Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450 ... 471  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 22:11 

Hardtraxx Elite

Inno schreef:
Ik weet niet precies waar de schade optreedt. Uit recent (volgens mij niet heeel uitvoerig) onderzoek is gebleken dat het cognitieve gedeelte van de hersenen niet wordt aangetast door MDMA.

Maar dat zenuwschade op kan treden is wel bekend volgens mij. Dit verklaart ook waarom mensen die vaak en veel te veel gebruiken soms ineens rare stuiptrekkingen hebben (kleinschalig).

Maar goed volgens mij is dat allemaal nog niet bewezen want onderzoek naar mdma bij mensen mag niet echt :P

Uit dit onderzoek is enkel gebleken dat de onderzoekswijze van de voorgaande onderzoeken die schade toewezen ontoereikend waren omdat deze schade even goed kon zijn van gecombineerd drugsgebruik, alcohol gebruik, weinig slapen, etc.... Men heeft geen hersenscans gedaan op het brein van de testobjecten om schade vast te stellen of dergelijke, men nam een 50tal xtc gebruikers die aan zeer strenge criteria diende te voldoen en 50 niet gebruikers die ook een zware 'party' levensstijl ondergingen, bij testen van de cognitieve vaardigheden scoorden beide groepen hetzelfde, maar er zijn veel andere factoren, waaronder opleiding/intellect die hierbij een veel grotere rol kunnen spelen als het xtc gebruik. Eigenlijk is in die studie dus helemaal niets bewezen buiten dat voorgaande studies niet conclusief schade kunnen toewijzen aan xtc.

En onderzoek naar mensen mag zoals Olijfboompje zegt wel bezig, in een groot aantal landen voert oa maps onderzoeken uit naar bv het gebruiken van MDMA bij de behandeling voor PTSD (post traumatic stress disorder). Dit zijn erg gereguleerde tests uiteraard waarbij met uitsluiting lage dosissen word gewerkt en men alle veiligheidsregels die bekend zijn streng opvolgt, ook zijn de mensen die behandelt er mee worden geen drugsgebruikers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 22:11 

Hardtraxx Veteran

@ Daniël met die stuiptrekkingen bedoel ik nog tot weken na gebruik he, niet tijdens of vlak er na.

roberttt schreef:
Zou het dan iets blijvend zijn? Of zou dit in de loop van de tijd wel weer herstellen. Want zoals het nu is, slaat gewoon nergens op. Ik heb vanmiddag ook even geslapen, was behoorlijk moet. Zelfs toen had ik het.

Werd wakker, en wist niet meer waar ik was. Of het nou echt was of nog in de droom :huh:

Je kan hopen dat het weer herstelt, het zal anders sowieso wel gedeeltelijk herstellen.
Maar het zal erg veel tijd nodig hebben. En zelfs alcohol zal een negatieve invloed hebben op dat herstel, of welke drug dan ook.

Gezond leven, gevarieerd eten, sporten. Zijn allemaal dingen die hoogstwaarschijnlijk de boel kunnen versnellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 22:13 

Hardtraxx Elite

roberttt schreef:
Zou het dan iets blijvend zijn? Of zou dit in de loop van de tijd wel weer herstellen. Want zoals het nu is, slaat gewoon nergens op. Ik heb vanmiddag ook even geslapen, was behoorlijk moet. Zelfs toen had ik het.

Werd wakker, en wist niet meer waar ik was. Of het nou echt was of nog in de droom :huh:

Ik raad je toch eens aan telefonisch contact op te nemen met de drugsinfolijn, hun hebben een telefoonnummer waar je terecht kan (anoniem) bij een verslavingsarts die veel dieper op je vraag kan ingaan en je deftig advies geven, ik vrees echter dat dit voor jou minstens een stop van gebruiken betekent van een erg lange tijd (6m tot een jaar) zodat je volledig terug kan herstellen. En besef dat de schade wat je aanricht, en blijft aanbrengen door het combineren van drugs veel erger is als wanneer je enkel een pilletje zou nemen, ik denk dat een voldoende lange pauze voor jou erg zwaar is, vandaar dat ik het er maar bij zeg, als je gebruikt, probeer dan tenminste NIETS te combineren, geen pep, geen mephedrone, geen weed, of eender welke andere zooi, hou het mooi op 1 ding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 22:17 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
Olijfboompje schreef:
Ik weet op welk functioneren je doelt, zoals cognitie en motorische vaardigheden, maar zelfs deze kunne met moeite in zo'n mate worden aangetast dat het je leven ernstig gaat belemmeren. Er zijn extreme gevallen, maar de consequenties zijn niet zo bruut als hier wordt geschetst. Daarnaast is dit geen vrijbrief voor ongenuanceerd gebruik.

Je kan hier nu wel een mooie uitleg komen geven maar je serotonine/dopamine receptoren sterven bij overmatig/slecht gebruik wel degelijk af, reden ook waarom je tolerantie verhoogd, eerst gaan ze slechter werken en daarna sterven ze af, of ze daarna nog herstellen is een beetje in het midden geladen. Met hier nu een heel verhaal afkomen dat je geen ernstige hersenschade door drugs kunt oplopen na je 18e/24e (zo versta ik je verhaal tenminste) is wel erg kort door de bocht en zal ook zeker als je reinste onzin worden verklaard door eender welke verslavingarts (gewone dokters zullen hetzelfde zeggen maar hun weten meestal onvoldoende over drugs om hier in mijn ogen op te antwoorden). Ik ken mensen wat merken van een achteruitgang van hun cognitieve vaardigheden, waaronder hun geheugen, dit is de neurotoxiteit wat uitgebreid bekend is dat deze wel degelijk voorkomt bij drugsgebruik, ik denk dat jouw heel verhaal wat vast uit een wetenschappelijke bron afkomstig opgaat voor een normaal persoon zonder dat er chemische stoffen in het spel zijn. Dat iemand voor zijn eigen van die verhaaltjes wil voorhouden om zo zijn eigen gebruik te verantwoorden vind ik prima, maar op een openbaar forum zoals dit zal ik dit toch steeds nuanceren want op die manieren krijgen mensen die graag zo verstandig mogelijk willen omgaan met drugs tenminste zo correct mogelijke informatie.

Ik heb nergens iets gezegd over dopamine of serotonine receptoren.
Ik heb het over motorische en cognitieve vaardigheden.
Ik nuanceer helemaal niks, ik zeg alleen dat verbindingen als het onthouden van nummers niet zo hard beïnvloed wordt. Ik snap echt niet hoe je er telkens bij komt dat ik alles probeer te nuanceren.

Ik vind het grappig dat je andermans mening als onzin afdoet terwijl je wel degelijk weet dat het waar is. Daarnaast haal je er ook nog andere verbanden erbij wat helemaal niet relevant is aan wat ik vertelde. Ik kan denk uit ervaring spreken als ik niks merk met mijn door jou bestempelde excessieve gebruik van enig achteruitgang in capaciteiten qua cognitie of motoriek. Ik blijf het leuk vinden hoe dit wordt gebruikt.

Ik zeg iets heel normaals, iets waarvan meer als genoeg bewijs van is, iets wat ik op mijn opleiding onderwezen kreeg door universitaire leraren en dan krijg je deze reactie dat het maar als onzin afgedaan moet worden. Ook nog zie je dat ik duidelijk zeg dat dit geen nuancering voor gebruik is, ik zal het voortaan dik drukken, misschien dat je het dan wel leest. Immuun voor ernstige hersenschade na je 18e/24e heb ik ook niet gezegd. Ik zei dat bestaande verbindingen niet zo snel beïnvloed worden.

Daarnaast hebben wij het, ja, ik zeg het, wederom over 2 verschillende dingen. Jij met serotonine/dopamine etc. en ik over cognitieve vaardigheden als bijvoorbeeld rekenen (zelfs iets wat je kan trainen) en motoriek zoals bijvoorbeeld het correct kunnen bewegen van je linkerpink. Volgens mij begrijp je niet eens goed waar ik het over heb.

Als laatste gebruik ik het helemaal niet als nuancering voor mezelf. Ik houd mijzelf niet voor dat XTC gebruik kan als je maar genoeg vitamientjes slikt voor schadebeperking. Volgens mij ben je hypocriet als je dat denkt, maar zoals ik al zei, ik laat jullie daar lekker mee doorgaan. Kijk naar Robert met die befaamde 5-HTP van jullie. Dan niet aankomen met smoesjes als van hij gebruikt onverantwoordelijk veel aub.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 22:29 

Hardtraxx Elite

Olijfboompje schreef:
Daarnaast hebben wij het, ja, ik zeg het, wederom over 2 verschillende dingen. Jij met serotonine/dopamine etc. en ik over cognitieve vaardigheden als bijvoorbeeld rekenen (zelfs iets wat je kan trainen) en motoriek zoals bijvoorbeeld het correct kunnen bewegen van je linkerpink. Volgens mij begrijp je niet eens goed waar ik het over heb.

Als laatste gebruik ik het helemaal niet als nuancering voor mezelf. Ik houd mijzelf niet voor dat XTC gebruik kan als je maar genoeg vitamientjes slikt voor schadebeperking. Volgens mij ben je hypocriet als je dat denkt, maar zoals ik al zei, ik laat jullie daar lekker mee doorgaan. Kijk naar Robert met die befaamde 5-HTP van jullie. Dan niet aankomen met smoesjes als van hij gebruikt onverantwoordelijk veel aub.

Neurotoxiteit is waar we het uiteindelijk over hebben, namelijk de schade die aan je brein word aangericht. Dit is onder andere slecht gereguleerde transporters van serotonine of dopamine, jij hebt belange nog niet lang genoeg gebruik om ook maar iets van schade te ondervinden, mensen ondervinden dit pas na jaren van slecht gebruik! Door de neurotoxiteit worden cognitieve vaardigheden aangetast, niet dat je opeens niet meer kan rekenen of het correct bewegen van een pink, niemand heeft ooit over zulke extremen gesproken, wat mensen wel merken is dat hun lange/korte termijn geheugen erop achteruit is gegaan na een periode van binging (overmatig gebruik) van drugs en zo zijn er voldoende die je dit kunnen vertellen, dat jij het dan nog liever als onzin aandoet snap ik niet. Ik vind trouwens dat xtc gebruik zowiezo kan (maar dan omdat een andere hard drug wat veel meer schade aanricht aan de maatschappij gewoon legaal is), ongeacht van of je vitamienen neemt of niet, iemand wat er iets verstandiger mee wil omgaan kan gewoon schade beperken op bepaalde manieren, dat jij daar niet in gelooft is jouw zaak. En Robert heeft ook op een lange periode erg onverantwoord gebruikt, dat weet hij zelf ook goed genoeg en hij heeft het ook zwaar genoeg te verduren gehad erdoor met immense katers en zware depressieve gevoelens na gebruik. 5-HTP dient niet om als een dagelijks supplement te gebruiken, dit zou ik niemand aanraden ondanks dat het waarschijnlijk niet veel kwaad kan, enige waar ik dan voor zou opletten is dat je je hersenen niet een beetje lui gaat maken waardoor ze niet voldoende serotonine op hun eigen aanmaken. Enige goede advies dat ik kan geven aan Robert is gewoon het aan een arts te vragen, al dan niet anoniem, hun gaan goede correcte informatie kunnen geven.

Olijfboompje schreef:
[Ik zeg iets heel normaals, iets waarvan meer als genoeg bewijs van is, iets wat ik op mijn opleiding onderwezen kreeg door universitaire leraren en dan krijg je deze reactie dat het maar als onzin afgedaan moet worden.

Heb je mijn post wel fatsoenlijk gelezen, er staat duidelijk in dat je informatie waarschijnlijk wel correct is en van een wetenschappelijke bron, wat je hierbij bevestigd. Waar ik op doel is dat die informatie wat jij hebt verkregen niets te maken heeft met neurotoxiteit van drugs of andere middelen. En dit is de schade waar we het over hebben! (Het is algemeen geweten dat het gevaarlijk is om drugs te gebruiken als je brein nog in ontwikkeling is, maar dat er bijna geen schade meer word aangericht in de vorm van neurotoxiteit eens je volwassenen bent is en daar blijf ik bij, onzin. Als ik je verhaal weer verkeerd begrijp en dit helemaal niet is wat je wou zeggen dan vraag ik me af wat je dan wel wilde stellen erbij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 22:38 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
Olijfboompje schreef:

Neurotoxiteit is waar we het uiteindelijk over hebben, namelijk de schade die aan je brein word aangericht. Dit is onder andere slecht gereguleerde transporters van serotonine of dopamine, jij hebt belange nog niet lang genoeg gebruik om ook maar iets van schade te ondervinden, mensen ondervinden dit pas na jaren van slecht gebruik! Door de neurotoxiteit worden cognitieve vaardigheden aangetast, niet dat je opeens niet meer kan rekenen of het correct bewegen van een pink, niemand heeft ooit over zulke extremen gesproken, wat mensen wel merken is dat hun lange/korte termijn geheugen erop achteruit is gegaan na een periode van binging (overmatig gebruik) van drugs en zo zijn er voldoende die je dit kunnen vertellen, dat jij het dan nog liever als onzin aandoet snap ik niet. Ik vind trouwens dat xtc gebruik zowiezo kan (maar dan omdat een andere hard drug wat veel meer schade aanricht aan de maatschappij gewoon legaal is), ongeacht van of je vitamienen neemt of niet, iemand wat er iets verstandiger mee wil omgaan kan gewoon schade beperken op bepaalde manieren, dat jij daar niet in gelooft is jouw zaak. En Robert heeft ook op een lange periode erg onverantwoord gebruikt, dat weet hij zelf ook goed genoeg en hij heeft het ook zwaar genoeg te verduren gehad erdoor met immense katers en zware depressieve gevoelens na gebruik. 5-HTP dient niet om als een dagelijks supplement te gebruiken, dit zou ik niemand aanraden ondanks dat het waarschijnlijk niet veel kwaad kan, enige waar ik dan voor zou opletten is dat je je hersenen niet een beetje lui gaat maken waardoor ze niet voldoende serotonine op hun eigen aanmaken. Enige goede advies dat ik kan geven aan Robert is gewoon het aan een arts te vragen, al dan niet anoniem, hun gaan goede correcte informatie kunnen geven.

Heb je mijn post wel fatsoenlijk gelezen, er staat duidelijk in dat je informatie waarschijnlijk wel correct is en van een wetenschappelijke bron, wat je hierbij bevestigd. Waar ik op doel is dat die informatie wat jij hebt verkregen niets te maken heeft met neurotoxiteit van drugs of andere middelen. En dit is de schade waar we het over hebben! (Het is algemeen geweten dat het gevaarlijk is om drugs te gebruiken als je brein nog in ontwikkeling is, maar dat er bijna geen schade meer word aangericht in de vorm van neurotoxiteit eens je volwassenen bent is en daar blijf ik bij, onzin. Als ik je verhaal weer verkeerd begrijp en dit helemaal niet is wat je wou zeggen dan vraag ik me af wat je dan wel wilde stellen erbij.

Oke, nogmaals.
#1 ik zeg niet dat overmatig gebruik niet tot effect op korte/lange termijn geheugen lijdt.
#2 Ik zeg niet dat je opeens niet meer kan rekenen of je pink niet kan bewegen. Echter wel dat dit uiteindelijk kan disfunctioneren als in het niet accuraat uit kunnen voeren van specifieke functies.
#3 ik doe niks als onzin aan.
#4 ik geloof wel degelijk dat het kan beperken, maar dat het hypocriet is.
#5 Ik weet Roberts verhaal, ik ben hetzelfde van mening van jou, maar zoals je ziet is het gebruik van supplementen niet geheel zonder risico.

Kort in te gaan op je laatste stukje.
Het gaat over verbindingen als het vastleggen van routines als ''hoe doe ik dit en hoe doe ik dat'' en motoriek als het specifiek uitvoeren van ingewikkelde motorische vaardigheden. Bijvoorbeeld veter strikken.
Ik heb ook niet gezegd dat er bijna geen schade is, maar verminderde mate van schade op ''verbindingen''. Sinds deze ijzersterk worden gedurende het volwassen worden, een soort referentiekader.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 23:05 

Hardtraxx Elite

Olijfboompje schreef:
Het gaat over verbindingen als het vastleggen van routines als ''hoe doe ik dit en hoe doe ik dat'' en motoriek als het specifiek uitvoeren van ingewikkelde motorische vaardigheden. Bijvoorbeeld veter strikken.

Ik begrijp dat je het over veel grotere problemen van motoriek hebt maar ik begrijp niet wat het er toe doet in het hele verhaal, aangezien de vaardigheden die je benoemt niet door drugs gaan beïnvloed worden, wel die waar ik op doel, met name het geheugen en dit pas na jaren van gebruik word vast gesteld door gebruikers, je hebt namelijk niet zomaar van de ene dag op de andere dat je merkt dat je dingen wat slechter als een paar jaar terug herinnert. Waar het mij met name ook op gaat is dat dit soort schade bekent is dat deze vele malen groter is bij bijvoorbeeld het combineren van xtc en speed. De neurotoxiteit is hierbij vele malen groter, ik weet dat het overkomt dat ik jou persoonlijk aanval ondanks dat het niet zo bedoeld is, zelf gebruik ik ook niet altijd even verstandig namelijk, maar ik wil gewoon dat mensen goede info meekrijgen en zich als beginnende gebruiker geen voorbeeld gaan stellen aan ons. Trouwens mooi om hier te lezen dat iemand wat al langer xtc gebruikt een zeer duidelijk verschil merkt na het opvolgen van wat adviezen tot verstandiger gebruik en hiermede ook geen of zogoed als geen negatieve neveneffecten heeft mogen ondervinden, @MadBone: graag gedaan :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 23:09 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
Olijfboompje schreef:

Ik begrijp dat je het over veel grotere problemen van motoriek hebt maar ik begrijp niet wat het er toe doet in het hele verhaal, aangezien de vaardigheden die je benoemt niet door drugs gaan beïnvloed worden, wel die waar ik op doel, met name het geheugen en dit pas na jaren van gebruik word vast gesteld door gebruikers, je hebt namelijk niet zomaar van de ene dag op de andere dat je merkt dat je dingen wat slechter als een paar jaar terug herinnert. Waar het mij met name ook op gaat is dat dit soort schade bekent is dat deze vele malen groter is bij bijvoorbeeld het combineren van xtc en speed. De neurotoxiteit is hierbij vele malen groter, ik weet dat het overkomt dat ik jou persoonlijk aanval ondanks dat het niet zo bedoeld is, zelf gebruik ik ook niet altijd even verstandig namelijk, maar ik wil gewoon dat mensen goede info meekrijgen en zich als beginnende gebruiker geen voorbeeld gaan stellen aan ons. Trouwens mooi om hier te lezen dat iemand wat al langer xtc gebruikt een zeer duidelijk verschil merkt na het opvolgen van wat adviezen tot verstandiger gebruik en hiermede ook geen of zogoed als geen negatieve neveneffecten heeft mogen ondervinden, @MadBone: graag gedaan :thumbsup:

Oke, ik begrijp je..
Ik zie ook al waar het fout ging en what happened.

Wat betreft alle info die je geeft over serotonine etc. zeer goed!
Totaal met je eens :)
Verder laat ik het hierbij. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 02:41 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
roberttt schreef:

Ik raad je toch eens aan telefonisch contact op te nemen met de drugsinfolijn, hun hebben een telefoonnummer waar je terecht kan (anoniem) bij een verslavingsarts die veel dieper op je vraag kan ingaan en je deftig advies geven, ik vrees echter dat dit voor jou minstens een stop van gebruiken betekent van een erg lange tijd (6m tot een jaar) zodat je volledig terug kan herstellen. En besef dat de schade wat je aanricht, en blijft aanbrengen door het combineren van drugs veel erger is als wanneer je enkel een pilletje zou nemen, ik denk dat een voldoende lange pauze voor jou erg zwaar is, vandaar dat ik het er maar bij zeg, als je gebruikt, probeer dan tenminste NIETS te combineren, geen pep, geen mephedrone, geen weed, of eender welke andere zooi, hou het mooi op 1 ding.

Je doet nu net alsof Robert enorm overtollig XTC-gebruik heeft gehad, maar volgens mij valt het met de hoeveelheden nog wel mee als je zo het aantal mg op een feestje kijkt van hem. Sowieso veel minder dan veel hier op dit forum, plus dat hij nog geeneens naar alle feesten is geweest.
5-HTP maak z'n serotonine gewoon aan, maar ik heb ook al gezegd dat teveel 5-HTP ook slecht is. 200mg kan wel eens over de top zijn, zeker een paar dagen achter elkaar. Je serotonine-gehalte raakt erdoor van streek en van de wisselende hoeveelheden 5-HTP (ene keer 50mg andere keer 200mg) wordt je ook niet veel beter. Je serotonine wordt op dit moment op een onregelmatige manier weer bijgevuld en dat veroorzaakt die rare dromen waar je echt niet meer van nep kan onderscheiden. Dus stop met 5-HTP voor een tijdje en gebruik het alleen vóór en ná gebruik, maar niet om fijn te gaan slapen. Sowieso moet je niet met die instelling die pillen innemen. Maar om te zeggen dat je een half jaar tot een jaar geen XTC moet slikken, gaat me iets te ver.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 07:43 

Hardtraxx Veteran

@ Chukkels... Sorry maar wat jij nu zegt kan ik niet bij. Hij heeft wel degelijk heel veel gebruikt en daar krijgt hij nu last van. Ik vind 6 maanden tot een jaar juist te weinig. Maar goed, dit zijn meer meningen nu :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 08:22 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
@ Chukkels... Sorry maar wat jij nu zegt kan ik niet bij. Hij heeft wel degelijk heel veel gebruikt en daar krijgt hij nu last van. Ik vind 6 maanden tot een jaar juist te weinig. Maar goed, dit zijn meer meningen nu :)

Ik weet het niet.
Bovengenoemde zouden voor mij een reden zijn te stoppen ermee.
Je ondervindt hinder in je nachtrust, een van de belangrijkste dingen voor je lichaam.
Het klinkt alsof je REM slaap wordt onderbroken en dat is niet zoals het hoort.
Je komt blijkbaar ook niet meer in je diepe slaap als ik dit lees.

Correct?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 11:13 

Hardtraxx Elite

Chukkels schreef:
Je doet nu net alsof Robert enorm overtollig XTC-gebruik heeft gehad, maar volgens mij valt het met de hoeveelheden nog wel mee als je zo het aantal mg op een feestje kijkt van hem. Sowieso veel minder dan veel hier op dit forum, plus dat hij nog geeneens naar alle feesten is geweest.
5-HTP maak z'n serotonine gewoon aan, maar ik heb ook al gezegd dat teveel 5-HTP ook slecht is. 200mg kan wel eens over de top zijn, zeker een paar dagen achter elkaar. Je serotonine-gehalte raakt erdoor van streek en van de wisselende hoeveelheden 5-HTP (ene keer 50mg andere keer 200mg) wordt je ook niet veel beter. Je serotonine wordt op dit moment op een onregelmatige manier weer bijgevuld en dat veroorzaakt die rare dromen waar je echt niet meer van nep kan onderscheiden. Dus stop met 5-HTP voor een tijdje en gebruik het alleen vóór en ná gebruik, maar niet om fijn te gaan slapen. Sowieso moet je niet met die instelling die pillen innemen. Maar om te zeggen dat je een half jaar tot een jaar geen XTC moet slikken, gaat me iets te ver.

Uhmm, heeft hij verleden jaar toch echt wel gedaan, altijd vrij grote doseringen, vaak elk weekend, altijd gecombineerd met speed... Je kan zowiezo niet zomaar naar het aantal mg's kijken, iemand wat elke week 60mg neemt is namelijk veel schadelijker bezig als iemand wat 1x in de maand 240mg neemt. Dan hebben we het nog niet over gecombineerd gebruik, al van 1 xtc pilletje word je serotonine peilen naar drastische llaagtes gebracht, alles wat daarop volgt verbruikt veel minder serotonine omdat het grootste deel al opgebruikt is. Ik vind dat zijn situatie te complex is geworden om door gewoon gebruikers te behandelen, we kunnen wel adviezen geven op basis van wat we denken te weten maar een verslavingsarts (woordje verslaving klinkt misschien naar, maar dit zijn gewoon artsen die getrained zijn om allerhande drugsgerelateerde gezondheidsproblemen op te lossen, niet noodzakelijk met betrekking tot verslaving) gaat enkel fatsoenlijk advies geven, en van wat ik zelf weet vermoed ik dat wat Inno eerder zei gewoon correct is, met name een storing in de werking van zijn serotonine, en van wat ik daarover gelezen heb gaat een arts je dan zeggen dat je ongeveer een jaar volledig gaat moeten stoppen om dat terug in balans te krijgen. Dat herstelt gewoon simpelweg niet op een maand of twee.

Maar nogmaals niemand hier gaat hem daar correct advies over kunnen geven, enkel een arts. Slaapproblemen kunnen natuurlijk volledig gerelateerd zijn aan de 5-HTP maar er kan niemand van ons zeggen of deze dromen zolang blijven aanhouden dan etc, ik weet dat een vriendin ook nog heftiger droomde tot een week na het nemen van 5-HTP.

Citaat:
Another reported side effect with 5HTP is vivid dreams, sometimes escalating to nightmares. This side effect occurs because dreaming and sleep depend heavily on serotonin. 5HTP and sleep go together like a chilly night and a goose-down comforter. This is why 5HTP treatment is so helpful for people with sleep disorders. 5HTP can help set the serotonin level back to a healthy level for better sleep.

On the flip side, because the biological process of sleep is delicate, 5HTP might cause your sleep to become disrupted. Everyone is different in this regard and while some enjoy extreme dreams, others find it upsetting. Often, people report that their dreams return to normal once their body adjusts to having a higher level of 5HTP and serotonin. Rarely, people choose to stop taking 5HTP because this side effect bothers them.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 14:20 

Hardtraxx Addict

Chukkels schreef:
DarkBeatz schreef:
roberttt schreef:

Ik denk dat dit een lichte vorm is van de 5HTP verslaving.. Ik heb ergens artikel gelezen dat wanneer men bij regelmatig gebruik van 5HTP je de natuurlijk gang van serotonine zaken in je hersenen negatief beïnvloed :) Op DF heeft toen ook keer een post hierover gestaan dat men beter L-tryptofaan kan nemen ipv 5HTP bij langdurig gebruik, L-tryptofaan zal het natuurlijk proces niet beïnvloeden in tegen stelling tot 5HTP.

Na gebruik kan men natuurlijk best 2 / 3 dagen 5HTP nemen om de dip te voorkomen, maar daarna ook stoppen!

#1 Slecht slapen komt door je beïnvloedde proces van serotonine aanmaak, gaat vanzelf over, gewoon lichaam de tijd geven
#2 De vage dromen kunnen blijvend zijn, ik heb al eerder mensen op fora's gesproken die nog 2 jaar na gebruik van 5HTP regelmatig vaag dromen. Dit terwijl ze voor 5HTP gebruik het niet hadden, dit betreft ook weer de mensen die een tijd regelmatig hebben gebruikt. Niet na 1 a 2 keer.

Gewoon niet nemen, je depressie overwinnen (die je er van kan krijgen na stoppen! --> vandaar heet het ook 5HTP verslaving) en als je weer lekker slaapt en je voelt je weer goed zou ik zeggen dat je gewoon weer klaar bent voor een lekker feessie!

Wanneer jij dus niet regelmatig hebt gebruikt, kon ik niet helemaal opmaken, dan zou ik het ook niet weten! Zou ik ook gewoon rust pakken voor zekerheid totdat je weer heerlijk normaal slaapt, van de dromen niets aantrekken! Een goede nachtrust is belangrijk, met of zonder vage droom..
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 14:29 

Donateur

Gisteren dus weer voor t eerst sinds 2 maanden gesnoept. Pas om half 3 het eerste driekwart Q'tje genomen, drie kwartier later zat ik eigenlijk vrij dicht tegen m'n top aan. De spierpijn en vermoeidheid die ik had was als sneeuw voor de zon verdwenen en alles was weer ouderwets lekker. Om t nog tot 7 uur te trekken (had ik uiteindelijk toch zin in) rond een uurtje of kwart voor 5 halfje bijgepakt, verlengde het effect prima. Laatste halfuur was ik wel kapot maar t was ook een behoorlijk slopende dag daarvoor. Heb al met al aardig lekker gespaced, niet al te lang maar de hoeveelheid was ook erg netjes (+- 200 mg). Wel lichte hallucinaties gehad, zoals bijv heel veel kleine stippen op een witte tegelmuur die er niet waren :/ Ik denk echter dat dat gewoon komt omdat ik geen lenzen draag en ik niet zo scherp zie.

Kater valt me reuze mee. Kaken 0,0 last van, geen blauwgekauwde bek, geen doelloos leeg gevoel (hooguit een beetje)... lekker :) Zal de komende dagen dus ook nergens last van hebben denk ik. 5-htp, Vitamine C en een hoop gezond eten (heb aardig wat eetlust!) zijn mn beste vrienden. Scantraxx in Outland wordt de volgende, maar aangezien dat maar tot 6 duurt en ik dan ook niet vroeg ga pakken, ga ik dan wss nog minder pakken (max een hele). Vind het eigenlijk wel goed zo!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 14:50 

Hardtraxx Addict

dawasiknie schreef:
Gisteren dus weer voor t eerst sinds 2 maanden gesnoept. Pas om half 3 het eerste driekwart Q'tje genomen, drie kwartier later zat ik eigenlijk vrij dicht tegen m'n top aan. De spierpijn en vermoeidheid die ik had was als sneeuw voor de zon verdwenen en alles was weer ouderwets lekker. Om t nog tot 7 uur te trekken (had ik uiteindelijk toch zin in) rond een uurtje of kwart voor 5 halfje bijgepakt, verlengde het effect prima. Laatste halfuur was ik wel kapot maar t was ook een behoorlijk slopende dag daarvoor. Heb al met al aardig lekker gespaced, niet al te lang maar de hoeveelheid was ook erg netjes (+- 200 mg). Wel lichte hallucinaties gehad, zoals bijv heel veel kleine stippen op een witte tegelmuur die er niet waren :/ Ik denk echter dat dat gewoon komt omdat ik geen lenzen draag en ik niet zo scherp zie.

Kater valt me reuze mee. Kaken 0,0 last van, geen blauwgekauwde bek, geen doelloos leeg gevoel (hooguit een beetje)... lekker :) Zal de komende dagen dus ook nergens last van hebben denk ik. 5-htp, Vitamine C en een hoop gezond eten (heb aardig wat eetlust!) zijn mn beste vrienden. Scantraxx in Outland wordt de volgende, maar aangezien dat maar tot 6 duurt en ik dan ook niet vroeg ga pakken, ga ik dan wss nog minder pakken (max een hele). Vind het eigenlijk wel goed zo!

Doe je goed niet zoveel pakken ;)! Dan valt de kater vaak ook reuze mee, ik wou dat ik minder kon pakken! Kan mezelf vaak na halfje al niet meer schelen hoeveel het de avond uiteindelijk wordt.. Op HB zelf zo'n 520 mg weggepakt! Geen kater door mijn 5HTP, maar geen aanrader en ga er zelf nu ook meer op letten met de hoeveelheid! Denk dat ik met 300-350 ook perfect feest had gehad en wat actiever en minder betonbenen :P

Voelt toch altijd goed als je mooi feest hebt gehad en de day after nog beetje goed te pas bent en kunt eten! :thumbup: Beter dan compleet gesloopt zijn na teveel snoep :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 15:28 

Hardtraxxer

Squirrie schreef:
Doe je goed niet zoveel pakken ;)! Dan valt de kater vaak ook reuze mee, ik wou dat ik minder kon pakken! Kan mezelf vaak na halfje al niet meer schelen hoeveel het de avond uiteindelijk wordt.. Op HB zelf zo'n 520 mg weggepakt! Geen kater door mijn 5HTP, maar geen aanrader en ga er zelf nu ook meer op letten met de hoeveelheid! Denk dat ik met 300-350 ook perfect feest had gehad en wat actiever en minder betonbenen :P

Voelt toch altijd goed als je mooi feest hebt gehad en de day after nog beetje goed te pas bent en kunt eten! :thumbup: Beter dan compleet gesloopt zijn na teveel snoep :D

Helemaal waar, maar daar moet je toch altijd een beetje voor jezelf achter komen. Heb in het begin ook veel meer gebruikt dan dat ik nu doe. Heb een periode gehad dat er rustig 5 naar binnen gingen op een avond omdat ik het gevoel gewoon te lekker vond. Gelukkig heeft dat niet lang geduurd omdat ik het toch niet relaxt vond dat ik de me dag erna zo weinig van het feest kon herinneren. Daarnaast realiseerde me uiteraard ook dat het een beetje te veel van het goede was ^^

Neem er tegenwoordig nooit meer mee dan twee, en die gaan dan ook niet eens altijd op. Herinner me praktisch alles van het feest, lekker lichtvoetig gedurende de hele nacht, vrolijk en kan gewoon eten als ik thuis kom ^^

In hoeverre heeft iemands metabolisme trouwens effect op het verwerken van XTC? Een vriend van mij heeft een uitzonderlijk hoge stofwisseling en bij hem slaat alles altijd eerder in en is het veel sneller uitgewerkt dan bij mezelf bijvoorbeeld. Terwijl hij precies hetzelfde eet en drinkt als ik, misschien nog wel meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 15:42 

Donateur

Ja ik denk dat ik het voorlopig ook bij dit gebruik houd, dan kan ik het iig ook op meer feesten doen zonder dat er al te veel schade in mn hersenpan komt. Tuurlijk zal je af en toe wel een 6-8 weken pauze moeten houden, maar met dergelijk gebruik kan ik makkelijker een keertje na 2 weken ook weer eens wat pakken, als het maar niet veel is. En aan zo'n hele nacht doorspacen zoals ik het eerst ook altijd deed met minimaal 2 a 3 pillen, daar ben ik nu ff niet aan toe ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 17:14 

Hardtraxx Elite

dawasiknie schreef:
Ja ik denk dat ik het voorlopig ook bij dit gebruik houd, dan kan ik het iig ook op meer feesten doen zonder dat er al te veel schade in mn hersenpan komt. Tuurlijk zal je af en toe wel een 6-8 weken pauze moeten houden, maar met dergelijk gebruik kan ik makkelijker een keertje na 2 weken ook weer eens wat pakken, als het maar niet veel is. En aan zo'n hele nacht doorspacen zoals ik het eerst ook altijd deed met minimaal 2 a 3 pillen, daar ben ik nu ff niet aan toe ;)

Een mindere hoeveelheid xtc gebruiken is niet echt een goede reden om dan vaker eens te kunnen gebruiken, zo werkt het jammer genoeg niet omdat je eerste pilletje steeds als de grootste hoeveelheid serotonine in je brein opmaakt. Natuurlijk is ALS je het vaker gaat doen als 1x in de maand hoe minder je neemt hoe beter maar het betekent niet dat hoe minder je neemt dat je dan vaker als 1x in de maand kan zonder extra schade etc. (Daar buiten gelaten zat er tussen mijn 2 laatste keren ook maar 3 weken, nu wel 2 maanden pauze)

Btw die 200mg had je toch even weg gesnoept op een dikke 2u tijd, dan is het toch erg goed mogelijk dat je wat hallucinaties krijgt ;) Die eerste 3 kwart waren pas rond half 7 volledig uitgewerkt, terwijl die laatste helft toch al begon met werken tegen kwart na 5. Samen kan dat toch even voor een half uurtje van beetje hallucinaties zorgen etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 17:42 

Donateur

Er word wel serotonine verbruikt, maar dat was gisteren maar 4/5 uurtjes, terwijl dat normaal best het dubbele kan zijn als ik er echt een avond voor ga. Plus het feit dat ik me op wat tintelingen en vermoeidheid heel erg goed voel (heb ik normaal nooit op de dag na het feest) geeft ook wel aan dat dit een stuk beter voor je is.
Ja je serotonine... gelukkig hebben we 5htp nog. Zoals ik al zei, normaal heb ik zondag altijd een leeg en levensloos gevoel en dat heb ik vandaag totaal niet :) Daar doe ik het voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 18:28 

Hardtraxx Elite

dawasiknie schreef:
Er word wel serotonine verbruikt, maar dat was gisteren maar 4/5 uurtjes, terwijl dat normaal best het dubbele kan zijn als ik er echt een avond voor ga.

Ja dit klopt wel maar de manier waarop xtc werkt is dat deze de hele kraan openzet van je serotonine en die gewoon blijft lopen tot die leeg is, en dit duurt geen 7/8u of langer, vandaar dat je met je eerste pil veel meer van je serotonine voorraad plundert als met al de volgende te samen, na de 3e bij te nemen worden de meeste mensen trouwens ook alleen maar waziger idpv de happy love extase gevoelens omwille van de simpele reden dat je serotonine gewoon zo goed als op is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 18:52 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
dawasiknie schreef:
Er word wel serotonine verbruikt, maar dat was gisteren maar 4/5 uurtjes, terwijl dat normaal best het dubbele kan zijn als ik er echt een avond voor ga.

Ja dit klopt wel maar de manier waarop xtc werkt is dat deze de hele kraan openzet van je serotonine en die gewoon blijft lopen tot die leeg is, en dit duurt geen 7/8u of langer, vandaar dat je met je eerste pil veel meer van je serotonine voorraad plundert als met al de volgende te samen, na de 3e bij te nemen worden de meeste mensen trouwens ook alleen maar waziger idpv de happy love extase gevoelens omwille van de simpele reden dat je serotonine gewoon zo goed als op is.

Ik heb 't al na een uurtje of 2 zelfs. Zelfs na pauzes van zo'n 6 weken met veel tryptofaan en een week 5htp
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 19:09 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
dawasiknie schreef:

XTC beïnvloedt de serotonine receptoren zo dat ze alles in een keer afgeven.
Dan zeg je bam en is alles over.

Ik ken wel meer mensen die er alleen wazig van worden.
Ik vind het persoonlijk niet erg sinds ik zo spacey en heel de tijd knuffelen achteraf tijdverspilling vind.
Daarom wordt XTC voor mij eens in de drie maanden en pep de partydrug voor mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 20:24 

Donateur

Na 2 weken is die kraan die in 1 keer leeg is ook weer rap bijgevuld hoor, vooral met 5htp. Mijn heftigste en langste trips waren altijd de feesten met de minste pauzes ;) Das voor mij ook eigenlijk het bewijs dat een keer lange pauze overslaan niet zo'n punt is als je het daarna maar weer wel doet.

Buiten het serotonine-gebeuren: hoe meer je neemt, hoe meer bijwerkingen dus hoe meer schade je brein en lichaam oploopt. En die irritante bijwerkingen ondervind ik niet zo hevig als ik de helft minder naar binnen werk dan wat ik normaal doe. En of je lichaam nou van 1 grote klap moet herstellen binnen een lange tijdsspanne of van 2 matige klappen binnen een korte, is mij werkelijk om het even.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 20:37 

Donateur

Olijfboompje schreef:
Ik weet het niet.
Bovengenoemde zouden voor mij een reden zijn te stoppen ermee.
Je ondervindt hinder in je nachtrust, een van de belangrijkste dingen voor je lichaam.
Het klinkt alsof je REM slaap wordt onderbroken en dat is niet zoals het hoort.
Je komt blijkbaar ook niet meer in je diepe slaap als ik dit lees.

Correct?

Dat klopt
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 20:57 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:

Bullshit, dit ligt puur aan het 5-HTP gebruik, niet aan het MDMA gebruik. 2x in 2011 onder de 200mg is gewoon niet veel en het feit dat hij nu een pauze houdt tot aan verweggistan. Ik ken mensen die veel meer hebben gebruikt in 2011 en ook veel vaker en die deze problemen niet hebben. Als je met het argument kwam dat eind 2010 (oktober/november) er te veel en te vaak is gebruikt, kan ik mee inkomen, maar met 2x gemiddeld 150mg in 2 maand tijd... Nee.
Vorige  1 ... 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450 ... 471  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen