand -> perm.

Precies wat ik bedoel. 'Sterf met je' is zeker geen belediging in mijn ogen en op andere sites wordt het dan ook vaak zat gebruikt (Vroeger meer dan nu, maar dat terzijde). Een perma ban ben ik dan ook tegen, zelfs na die maand zou ik nog kijken van 'Hoe erg heeft deze user de lijn overschreden?' en als het dan allemaal 'lichte' waarschuwingen waren, zou ik nog een maand of bijv. 2/3 maand doen.


Hier ben ik het dus echt niet mee eens. Leuk dat ze dat op Fok! of soortgelijke websites wel tolereren, hier gewoon niet. Als je zo met anderen wilt communiceren prima, maar dan is Hardtraxx gewoon geen plek voor jou. Grappen daar gelaten natuurlijk, daar is best wel ruimte voor. Maar in de context van een reactie op een waarschuwing kwam dit dus totaal niet over als grap. Hij had zich ook op een andere nettere manier uit kunnen drukken over dat hij het er niet mee eens was. Voor ons was dit genoeg reden om hem een ban te geven.


Dan vraag ik mij toch af waarom iemand met een 'sterf met je..' geband wordt en iemand die zegt: 'zoek een boom en hang jezelf op' of iets in die trend gewoon op het forum mag blijven. Die discussie is toen ook afgekapt, maar neem daar dan ook maatregelingen in.

Voor de rest wat je zegt heb je wel gelijk. Het is vrij logisch dat elke site/forum zijn eigen regels heeft en dan zeggen: 'ja hun doen dat ook dus hier kan dat ook gewoon' vind ik een beetje kinderachtig.

Maar ik ben het wel eens met de rest dat soms de discussies wat snel worden afgekapt als het iets negatiever wordt. Laat mensen toch gewoon discussiëren over dingen, ook als het negatief is. Zolang het maar ergens op slaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 14:15 
 

Enige tip die ik kan meegeven: houd het klein en groei niet mee met de scene. Optimaliseer wat je nu al hebt en breid niet uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 14:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jor-D schreef:
Hier ben ik het dus echt niet mee eens. Leuk dat ze dat op Fok! of soortgelijke websites wel tolereren, hier gewoon niet. Als je zo met anderen wilt communiceren prima, maar dan is Hardtraxx gewoon geen plek voor jou. Grappen daar gelaten natuurlijk, daar is best wel ruimte voor. Maar in de context van een reactie op een waarschuwing kwam dit dus totaal niet over als grap. Hij had zich ook op een andere nettere manier uit kunnen drukken over dat hij het er niet mee eens was. Voor ons was dit genoeg reden om hem een ban te geven.

Iedereen heeft dus ook zijn eigen grens en de 1 tolereert meer dan de ander en dat is ook prima, maar waarom dan gelijk een perma ban? Waarom überhaupt een perma ban?

Ik ben geen voorstander van een perma ban, omdat de mensen op dit forum (Anders dan bijvoorbeeld Fok!) 1 ding gemeen hebben en dat is de muzieksmaak. Dit is de enige site waar je kan discussiëren over je favoriete muziek en je mening kan delen met andere. PF is meer voor feesten en zit genoeg volk met een blinddoek om en zo zijn er wel meer sites die niet geschikt zijn met elk hun eigen rede. Dus waarom dan een perma ban, want bij sommige pak je hetgeen af waar ze graag over meepraten. Doe dan een paar dagen, een week, een paar weken of als iemand het goed verprust, een paar maand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 14:29 
 
Donateur
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
hoebedoelje schreef:
"toevallig" ben ik op de hoogte van de reden achter zijn vertrek, en punt 1 is niet het gedrag van Hardtraxx gebruikers, hetgeen jullie iedereen proberen te laten denken. :)

Jor-D schreef:
Het moraal van het verhaal waarom Thera vertrokken is omdat er over het algemeen hier op Hardtraxx met héél erg weinig respect richting artiesten wordt gepraat/gediscusseerd die juist tijd vrij maken om jullie te informeren.
Dit vind ik persoonlijk natuurlijk héél erg jammer, maar ook voor de artiesten die dit platform gebruiken omdat dat juist zo'n interessante toevoeging/verrijking is.

Dat bleek toen wel uit zijn de berichtgeving ja.


Aha... dat was de berichtgeving (niet meegekregen).

Dan kan ik niemand iets kwalijk nemen. :thumbup:

Dan is dit leidend voor jullie relaas.

Daarbij; met 'jullie' wijs ik niet naar de Moderators, maar naar alle leden die dit zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 14:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik denk dat ik Jor-D moet bedanken voor de un IP-ban. (browst iets fijner dan met proxy).
Ik denk dat we een keer wat digitaal contact moeten hebben omtrent interviews en wat je precies wil. Let wel dat het aanvullend op mijn studie is in de vrije tijd, dus dat mijn studie wel de hoofdzaak is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nerazzurro93 schreef:
Enige tip die ik kan meegeven: houd het klein en groei niet mee met de scene. Optimaliseer wat je nu al hebt en breid niet uit.

Haha.

Registraties op slot gooien dan maar? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 14:50 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Ik denk dat we een keer wat digitaal contact moeten hebben omtrent interviews en wat je precies wil. Let wel dat het aanvullend op mijn studie is in de vrije tijd, dus dat mijn studie wel de hoofdzaak is.


Als je me wilt mailen op [email protected] praten we daar verder hoe je op die manier wat kan betekenen :)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen