Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451 ... 471  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 21:20 

Hardtraxx Elite

Chukkels schreef:
Bullshit, dit ligt puur aan het 5-HTP gebruik, niet aan het MDMA gebruik. 2x in 2011 onder de 200mg is gewoon niet veel en het feit dat hij nu een pauze houdt tot aan verweggistan. Ik ken mensen die veel meer hebben gebruikt in 2011 en ook veel meer en die deze problemen niet hebben. Als je met het argument kwam dat eind 2010 (oktober/november) er te veel en te vaak is gebruikt, kan ik mee inkomen, maar met 2x gemiddeld 150mg in 2 maand tijd... Nee.

Daarom juist vraagt hij het beter eens aan een arts die er kennis van heeft, kost niets en is anoniem. Heb hier zelf ook contact mee gehad een aantal weken geleden en zijn super vriendelijke mensen, dacht dat die in Haarlem zaten maar ben niet meer zeker, je kan ze gewoon eens opbellen en dan zeggen ze wanneer de arts aanwezig is en je best kan bellen met je vraag, of je kon die online stellen en dan word die na een aantal dagen meestal behandelt, ik weet alleen niet meer de online gegevens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 21:30 

Hardtraxx Veteran

Chukkels schreef:
Bullshit, dit ligt puur aan het 5-HTP gebruik, niet aan het MDMA gebruik. 2x in 2011 onder de 200mg is gewoon niet veel en het feit dat hij nu een pauze houdt tot aan verweggistan. Ik ken mensen die veel meer hebben gebruikt in 2011 en ook veel vaker en die deze problemen niet hebben. Als je met het argument kwam dat eind 2010 (oktober/november) er te veel en te vaak is gebruikt, kan ik mee inkomen, maar met 2x gemiddeld 150mg in 2 maand tijd... Nee.

Qountdown, beatbusters, beatbusters, hardbass... 2x? Maar het gaat meer over de periode er voor al. Z'n serotonine-huishouding is vooral in de periode vóór 2011 helemaal naar de klote geholpen. En ja, dat overmatig 5-htp slikken zal er heus wel invloed op hebben gehad.

Maar Darkbeatz heeft gelijk, we kunnen wel een beetje gissen... Er zijn mensen die er meer van af weten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 01:04 

Hardtraxxer

Vraag:
Is het wel verstandig om 5HTP te propageren in de beginpost?
Gewoon het lichaam natuurlijk laten herstellen en de eventuele dip doorstaan lijkt mij beter advies dan supplementen aanbevelen die je hersenhuishouding kunnen aantasten.
Ik denk dat robertt het wel had gelaten als hij dit had geweten? De beginpost duidt naar mijn mening niet genoeg de risico's van het gebruik van bepaalde supplementen aan die alleen maar bedoelt zijn om je ''dip'' te voorkomen.
Alle discussies over het gebruik van 5htp, magnesium, L-tryptonogwat zenden geen goed beeld uit naar leken.
Wil graag weten hoe jullie hier over denken :)

Mijn mening is: Als je besluit iets te gebruiken (of het nou alcohol of xtc of wat dan ook is), accepteer de kater en laat je lichaam zich natuurlijk herstellen (wel gezond eten en goed drinken maar dat is sowieso belangrijk dus staat er eigenlijk al los van).
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 01:08 

Donateur

Met supplementen om te herstellen na een aanslag op je lichaam (wat wel het geval is na XTC-gebruik) is helemaal niks mis en ik zie ook niet in waarom dat slecht voor je zou zijn. Zo lang je de 5htp maar niet elke avond slikt maar gewoon een paar dagen na gebruik gaat je sero-huishouding daar echt niet van kapot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 01:17 

Hardtraxxer

Omdat je je lichaam middelen geeft die het zelf hoort aan te maken. Dat je vitaminepillen slikt is een heel ander verhaal, omdat het een aanvulling is op je voeding, kortom stoffen die je uberhaupt binnen krijgt via voedsel.
Als je vaak genoeg labello gebruikt maken je lippen zelf ook geen vocht meer aan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 02:17 

Donateur

Ik denk dat Dominic hier een goed punt heeft!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 10:24 

Hardtraxx Veteran

Ik ben het zeker met Dominic eens, maar ik zeg dat nu ook al tijden met andere woorden en niemand luistert ernaar.

Ik ben echter heel blij om te zien dat iemand dezelfde mening deelt!

@robert..
Laat ik even spreken uit theorie die ik krijg op school. Ik raad je aan te stoppen met het gebruik van 5-HTP en andere middelen totdat deze symptomen afnemen/weg zijn. Ik weet dat het lastig is en je zal het er moeilijk mee hebben. Het is echter zo door de combinatie van slaaptekort en een raar ritme je klachten gaat krijgen die veel verder gaan dan de huidige. Je zegt al depressieve gevoelens te hebben en dit gaat erger worden en kan gaan omslaan in een depressie. Blijkbaar heb je aanleg voor een depressie. Als je niet wilt stoppen of minderen, iets in die trant, dan raad ik je idd zoals DarkBeatz aan naar een (verslavings) arts te gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 10:40 

Hardtraxx Veteran

Q-Dominic schreef:
Omdat je je lichaam middelen geeft die het zelf hoort aan te maken. Dat je vitaminepillen slikt is een heel ander verhaal, omdat het een aanvulling is op je voeding, kortom stoffen die je uberhaupt binnen krijgt via voedsel.
Als je vaak genoeg labello gebruikt maken je lippen zelf ook geen vocht meer aan ;)

Ik snap je punt wel, toch ben ik het er niet volledig mee eens.

Het punt hier is vooral dat Robert ondiep slaapt. De dromen (die waarschijnlijk wel door (overmatig) 5-htp gebruik komen, maar iedereen heeft ze wel, bij robert alleen wat aanweziger en onprettiger) die hij heeft onthoud hij daardoor gewoon beter. Die ondiepe slaap kan net zo goed een andere reden hebben en dat zou best kunnen samenhangen met ontregelde slaap-gerelateerde zaken in de hersenen door al zn speed+mdma gebruik. Een onregelmatig 'slaapschema' kan al zulke nachten veroorzaken, heb ik zelf ook last van.
Dromen is namelijk gewoon een teken dat je toch wel degelijk aan het slapen bent.

5-htp blijft een nuttig middeltje. We gaan er nu allemaal rechtstreeks van uit dat al Robert's problemen door 5-htp komen terwijl er veel ergere dingen in z'n lichaam gezeten hebben...

Een paar dagen gebruik van 5-htp blijft nog gewoon aan te bevelen. Want als je potje op is heb je niet zomaar 'teveel' serotonine (wat kennelijk voor overdreven dromen zorgt). Daarbij zijn de voordelen voor je geestelijke gesteldheid in die eerste dagen enorm groot.

Ik heb nu in de openingspost wel het een en ander er bij gezet dat een paar dagen genoeg is en dat je daarna moet stoppen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 11:06 

Hardtraxx Elite

Q-Dominic schreef:
Gewoon het lichaam natuurlijk laten herstellen en de eventuele dip doorstaan lijkt mij beter advies dan supplementen aanbevelen die je hersenhuishouding kunnen aantasten.

5-HTP tast de hersenhuishouding niet aan, er word hier nu melding gedaan dat 5-HTP je problemen gaat opleveren met je serotonine huishouding maar dit is niet het geval. Het is gewoonweg een relatief veilig middel, als je een beetje gaat zoeken naar de neveneffecten kom je daar ook snel achter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 11:41 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
[5-HTP tast de hersenhuishouding niet aan, er word hier nu melding gedaan dat 5-HTP je problemen gaat opleveren met je serotonine huishouding maar dit is niet het geval. Het is gewoonweg een relatief veilig middel, als je een beetje gaat zoeken naar de neveneffecten kom je daar ook snel achter.

Voor zover ik weet zou het wel kunnen, maar pas in extreme gevallen als je de aanbevolen dosis overschrijdt en het dagen/weken achter elkaar gebruikt.

5-HTP blijft gewoon een onschuldig middeltje. Waarom denken jullie dat het te verkrijgen is zonder recept? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 12:01 

Hardtraxx Elite

Inno schreef:
Voor zover ik weet zou het wel kunnen, maar pas in extreme gevallen als je de aanbevolen dosis overschrijdt en het dagen/weken achter elkaar gebruikt.

5-HTP blijft gewoon een onschuldig middeltje. Waarom denken jullie dat het te verkrijgen is zonder recept? :P

Als dit al zo zou zijn is dit gokken dat 5-HTP dit zou kunnen, er is namelijk niets bekend hierover. zowiezo word maar een heel klein percentage van de omgezette serotonine door je hersenen opgenomen. Ik vind alleszins online geen enkele bron terug waaruit zou blijken dat 5-HTP op zichzelf een storing in je serotonine huishouding kan veroorzaken, en ik heb best wat gezocht erachter gisteren en vandaag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 12:13 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
DarkBeatz schreef:
[5-HTP tast de hersenhuishouding niet aan, er word hier nu melding gedaan dat 5-HTP je problemen gaat opleveren met je serotonine huishouding maar dit is niet het geval. Het is gewoonweg een relatief veilig middel, als je een beetje gaat zoeken naar de neveneffecten kom je daar ook snel achter.

dus je kunt het ophalen bij huisarts ofzo??
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 12:17 

Hardtraxx Veteran

En wederom heeft Darkbeatz gelijk :P

Intervention schreef:

Bij zaken die voedingssupplementen verkopen, bijvoorbeeld DeTuinen. En online is het ook heel makkelijk te verkrijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 12:18 

Hardtraxx Veteran

dubbel :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 12:39 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
En wederom heeft Darkbeatz gelijk :P

Intervention schreef:

Bij zaken die voedingssupplementen verkopen, bijvoorbeeld DeTuinen. En online is het ook heel makkelijk te verkrijgen.

oeh denk dat ik dat dan maar ff ga halen dan als ik het hier allemaal zo lees :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 13:02 

Donateur

Het lijkt mij altijd beter om zelf te herstellen, vooral om jezelf er aan te herinneren dat het geen speelgoed is.
Dat mensen als DarkBeatz er goed mee om kunnen gaan, wil niet zeggen dat je het iedereen moet aanraden.
Minder bedeelden kunnen dit soort dingen snel opvatten als; ooh slik 5HTP en je kan gerust altijd XTC nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 13:12 

Hardtraxxer

Mol schreef:
Het lijkt mij altijd beter om zelf te herstellen, vooral om jezelf er aan te herinneren dat het geen speelgoed is.
Dat mensen als DarkBeatz er goed mee om kunnen gaan, wil niet zeggen dat je het iedereen moet aanraden.
Minder bedeelden kunnen dit soort dingen snel opvatten als; ooh slik 5HTP en je kan gerust altijd XTC nemen.

Precies. Ik snap dat veel mensen er verstandig mee kunnen omgaan, maar het lijkt mij gewoon niet verstandig om op een objectief drugsforum zo'n middel aan te raden. Een kater/dip zet je wel met beide benen op de grond. Het laat je beseffen waar je mee bezig bent en wat voor invloeden (dus ook de negatieve) drugs op je hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 13:15 

Donateur

Q-Dominic schreef:
Mol schreef:

Precies. Ik snap dat veel mensen er verstandig mee kunnen omgaan, maar het lijkt mij gewoon niet verstandig om op een objectief drugsforum zo'n middel aan te raden. Een kater/dip zet je wel met beide benen op de grond. Het laat je beseffen waar je mee bezig bent en wat voor invloeden (dus ook de negatieve) drugs op je hebben.

Jaa hier hebben jullie ook wel een punt. Ik kan er ook verstandig mee omgaan, ik gebruik 1x in de 2 maanden. Gebruik ook alleen rond die keer dat ik X gebruik, 5htp + vitamine supllementen. Dit doe ik om zo min mogelijk schade op lopen en zo snel mogelijk te herstellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 13:16 

Hardtraxx Veteran

Q-Dominic schreef:
Mol schreef:

ben ik het ook wel mee eens maar het is wel goed dat op dit forum informatie wordt gegeven over bij 5-HTP zodat mensen weten wat het is en het eventueel kunnen gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 13:27 

Hardtraxx Veteran

Ik heb nog een aantal aanpassingen gemaakt in de beginpost.

Nog op/aanmerkingen? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 15:13 

Donateur

Inno schreef:
DarkBeatz schreef:

5htp past de huishouding van je serotonine wel degelijk aan. Tenminste, als jij het maandenlang achter elkaar gaat slikken iedere dag. Op dat moment gaan je hersenen niet meer vanzelf of heel traag serotonine aanmaken omdat ze zich instellen op dat supplement. Hetzelfde verhaal als elke dag labello en geen vocht voor je lippen.

Maar ik blijf erbij dat supplementen om een kater te verlichten absoluut geen kwaad kunnen. Aangezien een verstandig iemand niet vaker dan eens in de 1 a 2 maanden zal gebruiken zullen die paar dagen in t jaar dat je wat supplementjes erin gooit puur om jezelf weer gezond te maken ook geen fuck uitmaken. Als je alcohol drinkt ga je toch ook weer wat water drinken om jezelf niet uit te laten drogen? Het gaat om je gezondheid hoor ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 15:29 

Hardtraxx Veteran

Als je gewoon een normale dosis aanhoudt van 5-HTP is er niks aan de hand (50/100 mg)
Dus niet 200mg ofzo. En tja MDMA zorgt ervoor dat je serotonine snel opgaat, waarom zou een middeltje dat je serotonine snel aanmaakt dan niet mogen.. gewoon niet te lang/vaak/veel gebruiken en er kan weinig misgaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 15:43 

Donateur

Hoofdcoach schreef:
Als je gewoon een normale dosis aanhoudt van 5-HTP is er niks aan de hand (50/100 mg)
Dus niet 200mg ofzo. En tja MDMA zorgt ervoor dat je serotonine snel opgaat, waarom zou een middeltje dat je serotonine snel aanmaakt dan niet mogen.. gewoon niet te lang/vaak/veel gebruiken en er kan weinig misgaan.

Klopt, maar je hebt hier mensen die er misbruik van gaan maken, die denken nou als ik lekker 5-htp slik vaak, dan kan ik ook vaak XTC gebruiken. Na overmatig 5-htp gebruik, worden je de cellen die serotonine aanmaken gewoon "lui" , en zal je serotonine aanmaak veel langzamer gaan, namate je stopt met 5-htp slikken. En uiteindelijk zal je niet meer zonder 5-htp kunnen, en als je het niet meer gebruikt na XTC gebruik, en veel langere derpi blijven na gebruik
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 15:46 

Donateur

Dat was niet de reden dat ik 5-htp slikte, want ik gebruikte het pas sinds december. Maar dan vooral omdat ik er goed van sliep, niet omdat ik dan meer X kon gebruiken. Want ik gebruikte daarvoor veel meer..
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 17:04 

Hardtraxxer

Inno schreef:
Ik heb nog een aantal aanpassingen gemaakt in de beginpost.

Nog op/aanmerkingen? :)

Nee :) ;)
Vorige  1 ... 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451 ... 471  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen