DarkBeatz schreef:
Olijfboompje schreef:
Vingertjes M doe ik trouwens nooit grote hoeveelheden.
Maar idd combineren is niet het meest gezondste, maar ik heb nog nooit last gehad van een extreme kater!
Hooguit wat kortademigheid waarvan ik zeker weet dat het komt door de pep/mephedrone combi!
X en pep nooit een kater van gehad!

Tenzij je het afweegt weet je natuurlijk niet echt 'hoeveel' m je neemt, daarom weeg ik zelf altijd mijn kristallen af en doe ze in een capsule, weet btw dat je schade niet kan meten aan de hand van een kater, hersenschade wat in veel grotere mate voorkomt bij gecombineerd gebruik en zeker bij mdma en amfetamine gebruik gecombineerd merk je niet aan de hand van 'een kater' zoals we kennen van alcohol, dit kan jaren duren eer je de achteruitgang opmerkt die je brein heeft opgelopen. Veel opgedane schade is dus niet zomaar merkbaar.
Dan werp ik nu een mooie voor je op

Tot je 18e worden de meeste verbindingen gelegd binnen de hersens. Wanneer men uit ontwikkelt, worden bestaande verbindingen ''versterkt''. Oftewel alle verbindingen niet relevant aan het voortbestaan worden in mindere maten versterkt dan bijvoorbeeld die als het verwerken van numerieke informatie. Dit kan voortduren tot je 24e. Dat verschilt per persoon. Je kan bijvoorbeeld ook meer verbindingen leggen al gaat dit als kind gemakkelijker dan als volwassenen.
Wanneer bestaande verbindingen zijn gelegd kunnen deze moeilijk beïnvloed worden oftewel ze liggen ''vast''. In principe wanneer je uit ontwikkelt bent, kunnen verbindingen niet meer aangetast worden door bijvoorbeeld dingen als XTC (in mindere mate).
Hierom zou ook de minimum leeftijd van alcohol naar 18 moeten evenals het gebruik van soft en harddrugs. Tegen je 18e zijn de belangrijkste verbindingen gelegd.
Ik weet op welk functioneren je doelt, zoals cognitie en motorische vaardigheden, maar zelfs deze kunne met moeite in zo'n mate worden aangetast dat het je leven ernstig gaat belemmeren. Er zijn extreme gevallen, maar de consequenties zijn niet zo bruut als hier wordt geschetst. Daarnaast is dit geen vrijbrief voor ongenuanceerd gebruik.