Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447 ... 471  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 21:22 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
Olijfboompje schreef:
Tja, ik heb zoiets als je gezond wilt leven moet je gewoon van alle shit afblijven.
Maarja, daarover hebben wij al discussies gehad en blijven wij over in mening verschillen. :thumbup:

Daar ben ik het mee eens, het blijft echter bewezen dat bijvoorbeeld vitamine c en e schade beperken bij inname van xtc. En je kan zoveel fruit eten als je wilt, je krijgt echt geen voldoende hoge dosis vit c binnen voor en tijdens xtc van je fruit inname. Ik eet trouwens ook wekelijks 20 sinaasappelen ;) Ik heb het hier dan ook niet over gezond leven, maar over schade beperking bij drugsgebruik, groot verschil. Je kan vinden van je eigen patroon wat je wil, maar het is wetenschappelijk bewezen dat jij gewoon meer schade oploopt bij gebruik van xtc als iemand wat correct supplementen gebruikt. Vind het zowiezo erg belachelijk van iemand om wel een illegaal gefabriceerde drugs in zn mikkel te gooien en om dan geen simpele voedingssupplementen te willen, ok als het is omdat men gewoon geen extra geld kan of wil missen ervoor, dan snap ik het nog, sommigen zitten nu eenmaal krap en sparen hun die 10 euro liever voor een feestje, maar gewoon bewust terwijl financieel het geen enkel probleem is, daar zie ik gewoon de logica niet van in.

:P
Oke oke...
Ik heb wel een andere reden :P
Wordt een beetje verdacht als ik supplementen in huis ga halen terwijl ik al redelijk gezond leef.
I've got a mom in here ya know...:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 21:27 

Hardtraxx Addict

Olijfboompje schreef:
Oke oke...
Wordt een beetje verdacht als ik supplementen in huis ga halen terwijl ik al redelijk gezond leef.

Dus na feestjes met de zonnebril op binnenkomen? :D GOEDEMORGEN KOFFIEEEE :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 21:30 

Hardtraxx Veteran

De hoeveelheid Vitamine C die je lichaam in 1x op kan nemen is niet bekend he. Daar hebben wetenschappers zo hun twijfels bij. Voor het zelfde geld is dat maar 50 mg ofzo.
Dus het verhaal dat je 1000mg beter kan nemen dan 2 sinaasappelen omdat het anders niet genoeg klinkt leuk, maar dat is nooit bewezen en men denkt eerder het tegendeel ;)

Echter kan je voor de zekerheid maar beter wat te veel innemen dan te weinig. Alles wat je lichaam niet wil hebben of nodig heeft verdwijnt gewoon in het toilet :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 21:30 

Hardtraxxer

Olijfboompje schreef:
Oke oke...

Ik heb dat dus ook, dus staat gewoon beetje verstopt, als ik er 1 pak gwn ff in me zak en naar de douche toe lopen :P Doe dat bijna nog verdachter dan mijn xtc gebruik haha :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 21:34 

Hardtraxx Veteran

WTF @ bang dat ouders er wat achter zien :lol:

Ik heb m'n bureau vol staan met dingen:

- Vitamine C 1000mg
- Multivitaminesupplement a-z voor sporters
- Magnesium 250mg
- Alfa Liponzuur
- Q10
- Aminosupplementen
- Eiwitshake

M'n moeder is al paar keer hier geweest en vindt het wat overdreven maar waarom zouden ze in godsnaam de link met XTC zien? Daar weten ze geen flikker over. En al wisten ze het. Bij elk supplement kan je wel een smoesje bedenken.

Vitamine C en multivitamine : Voor de zekerheid, fruit vergeet ik, die pot zie ik elke ochtend staan
Magnesium: Ik heb vaak last van stijve spieren, ook snachts. En het helpt tegen zenuwschade (zie hieronder)
Alfa Liponzuur: Heb een zenuwbeschadiging in m'n linker arm en het schijnt te helpen voor herstel
Q10: Extra energie omdat ik vaak moe ben.
Aminosupplementen en Shake: Ik doe sinds kort aan krachttraining en wil het efficient doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 21:40 

Hardtraxx Addict

Inno schreef:

- Vitamine C 1000mg
- Magnesium 250mg
- Alfa Liponzuur
- Q10
- Aminosupplementen
- Eiwitshake

M'n moeder is al paar keer hier geweest en vindt het wat overdreven maar waarom zouden ze in godsnaam de link met XTC zien? Daar weten ze geen flikker over. En al wisten ze het. Bij elk supplement kan je wel een smoesje bedenken.

Vitamine C en multivitamine : Voor de zekerheid, fruit vergeet ik, die pot zie ik elke ochtend staan
Magnesium: Ik heb vaak last van stijve spieren, ook snachts. En het helpt tegen zenuwschade (zie hieronder)
Alfa Liponzuur: Heb een zenuwbeschadiging in m'n linker arm en het schijnt te helpen voor herstel
Aminosupplementen en Shake: Ik doe sinds kort aan krachttraining en wil het efficient doen.

Kijk voor alles een smoes! Ik heb hier ook hele kamer vol liggen ;) Laatst had ze keer geklaagd, er lag een spiegel op de badkamer :lol: Toen legde ze gelijk de link met coke! Ik heel eerlijk zeggen van nee geen coke, en ik loog ook niet.. Want het enige wat ik snuif is pep :lol:

Maar toen die keer nog niet eens.. toen lag die er gewoon bij stom toeval! Dus hier komen de verdenkingen al wel snel hoor , gelukkig zit ik op kamers :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 21:43 

Hardtraxxer

Ja opzich ook bullshit, maar ik leef dus echt super ongezond. Althans, ik eet nooit fruit, groenten etc. wel. Maar ben al verdacht bij mijn ouders, en weet dat ze al veel info zoeken erover internet (lang leven google geschiedenis). Dus zoiets zal ook wel uitkomen, maar sowieso ben ik ook altijd tegen zulke dingen. Hou niet van gezond, als ergens light op staat begin ik al te zeuren(ookal vind ik het niet erg, meer als grapje bedoeld).
Raar verhaal, raar gebracht, maar tis nu zo eenmaal xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 22:09 

Hardtraxx Veteran

Squirrie schreef:
Olijfboompje schreef:
Oke oke...

Dus na feestjes met de zonnebril op binnenkomen? :D GOEDEMORGEN KOFFIEEEE :lol:

Nee, meestal niet.
Gewoon lang genoeg buiten rondlopen :P
Frisse lucht heeft echt veel verfrissende trekjes!
Inno schreef:

- Vitamine C 1000mg
- Magnesium 250mg
- Alfa Liponzuur
- Q10
- Aminosupplementen
- Eiwitshake

Hoe kom je erbij dat ouders daar geen link in zouden kunnen zien?
Tuurlijk valt het op als je dat gruwelijke lijstje van je jou in huis haalt en dan zeggen dat je gezond wilt leven. Dan denkt mijn ma juist van WTF is hij mee bezig dat hij zoveel shit moet slikken.
Denkt ze dadelijk nog dat ik een of andere gruwelijke ziekte heb.
Het is overduidelijk dat wanneer de meeste mensen gebruiken dat ze dat willen compenseren door middel van extra gezond leven zoals jij doet.

En misschien heb jij al die mooie smoesjes, maar ik ben gewoon gezond op wat astma na, zonder gruwelijke mankementen zoals moe zijn etc.
Denk jezelf eens in een andermans situatie voor dat je dit soort opmerkingen neer dondert.
Niet iedereen woont al op zichzelf en kan doen en laten wat hij wil.
Wanneer ik dat wel doe, mag je dit soort opmerkingen tegen mij maken tot die tijd doe je even dimmen met zo'n domme opmerking.
Ik heb zoveel mensen waaronder ook jou horen zeggen ''ohjee als papa & mama er achter komen'', dus hier mister tough uithangen is een beetje zwak van je.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 23:46 

zoveel shit xd zit ik hier met me vita c pillen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 23:59 

Hardtraxx Veteran

Lang leve op jezelf wonen :thumbsup: :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 01:47 

Hardtraxx Addict

Olijfboompje schreef:
Hoe kom je erbij dat ouders daar geen link in zouden kunnen zien?
Tuurlijk valt het op als je dat gruwelijke lijstje van je jou in huis haalt en dan zeggen dat je gezond wilt leven. Dan denkt mijn ma juist van WTF is hij mee bezig dat hij zoveel shit moet slikken.
Denkt ze dadelijk nog dat ik een of andere gruwelijke ziekte heb.
Het is overduidelijk dat wanneer de meeste mensen gebruiken dat ze dat willen compenseren door middel van extra gezond leven zoals jij doet.

En misschien heb jij al die mooie smoesjes, maar ik ben gewoon gezond op wat astma na, zonder gruwelijke mankementen zoals moe zijn etc.
Denk jezelf eens in een andermans situatie voor dat je dit soort opmerkingen neer dondert.
Niet iedereen woont al op zichzelf en kan doen en laten wat hij wil.
Wanneer ik dat wel doe, mag je dit soort opmerkingen tegen mij maken tot die tijd doe je even dimmen met zo'n domme opmerking.
Ik heb zoveel mensen waaronder ook jou horen zeggen ''ohjee als papa & mama er achter komen'', dus hier mister tough uithangen is een beetje zwak van je.

Klopt wel wat je zegt ;) Alles wat je extra in huis zal halen zou gelinkt kunnen worden.. Kijk naar mijn voorbeeld van een spiegel terwijl ik eigenlijk niet eens daarmee bezig was!

Ik ben ook nog steeds van mening dat je moet doen waarbij je jezelf de dagen erop tevreden mee kan stellen! Iemand die altijd fruit eet en ineens supplementen pakt zal misschien wel de kater aanschouwen als kut! Puur vanwege het feit tussen je oren dat jij je lekkerder voelt bij een lekkere kiwi :D Heeft iemand ooit aangetoond dat de werkingen hetzelfde zijn, fruit/supplement?

En volgens mij is regelmatig (of na gebruik) fruit eten ook beter voor je dan jezelf volstoppen met supplementen :/ Nu val ik mezelf eigenlijk aan, maar dat kan ik gelijk verdedigen door te zeggen dat ik niet zo van fruit houd! Dus tja , dan blijft er maar één ding over --> supplementen! Je moet wat :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 10:45 

Hardtraxx Veteran

@ Daniël. Je vat het iets te persoonlijk op volgens mij :/ Lang leve elektronische communicatie >.<

Mr Tough? :huh:

Daarbij kan je gewoon zeggen dat je niet zo lekker in je vel zit ofzo. Maar goed ik snap jou punt ook wel. In mijn geval is het makkelijker omdat ik op mezelf woon, weinig fruit eet en al jaren niet fit ben.

@ Squirrie

Supplementen zijn aftreksels van fruit en andere voedingsstoffen. Men wil nog wel eens beweren dat fruit beter is (ook vanwege de voedingsvezels die je nodig hebt) omdat het natuurlijker is, maar dat is nooit bewezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 11:26 

Hardtraxx Addict

Inno schreef:

@ Squirrie

Supplementen zijn aftreksels van fruit en andere voedingsstoffen. Men wil nog wel eens beweren dat fruit beter is (ook vanwege de voedingsvezels die je nodig hebt) omdat het natuurlijker is, maar dat is nooit bewezen.

Ja die bewering doelde ik ook op! Wist ook niet zeker of het bewezen was ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 16:29 

Hardtraxxer

modernization schreef:
Olijfboompje schreef:
Oke oke...

Ik heb dat dus ook, dus staat gewoon beetje verstopt, als ik er 1 pak gwn ff in me zak en naar de douche toe lopen :P Doe dat bijna nog verdachter dan mijn xtc gebruik haha :P

ach ze weten dat ik Multi A-Z heb, zolang ze mijn 5htp maar niet vinden, dan vind ik het best :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 16:31 

Hardtraxx Addict

denken jullie nou echt dat die rotzooi helpt :P ?
wij vreten na xtc altijd 1of2 appels op...op de terugreis hoe ranzig ze ook zijn.. geweldig altijd die zure gezichten:P
en dan smoken we de nog eens 5 gram wiet op de terugreis xD
brak ben je sws.. dus dat kan je niet tegengaan..
brak zijn hoort er bij... laat je lichaam doen wat het doen moet en ga niet proberen alles op te peppen..
wordt je echt neit gezonder op..

kijk eens op nu.nl
stond toevalilg vandaag nog een artikel over die voedingsupplementen..

allemaal troep en zit allemaal tussen jullie oortjes
zijn nou alleen die friezen zo nuchter of.... ? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 16:42 

Donateur

iSenSe` schreef:
wij vreten na xtc altijd 1of2 appels op...op de terugreis hoe ranzig ze ook zijn.. geweldig altijd die zure gezichten:P
brak zijn hoort er bij... laat je lichaam doen wat het doen moet en ga niet proberen alles op te peppen..

kijk eens op nu.nl

Denk't wel xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 16:47 

Hardtraxx Addict

Van die gekke friezen nemen we niks aan! :D Verstaan de helft maar dus je weet na een lang verhaal nog steeds niet of het nu links of rechts is :lol:

dit was het informatieve topic.. zou wel eens willen weten wie er namelijk coke aanraadt? :) Heb me neus al paar keer volgepropt met pep maar zou wel eens willen weten hoe coke is :D

Eerder altijd nee gezegd maar keertje moet geen kwaad kunnen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 16:48 

Hardtraxx Veteran

iSenSe` schreef:

kijk eens op nu.nl

ja en het werkt ook
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 16:50 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
In oktober 2010 oordeelde de Europese Voedselautoriteit EFSA dat het niet wetenschappelijk is bewezen dat pillen met vitamine C de weerstand verhogen. Veel fabrikanten vermelden echter nog steeds op hun verpakkingen dat dat wel het geval is en zeggen te wachten op Europese wetgeving die de claim van verhoging van de weerstand verbiedt.

Maw: Het is niet bewezen dat het NIET helpt, maar ook niet dat het WEL helpt, dus mogen ze er geen reclame mee maken.

Maar nog sterker:

Citaat:
De Jong: “Wetenschappers zeggen dat er in normale voeding voldoende vitaminen zitten. Extra slikken is alleen zinvol voor heel specifieke gevallen, zoals zwangere vrouwen, kleine kinderen, zieke mensen of topsporters. Bovendien is ‘weerstand’ zo’n vage term dat de werking van producten ook nauwelijks te controleren valt. Ben je minder verkouden als je de pillen slikt?”

Ik vind xtc-gebruik wel behoren tot een specifiek geval die op sommige vlakken echt wel met het bovenstaande te vergelijken is. Je lichaam staat onder veel stress en JUIST dan gaan vitamines helpen.

Wat ik hieruit kan opmaken: Fabrikanten hebben graag dat je elke dag een 1000mg vit c'tje erin mikt en adviseren dat onder het mom van 'betere weerstand', wat nergens op slaat. Je gaat er niks van opschieten en tenzij je ongezond eet gaan supplementen waarschijnlijk alleen maar uitgepist worden als je doordeweeks zonder specifieke reden vitamines gaat slikken. Bij xtc gebruik (of ander drugsgebruik) zet je je lichaam onder veel stress en kunnen vitamines WEL helpen.

Ook lijkt 5-htp erg goed te werken tegen de dip op maandag en dinsdag, en of het nou tussen de oren zit of niet, het werkt wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 16:51 

Donateur

Squirrie schreef:
Van die gekke friezen nemen we niks aan! :D Verstaan de helft maar dus je weet na een lang verhaal nog steeds niet of het nu links of rechts is :lol:

dit was een informatief gedeelte.. zou wel eens willen weten wie er namelijk coke aanraadt? :) Heb me neus al paar keer volgepropt met pep maar zou wel eens willen weten hoe coke is :D

Wat ben je grappig :') Beetje jammer hoor... Net alsof die lui uit het zuiden goed te verstaan zijn. Dacht ut niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 17:00 

Hardtraxx Addict

roberttt schreef:
Squirrie schreef:

dit was een informatief gedeelte.. zou wel eens willen weten wie er namelijk coke aanraadt? :) Heb me neus al paar keer volgepropt met pep maar zou wel eens willen weten hoe coke is :D

Wat ben je grappig :') Beetje jammer hoor... Net alsof die lui uit het zuiden goed te verstaan zijn. Dacht ut niet

Voel je je aangevallen omdat je zelf uit friesland komt? :P Druk maken om niets is het :D Zo'n opmerking moet gewoon kunnen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 17:43 

Hardtraxx Veteran

@ iSense Het helpt wel degelijk hoor kerel :) Niet zo veel als sommigen denken en fabrikanten beweren misschien, maar het helpt.

PNXRMX verwoord het allemaal prachtig :) Scheelt me een boel moeite op m'n mobiel :P

Daarbij is een hardstyle feest te vergelijken met topsport.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 18:02 

Hardtraxx Veteran

Tja, mij maakt het allemaal niks meer uit wat m'n ouders vinden van m'n supplementen, ze weten het toch al. Het is op zich ook nog eens goedkoper, laatst was ik met m'n moeder in De Tuinen en kom ik zo eventjes 2 doosjes 5-htp in de winkelkar erbij gooien. En die vitaminen, tja. Eerst zei ik ook dat het was omdat het gezonder was en ik toch vergeet fruit te eten, maar toen wisten ze het nog niet. Ik weet niet of ze nu denken dat het echt daarom is of dat er meer achter zit, maar dat kan me ook niks schelen.
Het is inmiddes in ieder geval wel een gewoonte geworden, 's ochtends bij het ontbijt of voor het naar school gaan (ontbijt wil ik soms in alle haast nog wel eens overslaan) altijd m'n vitaminen innemen. En daar komt fruit nog eens bij, dus ik ben dubbelop goed bezig haha! :thumbsup:

Squirrie schreef:

dit was het informatieve topic.. zou wel eens willen weten wie er namelijk coke aanraadt? :) Heb me neus al paar keer volgepropt met pep maar zou wel eens willen weten hoe coke is :D

Tja, je moet het natuurlijk zelf weten, als je het een keertje wil proberen hoe het is en je zeker weet dat je het daarna niet weer doet, kun je het altijd proberen. Maar voor mezelf heb ik al lang en breed besloten dat ik dit nooit zal doen.

Aantal redenen heb ik daarvoor.
1. Het is de grootste troep die je maar kan bedenken qua poeder in mijn ogen.
2. Je verandert er enorm makkelijk van (gedrag, gewoonten, etc.)
3. Het gevaar wat hem erin steekt (verslaving, afhankelijkheid, bad gaan, etc.)
4. Vriendschappen die je ermee kan verpesten en reputatie als men erachter komt dat je aan de coke zit.
5. De korte duur van het spul, waardoor de craving naar meer groot zal zijn.

Maar de grootste reden is nog wel dat ik het zelf absoluut niet wil. Er zijn mij dingen in het leven veel te waardevol om coke uit te gaan proberen. Verder hebben ik er absoluut totaal geen antrekkingskracht op, waardoor het voor mij enorm makkelijk ook is om het nooit te doen. Het spul en de effecten trekken mij gewoon niet aan. Er zijn een aantal dingen waarvan ik zeg, dat wil ik ooit nog wel eens een keertje proberen, maar er zijn ook een aantal dingen die ik absoluut nooit wil proberen, zelfs niet als ik geld toe zou krijgen, en daar is coke er één van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 18:12 

Hardtraxx Addict

@ Chukkels

Ik begrijp je punten wel ja, waren eerder ook precies mijn redenen om het dus absoluut niet te gaan doen :) Vooral bij verslaving is het vervelend, want vaak komt van één keer ook twee keer en ga zo maar door!

Toch denk ik dat vanwege de prijs, verkrijgbaarheid, duur effect en de mening van anderen ik had wel bij één keer kan laten. :)

Maar zijn er mensen die het hier gebruiken, of ook keer geprobeerd hebben? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 18:14 

Hardtraxx Veteran

Ik hoor van veel mensen dat de eerste keer niet zo veel voorstelt. Dat het eigenlijk maar saaie rommel is. Pas als je het vaker doet schijnt het fijn te gaan worden.

Nou dat risico zou ik niet nemen :D

En die ene keer proberen zal het dus ook niet waard zijn lijkt me.
Vorige  1 ... 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447 ... 471  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen