Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 13:26 

Hardtraxx Addict

kaboem schreef:
@Wouter, ik zeg ook niet dat het zijn motieven waren! Voor mij is iets als deze( of de kaskade/hardwell remix) track commercieel! of een artiest dat nou als reden gebruikt ofniet :).

Die tracks van heady zijn commercieel/toegankelijk. Echter betekent commercieel niet slecht en zijn artiesten die commerciele/toegankelijke muziek maken ook niet enkel uit op geld ofzo (Dit lijken mensen nogal eens te vergeten)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 13:47 

Hardtraxx Veteran

Phase 2 schreef:
kaboem schreef:
@Wouter, ik zeg ook niet dat het zijn motieven waren! Voor mij is iets als deze( of de kaskade/hardwell remix) track commercieel! of een artiest dat nou als reden gebruikt ofniet :).

Die tracks van heady zijn commercieel/toegankelijk. Echter betekent commercieel niet slecht en zijn artiesten die commerciele/toegankelijke muziek maken ook niet enkel uit op geld ofzo (Dit lijken mensen nogal eens te vergeten)

Waarop zijn ze dan wel uit?

Sorry hoor, maar als je je eigen genre steeds softer / toegankelijker gaat maken om meer fans aan te trekken, ben je wat mij betreft niet zo goed bezig. T erge is dat het volk wat in aanraking komt met de hitjes etc. , voor het overgrote deel niet verder kijkt en dus denkt dat hardstyle alleen uit die paar nummers bestaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 13:51 

Hardtraxx Veteran

urbandesigner schreef:
Phase 2 schreef:
kaboem schreef:

Sorry hoor, maar als je je eigen genre steeds softer / toegankelijker gaat maken om meer fans aan te trekken, ben je wat mij betreft niet zo goed bezig. T erge is dat het volk wat in aanraking komt met de hitjes etc. , voor het overgrote deel niet verder kijkt en dus denkt dat hardstyle alleen uit die paar nummers bestaat.

Misschien zijn ze uit op het uiten van hun eigen creativiteit en hun visie op Hardstyle?
Ik weet niet of je dit impliceert, maar als je denkt dat Headhunterz dit soort dingen alleen voor het geld doet heb je er niet zo veel van meegekregen. Ik heb een hele tijd met Headhunterz gepraat op Euphoria Utrecht vorig jaar. Als iemand zich daar liet kennen als liefhebber van wat hij doet is het Headhunterz wel. Het feit dat hij hier ook openlijk antwoord komt geven op vragen van de diehard volgers van het genre vind ik hier in passen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 13:52 

Hardtraxx Addict

urbandesigner schreef:
Phase 2 schreef:
kaboem schreef:

Wie zegt dat ze dat enkel doen om fans te trekken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 13:56 

Hardtraxx Veteran

Hoho, ik beschuldig HHZ nergens van :P. Heb juist enorm veel respect voor de beste man, ook al zijn z'n laatste nummers nou niet bepaald dingen die me aanspreken. Maar kan me eerder ergeren aan dj's die zeggen dat ze balen van het 'harde' imago van hardstyle. Dan denk ik, schaam je je voor je eigen genre?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 13:58 

Hardtraxx Addict

urbandesigner schreef:
Hoho, ik beschuldig HHZ nergens van :P. Heb juist enorm veel respect voor de beste man, ook al zijn z'n laatste nummers nou niet bepaald dingen die me aanspreken. Maar kan me eerder ergeren aan dj's die zeggen dat ze balen van het 'harde' imago van hardstyle. Dan denk ik, schaam je je voor je eigen genre?

Ja hangt er wel vanaf wat ze met harde bedoelen dan, maar ik snap je punt haha :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 13:59 

Hardtraxx Veteran

urbandesigner schreef:

Ze bedoelen heel erg dat er een aantal vooroordelen zijn over hardere dance muziek die niet altijd gegrond zijn. Dat merkte je ook in de speech van Headhunterz toen zijn award kreeg (luister naar begin HWS 6).
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 14:02 

Aan het typen...

Ja dat vooroordeel vind ik ook kut, hoe halen mensen het in hun hoofd om te denken dat hardstyle hard is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 14:05 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
urbandesigner schreef:

Ze bedoelen heel erg dat er een aantal vooroordelen zijn over hardere dance muziek die niet altijd gegrond zijn. Dat merkte je ook in de speech van Headhunterz toen zijn award kreeg (luister naar begin HWS 6).

Dat klopt zeker, en die vooroordelen vind ik zelf ook niet echt fijn om gëassocieerd mee te worden. Maar van die opmerking van Wildstylez als van 'Ik wil muziek maken die zelfs m'n moeder leuk vind' tsja, ik vraag me af of hij het als grapje bedoelt of er toch enige kern van waarheid in zit. Zeker met al die bootlegs de laatste tijd, je hebt toch geen top 40 nummers nodig om een leuk nummer te maken ? En ja, ik zeg niet dat het niet mag, want artiesten halen overal hun inspiratie vandaan, hetzelfde dat HHZ een headshot maakt bijvoorbeeld. Zolang dat in evenwicht is, is er naar mijn mening geen probleem :thumbup: .

Lyst schreef:
Ja dat vooroordeel vind ik ook kut, hoe halen mensen het in hun hoofd om te denken dat hardstyle hard is.

Lyst, er wordt op andere vooroordelen gedoeld (drugs(misbruik), vechten etc. ), niet op de hardheid van de muziek (i.i.g. in deze discussie). Ik vind het zelf kwalijk als mensen denken dat hardstyle net zo hard is als bijvoorbeeld het Defqon anthem van vorig jaar, en dan laat je ze wat harders horen , vinden ze het te harde herrie :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 14:05 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:

xd

Succesvol geridiculiseerd. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 14:10 

Aan het typen...

Citaat:
Headhunterz: ,,Toch opent het nieuwe deuren. De hardstylescene heeft maar een bepaalde omvang. Ik heb alles al gedaan. Waar je als hardstyle-dj kan komen, ben ik geweest. Ik hoop door deze notering op een groter bereik omdat ik wil blijven groeien. Vooroordelen over hardstyle moeten uit de weg. 'hard', hoeft niet 'HARD' te zijn. Als mensen horen wat voor muziek wij maken, zullen ze zien dat het meevalt.''

Als mensen hun muziek horen, dan zullen ze zien dat het best meevalt met het drugsmisbruik en vechten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 14:12 

Hardtraxx Addict

urbandesigner schreef:
Khadber schreef:
urbandesigner schreef:
HMaar van die opmerking van Wildstylez als van 'Ik wil muziek maken die zelfs m'n moeder leuk vind' tsja, ik vraag me af of hij het als grapje bedoelt of er toch enige kern van waarheid in zit. /

Volgens mij had hhz/wildstylez al wel eens aangegeven dat die opmerking verkeerd is geïnterpreteerd in een interview.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 14:13 

Hardtraxx Veteran

Tsja, spijker op de kop Lyst.

Er staat niet voor niets 'Hard' in het woord hardstyle. Als bepaalde dj's daar problemen mee hebben, gaan ze maar lekker verder produceren onder een andere stijl wat mij betreft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 14:13 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Citaat:
Headhunterz: ,,Toch opent het nieuwe deuren. De hardstylescene heeft maar een bepaalde omvang. Ik heb alles al gedaan. Waar je als hardstyle-dj kan komen, ben ik geweest. Ik hoop door deze notering op een groter bereik omdat ik wil blijven groeien. Vooroordelen over hardstyle moeten uit de weg. 'hard', hoeft niet 'HARD' te zijn. Als mensen horen wat voor muziek wij maken, zullen ze zien dat het meevalt.''

Als mensen hun muziek horen, dan zullen ze zien dat het best meevalt met het drugsmisbruik en vechten?

Probeer je nou medestanders te vinden onder de junks te vinden op Hardtraxx?

Keep going :corn:

Vechten zie ik trouwens niet vaak. Drugs(ge/mis)bruik zie ik overigens op elk feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 14:16 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Citaat:

Ik denk dat hhz vooral bedoelt dat hardstyle ook melodieus is en niet allemaal lomp gebeuk. Dat het wel muzikaal is. Mensen die niet bekend zijn met de muziek bestempelen het in het algemeen als enkel een dreunende bass verder niets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 14:17 

Hardtraxx Veteran

Phase, je wilt dus zeggen dat alleen de melodieuze nummers muzikaal zijn :P?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 14:23 

Hardtraxx Addict

urbandesigner schreef:
Phase, je wilt dus zeggen dat alleen de melodieuze nummers muzikaal zijn :P?

Nee, dat bedoel ik niet haha. Maar het zijn twee losse argumenten en het is ook niet dat ik zeg dat het zo is, maar ik denk dat headhunterz bedoelde met het laten zien dat het niet alleen hard is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 14:24 

Aan het typen...

Logisch, want dat is wat o.a. headhunterz zelf van de scene heeft gemaakt ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 15:01 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:

En genoeg andere DJ's. Headhunterz is niet de eerste geweest die geexperimenteerd heeft met pitchkicks etc (ja hatelijk, die komen hier weer terug). Hij heeft er blijkbaar wel succes mee gehad op de dansvloer. Is dan iedereen die vanaf 2005 losging op oa Immeasurably ineens een dagjesmens?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 15:04 

Aan het typen...

Nogal vreemde conclusie, mijn punt is dat de muziek is veranderd om een vooroordeel weg te nemen, wat zou impliceren dat deze artiesten het eigenlijk wel deels eens waren met het vooroordeel. Net zoals Linda de hardstyle toegankelijker wil maken, om het vooroordeel van collega's weg te nemen dat hardstyle niet muzikaal is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 15:04 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Lyst schreef:

En genoeg andere DJ's. Headhunterz is niet de eerste geweest die geexperimenteerd heeft met pitchkicks etc (ja hatelijk, die komen hier weer terug). Hij heeft er blijkbaar wel succes mee gehad op de dansvloer. Is dan iedereen die vanaf 2005 losging op oa Immeasurably ineens een dagjesmens?

Dat word toch niet gezet.

Je betrekt elementen in deze discussie die niet van toepassing zijn.
Het ging over het commerciëler (?) worden. Het verspreiden van de style onder de wereldbevolking. Het ging niet over pitchkicks of dagjesmensen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 15:05 

Hardtraxx Veteran

Lyst koppelt dit namelijk direct aan het feit dat (oa) Headhunterz de aanstichter is van dat kwaad. Vandaar deze opmerking.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 15:07 

Hardtraxx Veteran

Donkey Rollers waren volgens mij toch echt de eerste met een track met een lange break, euforische melodie met pitchkicks eronder, en veel FX kicks. (Immeasurably)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 15:07 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Lyst koppelt dit namelijk direct aan het feit dat (oa) Headhunterz de aanstichter is van dat kwaad. Vandaar deze opmerking.

Het lijkt mij niet dat hij dit direct koppelt, maar alleen hij kan dat beamen.

Lyst, kom er maar in! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 15:13 

Aan het typen...

Het vooroordeel is volgens hen dat Hardstyle hard is. Dat is een vooroordeel, omdat zo zeggen ze zelf ook, hun muziek eigenlijk helemaal niet zo hard meer is dat het te ontoegankelijk is. Mensen denken dus dat de muziek te hard voor hun is, terwijl hun muziek helemaal niet zo is. Van origine was dit vooroordeel geen vooroordeel, maar gewoon een kenmerk van het hele genre. Hardstyle was nu eenmaal een hardere vorm van muziek en was gericht op de mensen die van een dergelijke vorm van muziek houden. Dat was niet iets waar we ons voor schaamden of iets dat we graag anders wilden zien. Nu was mijn punt dat o.a. Headhunterz er zelf voor heeft gezorgd dat niet alle hardstyle "te hard" is. Hij heeft dus eigenlijk de muziek verandert (bewust/onbewust), om er voor te zorgen dat het kenmerk van hardstyle een vooroordeel werd.

Ik hoop dat t zo wat duidelijker is.

Wat ik dus een post eerder ook al zei, vergelijk het met Linda van Q-dance, die Hardstyle toegankelijker/muzikaler wil maken, omdat collega's het vooroordeel hebben dat Hardstyle niet muzikaal zou zijn. Schijnbaar vindt Linda dat ook een beetje, want ze wil de muziek veranderen om haar collega's het tegendeel te bewijzen.
Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen