Chukkels wrote:DarkBeatz wrote:roberttt wrote:Zou het dan iets blijvend zijn? Of zou dit in de loop van de tijd wel weer herstellen. Want zoals het nu is, slaat gewoon nergens op. Ik heb vanmiddag ook even geslapen, was behoorlijk moet. Zelfs toen had ik het.
Werd wakker, en wist niet meer waar ik was. Of het nou echt was of nog in de droom

Ik raad je toch eens aan telefonisch contact op te nemen met de drugsinfolijn, hun hebben een telefoonnummer waar je terecht kan (anoniem) bij een verslavingsarts die veel dieper op je vraag kan ingaan en je deftig advies geven, ik vrees echter dat dit voor jou minstens een stop van gebruiken betekent van een erg lange tijd (6m tot een jaar) zodat je volledig terug kan herstellen. En besef dat de schade wat je aanricht, en blijft aanbrengen door het combineren van drugs veel erger is als wanneer je enkel een pilletje zou nemen, ik denk dat een voldoende lange pauze voor jou erg zwaar is, vandaar dat ik het er maar bij zeg, als je gebruikt, probeer dan tenminste NIETS te combineren, geen pep, geen mephedrone, geen weed, of eender welke andere zooi, hou het mooi op 1 ding.
Je doet nu net alsof Robert enorm overtollig XTC-gebruik heeft gehad, maar volgens mij valt het met de hoeveelheden nog wel mee als je zo het aantal mg op een feestje kijkt van hem. Sowieso veel minder dan veel hier op dit forum, plus dat hij nog geeneens naar alle feesten is geweest.
5-HTP maak z'n serotonine gewoon aan, maar ik heb ook al gezegd dat teveel 5-HTP ook slecht is. 200mg kan wel eens over de top zijn, zeker een paar dagen achter elkaar. Je serotonine-gehalte raakt erdoor van streek en van de wisselende hoeveelheden 5-HTP (ene keer 50mg andere keer 200mg) wordt je ook niet veel beter. Je serotonine wordt op dit moment op een onregelmatige manier weer bijgevuld en dat veroorzaakt die rare dromen waar je echt niet meer van nep kan onderscheiden. Dus stop met 5-HTP voor een tijdje en gebruik het alleen vóór en ná gebruik, maar niet om fijn te gaan slapen. Sowieso moet je niet met die instelling die pillen innemen. Maar om te zeggen dat je een half jaar tot een jaar geen XTC moet slikken, gaat me iets te ver.
Ik denk dat dit een lichte vorm is van de 5HTP verslaving.. Ik heb ergens artikel gelezen dat wanneer men bij regelmatig gebruik van 5HTP je de natuurlijk gang van serotonine zaken in je hersenen negatief beïnvloed

Op DF heeft toen ook keer een post hierover gestaan dat men beter L-tryptofaan kan nemen ipv 5HTP bij langdurig gebruik, L-tryptofaan zal het natuurlijk proces niet beïnvloeden in tegen stelling tot 5HTP.
Na gebruik kan men natuurlijk best 2 / 3 dagen 5HTP nemen om de dip te voorkomen, maar daarna ook stoppen!
#1 Slecht slapen komt door je beïnvloedde proces van serotonine aanmaak, gaat vanzelf over, gewoon lichaam de tijd geven
#2 De vage dromen kunnen blijvend zijn, ik heb al eerder mensen op fora's gesproken die nog 2 jaar na gebruik van 5HTP regelmatig vaag dromen. Dit terwijl ze voor 5HTP gebruik het niet hadden, dit betreft ook weer de mensen die een tijd regelmatig hebben gebruikt. Niet na 1 a 2 keer.
Gewoon niet nemen, je depressie overwinnen (die je er van kan krijgen na stoppen! --> vandaar heet het ook 5HTP verslaving) en als je weer lekker slaapt en je voelt je weer goed zou ik zeggen dat je gewoon weer klaar bent voor een lekker feessie!
Wanneer jij dus niet regelmatig hebt gebruikt, kon ik niet helemaal opmaken, dan zou ik het ook niet weten! Zou ik ook gewoon rust pakken voor zekerheid totdat je weer heerlijk normaal slaapt, van de dromen niets aantrekken! Een goede nachtrust is belangrijk, met of zonder vage droom..