Kevin-Raw schreef:
Klopt, maar je hebt hier mensen die er misbruik van gaan maken, die denken nou als ik lekker 5-htp slik vaak, dan kan ik ook vaak XTC gebruiken. Na overmatig 5-htp gebruik, worden je de cellen die serotonine aanmaken gewoon "lui" , en zal je serotonine aanmaak veel langzamer gaan, namate je stopt met 5-htp slikken. En uiteindelijk zal je niet meer zonder 5-htp kunnen, en als je het niet meer gebruikt na XTC gebruik, en veel langere derpi blijven na gebruik
Mensen wat het zo opvatten lezen zowiezo alleen maar wat ze willen lezen, er word bij de adviezen steeds duidelijk gemaakt dat supplementen nemen gewoon zorgt voor minder schade en het voorkomen van een dip maar dat het geen excuus is om vaker te gebruiken. De meeste mensen wat vaker gebruiken zijn trouwens zowiezo niet echt bezig met schadebeperking of whatever, anders deden ze het in de eerste plaats al niet zo vaak. 99% van de mensen die echt supplementen erbij nemen zijn de mensen wat gewoon zo verstandig mogelijk met hun drugsgebruik willen omgaan, ken zo aardig wat mensen die maar 3 a 4x per jaar xtc gebruiken maar toch steeds een volledige vitamine kuur er rondheen om mogelijke schade zo goed mogelijk te beperken.
@Daan: Waar heb jij ergens terug gevonden dat 5-HTP je serotonine huishouding dusdanig verandert dat je na een tijd minder serotonine uit je eigen gaat aanmaken, ik heb veel opgezocht over de neveneffecten en absoluut nergens word hierover een woord gerept. Volgens mij klopt het dus niet en gaat 5-HTP dit niet beïnvloeden.
5-HTP is enkel gevaarlijk in samenwerking met andere middelen die je serotonine huishouding wijzigen, waaronder MDMA, maar ook bepaalde medicatie (met name anti depressiva), in deze gevallen word 5-HTP wel gevaarlijk voor je huishouding en kan je het serotonine syndroom oplopen, met 5-HTP op zijn eigen niet.
Sommigen krijgen een hogere bloeddruk en een hogere hartslag bij gebruik van 5-HTP dus het gebruik ervan word niet aangeraden aan mensen met een hoge bloeddruk. Verdere neveneffecten kunnen zijn: hoofdpijn, lichte misselijkheid, duizeligheid, dit voornamelijk bij hogere dosissen dan voorgeschreven (meer als 100mg)