Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449 ... 471  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 22:48 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
Beginpost aangepast. Ook meteen even de titel veranderd zodat duidelijk is dat het hier vooral om serieuze zaken gaat :)

Olijfboompje schreef:
Jaja, kwas gisteren geërgerd excuus, maar je opmerking schoot verkeerd.
Je weet dat ik van je hou enzo <3

:kiss:

You're on a roll :thumbsup:
Gratzzz met je officiële bevestiging van je drugsdiploma!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 22:49 

Hardtraxx Veteran

Olijfboompje schreef:
Ik zit dus trouwens gewoon goed als ik James zijn beschrijving lees anders pis ik die shit toch uit. :P
Geen reden voor mij dus extra vage vitamientjes te slikken.

Wel als de testen op muizen met hoge concentraties vitamine C (met als resultaat minder tolerantie en oxidatieve stress) ook op mensen van toepassing zijn. Dan zal jou 'dosis' vitamines wat te kort schieten misschien. Maar goed jij gebruikt in de regel niet veel mdma :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 22:53 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
Olijfboompje schreef:
Ik zit dus trouwens gewoon goed als ik James zijn beschrijving lees anders pis ik die shit toch uit. :P

Wel als de testen op muizen met hoge concentraties vitamine C (met als resultaat minder tolerantie en oxidatieve stress) ook op mensen van toepassing zijn. Dan zal jou 'dosis' vitamines wat te kort schieten misschien. Maar goed jij gebruikt in de regel niet veel mdma :)

Klopt...laatste keer was rond de 190 mg.
Zelfs verdeeld in halfjes.

Pep pak ik tegenwoordig wat grotere lijnen.

Ik vind pep een fijnere partydrug in tegenstelling tot XTC.
XTC wordt sporadisch voor mij vanaf de laatste keer (Hard bass)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 23:49 

Hardtraxx Veteran

Olijfboompje schreef:

Het voordeel van vitamines is wel dat je die grote hoeveelheid in 1x keer krijgt wanneer je het nodig hebt. Ipv 20 sinaasappels per week, waarvan maar een stuk of 8 als je ze nodig hebt, zouden 20 sinaasappels verspreid over zaterdag en zondag misschien beter werken tegen de schade. Aangezien je idd heel weinig mdma gebruikt, heb je het denk ik niet nodig. De 5-htp kan helpen tegen de kater, maar als je dat niet erg vindt, kun je het best overslaan.

Ik zou als algemeen advies sowieso geven om het allemaal wel te gebruiken, die vitamines (voor en na) en 5-htp (na). Kwaad kan het sowieso niet :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 08:30 

Hardtraxx Veteran

Nice Inno, keep up the good work :thumbsup:

Olijfboompje schreef:

Ik vind pep een fijnere partydrug in tegenstelling tot XTC.
XTC wordt sporadisch voor mij vanaf de laatste keer (Hard bass)

Pep een fijnere partydrug? Hmm, ik weet niet. Ik vind pep op zich wel leuker voor de wat kleinere feestjes en de wat hardere feestjes. Maar niks overtreft X op de MMA-feestjes. Het gevoel wat je krijgt als er weer eens een euforisch nummer uit de speakers komt rollen, DAMN! :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 09:06 

Hardtraxx Elite

Inno schreef:
Maar goed jij gebruikt in de regel niet veel mdma :)

Volgens mij heeft Daniel in de laatste paar maanden anders al aardig wat vaker gebruikt als in principe gezond is hoor... Kan hier mis zitten maar ik weet 99% zeker dat er geen maand pauze is geweest tussen de meeste keren. Wanneer je van de kristallen snoept moet je deze mg's ook meetellen trouwens, dit is ook XTC.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 09:09 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
Inno schreef:
Maar goed jij gebruikt in de regel niet veel mdma :)

Volgens mij heeft Daniel in de laatste paar maanden anders al aardig wat vaker gebruikt als in principe gezond is hoor... Kan hier mis zitten maar ik weet 99% zeker dat er geen maand pauze is geweest tussen de meeste keren.

Hij bedoelt qua hoeveelheden. Volgens mij zit hij altijd wel onder de 200mg, zelfs onder de 150mg. Maar ja, het is die combinaties die het hem doen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 09:23 

Hardtraxx Elite

Chukkels schreef:
Hij bedoelt qua hoeveelheden. Volgens mij zit hij altijd wel onder de 200mg, zelfs onder de 150mg. Maar ja, het is die combinaties die het hem doen xd

Ja dat is zowiezo nog schadelijker als xtc, en die regel is ook enkel van toepassing wanneer er 2 maanden pauze is. Dusja, van gezond gespreid gebruik is niet echt sprake, volgens mij weegt hij ook niet veel meer als 60kg, dan zou hij in principe onder de 120mg moeten blijven en niks combineren. Ik nuanceer het maar eventjes wat want je kan wel doen alsof je erg verstandig bezig ben met dosissen etc, maar dat betekent niet dat dat ook werkelijk zo is :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 09:25 

Hardtraxx Veteran

PNXRMX schreef:
Olijfboompje schreef:

Het voordeel van vitamines is wel dat je die grote hoeveelheid in 1x keer krijgt wanneer je het nodig hebt. Ipv 20 sinaasappels per week, waarvan maar een stuk of 8 als je ze nodig hebt, zouden 20 sinaasappels verspreid over zaterdag en zondag misschien beter werken tegen de schade. Aangezien je idd heel weinig mdma gebruikt, heb je het denk ik niet nodig. De 5-htp kan helpen tegen de kater, maar als je dat niet erg vindt, kun je het best overslaan.

Ik zou als algemeen advies sowieso geven om het allemaal wel te gebruiken, die vitamines (voor en na) en 5-htp (na). Kwaad kan het sowieso niet :)

Dit is iets waar ik meer aan heb dan de meeste reacties die worden gegooid dat je maar dom bezig bent als je het niet doet.
Fijne reactie man, jij snapt hoe je mensen moet overtuigen uit een vriendelijk standpunt :thumbsup:

Kan ik echt waarderen :D

@Darkbeatz, ik weeg 75 kg :P
Vingertjes M doe ik trouwens nooit grote hoeveelheden.
Maar idd combineren is niet het meest gezondste, maar ik heb nog nooit last gehad van een extreme kater!
Hooguit wat kortademigheid waarvan ik zeker weet dat het komt door de pep/mephedrone combi!
X en pep nooit een kater van gehad! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 09:33 

Hardtraxx Veteran

Die pep+X combi laat ik trouwens ook voortaan ff achterwege. Merkte toch wel dat ik met amfetaminen (en aanverwanten zoals 4-fmp en methylone) toch wat meer last krijg van de strobes. Ook puur trouwens. En als ik alleen X op heb, heb ik dat sowieso niet. Indoor feestjes gaan het dus niet meer veel worden op pep, aangezien het gebeuren op Reverze toch wel wat ogen voor me heeft geopend (en gesloten door die kutstrobes). Op festivals maakt het me niet zoveel uit, want daar heb je toch niet zoveel last van die dingen. In tenten zoals de HMH trouwens ook niet, want daar is die strobe toch sporadisch aanwezig.

Afgelopen donderdag trouwens in de Prime ook weer last gehad van de strobe, maar dat was omdat ik er strak onderstond en dat ding gewoon enorm fel en frequent aan stond. Maar toen was ik nuchter, op wat alcoholische versnaperingen na :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 09:59 

Donateur

In de HMH vond ik de strobes stukken irritanter aanwezig dan andere locaties tot nu toe. Vooral op Qountdown, jezus die gast van het licht had echt een harde klap moeten krijgen. Zelfs ik kreeg last van het licht en dat heb ik normaal gesproken nooit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 14:28 

Hardtraxx Veteran

Qountdown had ik het juist niet. HMH sowieso nooit. Wellicht in de kleine zaal? Maar op Reverze was het echt super erg. Nuchter ging ik gewoon bijna nokkie van die dingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 15:44 

Hardtraxxer

Chukkels schreef:
Qountdown had ik het juist niet. HMH sowieso nooit. Wellicht in de kleine zaal? Maar op Reverze was het echt super erg. Nuchter ging ik gewoon bijna nokkie van die dingen.

Daarom moet je ook altijd met een zwaar relaxte zonnebril rondlopen :cool:
Ik zie wel geen steek, maar van de lichten heb ik ook geen last! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 17:02 

ijscoboer schreef:
Chukkels schreef:

Daarom moet je ook altijd met een zwaar relaxte zonnebril rondlopen :cool:
Ik zie wel geen steek, maar van de lichten heb ik ook geen last! :P

Beter gebruik je gewoon geen drugs?:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 17:04 

Hardtraxx Veteran

wesskeej schreef:
Beter gebruik je gewoon geen drugs?:)

Beroep: mirihuanaplantpaffer

Was dat dan? :/

Daarbij ging het hier volgens mij om hoe iemand het nuchter (dus niets gebruikt) ervaarde.

Maar dit zijn meer verhalen voor het offtopic allemaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 18:36 

Hardtraxx Elite

Olijfboompje schreef:
Maar idd combineren is niet het meest gezondste, maar ik heb nog nooit last gehad van een extreme kater!
Hooguit wat kortademigheid waarvan ik zeker weet dat het komt door de pep/mephedrone combi!

Tenzij je het afweegt weet je natuurlijk niet echt 'hoeveel' m je neemt, daarom weeg ik zelf altijd mijn kristallen af en doe ze in een capsule, weet btw dat je schade niet kan meten aan de hand van een kater, hersenschade wat in veel grotere mate voorkomt bij gecombineerd gebruik en zeker bij mdma en amfetamine gebruik gecombineerd merk je niet aan de hand van 'een kater' zoals we kennen van alcohol, dit kan jaren duren eer je de achteruitgang opmerkt die je brein heeft opgelopen. Veel opgedane schade is dus niet zomaar merkbaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 20:27 

Hardtraxx Veteran

Klopt.

Een 'kater' is meestal alleen vochttekort (of vochtophoping) in je cellen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 21:17 

Hardtraxxer

Mooie openingspost, erg handig voor iedereen die er wat minder bekend mee is :thumbsup:

Ik heb het rondom x-qlusive allemaal eens uitgeprobeerd en het heeft op mij persoonlijk een zeer positief effect gehad. Heb zo goed als geen kater gehad en was bijzonder fit op zondag. Dinsdag dip heb ik al helemaal niet ervaren. Dit alles in tegenstelling tot mijn huisgenoot die er niets van moest hebben en de dag erna ouderwets stuk was! Het grootste plus punt was voor mij dat ik die week na het gebruik ook helemaal niet traag in mijn hoofd was, wat na voorgaande keren wel het geval was.

En dan te bedenken dat ik de dosissen van de vitamines, alfa-liponzuur, magnesium en 5-HTP bewust nog iets lager heb gehouden dan mij werd aanbevolen omdat het de eerste keer was en ik het effect eerst een beetje af wilde wachten.

Bij dezen ben ik o.a. Darkbeatz een bedankje verschuldigd voor de goede tips! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 21:37 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
Olijfboompje schreef:

Tenzij je het afweegt weet je natuurlijk niet echt 'hoeveel' m je neemt, daarom weeg ik zelf altijd mijn kristallen af en doe ze in een capsule, weet btw dat je schade niet kan meten aan de hand van een kater, hersenschade wat in veel grotere mate voorkomt bij gecombineerd gebruik en zeker bij mdma en amfetamine gebruik gecombineerd merk je niet aan de hand van 'een kater' zoals we kennen van alcohol, dit kan jaren duren eer je de achteruitgang opmerkt die je brein heeft opgelopen. Veel opgedane schade is dus niet zomaar merkbaar.

Dan werp ik nu een mooie voor je op :)

Tot je 18e worden de meeste verbindingen gelegd binnen de hersens. Wanneer men uit ontwikkelt, worden bestaande verbindingen ''versterkt''. Oftewel alle verbindingen niet relevant aan het voortbestaan worden in mindere maten versterkt dan bijvoorbeeld die als het verwerken van numerieke informatie. Dit kan voortduren tot je 24e. Dat verschilt per persoon. Je kan bijvoorbeeld ook meer verbindingen leggen al gaat dit als kind gemakkelijker dan als volwassenen.

Wanneer bestaande verbindingen zijn gelegd kunnen deze moeilijk beïnvloed worden oftewel ze liggen ''vast''. In principe wanneer je uit ontwikkelt bent, kunnen verbindingen niet meer aangetast worden door bijvoorbeeld dingen als XTC (in mindere mate).

Hierom zou ook de minimum leeftijd van alcohol naar 18 moeten evenals het gebruik van soft en harddrugs. Tegen je 18e zijn de belangrijkste verbindingen gelegd.

Ik weet op welk functioneren je doelt, zoals cognitie en motorische vaardigheden, maar zelfs deze kunne met moeite in zo'n mate worden aangetast dat het je leven ernstig gaat belemmeren. Er zijn extreme gevallen, maar de consequenties zijn niet zo bruut als hier wordt geschetst. Daarnaast is dit geen vrijbrief voor ongenuanceerd gebruik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 21:57 

Hardtraxx Veteran

Ik weet niet precies waar de schade optreedt. Uit recent (volgens mij niet heeel uitvoerig) onderzoek is gebleken dat het cognitieve gedeelte van de hersenen niet wordt aangetast door MDMA.

Maar dat zenuwschade op kan treden is wel bekend volgens mij. Dit verklaart ook waarom mensen die vaak en veel te veel gebruiken soms ineens rare stuiptrekkingen hebben (kleinschalig).

Maar goed volgens mij is dat allemaal nog niet bewezen want onderzoek naar mdma bij mensen mag niet echt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 22:00 

Donateur

Weet iemand hier iets over bijwerkingen van 5-htp?

Ik heb best wel een lange tijd gebruikt, ben er nu overigens een week mee gestopt.
Alleen ik heb nog steeds hele vage dromen, en slaap slecht. Is hier iets over bekent? Want heb het sinds ik ben gestopt met 5-htp
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 22:02 

Hardtraxx Veteran

roberttt schreef:
Weet iemand hier iets over bijwerkingen van 5-htp?

Ik heb best wel een lange tijd gebruikt, ben er nu overigens een week mee gestopt.
Alleen ik heb nog steeds hele vage dromen, en slaap slecht. Is hier iets over bekent? Want heb het sinds ik ben gestopt met 5-htp

Dat komt door je overmatig XTC gebruik en waarschijnlijk door een vreselijk verstoorde Serotonine-huishouding.
5-HTP heeft daar vast ook wel een aandeel in gehad. Daarom moet je de natuur nu lekker z'n gang laten gaan. Maat van me droomt ook altijd raar wekenlang na gebruik van MDMA. Hij is er dan ook wat gevoeliger voor dan ik en heeft in het verleden ook veel en vaak gebruikt gedurende een paar maanden.

Zorg dat je voldoende voeding binnenkrijgt met (L-)Tryptofaan en stop met 5-HTP en XTC voor een laaaaaange tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 22:03 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
Ik weet niet precies waar de schade optreedt. Uit recent (volgens mij niet heeel uitvoerig) onderzoek is gebleken dat het cognitieve gedeelte van de hersenen niet wordt aangetast door MDMA.

Maar dat zenuwschade op kan treden is wel bekend volgens mij. Dit verklaart ook waarom mensen die vaak en veel te veel gebruiken soms ineens rare stuiptrekkingen hebben (kleinschalig).

Maar goed volgens mij is dat allemaal nog niet bewezen want onderzoek naar mdma bij mensen mag niet echt :P

Motoriek wordt zeker aangetast, maar niet in de extreme mate zoals wordt gesuggereerd. Althans zo vat ik DarkBeatz zijn post op, mijn ''opvatting'' dus.

Dat stuiptrekken komt overigens door de noradrenaline en dopamine die ervoor zorgen dat spieren ''strak'' gaan staan. Verklaart ook het kaakschuiven etc.
Daarnaast gaat dat naar verloop van tijd weg.
Alleen bij ernstige verslavingen heb je dat constant.
Oftewel gebruik van elke week flink wat!

Er is trouwens wel degelijk onderzoek naar :P
Er wordt zelfs onderzocht om het als anti depressivia te gebruiken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 22:03 

Hardtraxx Elite

Olijfboompje schreef:
Ik weet op welk functioneren je doelt, zoals cognitie en motorische vaardigheden, maar zelfs deze kunne met moeite in zo'n mate worden aangetast dat het je leven ernstig gaat belemmeren. Er zijn extreme gevallen, maar de consequenties zijn niet zo bruut als hier wordt geschetst. Daarnaast is dit geen vrijbrief voor ongenuanceerd gebruik.

Je kan hier nu wel een mooie uitleg komen geven maar je serotonine/dopamine receptoren sterven bij overmatig/slecht gebruik wel degelijk af, reden ook waarom je tolerantie verhoogd, eerst gaan ze slechter werken en daarna sterven ze af, of ze daarna nog herstellen is een beetje in het midden geladen. Met hier nu een heel verhaal afkomen dat je geen ernstige hersenschade door drugs kunt oplopen na je 18e/24e (zo versta ik je verhaal tenminste) is wel erg kort door de bocht en zal ook zeker als je reinste onzin worden verklaard door eender welke verslavingarts (gewone dokters zullen hetzelfde zeggen maar hun weten meestal onvoldoende over drugs om hier in mijn ogen op te antwoorden). Ik ken mensen wat merken van een achteruitgang van hun cognitieve vaardigheden, waaronder hun geheugen, dit is de neurotoxiteit wat uitgebreid bekend is dat deze wel degelijk voorkomt bij drugsgebruik, ik denk dat jouw heel verhaal wat vast uit een wetenschappelijke bron afkomstig opgaat voor een normaal persoon zonder dat er chemische stoffen in het spel zijn. Dat iemand voor zijn eigen van die verhaaltjes wil voorhouden om zo zijn eigen gebruik te verantwoorden vind ik prima, maar op een openbaar forum zoals dit zal ik dit toch steeds nuanceren want op die manieren krijgen mensen die graag zo verstandig mogelijk willen omgaan met drugs tenminste zo correct mogelijke informatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 22:06 

Donateur

Inno schreef:
Dat komt door je overmatig XTC gebruik en waarschijnlijk door een vreselijk verstoorde Serotonine-huishouding.
5-HTP heeft daar vast ook wel een aandeel in gehad. Daarom moet je de natuur nu lekker z'n gang laten gaan. Maat van me droomt ook altijd raar wekenlang na gebruik van MDMA. Hij is er dan ook wat gevoeliger voor dan ik en heeft in het verleden ook veel en vaak gebruikt gedurende een paar maanden.

Zorg dat je voldoende voeding binnenkrijgt met (L-)Tryptofaan en stop met 5-HTP en XTC voor een laaaaaange tijd.

Zou het dan iets blijvend zijn? Of zou dit in de loop van de tijd wel weer herstellen. Want zoals het nu is, slaat gewoon nergens op. Ik heb vanmiddag ook even geslapen, was behoorlijk moet. Zelfs toen had ik het.

Werd wakker, en wist niet meer waar ik was. Of het nou echt was of nog in de droom :huh:
Vorige  1 ... 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449 ... 471  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen