Om de discussie uit het wist je dat topic maar even hier verder te voeren.
Lyst schreef:
Lijkt me nogal logisch dat je dit voor wilt zijn. Maar goed dit blijft speculeren, gezien er geen echt duidelijke aanwijzingen zijn waarom o.a. Frontliner wegloopt.
is het ook al echt zeker dat Frontliner weg is bij scantraxx en een eigen label start? Of is het enkel nog speculatie, omdat hij een soundcloud heeft aangemaakt? Het kan ook altijd nog een sublabel zijn van scantraxx.
Overigens is het toch vaak wel een droom van veel producers om ooit eens een eigen label te hebben.
Citaat:
Dat is het verkooppraatje wat men iedereen wil laten geloven.
Dat denk ik niet. Kijk maar eens naar David Guetta daar wordt ook veel kritiek opgegeven, vooral de laatste tijd terwijl hij daarvoor ook al bekend was.
Citaat:
Het ging niet over kwaliteit, maar over toegankelijkheid. De platen moesten worden aangepast, zodat ze nog meer mensen aan konden spreken, terwijl Adrenalize bijvoorbeeld liever geen vocalen in zijn track had, maar hij weinig kon beginnen als 15 jarige jongen die net getekend had. Als je als label je artiesten in hun creativiteit beperkt, dan ben je in mijn ogen meer met commercie bezig dan met muziek.
Ja een label is ook gewoon een commercieel bedrijf. Winst maken is dan toch erg belangrijk. Ik zeg niet dat ik het daar helemaal mee eens ben, maar ik kan het wel begrijpen. Overigens als scantraxx een bepaalde visie heeft waar vocalen meer in tracks horen dan is dat wel een keuze van het bedrijf. De producer kan dan altijd nog kiezen of zijn visie wel in die visie van het bedrijf past.