Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2011 13:28 

Aan het typen...

algemeen/hardstyle-wat-er-beter-kan-t7810.html
Ongeveer wat daar opgesomd staat, het topic is al een half jaar oud, dus het zou kunnen dat een aantal dingen al beter gaan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2011 11:34 

Hardtraxx Elite

Lyst schreef:
http://www.hardtraxx.nl/forum/algemeen/hardstyle-wat-er-beter-kan-t7810.html
Ongeveer wat daar opgesomd staat, het topic is al een half jaar oud, dus het zou kunnen dat een aantal dingen al beter gaan ;)

Heb je die post later ge-edit of was je visionair met je twee indelingen :P?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2011 12:18 

Aan het typen...

Ik heb niks ge-edit :P
Maar ik zal dat later vanmiddag eens even doen en up-to-date brengen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 11:09 

Hardtraxx Veteran

Kom we gaan hier verder discusiëren over Coone zijn "Challenge".

Iemand? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 11:22 

Aan het typen...

Als jij er nog tegenin wil gaan wil ik best verder discussiëren. Ik blijf er namelijk bij dat een dergelijke challenge een domme challenge is, omdat er een grote kans bestaat dat het de muziek niet ten goede komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 11:46 

Hardtraxx Veteran

Achja, dat risico neemt ie zelf toch. Waarschijnlijk zit ie vol met ideeën, want je doet zoiets niet voor niks lijkt mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 13:04 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat 50% van de tracks matig word, en de andere helft wel leuk (als je een beetje van Coone z'n stijl houd dan hè).

Maarja dat heb ik (en vele anderen) bij meer albums, dat ik de helft ervan niet echt geweldig vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 13:15 

Aan het typen...

Dat komt omdat als je heel veel tracks in een keer moet produceren, er op een gegeven moment ook tracks tussen zitten om het album te vullen. Ik denk alleen dat hoe korter je de deadline stelt, dat de kans groter is dat er des te meer van dit soort inspiratieloze tracks op het album komen te staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 13:23 

Artiest

Lyst schreef:
Dat komt omdat als je heel veel tracks in een keer moet produceren, er op een gegeven moment ook tracks tussen zitten om het album te vullen. Ik denk alleen dat hoe korter je de deadline stelt, dat de kans groter is dat er des te meer van dit soort inspiratieloze tracks op het album komen te staan.

+1
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 13:24 

Donateur

Ik wacht het wel af.. Geen zin om nu al me oordeel klaar te hebben, want misschien wordt het wel heel goed. Wie weet
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 16:31 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Als jij er nog tegenin wil gaan wil ik best verder discussiëren. Ik blijf er namelijk bij dat een dergelijke challenge een domme challenge is, omdat er een grote kans bestaat dat het de muziek niet ten goede komt.

Vind het echt jammer dat veel mensen hier niet snappen dat jouw uitspraken over een domme challenge niet vanzelf betekenen dat je zeker weet dat het een kutalbum wordt.

De deadline zo kort stellen beinvloedt de kansverdeling op de kwaliteit van het album: de kans op een kutalbum wordt vergroot / de kans op een goed album wordt verkleind. We kunnen ook vrijwel zeker zeggen dat het resultaat beter / minder slecht zou zijn geweest als Coone langer door zou werken. De challenge is dus niet positief voor de kwaliteit, maar mogelijk wel een goede marketingstunt die veel aandacht trekt en misschien wel leidt tot meer verkopen en/of boekingen, maar misschien ook wel minder als de kwaliteit er te hard op achteruit gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 16:44 

Hardtraxx Veteran

Ohja en jullie denken egt da ie nog niets op voorhand heeft klaarliggen ofzo? Dat ie nog totaal geen idee heeft?
Het heeft ook gewoon een groot deel met commercie te maken, dat "album maken in een maand gedoe" is gwn een goede stunt, zo gaat het ook beter verkkopen.
Het feit dat jullie er al over blijve willen discussieren zegt al genoeg. Ik zeg niet dat coone niet egt die challenge gaat doen, alleen zal al wel vast liggen met wie ie die collabs gaat maken enzo, ideeën enzo zullen er ook al wel liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 16:48 

Aan het typen...

PNXRMX schreef:
Lyst schreef:

Vind het echt jammer dat veel mensen hier niet snappen dat jouw uitspraken over een domme challenge niet vanzelf betekenen dat je zeker weet dat het een kutalbum wordt.

De deadline zo kort stellen beinvloedt de kansverdeling op de kwaliteit van het album: de kans op een kutalbum wordt vergroot / de kans op een goed album wordt verkleind. We kunnen ook vrijwel zeker zeggen dat het resultaat beter / minder slecht zou zijn geweest als Coone langer door zou werken. De challenge is dus niet positief voor de kwaliteit, maar mogelijk wel een goede marketingstunt die veel aandacht trekt en misschien wel leidt tot meer verkopen en/of boekingen, maar misschien ook wel minder als de kwaliteit er te hard op achteruit gaat.

Nee nu snappen de mensen het wel xd Veel mensen missen gewoon een abstractere vorm van denken. En die marketing en promotie zal allemaal best, van mij mag hij 1 miljoen exemplaren ervan verkopen; mij gaat het om de muziek. Maar schijnbaar geeft de rest daar weinig om. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 16:53 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
PNXRMX schreef:
Lyst schreef:

Nee nu snappen de mensen het wel xd Veel mensen missen gewoon een abstractere vorm van denken. En die marketing en promotie zal allemaal best, van mij mag hij 1 miljoen exemplaren ervan verkopen; mij gaat het om de muziek. Maar schijnbaar geeft de rest daar weinig om. :P

Dub, dat jullie denken dat mensen niet begrijpen wat jullie zeggen, zegt meer over jullie dan over de mensen die iets anders zeggen of niets.

Grappig dat je het betitelt als een abstractere vorm van denken.
Dat zou duiden op ''out of the box thinking'' waar hier geen sprake van is oftewel totaal irrelevant.
De redenering die jij hanteert is namelijk een van de meest logische.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 16:54 

Aan het typen...

Het eindresultaat los zien van het proces is wel degelijk een vorm van abstracter denken ;)
Abstract is overigens niet hetzelfde als outside the box, maar vanaf een hoger niveau, tegenovergestelde van concreet dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 17:00 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Het eindresultaat los zien van het proces is wel degelijk een vorm van abstracter denken ;)

Proces los zien van het eindresultaat en vice versa is dat inderdaad, maar ik zie niet hoe je in de redenaties hier dat zou moeten zien.

''A'' zegt dat door de tijdslimiet een beperking van kwaliteit kan plaatsvinden en dus meer kans van op een slecht album.
''B'' zegt dat door de tijdslimiet een verhoging van kwaliteit kan plaatsvinden en dus meer kans op een sterk album.
''C'' zegt dat hij al ideeën heeft en daarom geen last zal hebben van de tijdsbeperking.

In principe komt alles wat jullie zeggen vanuit een ander referentiekader waarbij de een denkt dat er een voorsprong kan zijn en de ander denkt dat door de deadline een kwalitatieve achterstand kan komen. Meer niet.

Maak er een poll van en vind uit wat iedereen denkt i.p.v. te discussiëren over wie er wel of niet gelijk heeft. Het is meer gokken dan gelijk hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 17:02 

Aan het typen...

Oh ik snap het al, jij hebt de discussie in het wist je dat topic gemist, waarin de mensen niet snapten waarom je nu al over de challenge kon oordelen, terwijl je niet eens weet wat het eindresultaat is. Zij beweerden dat je de challenge niet los kon zien van het resultaat. Daar doelde ik en PNXRMX op. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 17:07 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Oh ik snap het al, jij hebt de discussie in het wist je dat topic gemist, waarin de mensen niet snapten waarom je nu al over de challenge kon oordelen, terwijl je niet eens weet wat het eindresultaat is. Zij beweerden dat je de challenge niet los kon zien van het resultaat. Daar doelde ik en PNXRMX op. :thumbup:

Ach zoooooo :P
Ik let niet echt op dat topic...

No offense dan :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 20:13 

Aan het typen...

Stinkjanus schreef:
Ik ben groot liefhebber van de raw-sound en vind nummertjes van Wildstylez en Headhunterz op het moment ook geen zak aan. Iedereen kankert ze af maar hoe je het ook wendt of keert, ze hebben flink wat toegevoegd aan de hardstyle van deze tijd. Iets wat opkomende artiesten zoals B-Front, Crypsisen Ran-D, bij lange na nog niet hebben gedaan. Hoewel hun nu wel de 'lijsten' domineren en terecht overigens want al die kazige melodieën vanuit de Scantraxx stal komt, op A2 na dan.

Ze hebben de hardstyle naar een nog grotere massa gebracht, of ik daar nu zo blij mee moet zijn...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 03:34 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Abstract is overigens niet hetzelfde als outside the box, maar vanaf een hoger niveau, tegenovergestelde van concreet dus.

Het klinkt haast alsof je jezelf boven de rest stelt, doe je vast niet, maar wat komt het walgelijk over zeg :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 10:02 

Donateur

Hoezo hij geeft alleen uitleg over de termen abstract en concreet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 11:13 

Aan het typen...

Haha ik wist al dat die opmerking ging komen. Hoger niveau is in dit geval vanaf bovenaf gekeken. Dus dat je in plaats van op de markt naar alles kijkt je vanuit een kerktoren de markt als geheel bekijkt en heeft dat niets met je educatie niveau te maken. Nouja, ook wel iets, er is namelijk wel enig verband tussen je educatie-niveau en de mogelijkheid tot abstract denken. Daar kan ik ook niks aan doen. En het is echt niet zo dat ik minachtend denk over 'lager' opgeleiden, zij kunnen ook heel veel dingen waar ik zelf een kluns in ben. Sterker nog ik denk dat ik slechter ben in de dingen waar zij goed in zijn, dan zij slecht zijn in de dingen waar ik goed in ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2011 21:22 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Hoezo hij geeft alleen uitleg over de termen abstract en concreet :P

Het kwam gewoon even walgelijk over, weet ook wel dat ie niet zo is, vertel alleen hoe het overkomt op 9 van de 10 janussen hier ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 21:50 

Aan het typen...

Daveytl schreef:
Lyst schreef:
Wat, dat als men alles accepteert, het er niet beter van wordt? Ik denk als men niet meer komt op dagen als een artiest slecht mixed, hij niet meer geboekt wordt en zijn stinkende best moet gaan doen om zijn vaardigheden te verbeteren. Terwijl als men alles accepteert zoals het is, diegene geen enkele reden ziet om iets aan zijn vaardigheden te doen, het gaat toch immers goed zo. Lijkt me een hele logische gang van zaken en een reële representatie van de werkelijkheid.

Zo maak je dus een scene kapot.
Als er niemand meer komt op feesten, krijgt de organisatie geen geld meer, dan gaat de organisatie besparen op artiesten, of dingen zoals drinken/eten/entrees duurder maken.
Dit komt de organisaties/platenmaatschappijen zeker niet ten goede!

Dus volgens jou is er niemand in de scene nog goed bezig? Als je als organisator van een klein feest een headliner boekt die niet kan mixen, ja dan komen er maar een keer (of twee, als ze hardleers zijn) weinig mensen. Je hoeft dan niet te bezuinigen op artiesten, maar gewoon artiesten boeken die wel capabel zijn. Zelfde geldt voor platenmaatschappijen. Heb je een kritisch publiek, en maakt een producer zich er gemakkelijk van af, tja dan verkopen de platen slecht en dan moet je als platenmaatschappij jezelf eens af gaan vragen of de artiest wel geschikt is voor je label. Ik weet ik trek het door tot in het extreme, maar dat is enkel om duidelijk te maken dat als het publiek in zijn geheel kritisch zou zijn, en dan hoef je helemaal niet zo'n zeurzak als ik te zijn :P, dan zou de kwaliteit op alle vlakken waarschijnlijk beter worden, omdat iedereen harder hun best moet gaan doen. Dan wordt het kaf van het koren gescheiden en dan zijn er maar wat minder releases en wat minder feesten. Want met 40-50 releases per maand en twee handen vol hardstyle feesten ieder weekend is er nu niet bepaald sprake van een tekort. Ach ja, wat maakt het ook uit, de wereld die ik schets is en zal altijd een droomwereld blijven. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 22:28 

Hardtraxx Veteran

Ik heb niks te klagen hoor, ik vind veel van de Hardstyle die de laatste paar jaren wordt uitgebracht heel vet.
Maar volgens jou kan dan volgens mij heel Defqon opkrassen, als ik jouw commentaar lees bij vele producers.

Het blijft toch dat goede producers worden geboekt, je moet bekende platen hebben om geboekt te worden bij een feest van Q-Dance/B2S, dus wat dat betreft leef je waarschijnlijk in een droomwereld ja ;)

Maar wat ik dus ook vind, als iets echt mooi klinkt, dan maakt het je toch vrij weinig uit of die ene kick/screech/synth al een keer is gebruikt? Daaraan kun je een artiest juist herkennen! Net zoals The Machine die gewoon een herkenbare sound heeft, hebben producers als Brennan Heart/ Zatox/ Headhunterz dat ook.
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen