Daveytl schreef:
Lyst schreef:
Wat, dat als men alles accepteert, het er niet beter van wordt? Ik denk als men niet meer komt op dagen als een artiest slecht mixed, hij niet meer geboekt wordt en zijn stinkende best moet gaan doen om zijn vaardigheden te verbeteren. Terwijl als men alles accepteert zoals het is, diegene geen enkele reden ziet om iets aan zijn vaardigheden te doen, het gaat toch immers goed zo. Lijkt me een hele logische gang van zaken en een reële representatie van de werkelijkheid.
Zo maak je dus een scene kapot.
Als er niemand meer komt op feesten, krijgt de organisatie geen geld meer, dan gaat de organisatie besparen op artiesten, of dingen zoals drinken/eten/entrees duurder maken.
Dit komt de organisaties/platenmaatschappijen zeker niet ten goede!
Dus volgens jou is er niemand in de scene nog goed bezig? Als je als organisator van een klein feest een headliner boekt die niet kan mixen, ja dan komen er maar een keer (of twee, als ze hardleers zijn) weinig mensen. Je hoeft dan niet te bezuinigen op artiesten, maar gewoon artiesten boeken die wel capabel zijn. Zelfde geldt voor platenmaatschappijen. Heb je een kritisch publiek, en maakt een producer zich er gemakkelijk van af, tja dan verkopen de platen slecht en dan moet je als platenmaatschappij jezelf eens af gaan vragen of de artiest wel geschikt is voor je label. Ik weet ik trek het door tot in het extreme, maar dat is enkel om duidelijk te maken dat als het publiek in zijn geheel kritisch zou zijn, en dan hoef je helemaal niet zo'n zeurzak als ik te zijn

, dan zou de kwaliteit op alle vlakken waarschijnlijk beter worden, omdat iedereen harder hun best moet gaan doen. Dan wordt het kaf van het koren gescheiden en dan zijn er maar wat minder releases en wat minder feesten. Want met 40-50 releases per maand en twee handen vol hardstyle feesten ieder weekend is er nu niet bepaald sprake van een tekort. Ach ja, wat maakt het ook uit, de wereld die ik schets is en zal altijd een droomwereld blijven.