Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448 ... 471  Volgende
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 18:18 

Hardtraxx Addict

Nee want als het van vaker gebruiken leuker wordt blijf je het gebruiken :)!

Hmm nou ik bedenk me nog wel een keertje dan denk ik zo.. Sowieso als ik ga doen wordt het pas een keer dat ik er geld voor heb en met name voor over heb :D
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 19:39 

Hardtraxx Elite

Inno schreef:
@ iSense Het helpt wel degelijk hoor kerel :) Niet zo veel als sommigen denken en fabrikanten beweren misschien, maar het helpt.

Ten eerste @ iSense: :')

Ten tweede: Blijkbaar weten velen gewoon niet waarom je grote hoeveelheden vit c en e nodig hebt vlak voor gebruik! Het zijn sterke antioxidanten die na het slikken een aantal uur werken en schadelijke stoffen die bij xtc gebruik vrijkomen gaan opnemen zodat deze geen verdere schade kunnen aanrichten, omdat na een paar uur die al weer uitgewerkt zijn zou je in principe wanneer je een hele nacht door gaat op de xtc zelfs moeten bijnemen tijdens gebruik (ongeveer om de 4u), dit doet uiteraard niemand (ik ook niet). Zie me al 2 van die joekels van 1500mg vit c binnensmokkelen :D
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 19:43 

Donateur

Zo'n dikke pil tijdens gebruik kan toch serotonine-vergiftiging opleveren? Tenminste, ik las ooit op Drugsforum dat het niet helemaal zonder risico's was iig om Vitamine C te slikken tijdens het spacen. Kan het ook fout hebben.
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 20:05 

Hardtraxx Elite

dawasiknie schreef:
Zo'n dikke pil tijdens gebruik kan toch serotonine-vergiftiging opleveren? Tenminste, ik las ooit op Drugsforum dat het niet helemaal zonder risico's was iig om Vitamine C te slikken tijdens het spacen. Kan het ook fout hebben.

Zal vast over 5HTP hebben gegaan, vitamine C doet absoluut niks met je serotine huishouding, beschermt enkel je brein tegen de extreme oxidatieve stress die het dient te verduren tijdens xtc gebruik. Vitamine C en E zijn dus ook VOORAL voornaam in te nemen vlak voor het spacen en vlak nadien (en als het kan tijdens). Echt lang ermee blijven doorslikken gaat verder niet meer zo veel doen.
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 20:13 

Hardtraxx Addict

DarkBeatz schreef:
dawasiknie schreef:

Zal vast over 5HTP hebben gegaan, vitamine C doet absoluut niks met je serotine huishouding, beschermt enkel je brein tegen de extreme oxidatieve stress die het dient te verduren tijdens xtc gebruik. Vitamine C en E zijn dus ook VOORAL voornaam in te nemen vlak voor het spacen en vlak nadien (en als het kan tijdens). Echt lang ermee blijven doorslikken gaat verder niet meer zo veel doen.

Maar het klopt wel wat dawasiknie zei over 5HTP (in zijn woorden vitamine C :P).. Ga er namelijk ook vanuit dat jij dat bedoelde! Wanneer men 5HTP inneemt wanneer men die avond gaat gebruiken of nog in de roes zit van het gebruik zal men problemen kunnen ondervinden met de serotonine ton.. Wat precies de gevolgen zijn weet ik zo snel niet meer maar er werd wel goed duidelijk gemaakt op DF dat het een NO-GO is ;)
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 20:22 

Donateur

Nee ik meen toch echt dat er stond dat Vitamine C tijdens het spacen een of andere vergiftiging kon aanrichten.
Maakt mij verder niet uit want ik neem het toch alleen na een xtc trip :)
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 20:24 

Hardtraxx Elite

Squirrie schreef:
Maar het klopt wel wat dawasiknie zei over 5HTP (in zijn woorden vitamine C :P).. Ga er namelijk ook vanuit dat jij dat bedoelde! Wanneer men 5HTP inneemt wanneer men die avond gaat gebruiken of nog in de roes zit van het gebruik zal men problemen kunnen ondervinden met de serotonine ton.. Wat precies de gevolgen zijn weet ik zo snel niet meer maar er werd wel goed duidelijk gemaakt op DF dat het een NO-GO is ;)

WTF, als ik 5HTP zou bedoeld hebben had ik wel 5HTP gezegd.... Ik had het over vit C en E in pilvorm, 5HTP heeft voor gebruik geen nut en dient enkel voor na gebruik om te zorgen dat er geen dinsdagdip (door je serotine wat versneld terug aan te vullen) voorkomt. En 5HTP heeft totaal geen beschermende werking op je hersenen bij of na xtc gebruik... Het zorgt er gewoon voor dat alles terug wat sneller op orde is in je serotine huishouding na het geplundert te hebben dmv xtc.

dawasiknie schreef:
Nee ik meen toch echt dat er stond dat Vitamine C tijdens het spacen een of andere vergiftiging kon aanrichten.
Maakt mij verder niet uit want ik neem het toch alleen na een xtc trip :)

Ja maar dit klopt toch heel zeker niet hoor dan ;) Het voornaamste moment om je antioxidanten in te nemen is vlak voor gebruik, hiermee voorkom je de meeste schade..
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 20:28 

Hardtraxx Addict

Ik heb er geen ervaring mee.. dat is waar.
Maar op wat voor manier zouden ze helpen dan op een brakke ochtend ?
Ik eet een appeltje na een groot feest zodat ik idd wat vitamientjes binnenkrijg en omdat het opzich wel lekker sappig is met een droge pillenbek.
+ het haalt mijn honger iets weg.. want ik krijg geen stukje brood binnen of iets dergelijks op zo'n ochtend. alleen maar ochtendontbijt spul..
+ ik voel me misschien ook nog iets fitter.. dit zal ik natuurlijk niet voelen. maar dat denk je, dus voel je je goed;)

ik denk ook met name dat allerlaatste..
het allerbeste is natuurlijk:

blijft heerlijk dat ventje! :P
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 20:37 

Hardtraxx Elite

iSenSe` schreef:
Ik heb er geen ervaring mee.. dat is waar.
Maar op wat voor manier zouden ze helpen dan op een brakke ochtend ?

De beschadiging die xtc aanricht in je hersenen word verkleint, je hoeft schade aan je hersenen niet meteen te merken, dat je dat gaat merken komt wel met de jaren van drugs gebruik/misbruik. Zo makkelijk neem je nl een achteruitgang van je cognitieve vaardigheden niet gewaar... Betekent niet dat de schade er niet is.
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 20:46 

Hardtraxx Addict

DarkBeatz schreef:
dawasiknie schreef:

en daarna..

DarkBeatz schreef:
WTF, als ik 5HTP zou bedoeld hebben had ik wel 5HTP gezegd.... Ik had het over vit C en E in pilvorm, 5HTP heeft voor gebruik geen nut en dient enkel voor na gebruik om te zorgen dat er geen dinsdagdip (door je serotine wat versneld terug aan te vullen) voorkomt. En 5HTP heeft totaal geen beschermende werking op je hersenen bij of na xtc gebruik... Het zorgt er gewoon voor dat alles terug wat sneller op orde is in je serotine huishouding na het geplundert te hebben dmv xtc.

Daar ging het toch duidelijk over 5HTP. Want vitamine C en E in pilvorm/capsule of wat dan ook zal geen gevaar vormen wanneer men dit voor/tijdens/na gebruikt! Vandaar dat ik er ook vanuit geen dat er 5HTP werd bedoeld aangezien serotonine wordt genoemd icm het woord gevaar ;)

Daarmee nog iets dat anti-oxidanten NA gebruik genomen moet worden! Die zorgen namelijk dat de door het gebruik gemaakte 'vrije radicalen' opgeruimd worden in de hersenen.. Voortijd heeft geen/weinig zin, wanneer er nog steeds vrije radicalen loskomen en de anti-oxidant is uitgewerkt heeft het dus geen nut gehad..

Vitamine C , E , A + nogwat.. horen ook tot de anti-oxidanten groep, deze kan men gewoon voortijd pakken in de vorm van multivitamine en vitamine C 1000 mg! De speciale anti-oxidanten pillen moet men na gebruik pas nemen.. En 5HTP als de roes is uitgewerkt en niet eerder

Een groot deel hadden jullie ook al getypt, maar volgens mij ontstond er iets onduidelijkheid die niet nodig was :lol: Hierboven dus even samengevat met alle artikelen die ik heb gelezen, bronvermelding vind ik teveel werk :P
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 20:51 

Hardtraxx Elite

Daan had het over Vitamine C (hij had ergens gelezen dat dit schadelijk kon zijn tijdens xtc gebruik). Ik heb enkel erop gereageerd dat wat hij las waarschijnlijk ergens een misverstand was met 5HTP aangezien vitamienen niks met je serotine huishouding doen.

En je bent erin fout dat antioxidanten pas nut hebben nadien, je hebt er alle belang mee zoveel mogelijk vrije radicalen opgeruimd te hebben zo snel ze komen, je zal dan ook in ELK preload schema vinden dat je antioxidanten moet slikken VOOR en na gebruik. Buiten dat je je hersenen beschermt verlaagd het ook je tolerantie voor xtc, mooi extra'tje. (Ohja, vitamine A heeft geen nut als anti oxidant, enkel C en E, je kan ook voor alfaliponzuur gaan, duur maar nog beter)

Aardig wat foute info dus in je 'samenvatting'...
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 21:11 

Hardtraxx Addict

DarkBeatz schreef:
Daan had het over Vitamine C (hij had ergens gelezen dat dit schadelijk kon zijn tijdens xtc gebruik). Ik heb enkel erop gereageerd dat wat hij las waarschijnlijk ergens een misverstand was met 5HTP aangezien vitamienen niks met je serotine huishouding doen.

En je bent erin fout dat antioxidanten pas nut hebben nadien, je hebt er alle belang mee zoveel mogelijk vrije radicalen opgeruimd te hebben zo snel ze komen, je zal dan ook in ELK preload schema vinden dat je antioxidanten moet slikken VOOR en na gebruik. Buiten dat je je hersenen beschermt verlaagd het ook je tolerantie voor xtc, mooi extra'tje. (Ohja, vitamine A heeft geen nut als anti oxidant, enkel C en E, je kan ook voor alfaliponzuur gaan, duur maar nog beter)

Aardig wat foute info dus in je 'samenvatting'...

Daarom zijn we hier ook met z'n allen erover aan het praten om elkaar te corrigeren en aan te vullen toch :D !

Ik heb daar getypt wat ik wist.. Ik twijfelde ook over Vitamine A, C+E wist ik zeker.. en er hoorde nog een derde belangrijke bij!

Wat ik nu wel weer zeker weet is dat de anti-oxidant vitamine C zorgt voor verminderde tolerantie, dat is een 100% go dus :P Als de rest van de anti-oxidanten ook nog tolerantie verminderen is natuurlijk helemaal prima! :D Die neem ik de volgende keer dus ook tijdens mijn pre-load..

Maar ik ben wel van mening dat je beter NA gebruik kunt pakken dan VOOR.. Maar het beste is dus allebei :) Daar heb ik denk ik jouw tekst verkeer geïnterpreteerd, ik dacht namelijk dat jij het alleen had over alleen VOOR gebruik en de NA vergat ;) Maar daar zat ik dus mis ;)
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 21:29 

Hardtraxx Elite

Squirrie schreef:
Maar ik ben wel van mening dat je beter NA gebruik kunt pakken dan VOOR.. Maar het beste is dus allebei :) Daar heb ik denk ik jouw tekst verkeer geïnterpreteerd, ik dacht namelijk dat jij het alleen had over alleen VOOR gebruik en de NA vergat ;) Maar daar zat ik dus mis ;)

Ja zat je mis inderdaad xd Ik doe niet aan meningen, ik baseer me op hoe het wetenschappelijk in elkaar zit. Uiteraard zijn beide belangrijk, maar als je voorheen geen sterke antioxidanten gebruikt is je hersenschade groter, waarschijnlijk hersteld deze wel nog steeds volledig bij matig gebruik ook als je geen supplementen gebruikt. Maar persoonlijk voel ik me er toch prettiger bij om mijn hersenpan een beetje te beschermen waar het kan. (bij combi gebruik kun je dit alles trouwens wel door het toilet flushen, over verstandig bezig zijn is dan allang geen sprake meer of over hersenschade minimaliseren, combineren van drugs wat hier vaak voorkomt vergroot de schade die je aanricht aanzienlijk)

Dit is trouwens allemaal al verschillende malen hier voorbij gekomen maar jij zit nog niet zolang actief op hardtraxx volgens mij :P
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 21:31 

Hardtraxx Veteran

Ik heb m'n beginpost waarin alles redelijk goed uitgelegd staat nog eens opgestuurd, omdat die nog niet veranderd is :) Als het goed is zal je binnenkort alles in de beginpost kunnen lezen
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 21:40 

Hardtraxx Addict

DarkBeatz schreef:
Squirrie schreef:

Ja zat je mis inderdaad xd Ik doe niet aan meningen, ik baseer me op hoe het wetenschappelijk in elkaar zit. Uiteraard zijn beide belangrijk, maar als je voorheen geen sterke antioxidanten gebruikt is je hersenschade groter, waarschijnlijk hersteld deze wel nog steeds volledig bij matig gebruik ook als je geen supplementen gebruikt. Maar persoonlijk voel ik me er toch prettiger bij om mijn hersenpan een beetje te beschermen waar het kan. (bij combi gebruik kun je dit alles trouwens wel door het toilet flushen, over verstandig bezig zijn is dan allang geen sprake meer of over hersenschade minimaliseren, combineren van drugs wat hier vaak voorkomt vergroot de schade die je aanricht aanzienlijk)

Dit is trouwens allemaal al verschillende malen hier voorbij gekomen maar jij zit nog niet zolang actief op hardtraxx volgens mij :P

Dat heb je goed kunnen zien! :P

Nee maar heb de meeste fora's wel doorgelezen met deze topics, vind het altijd wel leuk om beetje mee te praten en aan te vullen of corrigeren.. En zo mogen jullie dat ook bij mij doen :D

@Inno

Keep up the good work :thumbsup:
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 21:42 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
Ik heb m'n beginpost waarin alles redelijk goed uitgelegd staat nog eens opgestuurd, omdat die nog niet veranderd is :) Als het goed is zal je binnenkort alles in de beginpost kunnen lezen

Als je even de goede pagina geeft kan ik hem kopiëren met de goede URL's etcetera. :)
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 22:08 

Hardtraxx Veteran

Ik heb hem binnengekregen via de PM. Hij staat in de eerste post! Veel plezier nog gewenst hier! :thumbup:
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 22:13 

Hardtraxx Veteran

:) Danku

Ben alleen vergeten m'n naam er onder te zetten :$ Nu lijkt t net of die Grendiner het heeft geschreven xd
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 22:15 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
Ben alleen vergeten m'n naam er onder te zetten :$ Nu lijkt t net of die Grendiner het heeft geschreven xd

Zo goed? ;)
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 22:17 

Khadber schreef:
Inno schreef:

Zo goed? ;)

nu kan ie em ook bijhouden ^^
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 22:21 

Hardtraxx Elite

Beginpost is inderdaad netjes, zie bij waterinname wel zelf liever staan de officiele richtlijn van 1 glas water per uur die nodig is, en zeker niet meer als 1 liter per uur, maar 0.5 a 1l water per uur als richtlijn is wel aan de heel hoge kant wanneer alle officiële richtlijnen het beperken tot 1 glas per uur wat voldoende is om uitdroging te voorkomen.
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 22:30 

Hardtraxx Veteran

KSwoosh schreef:
Khadber schreef:
Inno schreef:

Zo goed? ;)

nu kan ie em ook bijhouden ^^

Perfect om bovengenoemde reden :)

@ Darkbeatz Dankje, dat had ik nog aan willen passen maar ben ik vergeten :)
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 22:42 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
@ Daniël. Je vat het iets te persoonlijk op volgens mij :/ Lang leve elektronische communicatie >.<

Mr Tough? :huh:

Daarbij kan je gewoon zeggen dat je niet zo lekker in je vel zit ofzo. Maar goed ik snap jou punt ook wel. In mijn geval is het makkelijker omdat ik op mezelf woon, weinig fruit eet en al jaren niet fit ben.

@ Squirrie

Supplementen zijn aftreksels van fruit en andere voedingsstoffen. Men wil nog wel eens beweren dat fruit beter is (ook vanwege de voedingsvezels die je nodig hebt) omdat het natuurlijker is, maar dat is nooit bewezen.

Jaja, kwas gisteren geërgerd excuus, maar je opmerking schoot verkeerd.
Je weet dat ik van je hou enzo <3
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 22:44 

Hardtraxx Veteran

Beginpost aangepast. Ook meteen even de titel veranderd zodat duidelijk is dat het hier vooral om serieuze zaken gaat :)

Olijfboompje schreef:
Jaja, kwas gisteren geërgerd excuus, maar je opmerking schoot verkeerd.
Je weet dat ik van je hou enzo <3

:kiss:
Bericht Geplaatst op 25 feb 2011 22:46 

Hardtraxx Veteran

Ik zit dus trouwens gewoon goed als ik James zijn beschrijving lees anders pis ik die shit toch uit. :P
Geen reden voor mij dus extra vage vitamientjes te slikken.
Vorige  1 ... 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448 ... 471  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen