Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 18:20 

Hardtraxxer

AniThing schreef:
mensen moeten maar is uit hun grot komen en zich openstellen voor verschillende stijlen

dan houd dat eindeloze gezeik over een line-up ook is op

Waarom moeten mensen zich openstellen voor andere stijlen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 18:21 

Aan het typen...

Kun je er op een of andere manier niet voor zorgen dat de commerciële bedrijven die uit zijn op zoveel mogelijk winst, niet bepalen wat er met het genre gebeurt, maar dat de organisaties dat doen die het uit de liefde voor muziek doen en met een break-even (na aftrek van eigen loon) ook tevreden zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 18:22 

Hardtraxx Crew

Natuurlijk probeert een organisatie zijn feesten zo groot mogelijk op te zetten. Hoe groter het feest, hoe meer aandacht het krijgt, hoe bekender de organisatie wordt. Kijk naar een Decibel/Hardbass t.o.v. een Euhoria/Knock Out. Of dit ten goede komt aan datgene wat we hierboven besproken hebben is een ander verhaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 18:22 

Hardtraxx Addict

Khadber schreef:
Grote feesten leveren over het algemeen (mits goed georganiseerd) ook meer winst op. En ja, daar kijken bedrijven voornamelijk naar. Er is bijna geen enkel bedrijf wat hier een uitzondering op vormt.

Ja dat bedoel ik. Er moet toch brood op de plank komen. Life is.. you know. money money money
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 18:35 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Kun je er op een of andere manier niet voor zorgen dat de commerciële bedrijven die uit zijn op zoveel mogelijk winst, niet bepalen wat er met het genre gebeurt, maar dat de organisaties dat doen die het uit de liefde voor muziek doen en met een break-even (na aftrek van eigen loon) ook tevreden zijn?

Tja. Als je een groot aandeel en belang hebt in een muziekstroming kun je ook bepalen waar het heen gaat. Wie betaalt die bepaalt. Dat is al jaren zo in iedere vorm van bedrijvigheid en dat zal ook altijd zo blijven.

Het enige wat je zelf kan doen mocht je tegenstand willen bieden is zorgen voor een alternatief. Je zal alleen nooit zo groot worden als de grootste festivals.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 18:37 

Hardtraxx Veteran

Nee, hoe graag ik het ook zou willen, hardstyle is al te populair en te ver de commerciële weg op dat line-up's die mensen moeten trekken onvermijdelijk zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 18:40 

Aan het typen...

Eigenlijk ligt de echte macht bij de bezoekers/fans zelf. Als zij niet op een festival komen dan heeft een organisatie hoe groot en rijk het ook is, geen poot om op te staan. Het probleem zit hem alleen in dat die organisaties de kudde schapen één kant op leidt, terwijl het vanuit de kern verdomd lastig is om die schapen überhaupt in beweging te krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 18:42 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Eigenlijk ligt de echte macht bij de bezoekers/fans zelf. Als zij niet op een festival komen dan heeft een organisatie hoe groot en rijk het ook is, geen poot om op te staan. Het probleem zit hem alleen in dat die organisaties de kudde schapen één kant op leidt, terwijl het vanuit de kern verdomd lastig is om die schapen überhaupt in beweging te krijgen.

Maar met alle respect: je ziet zelf ook dat er alternatieven komen. Theracords raakt steeds meer vertegenwoordigd in de scene en early feesten komen er ook steeds meer. De grootsheid van de diversiteit geeft nu ook opties om andere dingen te doen. Het zou me niet verbazen als daar ook verder mee gegaan wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 18:47 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt Khadber.

De grote organisaties willen zeker niet dat de 'kern' van de scene zich tegen hen gaat keren. Omdat er na de hype dan geen enkele houvast meer is qua fanbase. Ze kunnen zich makkelijk op alleen de grote massa gaan richten, maar ik denk dat ze wel beter weten. Al heb ik natuurlijk ook wel weet van die seminar op het HDE van die Q-dance marketingvrouw, die echt om te kotsen was zeg :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 18:48 

Aan het typen...

Ze spelen daar allemaal veel te laat op in. De organisaties die er toe doen in onze scene zijn vaak een jaar tot soms wel twee jaar te laat met het oppakken van dit soort dingen. Zatox werd ook pas maanden nadat hij populair werd geboekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 18:49 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Ze spelen daar allemaal veel te laat op in. De organisaties die er toe doen in onze scene zijn vaak een jaar tot soms wel twee jaar te laat met het oppakken van dit soort dingen. Zatox werd ook pas maanden nadat hij populair werd geboekt.

Dus om het kort te houden... Organisaties durven geen risico's te nemen om nieuwe dingen op te pakken, tenzij ze nieuw/kleiner zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 19:08 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:

Maar laat 70% van de bezoekers nou net gek zijn op de handjesklap line-up.
De kern is veel te klein om ook maar iets van zich te laten horen naar zo'n organisatie toe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 19:11 

Hardtraxx Veteran

Organisaties kijken overal rond op internet, en zeker hier hoor :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 19:16 

Hardtraxx Veteran

urbandesigner schreef:
Lyst schreef:

Dus om het kort te houden... Organisaties durven geen risico's te nemen om nieuwe dingen op te pakken, tenzij ze nieuw/kleiner zijn?

Moah valt ook wel mee. B2S heeft nog altijd Pussy Lounge etc achter de hand mocht alles onverhoopt fout gaan. Je ziet dat dat concept loopt als een trein.
Q-Dance heeft zoiets niet of minder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 19:27 

Hardtraxx Veteran

Velocity schreef:
AniThing schreef:
mensen moeten maar is uit hun grot komen en zich openstellen voor verschillende stijlen

dan heb je sowieso over het algemeen veel minder gezeik om muziek dan wat er nu is

soms maken mensen hier ruzie om muziek (iets anders dan HS/HC) waarvan k denk jezus laat mensen lekker hun eigen muziek luisteren

volgens veel mensen ben je hier geen fan als je geen 24/7 hardstyle luistert
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 19:29 

Hardtraxx Veteran

er zijn inderdaad wel mensen die van je verwachten dat je het 24/7 luistert en als je zegt dat je naast hardstyle/hardcore ook rock of metal luistert word je niet geaccepteerd. Beetje raar allemaal. Maar goed er zijn ook mensen die pisnijdig worden als jij je mening geeft over een feest :P raar volk blijft bestaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 19:33 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
er zijn inderdaad wel mensen die van je verwachten dat je het 24/7 luistert en als je zegt dat je naast hardstyle/hardcore ook rock of metal luistert word je niet geaccepteerd. Beetje raar allemaal. Maar goed er zijn ook mensen die pisnijdig worden als jij je mening geeft over een feest :P raar volk blijft bestaan.

ik was eerst idd ook alleen maar HS/HC maar dat kwam na 4 jaar eindelijk me strot uit
toen ben ik me gaan verdiepen in andere muziekstijlen en vraag me af waarom ik dat niet eerder heb gedaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 20:25 

Donateur

AniThing schreef:
ik was eerst idd ook alleen maar HS/HC maar dat kwam na 4 jaar eindelijk me strot uit
toen ben ik me gaan verdiepen in andere muziekstijlen en vraag me af waarom ik dat niet eerder heb gedaan

Ik weet niet zo goed wat ik met jou muziek geschiedenis moet maar ik wil nú gewoon hardstyle luisteren en als ik ergens commentaar op heb lever ik dat graag. Heb geen andere muziekstijlen nodig om ergens commentaar op te kunnen hebben denk ik.

AniThing schreef:

Dit is ook weer zo'n huilie reactie, jij zet op 't forum dat je andere muziekstijlen luistert. Vervolgens zijn er wat hersenlozen die het daar niet mee eens zijn, en dan maak jij er weer van dat veel mensen zeggen dat je geen fan bent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 20:30 

Donateur

Khadber schreef:
En ga me nou niet vertellen dat er geen splitsing meer is qua volk. Het gros van Hardtraxx zet zich altijd lekker af van de mainstream mensen en gaan het liefste in de tweede loudness area staan, dat is onbekend en raw. Dat kun je wel op een mainstage zetten.. En dan? Je publiek wordt ontevreden en loopt weg of heeft een matige dag en komt niet terug.

Ik kan me prima vinden in dat standpunt, vind het een beetje vergelijkbaar als aanstaande Q'day. 538 niet meer op met museumplein dus er zwerven nu een miljoen mensen over andere locaties. Kan je nu al voorspellen dat het een lekkere puinhoop gaat worden. Laat die massa zich lekker ergens verzamelen waar ik mij, en andere mensen die er niet bij willen horen, zich er niet aan hoeven te storen.

Het trieste is dat je daar op een feest als DefQon hard aan mebeetaald.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 20:42 

Hardtraxx Addict

AniThing schreef:
Velocity schreef:
AniThing schreef:

dan heb je sowieso over het algemeen veel minder gezeik om muziek dan wat er nu is

soms maken mensen hier ruzie om muziek (iets anders dan HS/HC) waarvan k denk jezus laat mensen lekker hun eigen muziek luisteren

Hier begrijp ik echt he-le-maal niets van :P

Mensen moeten zich openstellen voor verschillende stijlen (sta ik zelf bijv. heel erg) --> gevolg: minder gezeik over line-ups? Waar slaat dat op?

Het zijn allemaal losse flodders, kan je misschien wat duidelijker formuleren wat je nu precies bedoelt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 21:14 

Hardtraxx Veteran

Ik heb niks tegen mensen met andere muziekstijlen. Ik luister zelf graag ook nog rock & rap, Eminem bijvoorbeeld. Zoals hierboven gezegd, nu is er geen gezeik meer over line-up's? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 08:49 

Hardtraxx Veteran

het is maar een voorbeeld

hoevaak zijn hier al niet discussies geweest over de line-up of hardstyle/rawstyle. mensen hier zoeken altijd wel iets om over te zeiken. en over dat 24/7 luisteren door de meeste hier.....denk dat k daar nog aardig in de buurt kom als je ziet hoeveel setjes er worden gemaakt en er word gepraat over hardstyle....ook met je eigen line-up maken....ik zie alleen maar hardstyle hardstyle hardstyle en soms een keer een hardcore dj ertusse staan.

dan heb ik inderdaad zoiets van stel je open voor wat anders, muziek bestaat niet alleen uit hardstyle
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 10:14 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:

hoevaak zijn hier al niet discussies geweest over de line-up of hardstyle/rawstyle. mensen hier zoeken altijd wel iets om over te zeiken. en over dat 24/7 luisteren door de meeste hier.....denk dat k daar nog aardig in de buurt kom als je ziet hoeveel setjes er worden gemaakt en er word gepraat over hardstyle....ook met je eigen line-up maken....ik zie alleen maar hardstyle hardstyle hardstyle en soms een keer een hardcore dj ertusse staan.

dan heb ik inderdaad zoiets van stel je open voor wat anders, muziek bestaat niet alleen uit hardstyle

Je zit op Hardtraxx, een forum voor de hardere stijlen, vreemd hé?

Maar, speciaal voor jou, vermaak je hier eens: andere-muziek/
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 10:28 

Hardtraxx Veteran

JVDM schreef:
AniThing schreef:

Je zit op Hardtraxx, een forum voor de hardere stijlen, vreemd hé?

Maar, speciaal voor jou, vermaak je hier eens: andere-muziek/

hardere stijlen om het vervolgens 99% over hardstyle te hebben en andere harde muziek links te laten liggen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 11:03 

Hardtraxx Veteran

Zeggen dat andere mensen zich MOETEN gaan verdiepen in andere stijlen vind ik een beetje kort door de bocht. Als iemand van Hardstyle houdt en andere muziek spreekt diegene niet aan, dan is dat maar zo. Ik hou ook voor 90% van Hardstyle en de andere 10% is voor het grootste deel Hardcore. Dubstep/D&B is ook wel leuk voor een keer, maar als ik van andere stijlen niet hou, dan hou ik er niet van. Ik ga niet naar een Defqon/Decibel om alle stages te bezoeken, ik ga erheen voor de muziek die ik kan waarderen en of dat nu op 4 of op 12 stages te halen is, boeit me niet, ik ga niet voor alle stages, ik ga voor de stages waar de muziek word gedraait die ik kan waarderen.
Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen