Q-Dominic schreef:
Omdat je je lichaam middelen geeft die het zelf hoort aan te maken. Dat je vitaminepillen slikt is een heel ander verhaal, omdat het een aanvulling is op je voeding, kortom stoffen die je uberhaupt binnen krijgt via voedsel.
Als je vaak genoeg labello gebruikt maken je lippen zelf ook geen vocht meer aan

Ik snap je punt wel, toch ben ik het er niet volledig mee eens.
Het punt hier is vooral dat Robert ondiep slaapt. De dromen (die waarschijnlijk wel door (overmatig) 5-htp gebruik komen, maar iedereen heeft ze wel, bij robert alleen wat aanweziger en onprettiger) die hij heeft onthoud hij daardoor gewoon beter. Die ondiepe slaap kan net zo goed een andere reden hebben en dat zou best kunnen samenhangen met ontregelde slaap-gerelateerde zaken in de hersenen door al zn speed+mdma gebruik. Een onregelmatig 'slaapschema' kan al zulke nachten veroorzaken, heb ik zelf ook last van.
Dromen is namelijk gewoon een teken dat je toch wel degelijk aan het slapen bent.
5-htp blijft een nuttig middeltje. We gaan er nu allemaal rechtstreeks van uit dat al Robert's problemen door 5-htp komen terwijl er veel ergere dingen in z'n lichaam gezeten hebben...
Een paar dagen gebruik van 5-htp blijft nog gewoon aan te bevelen. Want als je potje op is heb je niet zomaar 'teveel' serotonine (wat kennelijk voor overdreven dromen zorgt). Daarbij zijn de voordelen voor je geestelijke gesteldheid in die eerste dagen enorm groot.
Ik heb nu in de openingspost wel het een en ander er bij gezet dat een paar dagen genoeg is en dat je daarna moet stoppen.