Olijfboompje schreef:
Sorry hoor, maar er bestaat geen verantwoord drugsgebruik. Je houdt jezelf dan een fabeltje voor. Het kan altijd misgaan, maakt niet uit hoe. Je kan alleen voorzichtig zijn, maar dat maakt het niet verantwoordelijk.
Dat je zegt dat 5HTP geen beïnvloeding van serotonine treft, vind ik tevens bullshit, want het heeft het wel degelijk als je naar de uiteindelijke werking kijkt.
Verder ga ik over deze dingen niet meer in discussie. Je praat teveel dingen goed en kraakt teveel andere dingen af. Heroïne kan prima een keer genomen worden net zoals XTC. Het is alleen lastiger. Net als speed lastiger wordt ervaren dan XTC.
Fabeltjes voorhouden dat drugs verantwoord is is gewoon bullshit. Je kan alleen zelf bepalen hoe voorzichtig je bent, case closed.
Dan kun je niet verantwoordelijk met een wagen rijden, of gaan sporten of wat dan ook. Wat een kromme bewering meer. Je kan wel degelijk verantwoord met drugsgebruik omgaan, zijn genoeg mensen wat je hier al op hardtraxx kunt vinden die er ontzettend verantwoordelijk mee omgaan. Kan inderdaad altijd wat gebeuren, maar je kan net zo goed stikken op een of ander stuk eten.... Jij mag het onverantwoordelijk vinden, maar dat is je eigen zaak, ik denk niet dat er het veel mensen met je eens zullen zijn die er verstandig mee omgaan. De kans dat het misgaat is veel kleiner als dat er wat gaat misgaan met allerhande dagdagelijkse bezigheden, tenzij je vind dat het dan onverantwoord is om te gaan paardrijden (wetenschappelijk gezien is paardrijden gevaarlijker als xtc gebruiken) bijvoorbeeld kom je hier met een onzin verhaal waarvan ik je toch nooit gelijk in ga geven.
5-HTP is al van natura aanwezig in je lichaam, het is de precursor van serotonine. L-Tryptofaan -> 5-HTP -> Serotonine is de natuurlijke gang van zaken in je lichaam met of zonder supplementen, door 5-HTP in te nemen verander je niets van de huishouding (lees: werking) in je lichaam voor serotonine aanmaak, je zorgt alleen voor een lichtjes verhoogde concentratie wanneer die op een enorm dieptepunt zit na xtc gebruik. (hoge concentraties serotonine zijn trouwens niet schadelijk als de werking van je brein niet gewijzigd is, deze zorgen enkel voor een gelukkig gevoel zoals ook mdma werkt en zorgt er dus ook voor dat je beter kan slapen omdat serotonine naar melatonine word omgezet snachts) Hierdoor dat sommige zwaargebruikers ook in depressies kunnen belanden van xtc (door te weinig serotonine). MDMA verandert de werking van je brein mbt serotonine afgifte, net zoals anti-depressieva daarom is 5-HTP ook gevaarlijk in samenwerking met deze middelen en niet op zijn eigen. Je gespeculeer zonder wetenschappelijke onderbouwde feiten is gewoon flauw, je wilt blijven je gelijk halen terwijl je hiervoor geen basis hebt.
Ik zie mijzelf niets afkraken trouwens, dat ik het volledig met je oneens ben op deze stellingen en hier ook gewoon een deftige en correcte uitleg voor kan geven vind ik absoluut niet afkraken, ik ga je hier geen gelijk in geven en blijven komen met tegenargumenten, simpelweg omdat ik wil dat iedereen correcte informatie heeft met betrekking tot het zo verstandig mogelijk omgaan met bepaalde drugs waar ik kennis van heb, gelukkig zijn velen in tegenstelling tot jou mij hier ook gewoon dankbaar voor, anders deed ik de moeite niet. Ja ik vind het onzin dat je prima een keer heroine kan nemen net zoals xtc, je lichaam gaat al na 1x zeer zware afkickverschijnselen krijgen zoals al gezegd, als jij heroine wil proberen moet je dat voor jezelf uitmaken, kom echter niet verwachten dat dit hier door mij of anderen word goed gepraat. Er is wel degelijk een goede reden waarom 99% van de drugsgebruikende mensen hier bewust niets van deze drugs moeten weten, ondanks dat het word omschreven als een 30 minuten durende orgasme. Heroine dus hier even gaan vergelijken met xtc, nu ja ik ga hier maar niet eerlijk zeggen wat ik ervan vind.. (En dan heb ik het nog niet over het enorm kleine verschil tussen een gebruikersdosis en een dodelijke overdosis)
Oh ja, ik stel dus niet dat drugs gebruiken verantwoord is, maar het KAN wel verantwoord gebeuren. Troost je, dit is echter maar een klein percentage wat dit werkelijk doet, maar gelukkig behoren de mensen met wie ik het meeste optrek op feesten tot deze verantwoorde gebruikers zoals mijn huisgenoot en James en verschillende anderen die misschien wel eens een keertje minder verstandig ermee omgaan maar toch hun best trachten het zo verantwoord te gebruiken.
Inno schreef:
En Chukkels bedoel je 3 dagen voor gebruik preloaden met 5-htp? Dat lijkt me niet aan te bevelen.
Preloaden met 5-HTP heeft ook geen positief effect op je roll, ik heb het een aantal keren gedaan en merkte steeds een vermindert effect van de xtc, ik kan niet echt toewijzen waaraan dit precies kan liggen maar ik heb op fora wel verschillende mensen hetzelfde zien melden. Ik eet trouwens ook wel altijd een banaantje of 3 de dag na gebruik, is gewoon lekker en een paar bananen kan geen kwaad maar ik zou inderdaad er geen 10 gaan eten als alternatief voor 5-HTP, voeding met veel tryptofaan erin gaat ook niet je serotonine tijdig aanvullen omdat het omzetten ervan best een lang proces is. Daarom dat L-Tryptofaan op zich ook niet echt tegen de dinsdagdip gaat helpen. Iemand wat echt gelooft dat 5-HTP gevaarlijk is of grote wijzigingen aanbrengt kan trouwens l-tryptofaan veilig gebruiken, je lichaam gaat enkel het nodige omzetten naar 5-htp en serotonine waardoor je geen extra verhoogde concentraties serotonine gaat verkrijgen.