TakkU schreef:
De discussie van diversiteit en originaliteit binnen de HS scene is iets wat ik zelf altijd vrij apart vind.. Men loopt hier te zeiken dat de kicks kut en standaard zijn, leads kut en standaard zijn en ga zo maar door. Maar, wanneer er een artiest komt die dit een beetje anders probeert te doen wordt dat vaak helemaal de grond in gebashed. Dit soort tegenstrijdigheden heb ik toch wel een beetje moeite mee als ik het commentaar soms lees hier.
Wat een onzin, neem bijvoorbeeld de nieuwe Wavolizer tracks, dat is meer vernieuwing dan de laatste 50 mainstream tracks bij elkaar en daar kan ik amper kritiek vinden. Men is niet anti vernieuwing, men is tegen het toegankelijker maken van de scene. En dat is slechts een deel van de vernieuwing die er plaats vindt. Je moet het probleem dus wel bij de juiste noemer noemen. Dit is een foutieve abstractie en daarmee is je hele stuk onjuist.
Citaat:
Nog iets, wanneer ergens op TV oid Hardstyle in een kwaad daglicht wordt gezet (shuffle mongool op RTL) wordt er zo snel mogelijk op gereageerd en moet het zo breed mogelijk uit de wereld geholpen worden, en degenen die lopen te haten moet duidelijk gemaakt worden dat HS een tof genre is. Vervolgens gaan mensen weer aan alle kanten lopen huilen dat er meer mensen bij de HS scene komen en de boel zo commerciëler wordt.
Dat heet geven om je favoriete muziek en je favoriete muziek dus in bescherming nemen. Iets waar de positiviteitsgoeroes hier op het forum nog wat van kunnen leren. Die doen liever net alsof de problemen niet bestaan, want stel je voor dat je ergens negatief over moet zijn

. Ik snap daarom ook niet waarom je beide dingen tegenover elkaar zet, want zowel het afstand nemen van een idioot op een talentenjacht als het zoveel mogelijk tegenhouden van de scene richting de massa drukken zijn beide een vorm van de scene in bescherming nemen en het laatste zorgt ervoor dat er niet nog meer van die idioten op televisie verschijnen. Sterker nog zelfs als positiviteitsgoeroe zou je ook tegen moeten zijn, want hoe meer de scene die kant op gaat, des te meer verschil zal er ontstaan tussen de verschillende generaties, des te meer wrijving en negativiteit zal er komen. Enig idee waarom GHF zo'n (volgens jullie) "haatforum" is geworden? Precies, door het toegankelijker maken van de scene en het daardoor ontstaan van een tweedeling van de community die niet met elkaar konden opschieten. Maarja het is makkelijker om de oorzaak te negeren en de schuld te geven aan de mensen die negatief lopen te doen.
Citaat:
Als je zo anti verbreding van de scene bent, laat anderen dan lekker het genre belachelijk maken... Zolang het schaapjesvolk (Top 40, petje, nickelson e.d.) nog lekker loopt te zeiken dat HS kut is, zal het commerciëler worden ook een stuk meer meevallen..
Zou je denken? Ik vond de commerciële jumpstyle er anders heel belachelijk uitzien met dat dansje en van die wannabe populaire dj's met hun kermismuziek. Ach ja, het zal vast nooit over de kop zijn gegaan, want hoe kunnen de mensen die de scene belachelijk maken er nu in godsnaam voor zorgen dat de scene zo is geworden. En dat schaapjesvolk loopt niet meer massaal te zeiken dat hardstyle kut is. Want Hardstyle is op dit moment na Dubstep de next big thing en daar wil iedereen bij horen. Je nickelson jasjes staan Headhunterz al op te wachten in Zandvoort, SlamFM is niet voor niets een eigen hardstylekanaal begonnen en zo zijn er nog honderden andere voorbeelden, waaruit blijkt dat het schaapjesvolk zich al jaren in de scene is gaan mengen.
Citaat:
Verder ben ik het eens met wat Thera in het Scantraxx 10 years topic heeft gezegd. Wanneer je een bepaalde stroming binnen de hardstyle ruk vind, laat het dan lekker. Ga niet bij elke release of elk feest waar je zelf niet eens heengegaan bent vermelden hoe kut je het wel niet vind. Laat de mensen die het wel leuk vinden hun gang gaan, en focus jezelf op wat je wel leuk vind! Ik ga toch ook geen House forum opzoeken en daar bij elke release zetten dat ik het kut vind? Wees is wat minder opgefokt en geïrriteerd mensen, maakt je leven een stuk prettiger!
Het is allemaal leuk en aardig wat Pieter zegt, maar ooit nagedacht wie het meeste last zullen hebben van het toegankelijker worden van de scene. Precies, de mensen waarvan jij vindt dat ze hun mond maar dicht moeten houden, want een leuke sfeer op het forum is belangrijker dan de toekomst van onze muziek. Laat ze het genre maar anders noemen en zich distantiëren van Hardstyle, dan mogen ze vrij hun gang gaan, van mij part een nummer 1 hit scoren en mogen ze met halfnaakte dames in een clip dansen, maar zolang zij spelen met ons genre, houden wij ons niet stil. De vergelijking met het Houseforum is daarom wederom een onjuiste, omdat wij mensen uit de kern van deze scene zijn, die geven om ons genre en niet een groep alles-kut-enters van een ander genre die hier de boel even komen verstieren. Wij zijn pas minder "opgefokt en geïrriteerd" als problemen ook daadwerkelijk aangepakt worden en niet als zoals jullie net doen alsof de problemen er niet meer zijn en of jezelf voor de gek blijven houden of je mening maar aanpassen aan de grotere groep, omwille van een positievere sfeer.