Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 22:31 

Donateur

Bart0ving schreef:
Eigenlijk niet nee. Gewoon mods meer dingen laten verwijderen ipv topics dichtbeuken .. soms gaat het namelijk ook nog wel eens ergens over.

Het gaat vaak genoeg ergens over, vervolgens worden er 2 kutposts geplaatst en gaat een heel topic dicht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 22:32 

Hardtraxx Addict

Per week een discussie is ook niks hoor :P

Stel je nou eens voor dat je moet zeiken en dat je dat een week lang vast houden moet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 22:38 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Bart0ving schreef:
Maar dan wordt het toch ook ene teringbende?

Elke keer als iemand ergens inhoudelijk op wil reageren moet je verhuizen naar dit topic.. dan kan je na een tijdje niks meer terugvinden :/

Zit je me nou te trollen of?

Mattie dit het nachtbagger topic toch.

Olijfboompje schreef:
mrazura schreef:
Inbeforethelyst.

Quotewaardig maatie

Wollah?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 23:48 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
biscuit schreef:
hou je bakkes. jij bent een huis-dj en jij maakt kutmuziek.

Je hebt toch zo'n mooj X-knopje als mod?

Helaas kan ik ook niet alle topics nalezen, laat staan alle pagina's waar in gepost wordt? :P
Overigens sturen we ook vaak naar dit topic door? Dus!? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 00:03 

Hardtraxx Veteran

wtf, vanmiddag ging het hier over commercieel worden van Hardstyle, en nu gaat het opeens over iets totaal anders :huh:

Kunnen we weer verder gaan over het vorige onderwerp, dat nog niet afgerond was?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 00:19 

Aan het typen...

Olijfboompje schreef:
Lyst schreef:
Ja en vroeger dachten heel veel mensen dat de wereld plat was. Sinds wanneer is dat wat de meeste mensen vinden de waarheid.

Je kan jezelf beter afvragen;

Sinds wanneer is dat wat jij zegt de waarheid?
Zo breng je het namelijk nu wel.

Je doet net of je mensen vertelt dat de wereld ''rond'' is in plaats van ''plat''. Dit terwijl al algemeen bekend is dat het commerciëler (?) wordt en dat mensen hier vrede mee hebben.

Zoals ik al zei; Je bent een uitzondering.

Tegenover jou staan 20.000 (Beeldspraak in vergelijking) andere mensen met een andere mening. Jij labelt jezelf echter als een expert tegenover die andere mensen. Je bent misschien een expert, maar dat maakt niet dat jouw visie degene is die klopt voor de mensen.

Desalniettemin ben ik het in de moraal van je verhaal vaak eens, maar de manier waarop je het brengt klopt naar mijn mening niet.

Ik vertel alleen de mogelijke gevolgen, die als je kijkt naar het verleden ook nog eens waarschijnlijk zijn. Wat een ander er mee doet moet hij zelf weten. Wat ik bedoelde te zeggen met de aarde die plat was, dat het voor mij totaal irrelevant is, hoeveel mensen iets anders denken, zolang niemand met goede argumenten komt waarom het niet slecht is of misschien zelfs wel goed. Die paar mensen die dat wel deden heb ik de argumenten van weerlegd met concrete voorbeelden en die discussie lijkt me nog gaande, de rest zijn vooral mensen die liever hun kop in het zand steken, net doen alsof ik alles is kut enter roep, maar nooit inhoudelijk reageren. Tja wat moet ik daarmee.. Als je de verhoudingen ziet tussen de mensen die wel inhoudelijk zijn, dan valt mijn uitzonderingspositie reuze mee en heb ik eerder het idee dat wij in de meerderheid zijn. :p

Overigens de in b4 the lyst was leuk, maar natuurlijk wel hopeloos te laat xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 01:29 

Hardtraxx Addict

Ik denk dat we hier op Hardtraxx een beetje vastzitten, er is een heel groot deel van mensen die alles wat iets van een pitchkick, euforische melodie of geen snoeiharde anti-climax heeft gelijk bestempelen als commercieels, verloedering van 'de scene' en de producer beschuldigen van winstbejag. Persoonlijk stoor ik me daar af en toe best wel aan aangezien de tracks, waarvan ik vindt dat ze productie-technisch goed inelkaar zitten ondergesneeuwd worden door haat-reacties en in mijn ogen zeer close-minded mensen afgevlamd worden. Ik kan ook wel het hele theracords topic vol gaan spammen met dat ik het bagger vind, te lompe kicks en te weinig melodie, maar hierin verdiep ik me dus niet omdat het me niet trekt en ik gun jullie alle plezier met die tracks, dj's en tegenwoordig ook de feesten die rondom die stijl georganiseerd worden. Maar als er in die topics wat over gezegd wordt dan is de aarde te klein en wordt degene die er wat van zegt gelijk met de grond gelijk gemaakt dat het een dagjesmens is en dat ze normaal moeten doen (is mijn beleving van hoe het eraan toe gaat op hardtraxx)

Ik denk dat ik mezelf met recht een liefhebber van hardstyle kan noemen (al sinds 2003/2004 dagelijks in de oordopjes op mijn toen al oude discman), maar ik ben meegegaan in de pitchkicks, melodieën. Dát vind ik leuk, so what? Iedereen doet hier alsof ze de profeet zijn over wat goed en wat slecht is, het is muziek en bij muziek heb je altijd te maken met smaak en over smaak valt niet te twisten! Ik vind de grote feesten, met de grote namen, het leukste vanwege de enorme stage-producties die van je avond een beleving maken. Maar daarbovenuit steekt voor mij echt met vlag en wimpel de muziek die daar gedraaid wordt, dát is voor mij een ultieme beleving van hardstyle.

Ik denk dus dat er, van beide kanten ('Raw vs. Nu' om het maar even zo te noemen), meer respect moet komen voor wat een ieder leuk vindt en dat er geaccepteerd moet worden dat er toch verschillende stromingen zijn binnen het overkoepelende genre 'hardstyle'. Ik zeg niet dat er een genre Rawstyle en een genre Nu-style moet komen, want ik denk dat dat voor beide kampen tot een vernietiging van de scene zal leiden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 09:06 

Aan het typen...

Ik had hier laatst een discussie met emmerick over, waarom er zo'n anti-mainstream houding heerst op hardtraxx. En volgens mij is dat te verklaren doordat je steeds kritischer wordt en dus ook op op andere dingen gaat letten, naarmate je je meer verdiept in de muziek. Dingen als creativiteit, diversiteit en originaliteit worden veel belangrijker. Als je met dat perspectief naar de mainstream kijkt, dan kan ik me voorstellen dat je mainstream niet zoveel meer aan vind, want het zijn voornamelijk dertien in een dozijn tracks met iedere keer weer dezelfde structuur, opbouw en elementen. Ook als je naar de setjes kijkt, dan draaien de grote mainstream artiesten eigenlijk altijd dezelfde hitjes, weinig variërende tracklists, opbouw is vaak niet goed en over het mixwerk laat ik me niet uit, gezien ik ze al een paar jaar niet bezocht heb, maar volgens mensen die verstand van mixen hebben is dat ook niet altijd even best.
Omdat de mainstream op dat moment eigenlijk het voorbeeld begint te worden van hoe het niet moet, zet diegene zich er tegen af en komt vaak bij de wat hardere hardstyle terecht. Hoewel een redelijke groep mensen de elementen etc. uit deze raw tracks sowieso al beter vind dan die in de mainstream, is er in dit subgenre weliswaar wel iets meer variatie, maar is het aanbod voor alsnog zeer beperkt en worden keer op keer dezelfde tracks gedraaid. Omdat dit op een gegeven moment te weinig is, proberen sommigen om zowel mainstream als raw te luisteren, maar ze komen dan vaak al snel tot de conclusie, dat nog maar weinig tracks kunnen voldoen aan hun, in de loop der jaren gegroeide, kritische kijk op de muziek. Op dat moment probeer je je horizon te verbreden, met andere soorten muziek die ook aan je verwachtingen kunnen voldoen.

Dat patroon is grofweg gezien bij veel mensen hier op hardtraxx zichtbaar, en meer en meer mensen komen nu in die laatst beschreven fase. Ik zeg veel mensen, want er zit ook een redelijke groep mensen op hardtraxx zoals jij, waarvan ik niet kan verklaren waarom je eigenlijk altijd mainstream bent blijven luisteren. Natuurlijk heb je de mensen die nog niet zo lang luisteren (vaak minder dan 3-4 jaar) en nog maar in het begin van dit beschreven proces zouden zitten, er van uitgaande dat het proces van toepassing is. Maar jij zegt dat je al sinds 2003/4 meedraait, dus vraag ik mij (dit is een gewone vraag) af, waarom jij je niet kan identificeren met de verschillende fases. Geef je nog steeds niet zoveel om dingen als creativiteit, denk je juist dat de huidige mainstream heel creatief is en/of ben je niet veel kritischer geworden door de jaren heen. Iets wat ik wel veel zie bij mensen zoals jij, is dat ze bijna allemaal een instelling hebben waarbij het negatieve vaak genegeerd wordt. Nogmaals dit is een gewone vraag, want ik interesseer me al 6 jaar voor hoe liefhebbers hun smaak ontwikkelen en zie bij heel veel mensen ongeveer hetzelfde proces plaats vinden. Alleen dit gedeelte krijg ik maar niet logisch verklaart. En ja ik weet al te goed dat mensen verschillende smaken hebben.

Verder is het overigens makkelijk praten als mainstream liefhebber dat je een raw liefhebber alles gunt, als radical redemption de scene nog meer de andere kant op trekt, komt er misschien een paar tientallen mensen bij in de scene, omdat de muziek simpelweg niet toegankelijk is. Terwijl aan de andere kant, bij ieder, al is het maar soms klein, stapje richting nog toegankelijker er duizend bij komen. Dat zorgt voor een scheefgroei die, naar mijn idee, een negatief effect zal hebben op de raw hardstyle, maar eigenlijk ook voor de mainstream liefhebbers. Want ook al is het mainstream aanbod enorm, het grote publiek wordt steeds minder kritisch en daarmee gaat de kwaliteit van de muziek achteruit. Dus is het niet zo gek dat je als liefhebber, oftewel iemand die echt iets geeft om zijn muziek, je je tegen dergelijke ontwikkelingen afzet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 10:05 

Hardtraxx Addict

Ik kom inderdaad uit 2003/2004, ben dus in de hardstyle terecht gekomen met platen als Pavo en Zany - S.E.X, Shutterspeed, Donkey Rollers, Technoboy etc. dat vond en vind ik nu nogsteeds vette muziek, die early hardstyle. Toen eenmaal rond 2006/2007 de pitchende kicks mij voor het eerst bereikten, was ik gelijk verkocht. DJ's als DBSTF en Headhunterz hebben toen mijn hart gewonnen. Ik ben in die tijd niet minder kritisch naar de muziek gaan kijken, maar heb toen juist gevonden wat ik écht in de hardstyle zocht. Platen die me blij maakten, euforische melodieën en ik vond en vind dat kicks die met de melodie meepitchen de tracks zoveel meer diepgang geven. Ik kijk ook wel kritisch naar de muziek hoor, ik noem een Zatox waar ik niets meer aan vindt omdat als z'n kicks 't zelfde zijn en elke screetch hetzelfde klinkt, maar ik vind wél dat tracks van HHZ, DBSTF, NC, Wildstylez en The Prophet creatief zijn, hun sound heeft de afgelopen jaren toch zeker een ontwikkeling doorgemaakt en het is misschien niet zo dat in elke track een nieuwe sound te horen is, maar dat vind ik logisch omdat iedere producer z'n eigen sound heeft en daar, voor mij logischerwijs, aan vasthoudt totdat ze er zélf (misschien) moe van worden en weer op zoek gaan naar nieuwe dingen, of weer terugpakken naar oude dingen.
Ik denk niet dat het mainstream publiek steeds minder kritisch wordt, ik noem een Qlimax 2010 waarbij iedereen de set van Brennan Heart kut vond, het podium kut vond en hier is (in mijn optiek) zeker wel gehoor aan gegeven door zowel dj als organisatie van het feest.
Ik kan niet goed bij je punt dat ''het is overigens makkelijk praten als mainstream liefhebber dat je een raw liefhebber alles gunt'', ik gun hen toch het plezier, de feestjes met hun DJ's, ik zal ze zelf alleen nooit bezoeken. Je hebt het erover dat het aanbod te klein is naar de smaak van die liefhebbers, ik denk dat dit niet meer dan logisch is. Toen de Hardstyle begon was het aanbod ook klein, later is het aanbod explosief gegroeid, de ontwikkeling doet zich nog niet zo heel lang voor en heeft dus denk ik tijd nodig om de producers en dj's boven te laten drijven die die scene moeten gaan leiden, al doet theracords aardig z'n best en ik zie hen ook nog wel eens de scantraxx van de Raw worden en dan afgebrand worden door de mensen die het in het begin geweldig vonden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 10:25 

Donateur

Delt-A schreef:
wtf, vanmiddag ging het hier over commercieel worden van Hardstyle, en nu gaat het opeens over iets totaal anders :huh: Kunnen we weer verder gaan over het vorige onderwerp, dat nog niet afgerond was?

Goed idee man, anders lees je ff m'n standpunt over het houden van verschillende discussies in één topic. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 11:00 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Delt-A schreef:
wtf, vanmiddag ging het hier over commercieel worden van Hardstyle, en nu gaat het opeens over iets totaal anders :huh: Kunnen we weer verder gaan over het vorige onderwerp, dat nog niet afgerond was?

Goed idee man, anders lees je ff m'n standpunt over het houden van verschillende discussies in één topic. :/

Je klaagt over dat alle discussies hier gevoerd worden, en daardoor discussies niet goed uitgediscussieerd worden omdat er een andere discussie tussendoor komt. En daarmee veroorzaakte je dus datgene waar je over klaagde.

Maargoed, het onderwerp is weer terug, na 1,5e pagina.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 11:07 

Donateur

Ik klaag niet ik vraag om een oplossing, waar moet ik volgens jou over andere (bijvoorbeeeld het onderwerp dat ik aankaart) discussiëren/praten dan? Of moet ik eerst wachten totdat jullie met deze discussie klaar zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 11:30 

Aan het typen...

@Wout3r, hoe verklaar je dan dat die hele generatie van 2006-7 hier op hardtraxx waarbij Dj's als DBSTF, Headhunterz etc. ook hun hart hebben gewonnen met hun muziek, zich tegen mainstream zijn gaan afzetten of nu in groeiende getale zeggen dat er steeds minder boeiends uitkomt en dat het uitmelkerij is. Wat verklaart het verschil tussen hen en jou? En wat vind je van de setjes van de artiesten die je noemde. Ik hoor vaak dat NC niet zo goed zijn op het mixgebied, dat The Prophet vaak moeite heeft met een goede opbouw en ze eigenlijk allemaal wel vaak dezelfde hitjes draaien en daardoor dus eigenlijk weinig verrassend zijn. Kijk je daar ook kritisch naar, of boeit je dat niet zo? (Toegegeven er zijn tig meer dj's waarvoor dit geldt)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 11:37 

Lyst schreef:
@Wout3r, hoe verklaar je dan dat die hele generatie van 2006-7 hier op hardtraxx waarbij Dj's als DBSTF, Headhunterz etc. ook hun hart hebben gewonnen met hun muziek, zich tegen mainstream zijn gaan afzetten of nu in groeiende getale zeggen dat er steeds minder boeiends uitkomt en dat het uitmelkerij is. Wat verklaart het verschil tussen hen en jou? En wat vind je van de setjes van de artiesten die je noemde. Ik hoor vaak dat NC niet zo goed zijn op het mixgebied, dat The Prophet vaak moeite heeft met een goede opbouw en ze eigenlijk allemaal wel vaak dezelfde hitjes draaien en daardoor dus eigenlijk weinig verrassend zijn. Kijk je daar ook kritisch naar, of boeit je dat niet zo? (Toegegeven er zijn tig meer dj's waarvoor dit geldt)

Ik zocht gewoon verder naar de muziek waar ik van hield, mainstream kan mij nog steeds heel goed bekoren( WP, TnT, HHz) Maar ik ben toch meer weg van de DnB en Industrial. Dat komt ook omdat ik steeds meer in de muziek verdiep en zo bij andere dingen kom.
Mensen die zogenaamd van de Raw zijn en mainstream afkraken omdat het niet hun ding is, vind ik anders dan tracks afkraken omdat ze kwalitatief slecht zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 11:38 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Ik vertel alleen de mogelijke gevolgen, die als je kijkt naar het verleden ook nog eens waarschijnlijk zijn. Wat een ander er mee doet moet hij zelf weten. Wat ik bedoelde te zeggen met de aarde die plat was, dat het voor mij totaal irrelevant is, hoeveel mensen iets anders denken, zolang niemand met goede argumenten komt waarom het niet slecht is of misschien zelfs wel goed. Die paar mensen die dat wel deden heb ik de argumenten van weerlegd met concrete voorbeelden en die discussie lijkt me nog gaande, de rest zijn vooral mensen die liever hun kop in het zand steken, net doen alsof ik alles is kut enter roep, maar nooit inhoudelijk reageren. Tja wat moet ik daarmee.. Als je de verhoudingen ziet tussen de mensen die wel inhoudelijk zijn, dan valt mijn uitzonderingspositie reuze mee en heb ik eerder het idee dat wij in de meerderheid zijn. :p

Overigens de in b4 the lyst was leuk, maar natuurlijk wel hopeloos te laat xd

Daar heb je zeker gelijk in! :P

Ik heb volgens mij al eerder gezegd op dit forum dat het het mij opvalt dat veel mensen net doen alsof ze argumenten aandragen terwijl het geen argumenten zijn. Het is een beetje discussiëren met drogredenen. xd

Wat dat betreft kan ik je niks anders dan respect geven voor je discussie minded setting. De manier waarop ligt mij echter niet altijd even goed, maar dat heb je nu ook wel door. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 12:07 

Hardtraxx Addict

Wellicht kunnen een aantal zich wat meer richten op hetgeen ze wel leuk en interessant vinden dan constant te roepen wat er allemaal kut is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 12:11 

Mind.Illusion schreef:
Wellicht kunnen een aantal zich wat meer richten op hetgeen ze wel leuk en interessant vinden dan constant te roepen wat er allemaal kut is.

Gedeeltelijk mee eens, ik negeer de mainstream hardcore threads zo'n beetje allemaal, en bij de hardstyle kijk ik weinig naar onbekende producers.

Ik vind theracords bijv. top, maar daar zit ook genoeg troep tussen hoor! ( inb4 the flame)

Maar wat ik beluister, beluister ik kritisch!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 12:34 

Hardtraxx Addict

@Lyst:

De generatie 06-07 die naar de raw toetrekt is denk ik een groep mensen die op zoek is naar harder en rauwer, en zien dat als vernieuwend en verrassend. Dat is de tendens die ik zie, en volgens mij heeft het in een heel groot percentage niet eens te maken met het verhaal, mainstream of niet.
Over mixwerk kan ik vrij weinig zeggen omdat ik daar te weinig van weet, ik kan zelf niet draaien dus vind ik niet dat ik echt in de positie ben om over bepaalde mixtechnieken me uit te laten, op de feesten waar ik naar toe ga worden de tracks gedraaid die ik goed vind en dat is voor mij best. Ik wil juist genieten van de avond dan, en wil die feesten (waar je al gauw 60 - 70 euro entree voor betaalt) niet laten overschaduwen door constant gespitst te zijn op of ik iemand goed vind mixen en of ík het wel goed vind dat de ene plaat na de andere gedraaid wordt.
( Al vond ik zatox op de afgelopen Qlimax wel vrij asociaal, en vond ik dat hij oncollegiaal bijna tegen de hardcore aan aan het draaien was)
@kaboem
Ben het met je eens, maar er wordt denk ik door de Raw liefhebbers vaak iets te snel geoordeeld en de meningen zijn, vind ik, vaak zeer kort door de bocht. ''Op geld belust'' '' commercieel'' en ''voor de massa'' Hardstyle is een massale scene dus de tracks die gemaakt worden zijn automatisch dan toch voor een massa bedoeld?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 12:44 

@Wouter

Mensen vinden commercieel en mainstream fijn bij elkaar passen, Dragonborn van HHZ is zwaar commercieel maar Power of the mind edit dan weer niet.(ook al is die versie "Toegankelijker")
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 12:45 

Aan het typen...

Oke alle puzzelstukjes vallen weer op hun plaats nu, dank je voor de toelichting. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 12:50 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Oke alle puzzelstukjes vallen weer op hun plaats nu, dank je voor de toelichting. :P

@ wie was dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 12:51 

Hardtraxx Addict

kaboem schreef:
@Wouter

Mensen vinden commercieel en mainstream fijn bij elkaar passen, Dragonborn van HHZ is zwaar commercieel maar Power of the mind edit dan weer niet.(ook al is die versie "Toegankelijker")

Ben het niet met je eens.

Dragonborn is weggegeven door HHZ en hij zegt zelf ook dat hij die track heeft gemaakt omdat hij Skyrim zo vet vindt... vind ik dan JUIST niet commercieel....
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 12:52 

W0uT3R schreef:
kaboem schreef:
@Wouter

Dragonborn is weggegeven door HHZ en hij zegt zelf ook dat hij die track heeft gemaakt omdat hij Skyrim zo vet vindt... vind ik dan JUIST niet commercieel....

Zo heeft hij wel aandacht van bethesda etc. zelf gehad, en dat is meer luisteraars voor HHZ.

Begrijp je wat ik bedoel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 13:05 

Hardtraxx Addict

kaboem schreef:
W0uT3R schreef:
kaboem schreef:
@Wouter

Zo heeft hij wel aandacht van bethesda etc. zelf gehad, en dat is meer luisteraars voor HHZ.

Begrijp je wat ik bedoel?

Snap waar je heen wil, maar denk niet dat dit de motieven waren om de track te maken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 13:09 

@Wouter, ik zeg ook niet dat het zijn motieven waren! Voor mij is iets als deze( of de kaskade/hardwell remix) track commercieel! of een artiest dat nou als reden gebruikt ofniet :).
Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen