Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 15:50 

Hardtraxx Crew

Phase 2 schreef:
JVDM schreef:
Phase 2 schreef:
Ik interpreteer je post alsof je vindt dat liefhebbers niet van de toegankelijkere nummers houden?

Dit idee krijg ik vaker bij posts van sommige members, maar dit is iets wat los van elkaar staat.

Als ik voor mezelf spreek - ja. De huidige mainstream is allemaal precies hetzelfde. Melodietje hier, break(je) daar, cheesy vocaltje erbij. Als het even kan pitchkicks eronder en 90% van het publiek wat op de main van zeg Defqon staat gaat volledig uit zijn dak. Hier word ik niet blij van nee.

Dat jij niet van mainstream hardstyle houdt, maakt het niet dat liefhebbers niet van mainstream kunnen houden?

Ik ben het met je eens dat het woord liefhebber nogal vaak gebruikt wordt in combinatie met rauwe hardstyle. Als ik even voor mezelf mag spreken (maar zullen er vast een hoop meer zijn) vind ik de mainstream hardstyle van tegenwoordig echt heel zwaar tegenvallen, terwijl ik er vroeger (een aantal jaren geleden) juist fan van was. Tuurlijk kunnen liefhebbers van mainstream houden, maar je kunt niet zeggen dat er niet een hoop veranderd is in dit subgenre.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 15:53 

Hardtraxx Veteran

Phase 2 schreef:
JVDM schreef:
Phase 2 schreef:
Ik interpreteer je post alsof je vindt dat liefhebbers niet van de toegankelijkere nummers houden?

Dit idee krijg ik vaker bij posts van sommige members, maar dit is iets wat los van elkaar staat.

Als ik voor mezelf spreek - ja. De huidige mainstream is allemaal precies hetzelfde. Melodietje hier, break(je) daar, cheesy vocaltje erbij. Als het even kan pitchkicks eronder en 90% van het publiek wat op de main van zeg Defqon staat gaat volledig uit zijn dak. Hier word ik niet blij van nee.

Dat jij niet van mainstream hardstyle houdt, maakt het niet dat liefhebbers niet van mainstream kunnen houden?

Dat zeg ik nergens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 15:57 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Phase 2 schreef:
Want commercieel is altijd verkeerd?

Als de muziek overigens nog steeds hetzelfde was als jaren terug dan zou de stijl ver dood zijn. Het wordt dan altijd hetzelfde. Een stijl moet veranderen door de jaren heen. Vervelend voor een grote groep hier verandert een gedeelte van de stijl nniet in hetgeen zij van houden.

Want muziek kan niet veranderen zonder commerciëler(ik gebruik liever het woord toegankelijker) te worden?

@mr_vertigo, ik heb vrij weinig tegen het populairder worden van de hardstyle, ik heb iets tegen het toegankelijker maken van de hardstyle om het populairder te maken. Subtiel, maar toch wel belangrijk verschil.
Overigens is de scene rond 2006 ook extreem veel groter geworden en dat het aantal mensen die zich al verdiept hadden in de muziek voor 2006 hier op hardtraxx zo'n beetje op 2 handen te tellen, geeft wel aan wat er met het aanbod is gebeurd voor de liefhebbers van destijds. Labels als Theracords en Spoontech zijn er uit ontstaan ja, maar als je dat meer aanbod wilt noemen...

Vandaar mijn reactie op Delt-A.

Ten eerste lijkt het me niet dat Hardtraxx representatief is voor een hele gemeenschap. De aandacht voor early is wss gewoon weg gezakt in de loop der jaren, en overspoelt door de opkomst van een nieuwe mainstream stijl. Bovendien is de website pas een paar jaar oud...(2008?)

Ten tweede. Hoezo breng je alleen Theracords en Spoontech op? Fusion, met artiesten als Jack of Sound, B-Front en the Frequencerz, doet het erg goed bij de meeste liefhebbers. The r3belz, Adaro, Radical Redemption; toch ook producers/dj's die gevarieerd spul afleveren en goed liggen bij een hoop liefhebbers. Waar je 6 jaar terug misschien fan was van the DR, Pavo, Dana en The Beholder, kun je nu als wat kritischere luisteraar kiezen uit een miljard artietsen... Dus in die zin is het aanbod toch gewoon gegroeid. Dat jij je visie beperkt tot Theracords en Spoontech heeft wss met je smaak te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 16:12 

Hardtraxx Addict

JVDM schreef:

Dat zeg ik nergens.

Ik vroeg eerst of jij dus vindt dat liefhebbers niet van toegankelijke nummers kunnen houden. Hierop antwoordt jij ja - als ik voor mezelf spreek.

Vandaar mijn reactie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 16:15 

Hardtraxx Veteran

Phase 2 schreef:
JVDM schreef:

Dat zeg ik nergens.

Ik vroeg eerst of jij dus vindt dat liefhebbers niet van toegankelijke nummers kunnen houden. Hierop antwoordt jij ja - als ik voor mezelf spreek.

Vandaar mijn reactie.

Ja oké, zit wat in. Ik bedoel dus te zeggen dat ík dat vind, als liefhebber. Toch denk ik dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 16:18 

Aan het typen...

mr_vertigo schreef:
Ten eerste lijkt het me niet dat Hardtraxx representatief is voor een hele gemeenschap. De aandacht voor early is wss gewoon weg gezakt in de loop der jaren, en overspoelt door de opkomst van een nieuwe mainstream stijl. Bovendien is de website pas een paar jaar oud...(2008?)

We hebben het over liefhebbers, liefhebbers verdiepen zich in de muziek. En om je te kunnen verdiepen in de muziek heb je een website als deze gewoon nodig. Anders wordt het verdomd lastig om op de hoogte te blijven. Dus ik ga er van uit dat 95% van de liefhebbers op een van de hardstyle-georiënteerde sites zit (en gezien hardtraxx op dit moment het grootste is..).
Als jij het zo wilt noemen prima, mijn verklaring is anders, maar dat leidt teveel af van de huidige discussie. Dus als je de huidige verandering zou vergelijken met die in 2006, dan zijn de gevolgen dus "de aandacht voor de huidige hardstyle is wss gewoon weggezakt in de loop der jaren en overspoelt door de opkomst van een nog toegankelijkere mainstream stijl", wat is er dan dus gebeurt met het aanbod dat interessant is voor de huidige liefhebber? Juist, tot een minimum gedaald. Net zoals dat bij ons is gebeurd.

Citaat:
Ten tweede. Hoezo breng je alleen Theracords en Spoontech op? Fusion, met artiesten als Jack of Sound, B-Front en the Frequencerz, doet het erg goed bij de meeste liefhebbers. The r3belz, Adaro, Radical Redemption; toch ook producers/dj's die gevarieerd spul afleveren en goed liggen bij een hoop liefhebbers. Waar je 6 jaar terug misschien fan was van the DR, Pavo, Dana en The Beholder, kun je nu als wat kritischere luisteraar kiezen uit een miljard artietsen... Dus in die zin is het aanbod toch gewoon gegroeid. Dat jij je visie beperkt tot Theracords en Spoontech heeft wss met je smaak te maken.

Nou zo populair zijn de artiesten die jij opnoemt niet bij de early-liefhebbers hoor. En daar ging het om in de vergelijking, het aanbod voor de early liefhebber, want dat was destijds de liefhebber. Natuurlijk komt er her en der nog eens een releasje uit zoals Eins Zwei Telefunken, maar het aanbod bestaat toch echt voornamelijk alleen uit die twee labels.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 16:57 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
We hebben het over liefhebbers, liefhebbers verdiepen zich in de muziek. En om je te kunnen verdiepen in de muziek heb je een website als deze gewoon nodig. Anders wordt het verdomd lastig om op de hoogte te blijven. Dus ik ga er van uit dat 95% van de liefhebbers op een van de hardstyle-georiënteerde sites zit (en gezien hardtraxx op dit moment het grootste is..).
Als jij het zo wilt noemen prima, mijn verklaring is anders, maar dat leidt teveel af van de huidige discussie. Dus als je de huidige verandering zou vergelijken met die in 2006, dan zijn de gevolgen dus "de aandacht voor de huidige hardstyle is wss gewoon weggezakt in de loop der jaren en overspoelt door de opkomst van een nog toegankelijkere mainstream stijl", wat is er dan dus gebeurt met het aanbod dat interessant is voor de huidige liefhebber? Juist, tot een minimum gedaald. Net zoals dat bij ons is gebeurd.

Maar liefhebbers van voor 2006, zullen toch niet zo snel, zeker nadat hun stijl verkracht is door de grote groei in 2006, lekker gaan rond snoepen op Hardtraxx (een website die zich heeft gericht op de toenmalige (2008) harddance muziek). Alleen een enkeling. Ik denk dat veel van de early liefhebbers momenteel full-time werken, ergens in de 30 zijn en hele andere dingen aan hun kop hebben... Want laten we niet vergeten dat leeftijd een grote rol speelt.

Ik snap dat je de vergelijking trekt met het verleden, maar een dergelijke verandering wordt zeer beïnvloedt door de grootte van de setting waarin het plaats vindt. Ik zou dan graag even de vergelijking willen maken met de house scene, ter verduidelijking van wat ik precies bedoel. De grootste scene, by far, en in weze ook een van de kern genre's voor alle (hard)dance muziek. Ooit begonnen als wat drums in combinatie met een synthesizer, nu een genre met weet ik hoeveel subgenres. Van wat het ooit was is bar weinig overgebleven, maar er is tegenwoordig voor de echte liefhebber meer dan genoeg aanbod en keuze. De stijl ondergaat een ontwikkeling. Zo zie ik dat bij hardstyle ook een beetje gebeuren, alleen is het grote verschil met het tijdperk waarin jij bent blijven hangen, dat er nu veel meer luisteraars zijn, wat er voor zorgt dat je je als producent of dj's sowieso makkelijker kunt onderscheiden en een trouwere/vastere fan base kunt creëren (Theracords doet dat erg goed vind ik). Over een aantal jaar zullen er dus geheid meerdere subgenres ontstaan, reïntroducties plaatsvinden (van de early hopelijk voor jou en een paar anderen) en een algehele verbreding van de stijl. Die krijgen allemaal hun eigen podia/feesten enz. enz. Denk aan Dubstyle, Harddub, Rawstyle, Pitchstyle, Drum&Kick...

Ik kan me dus heel goed vinden in wat je zegt, en begrijp ik je concern, alleen zou het denk ik goed doen wat meer vertrouwen te hebben ipv. doemscenario's te schetsen.

Lyst schreef:
mr_vertigo schreef:

Nou zo populair zijn de artiesten die jij opnoemt niet bij de early-liefhebbers hoor. En daar ging het om in de vergelijking, het aanbod voor de early liefhebber, want dat was destijds de liefhebber. Natuurlijk komt er her en der nog eens een releasje uit zoals Eins Zwei Telefunken, maar het aanbod bestaat toch echt voornamelijk alleen uit die twee labels.

Ok, dat heb ik dan niet goed begrepen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 16:58 

Aan het typen...

Damn zoveel typewerk alleen omdat jij het verkeerd begrepen hebt :P xd
Edit: Oh wacht je hebt je quote verneukt, laat maar
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 17:18 

Hardtraxx Veteran

mr_vertigo schreef:
Ik denk niet dat Lyst dat zo simpel stelt ten eerste. Als iedereen Wavolizer fan was ipv Zatox, zat hij zo :woot: achter zijn laptop... Dus wederom, leg eens uit waarom jij (Delt-A), denkt dat het populairder worden van een genre niet goed is...

Omdat ik me er verschrikkelijk aan erger als mensen een muziekstijl luisteren omdat die stijl "in" is, ipv dat ze het luisteren omdat ze er van houden. En het punt met muziekrages/hypes is dat ze op een gegeven moment voorbij gaan, alle mensen die de afgelopen jaren dan Hardstyle luisterden omdat het 'in' was, luisteren er dan niet meer naar, en feesten verkopen dan minder goed, etc. .
Misschien gaan er zelfs organisaties failliet, feesten als Rebirth en Intents groeien nu enorm snel, stel dat volgend jaar (of over 2 jaar) Hardstyle niet meer in blijkt te zijn en er oppeens nog maar 1500 man naar die feesten gaan ipv bijvoorbeeld 4000 , dan loopt het financieel verkeerd af met die organisaties.

En kijk naar jump, er zijn mensen die vóór 2006 al naar dat genre luisterden en er nu nog van houden, die worden keihard in hun gezicht uitgelachen als ze nu aan iemand vertellen dat ze van Jump houden, het lijkt me vervelend om dit over 2 jaar ook met Hardstyle te hebben, ik weet dat ik me er niks van aan zou moeten trekken wat anderen van me denken, maar dat doe ik wel.

En ten slotte houd ik er niet van dat er tegenwoordig zoveel tracks zijn met zo'n Give It Up kick, en tracks met Dubstep elementen, dat is namelijk niet het soort Hardstyle waar ik van houd. Op sommige punten vind ik de Hardstyle over het algemeen wel beter geworden, maar er zijn echt heel veel tracks tegenwoordig waar ik geen bal aan vind. Om maar een voorbeeld te geven, in mijn CD map zitten 40 CD's van 2010 met allemaal ong. 11-12 tracks er op, in 2011 waren dit maar 28 CD's.

Maar dit laatste punt is mijn persoonlijke mening over de muziek, er komt genoeg spul uit wat ik wél wil draaien, ook tracks die in mijn all-time top 25 zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 19:16 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Ja en vroeger dachten heel veel mensen dat de wereld plat was. Sinds wanneer is dat wat de meeste mensen vinden de waarheid.

Je kan jezelf beter afvragen;

Sinds wanneer is dat wat jij zegt de waarheid?
Zo breng je het namelijk nu wel.

Je doet net of je mensen vertelt dat de wereld ''rond'' is in plaats van ''plat''. Dit terwijl al algemeen bekend is dat het commerciëler (?) wordt en dat mensen hier vrede mee hebben.

Zoals ik al zei; Je bent een uitzondering.

Tegenover jou staan 20.000 (Beeldspraak in vergelijking) andere mensen met een andere mening. Jij labelt jezelf echter als een expert tegenover die andere mensen. Je bent misschien een expert, maar dat maakt niet dat jouw visie degene is die klopt voor de mensen.

Desalniettemin ben ik het in de moraal van je verhaal vaak eens, maar de manier waarop je het brengt klopt naar mijn mening niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 21:03 

Donateur

Misschien meer wat voor het 'Stel je Vraag'-topic dit, maare; ik zie de laatste tijd elk mogelijke discussie eindigen in een slotje, een laatste waarschuwing of iets dergelijks met daarbij het vriendelijk verzoek of het in dit topic door kan gaan. Is een forum niet bedoeld als discussieplek? Hoe kunnen we in dit topic alle discussies over het gehele forum voeren? Het is nu al een warboel.

Ban gewoon de gasten die beginnen te schelden en hou voor de rest alle discussies open. Mensen die niets, of onwaarheden, te melden hebben worden er vanzelf wel uitgepikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 21:46 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Misschien meer wat voor het 'Stel je Vraag'-topic dit, maare; ik zie de laatste tijd elk mogelijke discussie eindigen in een slotje, een laatste waarschuwing of iets dergelijks met daarbij het vriendelijk verzoek of het in dit topic door kan gaan. Is een forum niet bedoeld als discussieplek? Hoe kunnen we in dit topic alle discussies over het gehele forum voeren? Het is nu al een warboel.

Ban gewoon de gasten die beginnen te schelden en hou voor de rest alle discussies open. Mensen die niets, of onwaarheden, te melden hebben worden er vanzelf wel uitgepikt.

Het eindigt vaak in een ''Wellus nietus'' verhaal. De één dramt zijn mening erdoorheen en probeert de ander niet eens te overtuigen, maar doet het louter om met tegenargumenten te smijten. Dat is de algemene consensus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 21:56 

Donateur

Dan is het toch de kunst om dat per onderwerp te behandelen zodat iedereen, dus ook degene die zijn mening doordramt, er iets van kan leren? Of is dat geen interessante doelstelling? Of moeten we dat dan maar gewoon afkappen iedere keer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 22:05 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Dan is het toch de kunst om dat per onderwerp te behandelen zodat iedereen, dus ook degene die zijn mening doordramt, er iets van kan leren? Of is dat geen interessante doelstelling? Of moeten we dat dan maar gewoon afkappen iedere keer?

Ik vind dat zeker een interessante doelstelling. Nu nog de rest zich ervan bewust maken. Dat is het vervelende van over het internet discussiëren. Er is niemand die het binnen de perken houdt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 22:09 

Donateur

Nee dat klopt, maar in een topic als welkom/hello-people-t25454.html kun je toch gewoon de reacties die buiten de perken gaan weg modereren. Die vent stelt zich voor, zet zijn standpunt en argumenten neer en je krijgt niet eens de kans om erover te discussiëren.

Ik vind dat je je een beetje laat kennen als moderator als je topics gaat sluiten door onder andere dit soort posts van biscuit:

biscuit schreef:
hou je bakkes. jij bent een huis-dj en jij maakt kutmuziek.

Je hebt toch zo'n mooj X-knopje als mod?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 22:16 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Nee dat klopt, maar in een topic als welkom/hello-people-t25454.html kun je toch gewoon de reacties die buiten de perken gaan weg modereren. Die vent stelt zich voor, zet zijn standpunt en argumenten neer en je krijgt niet eens de kans om erover te discussiëren.

Ik vind dat je je een beetje laat kennen als moderator als je topics gaat sluiten door onder andere dit soort posts van biscuit:

biscuit schreef:
hou je bakkes. jij bent een huis-dj en jij maakt kutmuziek.

Je hebt toch zo'n mooj X-knopje als mod?

Daar heb je gelijk in.

Dit is echter iets waarin wij (Forumvolk) verschillen van mening qua rolverwachtingen over die van de moderators. De moderators zien hun rollen duidelijk anders als ze dit toelaten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 22:20 

Donateur

OK duidelijk. Vanaf nu dus alle discussie in één centraal topic. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 22:24 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:

Eensch.

Als de moderators er dan ook opletten, zou helemaal ideaal zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 22:25 

Donateur

Ik was het er dus eigenlijk niet zo mee eens maar goed. :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 22:26 

Hardtraxx Addict

TiMOTHYb schreef:

Maar dan wordt het toch ook ene teringbende?

Elke keer als iemand ergens inhoudelijk op wil reageren moet je verhuizen naar dit topic.. dan kan je na een tijdje niks meer terugvinden :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 22:26 

Hardtraxx Veteran

Inbeforethelyst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 22:27 

Donateur

Bart0ving schreef:
Maar dan wordt het toch ook ene teringbende?

Elke keer als iemand ergens inhoudelijk op wil reageren moet je verhuizen naar dit topic.. dan kan je na een tijdje niks meer terugvinden :/

Zit je me nou te trollen of?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 22:29 

Hardtraxx Addict

Eigenlijk niet nee. Gewoon mods meer dingen laten verwijderen ipv topics dichtbeuken .. soms gaat het namelijk ook nog wel eens ergens over.

Hardtraxx Veteran

mrazura schreef:
Inbeforethelyst.

Quotewaardig maatie

Hardtraxx Veteran

Nja, ik had eigenlijk exact hetzelfde willen zeggen..

Of je doet gewoon per week een discussie ergens over houden ofzo, maar als je idd alle discussies naar dit topic wil krijgen, loopt er straks van alles door elkaar heen.
Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen