Skedoedelefloeps schreef:
Nou zoals jij het zegt lijk je jezelf wel zeker boven mensen willen te stellen die zich niet zo verdiepen in de scene.
Vind dat een kapsones die je overigens vaak tegen komt bij mensen van de "oude garde" dat mag wel eens gezegd worden. Wie weet bedoel je het niet zo, maar dan mag je het allemaal wat beter gaan formuleren.
Plus je vergelijkingen zijn altijd zo, wordt een beetje van hetzelfde, je eerste vergelijking naar de kernwetenschappers was al verkeerd en die met die papaja ken ik inmiddels wel. Alleen de ene keer is het een appel, dan een papaja en weer een andere keer een mango. Alleen ze zijn onzin.
Dus als ik meer waarde hecht aan de mening van iemand die meer ervaring heeft en kritischer is, dan plaats ik mezelf boven de rest, omdat ik toevallig zelf ook in die groep val? Ik heb het over een vrij grote groep, bijna iedereen op de hardstyle fora ten opzichte van de mensen die een handje vol tracks kennen. Tja dan hecht ik inderdaad meer waarde aan de mening van die eerste groep mensen, ook al zijn die anderen met nog veel meer. Dat wil nog niet zeggen dat ik mijzelf meer voel, of dat ik vind dat de mensen die zich in hardstyle verdiept hebben meer zijn dan die andere mensen, ik zeg alleen dat zij beter zijn in het vormen van een mening over een track/artiest etc. dan mensen die zich niet verdiept hebben.
Citaat:
Ten eerste doe je alsof de groenteboer (producer) luistert naar degene die maar 2 papaja's heeft geproefd en zegt welke beste is. Dat klopt al niet want producers houden van feedback, maar doen wat ze zelf mooi vinden.
De groenteboer is helemaal niet per se de producer. De papaja is een track en de groenteboer is iemand die de kwaliteit van die track wil meten. Dit kan de producer zijn, maar ook bijvoorbeeld ik die iets wil zeggen over de kwaliteit van de track, zonder daarbij mijn eigen smaak teveel te laten meetellen. En ja kwaliteit is niet concreet meetbaar, maar je kunt wel een benadering doen.
Citaat:
Ten tweede doe je alsof iemand die 60334 papaja's heeft geproefd meer kennis heeft van papaja's dan iemand die er 2 heeft geproefd en dat je de mening van diegene belangrijker zou moeten tellen voor de groenteboer. Het meer kennis klopt enigszins nog wel, maar qua mening klopt het niet want smaken verschillen.
Die heeft inderdaad meer kennis van hoe papaja's smaken, hij proeft in ieder geval het verschil tussen een rijpe en niet rijpe papaja, iets wat die ander nog niet eens kan. Verder geldt vaak hoe meer papaja's je geproefd hebt, hoe meer je op de details gaat letten. Oh, je bent het eens met meer kennis, lol. Vervolgens zei ik ook nog dat ik het hier had over 1 persoon en dat je dan nog teveel afhankelijk bent van smaak. Vandaar dat ik ook de vergelijking doortrok naar 1000 mensen die ervaring hebben met papaja proeven.
Citaat:
Ten derde zal een groenteboer bij z'n inkopen eerder dingen vragen aan een andere groenteboer of een papajakweker en niet bij mensen die bij hem op bezoek komen.
Het was een voorbeeld lol, ik begon volgens mij ook met stel je voor. Ik heb geen idee of een niet rijpe papaja eetbaar is, heb geen idee of degene die dingen oplevert een kweker is en volgens mij worden vruchten op een veiling verkocht. Overigens is het vragen aan een andere groenteboer hetzelfde als iemand met ervaring vragen. Hij gaat het niet een willekeurig iemand op straat vragen.

Het vragen aan de kweker lijkt me niet verstandig als je kunt kiezen tussen 10 kwekers. Ze hebben namelijk alle tien er belang bij dat hun vruchten verkocht worden.
Citaat:
Ten vierde, nergens in je hele verhaal proeft de groenteboer zelf de papaja's, terwijl dat toch het eerste is wat producers doen en waar ze van uit gaan, hun eigen smaak en kennis.
Nogmaals de groenteboer is niet per se de producer, maar iemand die wil weten over de kwaliteit van de tracks. Nu gebeurt dat vaak aan de hand van de hoeveelheid verkochte tracks of aan de hand van de hoeveelheid fans op facebook, maar ik zeg dat de gemiddelde mening van de mensen die zich verdiept hebben een veel betere maatstaf is, omdat zij veel kritischer zijn.