kaboem schreef:
Khadber schreef:
Het genre is inderdaad toegankelijker geworden, dat valt niet te ontkennen. Maar nog steeds blijf ik erbij dat het geen nadeel hoeft te zijn. Het genre is namelijk breder getrokken en is een tegenbeweging ontstaan die de harde kant blijft vertegenwoordigen. Dan heb je nog kleinere labels die weer de wat experimentelere platen releasen. Er is dus meer diversiteit en heel veel artiesten kunnen hun tracks kwijt. Dat het dan eventueel niet de diversiteit is die jij graag ziet kun je dan verder weinig aan doen.
Mee eens, maaaar!
Van de "toegankelijke" platen is misschien 25% goed, nieuwe luisteraars hebben zoiets van, tsja superleuk dit allemaal ( dus ook de overige 75% ) en zo blijven producers denken dat ze zo door moeten gaan - Zatox is hier het grootste voorbeeld wat mij betreft
Buiten het feit om dat goed ook gedeeltelijk met smaak te maken heeft, wil ik toch een ander iets er dan bij halen: digitalisatie en profesionalisme (spelfouten voorbehouden).
Digitalisatie heeft het mogelijk gemaakt dat er meer uitgegeven kan worden. Hiermee maken experimentjes een kans, maar zorgt het ook ervoor dat mensen die normaliter niet zomaar bij een label kwamen nu wel hun muziek uit kunnen geven. Hierdoor ontstaat er dus ook een kwalitatief mindere laag aan muziek.
Profesionalisme wil ik mee zeggen dat de sound zichzelf steeds verder ontwikkelt en zichzelf complexer maakt. Een goed voorbeeld (voor zover ik het genre ken) vind ik Hardcore hiervan. De geluiden daar zijn van zo'n hoog niveau dat er amper nog talent doorstroomt in deze scene. Niet dat ik er fan van ben, maar productietechnisch is het wel heel knap wat deze gasten bereiken.
Zatox is misschien niet jouw ding, maar zit productietechnisch wel op een heel hoog niveau.