Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2012 22:33 

Hardtraxx Veteran

Almighty schreef:
urbandesigner schreef:
Denk dat Hardtraxx het nu ook verbruid heeft bij A-Lusion.

Vind je het gek?

Ach ja, andersom was hij ook al redelijk op weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 00:32 

Donateur

Daveytl schreef:
Jezus, dat adoreren mag ook wel wat minder :huh:
Vooral van DarkestSymphony, ben je verliefd op Lyst of zo?

Nou ja ik vond het heldig dat ie die post erbij haalt xd Zoiets zou ik niet onthouden :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 18:27 

Hardtraxx Addict

Kan er niet een ´Flevoboysfilter´ op sommige topics komen? Jezus wat een gespam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 18:51 

Hardtraxx Veteran

Bart0ving schreef:
Kan er niet een ´Flevoboysfilter´ op sommige topics komen? Jezus wat een gespam.

http://www.hardtraxx.nl/forum/member/flevoboys/
:whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 18:56 

Hardtraxx Addict

nielstil schreef:
Bart0ving schreef:

En dan? :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 20:09 

Hardtraxx Veteran

Bart0ving schreef:
nielstil schreef:
Bart0ving schreef:

En dan? :thumbdown:

kort lontje? :/ Kom dan maar met een nieuwe discussie, ik ben er klaar voor ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 20:36 

Hardtraxx Addict

nielstil schreef:

Dat ik me een beetje erger aan het feit dat 'sommige' mensen nogal aanwezig zijn op bepaalde topics.

Hoe voel je je daarbij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 20:43 

Hardtraxx Veteran

Bart0ving schreef:
nielstil schreef:

Dat ik me een beetje erger aan het feit dat 'sommige' mensen nogal aanwezig zijn op bepaalde topics.

Hoe voel je je daarbij?

Probeer zonder deze mensen eens een forum als dit actief te houden... Je kan nu niet zeggen dat in dit topic overdreven gespamt is. Het is hier 5 pagina's lang een discussie geweest over mensen die hardtraxx-leden als haters zien. Allemaal on-topic. Dus snap niet waar je heen wil
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 20:51 

Hardtraxx Addict

nielstil schreef:
Probeer zonder deze mensen eens een forum als dit actief te houden... Je kan nu niet zeggen dat in dit topic overdreven gespamt is. Het is hier 5 pagina's lang een discussie geweest over mensen die hardtraxx-leden als haters zien. Allemaal on-topic. Dus snap niet waar je heen wil

Wie heeft gezegd dat er in dit topic gespamd word?

Ik heb het in dit geval over 'Track Of The Day' 'Jouw Hardstyle Top 5' 'Welk Nummer Luister Je Nu' 'Kippenvel Tracks'

Zulk soort topics. Waar gewoon nummers ingetikt worden en op bevestig word gedrukt. Als dat soms gebeurd oke, maar zoals Flevoboys bijvoorbeeld post bijna alleen maar daar in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 22:00 

Hardtraxx Veteran

Bart0ving schreef:
nielstil schreef:

Ik heb het in dit geval over 'Track Of The Day' 'Jouw Hardstyle Top 5' 'Welk Nummer Luister Je Nu' 'Kippenvel Tracks'

Zulk soort topics. Waar gewoon nummers ingetikt worden en op bevestig word gedrukt. Als dat soms gebeurd oke, maar zoals Flevoboys bijvoorbeeld post bijna alleen maar daar in.

Ga ze maar eens verplichten om wat anders te doen. Het enige waar ik me aan stoor is wanneer mensen uitsluitend in off-topic posten op een hardstyle forum. Zo zou ik ook wel lid kunnen worden van een barbie community omdat de off-topic gezellig is bij wijze van spreken
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 22:12 

Hardtraxx Veteran

nielstil schreef:
Bart0ving schreef:
nielstil schreef:

Ga ze maar eens verplichten om wat anders te doen. Het enige waar ik me aan stoor is wanneer mensen uitsluitend in off-topic posten op een harder styles forum. Zo zou ik ook wel lid kunnen worden van een barbie community omdat de off-topic gezellig is bij wijze van spreken

Kleine fix. Rest ben ik het met je eens. Al denk ik dat je bij een barbie community niet in je doelgroep terecht komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 22:17 

Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:
nielstil schreef:
Ga ze maar eens verplichten om wat anders te doen. Het enige waar ik me aan stoor is wanneer mensen uitsluitend in off-topic posten op een harder styles forum. Zo zou ik ook wel lid kunnen worden van een barbie community omdat de off-topic gezellig is bij wijze van spreken

Kleine fix. Rest ben ik het met je eens. Al denk ik dat je bij een barbie community niet in je doelgroep terecht komt.

Als ze daar ook een lekkere-wijven-topic hebben? En uiteraard bedoel ik ook hardcore en hardtrance (en jump) hiermee :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 22:49 

Hardtraxx Addict

nielstil schreef:
Ga ze maar eens verplichten om wat anders te doen.

Je hebt inderdaad wel gelijk dat je er eigenlijk niks aan kan doen, maar toch uit eigen initiatief (en vooral veel gezeur) kan er toch best gematigd worden. Zie er meerdere mensen zich al aan ergeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 11:24 

Aan het typen...

dj-zzx schreef:
Jongens ik heb een bloed serieuze vraag, hoe kunnen sommige van jullie nou zeggen dat vroeger de hardstyle diverser en specialer etc was? Ik bedoel je hebt nu slamhardstyle, daar hoor je zo nu en dan een oldschool hardstyle liedje en dan is het mooi te vergelijken. je hoort echt heel lang hetzelfde, veel sounds zijn hetzelfde en de synths lijken ook op elkaar + dat je nu veel sub stylen hebt en echt er is zo veel verschillend en overal word veel kritischer beoordeeld. dus vertel mij waarom jullie oldschool diverser vinden?!

Nou vooruit dan, ook een bloedserieus antwoord. Ten eerste heet dergelijke hardstyle early hardstyle.
En ten tweede lijkt me slamhardstyle geen goede graadmeter voor het gehele early genre. Om wel een redelijke indicatie te geven van de diversiteit binnen de early hardstyle scene is het denk ik goed om te luisteren naar de tracks die ik gekozen heb voor het ID-contest, het zijn niet allemaal early hardstyle tracks, maar je kunt denk ik het verschil grotendeels wel horen tussen de oude en de nieuwe hardstyle.
http://hardstyle.harderstate.com/contest/id/24.html

Zoveel verschillende sounds, terwijl tegenwoordig 70% van de hardstyle volgens dezelfde blauwprint wordt gemaakt. Vrijwel alle tracks draaien om een melodietje in de climax, met kicks die met de melodie meepitchen, hebben een break, waarna die melodie opgebouwd wordt en de midintro's klinken vaak als stukken die er geforceerd bij moeten worden gemaakt. Natuurlijk is er in die overige 30% nog een diversiteit van platen als wavolizer - done tot geck-o - instant fame. Maar vroeger had je veel minder dat alles volgens eenzelfde patroon gedaan werd en werden de sounds meestal ook niet zo lang uitgemolken als nu het geval is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 11:42 

Hardtraxxer

Jongens ik heb een bloed serieuze vraag, hoe kunnen sommige van jullie nou zeggen dat vroeger de hardstyle diverser en specialer etc was? Ik bedoel je hebt nu slamhardstyle, daar hoor je zo nu en dan een oldschool hardstyle liedje en dan is het mooi te vergelijken. je hoort echt heel lang hetzelfde, veel sounds zijn hetzelfde en de synths lijken ook op elkaar + dat je nu veel sub stylen hebt en echt er is zo veel verschillend en overal word veel kritischer beoordeeld. dus vertel mij waarom jullie oldschool diverser vinden?!
Meld dit bericht
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 11:50 

Aan het typen...

Kijk eens boven je >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 11:51 

Hardtraxx Veteran

Je kan van huidige Hardstyle zeggen dat het tegenwoordig meer varieert omdat je binnen een track eerst een eenvoudig mid-deuntje hebt of vocals in de intro, vervolgens een break met zang,en daarna een melodie met pitchkicks, en een outro die vaak hetzelfde is als de intro. (Maar zoals Lyst al zei ziet bijna elke track er nu zo uit)

Vroeger (Early Hardstyle) maakte tracks vaker gebruik van dezelfde geluiden in de gehele track, maar Early Hardstyle heeft daarentege meer tracks met een unieke opbouw, invloeden uit andere genres (de genres waar het uit ontstaan is), en er werd vaak geëxperimenteerd met elementen die eerder nog niet in tracks gebruikt werden.
Dus in het kort, huidige Hardstyle heeft meer variatie binnen de track zelf, Early Hardstyle heeft meer variatie 'buiten' de track, dus het verschil met andere tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 11:59 

Aan het typen...

Ook niet helemaal waar, tegenwoordig hoor je ook vaak dezelfde kicks gedurende hele track. Binnen de early werd er veel meer afgewisseld tussen sounds, maar dan moet je wel een oor hebben voor dingen als percussie etc. en je niet alleen blind staren op melodietjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 12:12 

Hardtraxxer

Lyst schreef:

Zoveel verschillende sounds, terwijl tegenwoordig 70% van de hardstyle volgens dezelfde blauwprint wordt gemaakt. Vrijwel alle tracks draaien om een melodietje in de climax, met kicks die met de melodie meepitchen, hebben een break, waarna die melodie opgebouwd wordt en de midintro's klinken vaak als stukken die er geforceerd bij moeten worden gemaakt. Natuurlijk is er in die overige 30% nog een diversiteit van platen als wavolizer - done tot geck-o - instant fame. Maar vroeger had je veel minder dat alles volgens eenzelfde patroon gedaan werd en werden de sounds meestal ook niet zo lang uitgemolken als nu het geval is.

van die opbouw heb je een goed punt, dat gaat vaak het zelfde. maar aangezien je bij de hardstyle van nu altijd een melodie in het midden hebt moet je er toch naar toe bouwen... het zou ook vreemd zijn als er ineens een melodie met een bassline is die het volgt... en melodie is nou eenmaal belangrijk geworden in de hardstyle scene. dat is misschien net z'n discussie als dat je pitchkicks hebt. dat is nu eenmaal de stijl geworden en daar kun je uren op door discussiëren maar het is gewoon zo. maar vroeger ging het gewoon heel vaak met een kick en vage geluidjes, die ik persoonlijk ook wel vaak op elkaar vind lijken, en dan hoor je om de 2 steps een clap en dat heb je nu met house... dus dat is ook niet echt ''hard'' in mijn ogen. En sommige zeggen ook wel dat er achter de oude hardstyle een bepaalde drive zit. dat zou kunnen maar het gaat wel erg sloom dus ik vind de drive wel mee vallen... plus die kicks van de echte early hardstyle zijn ook een beetje simpel/slecht soms. mijn mening. met percussie weet ik het dan niet helemaal. maar het zijn vaak niet echt hele sterke lange kicks in mijn oren...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 12:20 

Hardtraxx Veteran

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 12:29 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Ook niet helemaal waar, tegenwoordig hoor je ook vaak dezelfde kicks gedurende hele track. Binnen de early werd er veel meer afgewisseld tussen sounds, maar dan moet je wel een oor hebben voor dingen als percussie etc. en je niet alleen blind staren op melodietjes.

Nee, dat is er tegenwoordig net zo goed, ik denk wel meer.
Je hoort juist in heel erg veel tracks eerst een reversed bass in de intro, of zo'n soort kick als in Give It Up, en dan in de climax pitckicks.
En in sommige tracks wisselt het zelfs in de climax af. (ik kom nu even op Activator - Lullaby, en Toneshifterz - Da Phunk(Nitrouz Remix).
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 12:44 

Aan het typen...

dj-zzx schreef:
Lyst schreef:

van die opbouw heb je een goed punt, dat gaat vaak het zelfde. maar aangezien je bij de hardstyle van nu altijd een melodie in het midden hebt moet je er toch naar toe bouwen... het zou ook vreemd zijn als er ineens een melodie met een bassline is die het volgt... en melodie is nou eenmaal belangrijk geworden in de hardstyle scene. dat is misschien net z'n discussie als dat je pitchkicks hebt. dat is nu eenmaal de stijl geworden en daar kun je uren op door discussiëren maar het is gewoon zo. maar vroeger ging het gewoon heel vaak met een kick en vage geluidjes, die ik persoonlijk ook wel vaak op elkaar vind lijken, en dan hoor je om de 2 steps een clap en dat heb je nu met house... dus dat is ook niet echt ''hard'' in mijn ogen. En sommige zeggen ook wel dat er achter de oude hardstyle een bepaalde drive zit. dat zou kunnen maar het gaat wel erg sloom dus ik vind de drive wel mee vallen... plus die kicks van de echte early hardstyle zijn ook een beetje simpel/slecht soms. mijn mening. met percussie weet ik het dan niet helemaal. maar het zijn vaak niet echt hele sterke lange kicks in mijn oren...

Je kunt zovaak "het is nu eenmaal zo" zeggen als je wilt, je had het over diversiteit en de dingen die jij opnoemt "zijn nu eenmaal" het tegenovergestelde van diversiteit. Diversiteit is juist het afwijken van de dingen die "er nu eenmaal inhoren". Dus daarmee heb je een antwoord op je vraag waarom men zegt dat early hardstyle divers is.

Daarna verander je het onderwerp naar of iets wel of niet hard is, drive heeft en goed/slecht klinkt. Wil ik ook best even op ingaan. Allereerst heb je bij de huidige kicks een punch en een tail. Ik neem aan dat je weet wat beide termen betekenen, anders moet je het maar vragen. In de huidige hardstyle zijn de kicks inderdaad vele malen complexer, maar dat zegt vrij weinig over de kwaliteit van een kick. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de samenhang van de kick, dus of de kick 1 geheel vormt, dan is de gemiddelde early kick veel samenhangender dan de gemiddelde hedendaagse kick. Bij bijna alle kicks tegenwoordig kun je een duidelijk onderscheid maken tussen de punch en de tail. Al helemaal als de tail gaat pitchen en de punch gelijk blijft. De gemiddelde early kick gaat ook veel dieper, doordat de kicks diep en kort zijn creëer je ene soort van inslagen die veel harder aankomen. Vergelijk het als je iemand wilt slaan (niet dat ik agressief ben xd ), maar als je arm vanaf je lichaam kunt bewegen kun je veel harder slaan, dan als je arm bijna gestrekt hebt. Bij een deel van de hedendaagse kicks blijft de bass zolang doorlopen dat je je arm dus eigenlijk amper tot niet terugtrekt, waardoor de tweede "klap" een stuk minder kracht heeft. Dat noemen ze ook wel wall of bass. Doordat je de bass zo lang door laat lopen creëer je niet alleen dat de volgende kick minder hard inslaat, maar zorg je er ook voor dat de kracht van de bass over de hele tail verspreid wordt. Daarnaast zitten er in de huidige kicks een hele hoop effects ingebakken die een kick als hard moeten doen lijken, zoals er een hoop galm overheen gooien. Als je een early kick in een grote hal laat klinken, dan klinkt het ook zo, maar als je de kick inclusief galm in diezelfde hal afspeelt, dan krijg je die galm dus dubbel, wat juist het averechtse effect heeft en waardoor het soms zelfs lijkt alsof je buiten de hal staat te luisteren.

En dan de drive, die wordt gecreëerd door de reverse bass en percussie. De reverse bass zorgt ervoor dat je eigenlijk een haast dubbel bpm ervaart, door de extra bass tussen iedere kick in. En ook percussie draagt daar voor een groot gedeelte aan bij. Hoewel reverse basses af en toe nog wel in een midintro te vinden zijn, is er geen ruimte meer voor beide in de huidige hardstyle, wederom omdat de tails zo lang zijn. Je kunt geen reverse bass over een lange tail gooien en percussie anders dan op de inslag van de kick gaat ook raar klinken. Is ook tevens een reden waarom early hardstyle op 148-150 bpm gedraaid werd en de hedendaagse hardstyle juist langzaam klinkt op een dergelijke snelheid en daarom minimaal op 153 bpm wordt afgespeeld. Dat komt door het ontbreken van de drive.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 13:16 

Hardtraxx Veteran

Heb eigenlijk een vraagje voor lyst omdat ik benieuwd ben :P Ik weet dat je kritisch naar de muziek luistert. Nu vind ik HHZ - Doomed heel sterk in elkaar zitten. Ook zoveel geluiden door elkaar. (Ik ga niet zeggen wat allemaal want ik kan zelf gen hol producere ofzo). Maar vind je zo een nummers dan anders/divers in de huidige mainstream?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 13:22 

Aan het typen...

De midintro is qua het gebruik van verschillende sounds erg sterk ja, ookal vind ik het niet mooi (voornamelijk door de kicks). Maar na de mindintro volgt gewoon weer een break met daarna een melodietje wat opbouwt met kicks die meepitchen. Dus wat diversiteit in de structuur betreft is het gewoon een track als al alle andere mainstream platen. Het vertellende gedeelte in de track maakt de track overigens wel weer origineel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 13:26 

Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:
Je kunt een film kut vinden, zonder een goede te kunnen schrijven.
Je kunt een voetballer kut vinden, zonder het zelf beter te kunnen.
Je kunt een schilderij kut vinden, zonder zelf uberhaupt te kunnen tekenen of schilderen
Je kunt een gebouw lelijk vinden, zonder zelf voor architect te hebben gestudeerd.
Je kunt een meisje lelijk vinden, zonder er zelf ooit één gemaakt te hebben.

Maar met muziek moet het opeens anders zijn? Puh-lease...

Moest om dat vetgedrukte toch even lachen :lol:
Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen