Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 16:09 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Het vooroordeel is volgens hen dat Hardstyle hard is. Dat is een vooroordeel, omdat zo zeggen ze zelf ook, hun muziek eigenlijk helemaal niet zo hard meer is dat het te ontoegankelijk is. Mensen denken dus dat de muziek te hard voor hun is, terwijl hun muziek helemaal niet zo is. Van origine was dit vooroordeel geen vooroordeel, maar gewoon een kenmerk van het hele genre. Hardstyle was nu eenmaal een hardere vorm van muziek en was gericht op de mensen die van een dergelijke vorm van muziek houden. Dat was niet iets waar we ons voor schaamden of iets dat we graag anders wilden zien. Nu was mijn punt dat o.a. Headhunterz er zelf voor heeft gezorgd dat niet alle hardstyle "te hard" is. Hij heeft dus eigenlijk de muziek verandert (bewust/onbewust), om er voor te zorgen dat het kenmerk van hardstyle een vooroordeel werd.

Ik hoop dat t zo wat duidelijker is.

Wat ik dus een post eerder ook al zei, vergelijk het met Linda van Q-dance, die Hardstyle toegankelijker/muzikaler wil maken, omdat collega's het vooroordeel hebben dat Hardstyle niet muzikaal zou zijn. Schijnbaar vindt Linda dat ook een beetje, want ze wil de muziek veranderen om haar collega's het tegendeel te bewijzen.

Duidelijk en eens. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 16:32 

Hardtraxx Veteran

Het genre is inderdaad toegankelijker geworden, dat valt niet te ontkennen. Maar nog steeds blijf ik erbij dat het geen nadeel hoeft te zijn. Het genre is namelijk breder getrokken en is een tegenbeweging ontstaan die de harde kant blijft vertegenwoordigen. Dan heb je nog kleinere labels die weer de wat experimentelere platen releasen. Er is dus meer diversiteit en heel veel artiesten kunnen hun tracks kwijt. Dat het dan eventueel niet de diversiteit is die jij graag ziet kun je dan verder weinig aan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 16:36 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Het vooroordeel is volgens hen dat Hardstyle hard is. Dat is een vooroordeel, omdat zo zeggen ze zelf ook, hun muziek eigenlijk helemaal niet zo hard meer is dat het te ontoegankelijk is. Mensen denken dus dat de muziek te hard voor hun is, terwijl hun muziek helemaal niet zo is. Van origine was dit vooroordeel geen vooroordeel, maar gewoon een kenmerk van het hele genre. Hardstyle was nu eenmaal een hardere vorm van muziek en was gericht op de mensen die van een dergelijke vorm van muziek houden. Dat was niet iets waar we ons voor schaamden of iets dat we graag anders wilden zien. Nu was mijn punt dat o.a. Headhunterz er zelf voor heeft gezorgd dat niet alle hardstyle "te hard" is. Hij heeft dus eigenlijk de muziek verandert (bewust/onbewust), om er voor te zorgen dat het kenmerk van hardstyle een vooroordeel werd.

Ik hoop dat t zo wat duidelijker is.

Wat ik dus een post eerder ook al zei, vergelijk het met Linda van Q-dance, die Hardstyle toegankelijker/muzikaler wil maken, omdat collega's het vooroordeel hebben dat Hardstyle niet muzikaal zou zijn. Schijnbaar vindt Linda dat ook een beetje, want ze wil de muziek veranderen om haar collega's het tegendeel te bewijzen.

De eerste hardstyle was ook niet zo hard. Je had toenook wel swat harde en wat softere nummers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 16:40 

Aan het typen...

De gemiddelde early kick van toen is vergelijkbaar met Theracords nu. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 16:50 

Khadber schreef:
Het genre is inderdaad toegankelijker geworden, dat valt niet te ontkennen. Maar nog steeds blijf ik erbij dat het geen nadeel hoeft te zijn. Het genre is namelijk breder getrokken en is een tegenbeweging ontstaan die de harde kant blijft vertegenwoordigen. Dan heb je nog kleinere labels die weer de wat experimentelere platen releasen. Er is dus meer diversiteit en heel veel artiesten kunnen hun tracks kwijt. Dat het dan eventueel niet de diversiteit is die jij graag ziet kun je dan verder weinig aan doen.

Mee eens, maaaar!

Van de "toegankelijke" platen is misschien 25% goed, nieuwe luisteraars hebben zoiets van, tsja superleuk dit allemaal ( dus ook de overige 75% ) en zo blijven producers denken dat ze zo door moeten gaan - Zatox is hier het grootste voorbeeld wat mij betreft
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 16:56 

Hardtraxx Veteran

kaboem schreef:
Khadber schreef:

Mee eens, maaaar!

Van de "toegankelijke" platen is misschien 25% goed, nieuwe luisteraars hebben zoiets van, tsja superleuk dit allemaal ( dus ook de overige 75% ) en zo blijven producers denken dat ze zo door moeten gaan - Zatox is hier het grootste voorbeeld wat mij betreft

Buiten het feit om dat goed ook gedeeltelijk met smaak te maken heeft, wil ik toch een ander iets er dan bij halen: digitalisatie en profesionalisme (spelfouten voorbehouden).
Digitalisatie heeft het mogelijk gemaakt dat er meer uitgegeven kan worden. Hiermee maken experimentjes een kans, maar zorgt het ook ervoor dat mensen die normaliter niet zomaar bij een label kwamen nu wel hun muziek uit kunnen geven. Hierdoor ontstaat er dus ook een kwalitatief mindere laag aan muziek.
Profesionalisme wil ik mee zeggen dat de sound zichzelf steeds verder ontwikkelt en zichzelf complexer maakt. Een goed voorbeeld (voor zover ik het genre ken) vind ik Hardcore hiervan. De geluiden daar zijn van zo'n hoog niveau dat er amper nog talent doorstroomt in deze scene. Niet dat ik er fan van ben, maar productietechnisch is het wel heel knap wat deze gasten bereiken.

Zatox is misschien niet jouw ding, maar zit productietechnisch wel op een heel hoog niveau.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 16:59 

Hardtraxx Veteran

Mind.Illusion schreef:
Wellicht kunnen een aantal zich wat meer richten op hetgeen ze wel leuk en interessant vinden dan constant te roepen wat er allemaal kut is.

Alles slikken, geen commentaar geven etc. Ja, goed plan! Daar gaat de kwaliteit van omhoog :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 17:00 

Aan het typen...

In de tijd van de vinyl stond het experimentelere werk altijd op de b-kant, waardoor mensen die de plaat kochten om de A-kant ook automatisch in aanraking kwamen met de b-kant. Dat is door die digitalisering minder geworden en producers zijn over het algemeen ook minder experimentele tracks gaan maken. Wel is het nu makkelijker om als experimenteel producer een release te krijgen, waar je eerst altijd nog een a-kant moest maken die dusdanig verkocht dat de onkosten van het drukken er weer uit waren. Maar de rest van de producers kiest nu minder snel voor de experimentele plaat, omdat ze los moeilijker verkopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 17:21 

Hardtraxx Addict

JVDM schreef:
Mind.Illusion schreef:
Wellicht kunnen een aantal zich wat meer richten op hetgeen ze wel leuk en interessant vinden dan constant te roepen wat er allemaal kut is.

Alles slikken, geen commentaar geven etc. Ja, goed plan! Daar gaat de kwaliteit van omhoog :)

Dan begrijp je totaal niet wat ik zeg.... :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 17:34 

Hardtraxx Veteran

Mind.Illusion schreef:
JVDM schreef:
Mind.Illusion schreef:

Dan begrijp je totaal niet wat ik zeg.... :thumbup:

Wat bedoel je dan wel te zeggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 17:37 

Hardtraxx Veteran

JVDM schreef:

Staat er toch? Dat hij vind dat mensen zich wat meer moeten richten op wat ze wél leuk vinden en niet constant roepen dat alles kut is. Jij hebt het er ineens over dat volgens hem niemand commentaar mag geven en alles moet slikken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 18:22 

Hardtraxx Addict

Nando schreef:
JVDM schreef:

Staat er toch? Dat hij vind dat mensen zich wat meer moeten richten op wat ze wél leuk vinden en niet constant roepen dat alles kut is. Jij hebt het er ineens over dat volgens hem niemand commentaar mag geven en alles moet slikken.

Nou, JVDM doet precies wat Mind Illusion ook doet, en dat is het begrip 'constant'/ 'alles' gebruiken in zijn formulering. Wat dat betreft sluit ik me bij JVDM aan... Als je zegt dat mensen roepen dat ALLES kut is (wat onzin is), tijdens een discussie over de toekomst van 'ons' genre, en die mensen zich meer moeten richten op wat ze wél leuk vinden, kan je verwachten dat iemand de bal terug speelt en zegt dat we dan maar helemaal géén commentaar moeten geven. Ik vind persoonlijk dit soort korte mededelingen echt hatelijk, want wat bereik je ermee? Het is niet onderbouwd, en dit geval ook moeilijk te onderbouwen aangezien je iets aankaart waar je heel moeilijk zicht op hebt - persoonlijke interesses. Maar zeg dan op zijn minst waarom die mensen dat zouden moeten doen, misschien dat diegene die zich aangesproken voelen er dan ook wat aan doen... Hoe het er nu staat is echt compleet zinloos vind ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 19:06 

Hardtraxx Veteran

mr_vertigo schreef:
Nando schreef:
JVDM schreef:

Nou, JVDM doet precies wat Mind Illusion ook doet, en dat is het begrip 'constant'/ 'alles' gebruiken in zijn formulering. Wat dat betreft sluit ik me bij JVDM aan... Als je zegt dat mensen roepen dat ALLES kut is (wat onzin is), tijdens een discussie over de toekomst van 'ons' genre, en die mensen zich meer moeten richten op wat ze wél leuk vinden, kan je verwachten dat iemand de bal terug speelt en zegt dat we dan maar helemaal géén commentaar moeten geven. Ik vind persoonlijk dit soort korte mededelingen echt hatelijk, want wat bereik je ermee? Het is niet onderbouwd, en dit geval ook moeilijk te onderbouwen aangezien je iets aankaart waar je heel moeilijk zicht op hebt - persoonlijke interesses. Maar zeg dan op zijn minst waarom die mensen dat zouden moeten doen, misschien dat diegene die zich aangesproken voelen er dan ook wat aan doen... Hoe het er nu staat is echt compleet zinloos vind ik.

Mensen die in discussies niet letten op hun formulering kunnen simpelweg niet discussiëren. Dat eindigt toch alleen maar in kort door de bocht discussies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2012 01:21 

Hardtraxx Addict

Als iedere liefhebber nou eens zou luisteren wat hij zelf waardeert, en iedere artiest zou produceren wat hij zelf waardeert.. en daarbij iedereen elkaars smaak accepteert, dan zouden er al een hoop problemen van de (hardstyle) wereld zijn lijkt me :)

Natuurlijk mag discussieren, zolang je elkaars smaak maar accepteert en elkaar respecteert. En zolang je kritiek maar opbouwend en goed onderbouwd is, artiesten zouden er dus wat aan moeten kunnen hebben en andere liefhebbers zouden duidelijk moeten kunnen zien waarom je een bepaalde mening hebt.

Helaas lijkt Hardtraxx tegenwoordig meer en meer overspoeld met mensen die dit niet kunnen of niet willen, erg jammer.. want het jaagt veel artiesten en liefhebbers die dit wel kunnen weg denk ik :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2012 08:02 

kaboem schreef:

Dit hoor je vaker en vind ik dus echt onzin, alleen omdat jij het niet(meer) leuk vindt, betekent het niet dat het slecht is...
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2012 21:49 

Dit:
Mind.Illusion schreef:

En dit:
Unleashed schreef:
Als iedere liefhebber nou eens zou luisteren wat hij zelf waardeert, en iedere artiest zou produceren wat hij zelf waardeert.. en daarbij iedereen elkaars smaak accepteert, dan zouden er al een hoop problemen van de (hardstyle) wereld zijn lijkt me :)

Natuurlijk mag discussieren, zolang je elkaars smaak maar accepteert en elkaar respecteert. En zolang je kritiek maar opbouwend en goed onderbouwd is, artiesten zouden er dus wat aan moeten kunnen hebben en andere liefhebbers zouden duidelijk moeten kunnen zien waarom je een bepaalde mening hebt.

Helaas lijkt Hardtraxx tegenwoordig meer en meer overspoeld met mensen die dit niet kunnen of niet willen, erg jammer.. want het jaagt veel artiesten en liefhebbers die dit wel kunnen weg denk ik :P

Beter kan ik het ook niet verwoorden, hier ben ik het helemaal mee eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2012 23:25 

Hardtraxx Addict

Ik vind het 'grappig' dat er nu mensen zijn die niet meer reageren op de inhoudelijke discussie die gaande is/was, en maar overschakelen op een heel ander onderwerp. Dit is het discussie topic, dat speciaal is aangemaakt voor Hardtraxx-leden die in een discussie raken ergens over. De bemoeienis op zich, van anderen is niet gek, dat recht heb je, maar om dan de discussie te buigen naar, waarom (dit deel wordt vaak zelfs nog weggelaten xd ) degene die op dit moment zich in discussies verwikkelen in dit topic, zich maar beter kunnen richten op hetgeen ze wél leuk vinden, of zich druk moeten gaan maken over de toekomst van Hardtraxx, is een beetje raar en asociaal vind ik. Plaats het dan in context en zorg dat men kan begrijpen wat je bedoelt. Ik zal mezelf na dit bericht dus ook niet meer laten triggeren om op dit soort berichten te reageren, want het leidt alleen maar van de discussie(s) af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 08:20 

Aan het typen...

Natuurlijk reageren ze niet inhoudelijk, de sfeer is altijd belangrijker dan de muziek, of dat nu op feesten is of op hardtraxx, maakt geen verschil.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 01:29 

Hardtraxx Veteran

http://www.hln.be/hln/nl/9092/Nieuws/ar ... show=react

Voor de liefhebbers, oftewel Coone geeft er niks om als de liefhebbers gaan afhaken omdat het te commercieel wordt :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 08:37 

Hardtraxx Addict

mr_vertigo schreef:
Ik vind het 'grappig' dat er nu mensen zijn die niet meer reageren op de inhoudelijke discussie die gaande is/was, en maar overschakelen op een heel ander onderwerp. Dit is het discussie topic, dat speciaal is aangemaakt voor Hardtraxx-leden die in een discussie raken ergens over.

Heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat wanneer iemand anders binnenkomt, met een nieuw onderwerp, daar ook weer op ingegaan word. Dat is dus ook mijn probleem met een centraal discussie-topic: een discussie wordt nooit helemaal 'uitgevochten'
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 09:07 

Aan het typen...

urbandesigner schreef:
http://www.hln.be/hln/nl/9092/Nieuws/article/detail/1413727/2012/03/25/Coone-over-hoe-hardstyle-veranderd-is-Mainstream-met-underground-feeling.dhtml?show=react

Voor de liefhebbers, oftewel Coone geeft er niks om als de liefhebbers gaan afhaken omdat het te commercieel wordt :')

Zou ik ook zeggen als je muziek vooral afhangt van toegankelijkheid en je buiten de massa weinig mensen weet te boeien. Ik kan niet zeggen dat de platen van Coone qua afwerking etc. erg goed zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 09:16 

Artiest

Waar lees je dat dan... want zoiets stelt hij totaal niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 09:24 

Aan het typen...

Citaat:
"Hardstyle is veel meer opgeschoven naar mainstream, maar heeft wel die underground feeling behouden."
1
Citaat:
"Dat kan een bom veroorzaken. Op dat kantelpunt zitten we nu en daarom was het voor mij belangrijk hier aanwezig te zijn."
+1
Citaat:
"Met de kans dat sommige die-hard fans afhaken, zoals dat altijd gaat in de muziek. "Tja, als de kleine broer iets goed vindt, is het voor de grotere plots ook niet meer interessant."
=2

En het staat trouwens in de volgorde 1-3-2, maar in de 2e quote zegt ie dat hij het nog verder opschuiven van de mainstream support en in de andere twee beweert hij dat telkens als het verder opschuift naar de mainstream, er een kans is dat die-hard fans afhaken. Dat risico neemt hij voor lief.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 09:26 

Artiest

Hij zegt dus nergens dat hij er niets om geeft, de eerste twee citaten geven aan dat hardstyle groeiende is en de laatste geeft idd aan dat SOMMIGE 'die-hard' fans afhaken. Hij stelt daarbij dat zulke dingen gebeuren, in welke muziekbusiness je ook zit. Ik zie nergens dat hij stelt dat hij er niets om geeft eigenlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 09:30 

Aan het typen...

Als ik nu "tja" zeg, dan geef ik toch aan dat ik me er verder niet druk om ga maken -> er dus niets meer om geef?
Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen