Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452 ... 471  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 17:09 

Hardtraxx Veteran

Kevin-Raw schreef:
Klopt, maar je hebt hier mensen die er misbruik van gaan maken, die denken nou als ik lekker 5-htp slik vaak, dan kan ik ook vaak XTC gebruiken. Na overmatig 5-htp gebruik, worden je de cellen die serotonine aanmaken gewoon "lui" , en zal je serotonine aanmaak veel langzamer gaan, namate je stopt met 5-htp slikken. En uiteindelijk zal je niet meer zonder 5-htp kunnen, en als je het niet meer gebruikt na XTC gebruik, en veel langere derpi blijven na gebruik

Het gaat in het geval van "luiheid van cellen" niet om de aanmaak van serotonine, maar van 5-HTP.

Je lichaam zal dan bijna geen Tryptofaan meer omzetten in 5-HTP omdat er al genoeg 5-HTP aanwezig is. Als je dan geen 5-HTP meer slikt, zal je lichaam dus veel te weinig 5-HTP hebben na verloop van tijd en daardoor inderdaad ook minder serotonine :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 20:00 

Hardtraxx Addict

^
niet best dat deze jongen daar zoveel van af weet..
merkte je wel dat ik het even moeilijk had zaterdag :P ?
ik had 1 halve albert heijn op (1=120mg, 60mgdus)
En ongeveer uurtje daarna een halve bruine boom (1=180+mg=±90)

Tja.. en die bruinen.. ik had het al in de gaten van te voren..
die gaan gewoon altijd veels te raar :P voor mij dan..

slikken, moeilijke bekken trekken, weer slikken, kop schudden zulke dingen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 21:35 

Hardtraxx Elite

Kevin-Raw schreef:
Klopt, maar je hebt hier mensen die er misbruik van gaan maken, die denken nou als ik lekker 5-htp slik vaak, dan kan ik ook vaak XTC gebruiken. Na overmatig 5-htp gebruik, worden je de cellen die serotonine aanmaken gewoon "lui" , en zal je serotonine aanmaak veel langzamer gaan, namate je stopt met 5-htp slikken. En uiteindelijk zal je niet meer zonder 5-htp kunnen, en als je het niet meer gebruikt na XTC gebruik, en veel langere derpi blijven na gebruik

Mensen wat het zo opvatten lezen zowiezo alleen maar wat ze willen lezen, er word bij de adviezen steeds duidelijk gemaakt dat supplementen nemen gewoon zorgt voor minder schade en het voorkomen van een dip maar dat het geen excuus is om vaker te gebruiken. De meeste mensen wat vaker gebruiken zijn trouwens zowiezo niet echt bezig met schadebeperking of whatever, anders deden ze het in de eerste plaats al niet zo vaak. 99% van de mensen die echt supplementen erbij nemen zijn de mensen wat gewoon zo verstandig mogelijk met hun drugsgebruik willen omgaan, ken zo aardig wat mensen die maar 3 a 4x per jaar xtc gebruiken maar toch steeds een volledige vitamine kuur er rondheen om mogelijke schade zo goed mogelijk te beperken.

@Daan: Waar heb jij ergens terug gevonden dat 5-HTP je serotonine huishouding dusdanig verandert dat je na een tijd minder serotonine uit je eigen gaat aanmaken, ik heb veel opgezocht over de neveneffecten en absoluut nergens word hierover een woord gerept. Volgens mij klopt het dus niet en gaat 5-HTP dit niet beïnvloeden.

5-HTP is enkel gevaarlijk in samenwerking met andere middelen die je serotonine huishouding wijzigen, waaronder MDMA, maar ook bepaalde medicatie (met name anti depressiva), in deze gevallen word 5-HTP wel gevaarlijk voor je huishouding en kan je het serotonine syndroom oplopen, met 5-HTP op zijn eigen niet.

Sommigen krijgen een hogere bloeddruk en een hogere hartslag bij gebruik van 5-HTP dus het gebruik ervan word niet aangeraden aan mensen met een hoge bloeddruk. Verdere neveneffecten kunnen zijn: hoofdpijn, lichte misselijkheid, duizeligheid, dit voornamelijk bij hogere dosissen dan voorgeschreven (meer als 100mg)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 21:53 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
Verdere neveneffecten kunnen zijn: hoofdpijn, lichte misselijkheid, duizeligheid, dit voornamelijk bij hogere dosissen dan voorgeschreven (meer als 100mg)

En een paar seconden wazig beeld elke keer als je opstaat na een tijdje te hebben gelegen/gezeten. Heel irritant is dat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 22:03 

Hardtraxx Elite

Chukkels schreef:
En een paar seconden wazig beeld elke keer als je opstaat na een tijdje te hebben gelegen/gezeten. Heel irritant is dat.

Dit heeft volgens mij helemaal niks met 5-HTP te maken, ik heb dit zelf ook wel eens maar niet specifiek met 5-HTP gebruik samen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 22:04 

Donateur

@ John, daar was een tijdje een discussie over op Drugsforum. Bewezen is het niet, maar het lijkt me wel vrij logisch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 22:08 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
Chukkels schreef:

Dit heeft volgens mij helemaal niks met 5-HTP te maken, ik heb dit zelf ook wel eens maar niet specifiek met 5-HTP gebruik samen.

dawasiknie schreef:
@ John, daar was een tijdje een discussie over op Drugsforum. Bewezen is het niet, maar het lijkt me wel vrij logisch.

Inderdaad, lijkt mij ook vrij logisch, aangezien ik dit alleen heb na 5-HTP gebruik (100mg of meer). En zonder niet. Ik zat er eerst over te denken dat het door slaaptekort kwam, maar dat kan niet. Aangezien ik zonder 5-HTP minder uur slaap gemiddeld per dag dan met. Ik zal vanavond eens de som op de proef nemen met 200mg 5-HTP en morgen geen 5-HTP. Ik denk dat ik vanacht sowieso wel een uur (misschien zelfs 2) langer slaap dan ik morgen doe, aangezien ik morgen uit kan slapen en woensdag niet. Dus we zullen zien of ik gelijk heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 22:11 

Hardtraxx Elite

dawasiknie schreef:

Het lijkt me eerder vrij logisch dat als dit het geval zou zijn dat hier wel ergens in de literatuur voor gewaarschuwd zou worden. Zo word er wel degelijk gewaarschuwd over het samen nemen van 5-HTP met andere middelen omdat dit je huishouding in de war kan brengen maar niet hierover. Ik ga er gewoon van uit voorlopig dat dit gewoon niet gebeurt, nu valt het zowiezo buiten het perspectief van tegen de dip om langer 5-HTP te slikken dan 3 a 4 dagen, maar volgens mij is 5-HTP gewoon volkomen veilig voor dagelijks gebruik bij dosissen tot 100mg.

Chukkels schreef:
Inderdaad, lijkt mij ook vrij logisch, aangezien ik dit alleen heb na 5-HTP gebruik (100mg of meer). En zonder niet. Ik zat er eerst over te denken dat het door slaaptekort kwam, maar dat kan niet. Aangezien ik zonder 5-HTP minder uur slaap gemiddeld per dag dan met. Ik zal vanavond eens de som op de proef nemen met 200mg 5-HTP en morgen geen 5-HTP. Ik denk dat ik vanacht sowieso wel een uur (misschien zelfs 2) langer slaap dan ik morgen doe, aangezien ik morgen uit kan slapen en woensdag niet. Dus we zullen zien of ik gelijk heb.

Daan had het over iets anders, niet op dat waar jij op doelde. Dit is alleszins geen bekend neveneffect van 5-HTP en zoveel mensen hebben hier wel eens last van om heel andere redenen als 5-HTP, zal bij jou ook een andere reden hebben, oa voeding en slaap kunnen het beinvloeden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 22:23 

Donateur

@Chukkels

Waar jij last heeft niks met 5-htp te maken. Heb er zelf ook vaak last van gehad, maar dat was vooral na het weekend. En na een paar dagen goed slapen en eten was het weer weg. Daar heeft vooral mee te maken.

- Slaapgebrek
- Voeding

Denk ik dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 23:11 

Hardtraxx Veteran

Heeft vrij weinig met 5-HTP te maken volgensmij :/
Omdat je aan het zitten/rusten was is je hart rustiger gaan pompen. Sta jij opeens heel snel op moet je hart opeens super veel werk gaan leveren om zuurfstofrijk bloed naar je hoofd te pompen. Daardoor zitten je hersenen ff zonder zuurstofrijk bloed, daardoor kan je flauwvallen. Dat wazig zien zijn beginselen daarvan maar daar blijft het vaak bij.
Wat ik doe is gewoon ff met je hoofd zakken, dan gaat het sneller weg dat wazige beeld :P

Maar slaap enzo kan hier ook goed op inspelen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 23:17 

Donateur

DarkBeatz schreef:
Het lijkt me eerder vrij logisch dat als dit het geval zou zijn dat hier wel ergens in de literatuur voor gewaarschuwd zou worden. Zo word er wel degelijk gewaarschuwd over het samen nemen van 5-HTP met andere middelen omdat dit je huishouding in de war kan brengen maar niet hierover. Ik ga er gewoon van uit voorlopig dat dit gewoon niet gebeurt, nu valt het zowiezo buiten het perspectief van tegen de dip om langer 5-HTP te slikken dan 3 a 4 dagen, maar volgens mij is 5-HTP gewoon volkomen veilig voor dagelijks gebruik bij dosissen tot 100mg.

Hmm nja op zich heb je wel gelijk idd, anders had een of andere wijze mafkees t wel in de bijsluiter gepleurt :P

Mja het boeit mij verder toch niet, ik slik het toch alleen maar die paar dagen na m'n gebruik. En anders hooguit 2 keer in de maand als ik zin heb in een vage droom :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 23:22 

Donateur

Hmm ja daar hebben jullie ook wel weer een punt. Ik ga een discussie starten op het Unity forum,
jullie horen later meer van me!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 23:45 

Hardtraxx Veteran

@ Chukkels 200mg is een beetje veel nietwaar?
Daarbij is je test onbetrouwbaar omdat je de ene dag uit kan slapen en de ander niet. Je bioritme heeft invloed op wanneer je wakker wordt --> De dag dat je langer slaapt zal je in verhouding eerder wakker worden dan de dag dat je eerder op moet staan.

@ Mol
Doe dat, benieuwd wat daar uit komt.

Toch snap ik nog steeds niet waarom 5-HTP ineens een potientiële boosdoener is nadat sommigen het boven de aanbevolen dosering hebben gebruikt en problemen kregen die hoogstwaarschijnlijk door andere dingen/zaken zijn gekomen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 23:47 

Donateur

Ik bel morgen met de drugs lijn, dan zal ik hier wel neerzetten wat ze mij vertellen.
Daar vraag ik even of hun ook weten wat het probleem bij mij kan zijn, vanwege mijn rare dromen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 08:13 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
@ Chukkels 200mg is een beetje veel nietwaar?
Daarbij is je test onbetrouwbaar omdat je de ene dag uit kan slapen en de ander niet. Je bioritme heeft invloed op wanneer je wakker wordt --> De dag dat je langer slaapt zal je in verhouding eerder wakker worden dan de dag dat je eerder op moet staan.

@ Mol
Doe dat, benieuwd wat daar uit komt.

Toch snap ik nog steeds niet waarom 5-HTP ineens een potientiële boosdoener is nadat sommigen het boven de aanbevolen dosering hebben gebruikt en problemen kregen die hoogstwaarschijnlijk door andere dingen/zaken zijn gekomen...

Niet nadat Robert dit ervaart.
Ik gaf dit al eerder aan sinds het wel degelijk invloed heeft op je huishouding anders voel je je er niet beter door naderhand, dus dat het geen invloed heeft is een vaag iets als je het mij vraagt. :/
Maarja, mits verantwoord gebruik kan je zoveel dingen doen.

Als je 1 keer heroine kan chinezen, dan ben je verantwoord bezig, raak je verslaafd, ben je onverantwoord. Simpel as that.

Drugs is onverantwoord en maak er geen fabeltjes over dat het wel verantwoord is. Mensen die drugs gebruiken moeten zich gewoon inlezen en anders zijn de consequenties voor zichzelf. We zijn hier allemaal volwassenen die donders goed begrijpen waarom drugs in een verboden circuit zitten. Jezelf voorhouden dat alles maar goed is als je whatever doet om schade te beperken vind ik ook niet goed.

Het is wel goed dat het hier wel wordt verteld hoe het kan, dat ik van mening hierop verschil is mijn probleem, maar die verkondig ik wel degelijk.

Dat van dat opstaan is trouwens totaal niet gerelateerd aan drugs, slaap of voeding. Is gewoon een teken dat je te snel opstaat en dat alles even in de war is. Ik heb het ook na gewoon de aanbevolen hoeveelheid slaap van 7 a 8 uur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 10:29 

Hardtraxx Elite

Olijfboompje schreef:
Niet nadat Robert dit ervaart.
Ik gaf dit al eerder aan sinds het wel degelijk invloed heeft op je huishouding anders voel je je er niet beter door naderhand, dus dat het geen invloed heeft is een vaag iets als je het mij vraagt. :/
Maarja, mits verantwoord gebruik kan je zoveel dingen doen.

Omdat 5-HTP in je lichaam word omgezet naar serotonine (natuurlijk proces) en serotonine verantwoordelijk is voor gevoelens van geluk etc kun je je beter gaan voelen na het nemen van 5-HTP, vooral in het geval van iemand die kampt met depressies of na het nemen van xtc wanneer je serotonine voorraad op een zeer laag niveau staat. Hiervoor word je huishouding NIET verandert zoals het geval is bij vele anti depressieva die enkel op recept beschikbaar zijn! 5-HTP kan je humeur beinvloeden omdat de stof waar het naar word omgezet verantwoordelijk is ervoor en dus absoluut niet omdat het de huishouding gaat wijzigen. Dit klopt gewoonweg niet. 5-HTP is natuurlijk al aanwezig en door het bij te nemen geef je je lichaam enkel meer voedinsstoffen wat het uit zijn eigen zowiezo al omzet naar serotonine. Als je dus een beetje weet hoe het werkt is het juist een vaag iets als je opeens afkomt met een redenering als deze :/

Citaat:
Als je 1 keer heroine kan chinezen, dan ben je verantwoord bezig, raak je verslaafd, ben je onverantwoord. Simpel as that.

Drugs is onverantwoord en maak er geen fabeltjes over dat het wel verantwoord is. Mensen die drugs gebruiken moeten zich gewoon inlezen en anders zijn de consequenties voor zichzelf. We zijn hier allemaal volwassenen die donders goed begrijpen waarom drugs in een verboden circuit zitten. Jezelf voorhouden dat alles maar goed is als je whatever doet om schade te beperken vind ik ook niet goed.

Kan het niet meer met je oneens zijn, ten eerste ik vind iemand wat heroine gaat proberen zowiezo een paar vijzen los hebben in zijn bovenkamer, no offense. De enorme afkickverschijnselen die al na 1x proberen aanwezig zijn lijken mij voldoende om de meeste mensen er van af te laten zien om dit ooit te proberen.

Ten tweede is het gewoon bullshit dat je niet verantwoord met drugs kunt omgaan, xtc nemen is minder gevaarlijk als paardrijden, het is verboden niet omdat het zo een ongelofelijk gevaarlijk dingetje is, maar omdat men schrik heeft voor dingen wat men niet kent, als het werkelijk was zoals jij allemaal hier een beetje loopt voor te doen was alcohol, nicotine en marihuana ook gewoon verboden. Om het dan nog maar niet te hebben over de vele extreme sporten wat levensgevaarlijk zijn en ook allemaal mogen. Vind het dan ook maar een erg kromme reactie dat wij zouden moeten begrijpen waarom drugs in verboden circuit zitten. Sommigen kunnen ermee omgaan en sommigen niet, maar iedereen hoort met zijn eigen lichaam te mogen doen wat ze zelf willen. Niemand zal je namelijk tegenhouden als je jezelf dood wil drinken met alcohol of als je van een rots wilt springen met een bungee koord! Dat is wat krom is aan de wet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 10:36 

Donateur

maar mensen vergeet ook niet, dat 5-HTP ook gewoon wordt gebruikt in de sportwereld he, niet alleen voor en na XTC gebruik. Het zorgt er gewoon voor dat je je lekkerder in je vel voelt. En hierdoor ook meer zin heb om te fitnessen :thumbup:
Hier wat info over het serotonine syndroom, wat je echt niet snel kunt krijgen.

Citaat:
Serotonine syndroom (SS)
Het serotonine syndroom is een gevolg van te hoge serotonine concentraties in je bloed. Echt snel zul je deze staat niet bereiken, tenzij je een MAOI en een SSRI gaat combineren bijvoorbeeld. Het SS is overigens lastig te kwantificeren: je kunt het hebben in een mate dat je er nauwelijks iets van merkt, tot in een mate dat je er helemaal niks meer van merkt, om het zacht uit te drukken. Wat het SS precies behelst is lastig, gezien de grote hoeveelheid mogelijke kenmerken die SS met zich mee kan brengen.

Bijvoorbeeld:
Effecten op het denkproces:- verwardheid
- hallucinaties
– agitatie
– hoofdpijn
– coma (hoewel dit wel erg extreem is)

Effecten op je autonome zenuwstelsel:- bibberen
– zweten
– koorts
– hypertensie
– misselijkheid
– diarree

Effecten op je somatische zenuwstelsel: – spasmen
– trillen

Ook hier informatie, dat het wel degelijk iets doet met je , als je het tevaak gebruikt.

Citaat:
Stoppen met 5-HTP?
Serotonine is een belangrijke neurotransmitter zoals je al weet. Als je in een keer stopt met het aanvoeren van 5-HTP zou het kunnen dat je hierdoor opeens een dip krijgt, en hiermee afkickverschijnselen.
Er is een keer een studie[10] gedaan naar de effecten van het tijdelijk niet innemen van fluoxetine (Prozac) en paroxetine (Paxil). Prozac is een traag werkend middel, en als je daarmee dus stopt, verdwijnt de werkzame stof geleidelijk. Paxil echter is een middel met een korte halfwaardetijd, dus als je die inname even stil legt, is er ook meteen geen aanvoer van werkzame stof meer. In deze studie namen de mensen 3-5 dagen hun medicatie niet. Hierin kreeg de Prozac groep vele malen minder last van afkickverschijnselen** dan de Paxil groep. Hoewel 5-HTP anders werkt dan de aangehaalde SSRI’s, komt het effect op hetzelfde neer: je serotonine niveau ligt effectief hoger, ofwel door een hogere productie, ofwel door een langere werkingsduur van de SSRI’s. Help dat effect ineens om zeep, en je zou afkickverschijnselen kunnen ondervinden. 5-HTP is een kortwerkend product, net als de Paxil uit de studie. Hoewel ik niet zeker weet of je dan ook meteen een dip gaat krijgen bij het ineens stoppen, zou ik dus met klem aanraden om – zeker na lang gebruik- het gebruik rustig af te bouwen.

Voor derest van informatie over SSRI, MAOI en Precursor

http://www.nrgboost.nl/blog/5htp-wat-he ... -doet-het/
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 10:43 

Hardtraxx Elite

Kevin-Raw schreef:
Citaat:
Stoppen met 5-HTP?
Serotonine is een belangrijke neurotransmitter zoals je al weet. Als je in een keer stopt met het aanvoeren van 5-HTP zou het kunnen dat je hierdoor opeens een dip krijgt, en hiermee afkickverschijnselen.
Er is een keer een studie[10] gedaan naar de effecten van het tijdelijk niet innemen van fluoxetine (Prozac) en paroxetine (Paxil). Prozac is een traag werkend middel, en als je daarmee dus stopt, verdwijnt de werkzame stof geleidelijk. Paxil echter is een middel met een korte halfwaardetijd, dus als je die inname even stil legt, is er ook meteen geen aanvoer van werkzame stof meer. In deze studie namen de mensen 3-5 dagen hun medicatie niet. Hierin kreeg de Prozac groep vele malen minder last van afkickverschijnselen** dan de Paxil groep. Hoewel 5-HTP anders werkt dan de aangehaalde SSRI’s, komt het effect op hetzelfde neer: je serotonine niveau ligt effectief hoger, ofwel door een hogere productie, ofwel door een langere werkingsduur van de SSRI’s. Help dat effect ineens om zeep, en je zou afkickverschijnselen kunnen ondervinden. 5-HTP is een kortwerkend product, net als de Paxil uit de studie. Hoewel ik niet zeker weet of je dan ook meteen een dip gaat krijgen bij het ineens stoppen, zou ik dus met klem aanraden om – zeker na lang gebruik- het gebruik rustig af te bouwen.

Voor derest van informatie over SSRI, MAOI en Precursor

http://www.nrgboost.nl/blog/5htp-wat-he ... -doet-het/

Vind ik jammer genoeg een wat rare vergelijking, zoals ze zelf al melden werkt 5-HTP heel anders als oa Prozac en Paxil wat SSRI's zijn waarvan BEKEND is dat het de serotonine huishouding verandert. Dit is echt appelen met peren vergelijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 10:50 

Donateur

Ja oke, maar daarachteraan zeggen ze wel gelijk dit,.

Citaat:
Hoewel 5-HTP anders werkt dan de aangehaalde SSRI’s, komt het effect op hetzelfde neer: je serotonine niveau ligt effectief hoger, ofwel door een hogere productie, ofwel door een langere werkingsduur van de SSRI’s. Help dat effect ineens om zeep, en je zou afkickverschijnselen kunnen ondervinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 11:17 

Hardtraxx Elite

Kevin-Raw schreef:
Ja oke, maar daarachteraan zeggen ze wel gelijk dit,.

Citaat:
Hoewel 5-HTP anders werkt dan de aangehaalde SSRI’s, komt het effect op hetzelfde neer: je serotonine niveau ligt effectief hoger, ofwel door een hogere productie, ofwel door een langere werkingsduur van de SSRI’s. Help dat effect ineens om zeep, en je zou afkickverschijnselen kunnen ondervinden.

Ja maar SSRI's zijn zware antidepressieva, het is algemeen bekend dat deze sterk verslavend werken en dat je er ook afkickverschijnselen van krijgt. Bij SSRI's word je hele huishouding (oftewel hoe je brein werkt) verandert, ga je hier plots mee kappen weet je brein niet meer hoe ermee om te gaan. 5-HTP word in je lichaam via een natuurlijk proces omgezet naar serotonine wat grotendeels ook in je lichaam verdwijnt, een klein gedeelte ervan gaat ook naar je hersenen waardoor je humeur kan verbetert worden.

(SSRI's blokkeren de heropname van serotonine door de neuronen waardoor de serotonine achterblijft in de synaps en zo zorgt voor het gelukkige effect, 5-HTP blokkeert dit helemaal niet waardoor de werking van je serotonine gewoon normaal blijft. 5-HTP heeft zelfs geen directe werking op je brein, in tegenstelling tot deze antidepressieva)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 12:38 

Donateur

Wow ben zojuist overdonderd door een telefoontje van mijn beste vriendin.

Zij is er gisteren achter gekomen dat haar ex (ook een maatje van mij) al een tijdje flink in de problemen zit. Hij gebruikt 4 a 5 dagen in de week cocaïne en amfetamine/creatine (sportsupplementjes). Dit nieuws kwam voor mij echt als een donderslag uit heldere hemel en ik weet ook totaal niet hoe ik hiermee om moet gaan. Gisteren had hij het blijkbaar al over zelfmoord, dus t is echt menens. Hij heeft hulp nodig maar hoe moeten we dat doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 12:43 

Donateur

Probeer te ontdekken wat de reden is van het overmatige gebruik, en kijk of je 'm gerust kan stellen ofzo.
Ik zou sowieso f bellen met verslavingszorg, die zijn hier veel beter in dan ik; www.unitydrugs.nl
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 13:25 

dawasiknie schreef:
Wow ben zojuist overdonderd door een telefoontje van mijn beste vriendin.

Zij is er gisteren achter gekomen dat haar ex (ook een maatje van mij) al een tijdje flink in de problemen zit. Hij gebruikt 4 a 5 dagen in de week cocaïne en amfetamine/creatine (sportsupplementjes). Dit nieuws kwam voor mij echt als een donderslag uit heldere hemel en ik weet ook totaal niet hoe ik hiermee om moet gaan. Gisteren had hij het blijkbaar al over zelfmoord, dus t is echt menens. Hij heeft hulp nodig maar hoe moeten we dat doen?

probeer het zm gedeelte uit zijn hoofd te krijgen en zorg dat hij niet meer zo overmatig veel gebruikt.. zonder hulp stoppen lukt zowiezo niet dus. hulp heeft die zwz nodig!
ik ben ook geen professioneel persoon maar ik wil wel iets in de verslavingszorg doen.. en ik weet ook hoe je met zo'n persoon om moet gaan. probeer dat zm gedeelte in ieder geval uit zijn hoofd te krijgen en laat iemand hem bijv zovaak per dag bij hem langsgaan om te kijken wat die doet en helpen en al die dingen.. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 15:40 

Donateur

Indd, wat MOL zegt. De oorzaak zoeken, waarom die gebruikt. Vaak hebben mensen een probleem en die proberen ze weg te krijgen dmv drugs. Probeer dit probleem te zoeken, jaa en anders toch echt naar een verslavingskliniek :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 18:23 

Hardtraxx Veteran

Pfoe, klinkt ernstig. Kijk inderdaad maar wat je voor hem kan betekenen :thumbup:

Ik snap alleen niet wat Creatine in dat lijstje doet... Weet je dat toevallig ook?

Probeert ie naast z'n coke en speed gebruik nog spieren op te bouwen ofzo? Want dat werkt niet echt lijkt me...

Die Creatine verkloot z'n vochthuishouding ook nog eens bovenop de effecten van de drugs :/ Dus lijkt me erg gevaarlijk.
Vorige  1 ... 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452 ... 471  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen