Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:19 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:
wootum schreef:
AniThing schreef:
vind het ook zonde dat je met festivals als defqon/decibel enz. 10+ area's heb waarvan er 4 hardstyle gerelateerd zijn
en andere muziek soorten gewoon buiten de boot laat of perse moet samenvoegen met andere stijlen.

Als je puur voor de hardstyle komt (zoals ik dus), is dat juist een pluspunt als er 4 hardstyle area's zijn. Maar zorg dan dat daar genoeg variatie in zit, in plaats van 4 dezelfde soorten. Zet de populairste DJ's op de mainstage en durf wat gevarieerde/gewaagdere (is dit een woord?) act op de andere neer te zetten.

ik vind dat er al genoeg hardstyle only feesten zijn voor de hardstyle liefhebbers
dan vind ik het overbodig om op zo'n festival weer een overschot aan hardstyle te hebben

als je andere stijlen samen kan voegen in een area
kan je van 4 HS area's ook wel 2 area's maken en dan 2 andere stijlen erbij doen zodat je nog gevarieerder bezig bent

Of juist niet, omdat die 2 hardstyle area's weer te weinig gevarieerd zijn :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:22 

Hardtraxx Veteran

wel als je hardstyle/ 'raw'style/early gewoon in een area dump of verdeelt over 2 stages
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:25 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:
wel als je hardstyle/ 'raw'style/early gewoon in een area dump of verdeelt over 2 stages

dan krijg je het probleem weer dat er minder kaartjes worden verkocht.
early liefhebbers willen meestal bijna alleen maar early
dagjesmensen willen mainstream
nieuwe generatie die wat harder wilt wilt alleen maar "raw"
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:26 

Aan het typen...

Als dat zo zou zijn, zou ik alsnog geen kaartjes kopen. Ik kan me als earlyliefhebber totaal niet identificeren met de mainstream. De raw is nog wel te doen, maar zal uiteindelijk voor de 2-3 interessante acts geen kaartje halen. Op festivals waar je ruimte hebt voor zoveel stages moet iedere substroming gewoon een eigen area krijgen. En dan kunnen de bezoekers zelf lekker variƫren door tussen de verschillende area's te switchen. Ik vraag me ook af welke genres je erbij wilt hebben op Defqon. Voor zover ik weet is nagenoeg ieder subgenre binnen de harddance wel vertegenwoordigt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:26 

Hardtraxx Veteran

Wout1997 schreef:
AniThing schreef:

dan moeten de organisaties maar is stoppen met die hokjes mentaliteit
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:27 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:

Doen ze niet, want 'raw' is te hard voor de gemiddelde mainstage bezoeker. Al is het te zien aan de line up van Defqon dat er ook een Lady Faith, DBSTF en nog wat softere dj's in de blue te vinden zijn. Kunnen ze die niet ergens anders kwijt, lekker b2b met The Prophet in de UV ofzo? Dit terwijl over het algemeen wordt aangenomen dat hier toch de hardere namen horen te staan. Maar de blue zal wel te groot zijn om daar alleen 'hardere' namen te zetten ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:28 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:
Wout1997 schreef:
AniThing schreef:

dan moeten de organisaties maar is stoppen met die hokjes mentaliteit

En als ze dat wel doen, krijg je uiteraard ook weer gezeik dat mensen ergens mee worden opgezadeld wat ze niet willen... Tis ook lastig he :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:29 

Hardtraxx Veteran

urbandesigner schreef:
En als ze dat wel doen, krijg je uiteraard ook weer gezeik dat mensen ergens mee worden opgezadeld wat ze niet willen... Tis ook lastig he :P.

nu klaagt ook iedereen over een mainstage omdat er mensen staan die ze er niet willen hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:30 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:
urbandesigner schreef:

nu klaagt ook iedereen over een mainstage omdat er mensen staan die ze er niet willen hebben

Mainstage moet gewoon een gevarieerde afspiegeling van de hele hardstyle scene zijn, de 'kleinere' stages kunnen best per genre functioneren: Raw in de blue, mainstream in de UV en upcoming dj's/ gevarieerde in de Purple. En dan nog eventueel een early stage die er nu alleen op vrijdag is :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:32 

Hardtraxx Veteran

urbandesigner schreef:
AniThing schreef:
urbandesigner schreef:

Mainstage moet gewoon een gevarieerde afspiegeling van de hele hardstyle scene zijn, de 'kleinere' stages kunnen best per genre functioneren: Raw in de blue, mainstream in de UV en upcoming dj's/ gevarieerde in de Purple. En dan nog eventueel een early stage die er nu alleen op vrijdag is :)

nou ik ben nog nergens een gevarieerde line-up bij een mainstage tegengekomen
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:32 

Hardtraxx Crew

urbandesigner schreef:
AniThing schreef:
urbandesigner schreef:

Zo zie ik het dus ook het liefst. Op de Main een echt opbouwende line-up met een goed overzicht wat er zich binnen de (voornamelijk) hardstyle afspeelt. Daarnaast dan een aantal area's met ieder een eigen substroming.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:33 

Hardtraxx Veteran

Als ik het geld heb zorg ik wel voor een gevarieerde mainstage bij een festival. Nee zonder te trollen, ik ook niet, zou wel een keer leuk zijn :). En dan ook een goede opbouw van zacht naar hard!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:35 

Hardtraxx Veteran

kga pas weer naar een mainstage als er een keer geen headhunterz/wildstylez/noisecontrollers/brennan heart/technoboy staat
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:35 

Hardtraxx Veteran

urbandesigner schreef:

Maar dat is dus JUIST onhandig. Je wilt als mainstage juist een "handenbinder". Een stage waar je massa kwijt kan. Het zou immers je grootste stage moeten zijn. Dat je er omheen dan wat extra stages zet voor meer puristen is dan ook het gevolg. Op Decibel doen ze dat bijvoorbeeld met Euphoria en Loudness ernaast.
Defqon is dan de Blue voor wat rauwer, Purple voor opkomende mensen en Ultra Violet is ook een beetje een handenbinder-stage.

Het liefste bouw ik ook op, maar op een festival is dat moeilijk. Een 1-zaals principe ala Qlimax kan dat veel beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:37 

Hardtraxx Veteran

Verschillende area's zijn er om de verschillende substromingen te vertegenwoordigen. Vaak staan er op de kleinere, ik noem ze maar even ontoegankelijkere area's alsnog de toegankelijke dj's (DBSTF bijvoorbeeld) waardoor die voor mensen die toch echt meer van de hardere hardstyle houden, minder interessant worden. En voor mij komt dat dan door de mensen die op We Do Our Thing een beetje sloom staan te springen en op een Pattern 2 elkaar staan aan te staren van wat is dit nou voor kut gebeuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:40 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
urbandesigner schreef:

Maar dat is dus JUIST onhandig. Je wilt als mainstage juist een "handenbinder". Een stage waar je massa kwijt kan. Het zou immers je grootste stage moeten zijn. Dat je er omheen dan wat extra stages zet voor meer puristen is dan ook het gevolg. Op Decibel doen ze dat bijvoorbeeld met Euphoria en Loudness ernaast.
Defqon is dan de Blue voor wat rauwer, Purple voor opkomende mensen en Ultra Violet is ook een beetje een handenbinder-stage.

Het liefste bouw ik ook op, maar op een festival is dat moeilijk. Een 1-zaals principe ala Qlimax kan dat veel beter.

Maar worden we op een festival niet juist gebonden door de eenheid, door de muziek? Of staan inmiddels bepaalde mainstream dj's al te ver af van de hardere dj's om nog van enige samenhang te kunnen spreken? Crypsis (qua oude nummers) is immers HET buitenbeentje op de Defqon mainstage.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:45 

Hardtraxx Veteran

En daarom staat hij dus ook LIVE. Een half uur wat andere muziek.

En ga me nou niet vertellen dat er geen splitsing meer is qua volk. Het gros van Hardtraxx zet zich altijd lekker af van de mainstream mensen en gaan het liefste in de tweede loudness area staan, dat is onbekend en raw. Dat kun je wel op een mainstage zetten.. En dan? Je publiek wordt ontevreden en loopt weg of heeft een matige dag en komt niet terug.

Puristen willen graag naar de onbekende acts op zo'n dag. Als er dan een act ala Brennan Heart tussenstaat zijn deze mensen ook niet tevreden.. Etcetera.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:48 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
En daarom staat hij dus ook LIVE. Een half uur wat andere muziek.

En ga me nou niet vertellen dat er geen splitsing meer is qua volk. Het gros van Hardtraxx zet zich altijd lekker af van de mainstream mensen en gaan het liefste in de tweede loudness area staan, dat is onbekend en raw. Dat kun je wel op een mainstage zetten.. En dan? Je publiek wordt ontevreden en loopt weg of heeft een matige dag en komt niet terug.

Puristen willen graag naar de onbekende acts op zo'n dag. Als er dan een act ala Brennan Heart tussenstaat zijn deze mensen ook niet tevreden.. Etcetera.

Die splitsing is er inderdaad, zeker als bijvoorbeeld een Everything Changes wordt gedraaid op een mainstage kun je goed zien hoeveel mensen zulke platen echt kunnen waarderen. Erg jammer, maar moet het misschien maar accepteren. Vind het zelf wel het leukst om ook even op de main te koekeloeren, ga verder ook nooit naar een stage met de gedachte dat t kut wordt. Behalve bij 2 dj's :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:50 

Hardtraxx Veteran

mensen moeten maar is uit hun grot komen en zich openstellen voor verschillende stijlen

dan houd dat eindeloze gezeik over een line-up ook is op
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:52 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:
mensen moeten maar is uit hun grot komen en zich openstellen voor verschillende stijlen

Doel je dan bijvoorbeeld ook op mensen van hier die een te mainstream line up niet kunnen waarderen? Aangezien er alleen gezeik is wanneer een line up te 'blij' is, zoals die van Q @ Mysteryland, Hard Bass (in mindere mate) en Intents
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:54 

Hardtraxx Veteran

urbandesigner schreef:
AniThing schreef:

Doel je dan bijvoorbeeld ook op mensen van hier die een te mainstream line up niet kunnen waarderen?

iedereen die niet verder durft dan 1 stijl
en loopt te klagen over andere muziekstijlen
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 18:09 

Hardtraxx Addict

Het is voor de organisatie gewoon heel makkelijk, waar komt het meest op af? Waar verdien ik het meest aan? Dat doen ze. Want ze verdienen daar immers geld aan. Die paar honderd liefhebbers kan ze een worst wezen lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 18:12 

Hardtraxx Addict

DjThera schreef:
Eerder juist erg jammer. Er zijn zo af en toe overigens wel nog echt wel (vaak wat kleinere) feesten waar je dan meer naar moet kijken en waar dan wat meer durf en variatie in zit, maar goed de vraag is dan, heb je daar dan nog wel zin in

Jammer, maar kom op, met zo'n instelling vind ik niet dat je (dawakisnie) mag klagen! Dan ben je zelf een net zo levenloos figuur aan 't worden.

Lyst schreef:
Sorry, maar als je geen behoefte hebt om je te verdiepen in de muziek, ben je ook geen liefhebber. Dat is net zoiets als de naam van je vriendin weten. :P
En aangezien er maar weinig mensen zich verdiepen buiten de grote hardstyle sites om, is die groep waar jij op doelt erg klein. Enige wat zou kunnen is dat ze altijd meelezen maar nooit reageren of dat ze iemand kennen die ze van alle nieuwtjes op de hoogte houdt.

Waar haal je dit vandaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 18:15 

Aan het typen...

Ik luister meerdere genres, maar ze gooien altijd alleen de meest populaire artiesten op die andere stages. Terwijl de echt interessante muziek altijd wat minder bekend is.

De mainstage zou inderdaad een (misschien enigszins beperkte) afspiegeling moeten zijn van de verschillende aanwezig op een festival. Als de massa dat niet kan waarderen zijn ze op het verkeerde feest. En als ze liever Brennan Heart horen kunnen ze toch naar de UV of Euphoria stage? Wees eens een organisatie met ballen en zet muziek centraal op het festival en niet de grote massa. Verkoop je dan minder kaarten, dan zij het zo, dan ben je maar een wat kleinschaliger festival. Er staat nergens dat het altijd maar groter moet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 18:17 

Hardtraxx Veteran

Grote feesten leveren over het algemeen (mits goed georganiseerd) ook meer winst op. En ja, daar kijken bedrijven voornamelijk naar. Er is bijna geen enkel bedrijf wat hier een uitzondering op vormt.
Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen