Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 23:13 

Donateur

Er is een groot verschil tussen een herkenbare sound en je sound volledig uitmelken. Headhunterz heeft wel een herkenbare sound (hoewel hij de laatste jaren wel aardig aan t veranderen is), net als The Machine, maar die 2 variëren wel heel duidelijk met synths, kicks, proberen nieuwe dingen uit... Brennan Heart gebruikt al fucking 5 jaar dezelfde leads, synths en kicks (nou heeft ie na 4 jaar eindelijk een nieuwe kick gevonden). En hetzelfde geld voor Zatox die al bijna 2 jaar dezelfde kicks en synths gebruikt.

Als ik naar hun nummers luister dan bekruipt mij gewoon snel het gevoel dat alles op elkaar lijkt. Dat heb ik bij Headhunterz en The Machine totaal niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 00:05 

Artiest

De typische BH kick en leadsynth is van 2009.
De kick kom je al minder tegen de leadsynth hoor je nog vaak. Nou als je ziet dat die man toch geweldige platen heeft gemaakt en nu links wordt geflikkerd door veel mensen hier vind ik dat enigszins respectloos.
De man weet wat ie doet en maakt naar mijn mening lekkere plaatjes en sommige zijn het met me eens andere niet. Hij moet gewoon blijven doen wat hij doet en ik weet dat hij dat doet, want denk je dat ie wakker ligt van het feit dat iemand als Lyst zulke dingen zegt, nee...
Om maar naar een plaat van hem te verwijzen -> I Love Haters!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 10:25 

mensen hebben gewoon een mening.. moet je niet opvatten als respectloos ;)
BH heeft idd heerlijke platen maar hij gebruikt de laatste jaren altijd de zelfde synth en dat begint gewoon een keer te vervelen
bijv; The Machine, die tarcks van hem zijn heel erg gevarieërd en zal dus nooit snel gaan vervelen.. maarja dat is mijn mening en ligt er ook wel aan of je vn die stijl houdt of niet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 12:14 

Hardtraxx Veteran

kvind sws dat je als artiest je sound zeker met blijven updaten zodat je telkens wel de zelfde sound houd maar toch vernieuwend is de hele tijd en dat is bij BH dus absoluut niet het geval :/ ...erg jammer want hij kan het wel maar omdat het altijd dezelfde sounds zijn klinkt het altijd hetzelfde en dat is jammer -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 12:19 

Ik vind het een beetje als een trademark
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 13:44 

Artiest

DarkSymphony schreef:
mensen hebben gewoon een mening.. moet je niet opvatten als respectloos ;)
BH heeft idd heerlijke platen maar hij gebruikt de laatste jaren altijd de zelfde synth en dat begint gewoon een keer te vervelen
bijv; The Machine, die tarcks van hem zijn heel erg gevarieërd en zal dus nooit snel gaan vervelen.. maarja dat is mijn mening en ligt er ook wel aan of je vn die stijl houdt of niet ;)

Ik snap dat het een mening is, maar er zijn mensen hier die hun mening uiten en mensen die respectloosheid tonen jegens Brennan Heart. Dat heeft dus te maken met het taalgebruik van bepaalde personen. Misschien is het niet respectloos bedoelt, maar zo komt het dan wel over.
Ik Vind The Machine tracks overigens veel hetzelfde, alleen zijn het verschillende sounds, maar het concept vind ik vrijwel altijd wel hetzelfde. Bij Brennan Heart is het andersom, vaak dezelfde sounds, maar concept en opzet vind ik vaak weer verschillend.
Brennan Heart toont zich in mijn ogen een redelijk veelzijdige artiest doordat hij hele mooie, euforische, sferen weet neer te zetten en wat mystieke, duistere sferen. Alleen moet hij wat meer variëren met z'n sounds en dan denk ik dat zelfs de meest kritische mensen hier het al een hele progressie vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 14:42 

Donateur

Daar ben ik het wel mee eens. Want zijn platen zijn op zich qua concept altijd wel goed en eerlijk is eerlijk, hij (of diegene die voor hem z'n nummers schrijft, whatever mensen beweren) is wel een meester in het creëren van een sterke melodie. Maar als je al 5 jaar dezelfde sounds gebruikt, sorry hoor dan vind ik het op een gegeven moment wel mooi geweest.

En hij moet kappen met die tergend lange breaks :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 14:55 

Hardtraxx Veteran

Vind de Brennan Heart platen qua concept juist allemaal hetzelfde. Korte mixintro, dan een breakje, midintro, break, melodie met zelfde synth en kicks, outro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 15:02 

Hardtraxxer

Ik vind zijn melodieën het vaak doen. die synth, jah oke hij is heel herkenbaar, maar is niet 100% copy/paste. luister maar eens naar feel you here, light the fire en wake up. je hoort wel een verschil naast dat is die synth gewoon erg krachtig op zi9chzelf. In vind dat hij in zijn intro's en outro's wel erg varierend is. ook hoor je dat zijn tracks steeds een andere kick krijgen, qlimax anthem, insomnia remake en wake up?

Ook is duidelijk te zien dat hij wel degelijk meer kan, maar dat niet wil, vergelijk zijn oudere platen maar eens met de platen van nu. om gelijk te zeggen dat hij lui is vind ik zelf iets te ver gaan. wie weet wil hij zich gewoon aan deze sound houden?

nogmaals, die synths lijken erg op elkaar. maar zijn ver van identiek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 16:43 

Hardtraxx Veteran

Markienl schreef:
Ook is duidelijk te zien dat hij wel degelijk meer kan, maar dat niet wil, vergelijk zijn oudere platen maar eens met de platen van nu.

Dat komt misschien omdat vroeger Pieter Heijnen (die dus nu DJ Thera is) er ook bij zat. Revolution 029, We are possessed, Rush to the floor, dat zijn allemaal pareltjes van hoog niveau. Nu is het allemaal een beetje 'makkelijk' imo...
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 16:56 

Artiest

Gangsterdwerg schreef:
Vind de Brennan Heart platen qua concept juist allemaal hetzelfde. Korte mixintro, dan een breakje, midintro, break, melodie met zelfde synth en kicks, outro.

Dat is de structuur en zo zijn alle hardstyle platen zo'n beetje opgebouwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 17:01 

Artiest

The Skribblers schreef:
Markienl schreef:
Ook is duidelijk te zien dat hij wel degelijk meer kan, maar dat niet wil, vergelijk zijn oudere platen maar eens met de platen van nu.

Dat komt misschien omdat vroeger Pieter Heijnen (die dus nu DJ Thera is) er ook bij zat. Revolution 029, We are possessed, Rush to the floor, dat zijn allemaal pareltjes van hoog niveau. Nu is het allemaal een beetje 'makkelijk' imo...

Nou de platen waar Brennan Heart echt klappers mee bracht waren allemaal nadat Thera weg was, als je Brennan Heart zegt zullen mensen denken aan Revival X, Memento, One Blade, Get Wasted.
Dat zijn platen waar je aan denkt bij Brennan Heart en dat was na Thera tijd.
Plus zijn carrière is sinds hij en Thera solo zijn gegaan gewoon gigantisch omhoog geknald.
Makkelijk wou ik het niet noemen, puur omdat hij sinds 2009 sounds hergebruikt maakt het niet makkelijk natuurlijk. Geef Da Reactorzz ofzo de complete soundbank van HHZ en nog komt er niks boeiends uit dus hij kan wel degelijk iets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 17:31 

Hardtraxxer

The Skribblers schreef:
Markienl schreef:

ik heb het over tracks zoals home, binary conflict, audiometric en faith in your DJ. daarnaast als je naar musical impressions kijkt zijn platen zoals rockstar dj en I love haters ook vrij anders in vergelijking met zijn huidige sound. dus wat jij als oorzaak noemt slaat echt nergens op.

edit: en wat Skedoedelefloeps zei :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 19:33 

Aan het typen...

Skedoedelefloeps schreef:
The Skribblers schreef:
Markienl schreef:

Nou de platen waar Brennan Heart echt klappers mee bracht waren allemaal nadat Thera weg was, als je Brennan Heart zegt zullen mensen denken aan Revival X, Memento, One Blade, Get Wasted.
Dat zijn platen waar je aan denkt bij Brennan Heart en dat was na Thera tijd.
Plus zijn carrière is sinds hij en Thera solo zijn gegaan gewoon gigantisch omhoog geknald.
Makkelijk wou ik het niet noemen, puur omdat hij sinds 2009 sounds hergebruikt maakt het niet makkelijk natuurlijk. Geef Da Reactorzz ofzo de complete soundbank van HHZ en nog komt er niks boeiends uit dus hij kan wel degelijk iets.

Ah de tijd van Cornelis :P Nee blijven jullie Brennan Heart lekker verdedigen, ik heb genoeg gehoord om mijn mening er over te vormen en in die mening komt het woord respect helaas niet voor.

@Daveytl, je wordt geboekt als je populaire platen maakt ja, goed en populair zijn niet hetzelfde. Ten eerste verschilt goed per persoon en als je het gemiddelde ervan zou nemen, dan is het nog afhankelijk van hoeveel men zich verdiept heeft in het genre. Ik ben van mening dat de mening van mensen die zich er in verdiept hebben een betere maatstaf voor kwaliteit dan de populariteit van een artiest.

Zo is Brennan Heart nog best populair onder de massa, maar scoort hij onder de mensen op de fora, die zich bijna allemaal verdiept hebben in het genre, bedroevend laag (73e vd 81 bij de enquete, en bij zowel de raw als early liefhebbers zelfs 80e vd 81). Dus stel je voor dat al die mensen op bijvoorbeeld defqon zich allemaal verdiept hadden, dan was het succes van Brennan ineens een stuk minder. Maar goed, dat zal nooit gebeuren vandaar ook de term droomwereld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 22:16 

Hardtraxxer

@lyst

Oke, dat is idd feitelijk waar dat BH niet geliefd is bij de fora populatie. echter is dit geen betere maatstaf omdat de mening van mensen die zich verdiep hebben niet zwaarder meetelt dan de mening van mensen die zich niet verdiept hebben. of vind jij dat jou mening meer meetelt dan die van een ander?

Edit: er zijn btw ook enkele tracks die redelijk bekend zijn die niet door Cornelis gemaakt zijn he :), das niet egt eerlijk om te zeggen dat hij alles heeft gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 22:35 

Hardtraxx Veteran

Ik geloof ook wel dat de reputatie van Brennan Heart zo laag is omdat er een paar mensen zijn die hem met de grond gelijk maken. Dan gaan andere mensen hier in mee (schaapjes).

Als je aan de meeste mensen hier platen voor gaat leggen van Brennan Heart, dan zien ze pas dat er veel leuke tracks tussen staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 22:39 

Hardtraxxer

Daveytl schreef:
Ik geloof ook wel dat de reputatie van Brennan Heart zo laag is omdat er een paar mensen zijn die hem met de grond gelijk maken. Dan gaan andere mensen hier in mee (schaapjes).

Als je aan de meeste mensen hier platen voor gaat leggen van Brennan Heart, dan zien ze pas dat er veel leuke tracks tussen staan.

idd, en dan nog zeggen dat er te veel schapen op hardtraxx zijn die alles maar goed vinden :huh: maar goed ieder zijn mening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 23:24 

Artiest

Je mag best een mening hebben en ik hoef je daar niet van af te praten, ik verdedig alleen wel de producer omdat die idd op fora gewoon niet het respect krijgt die die in mijn ogen verdient.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 23:40 

Hardtraxx Addict

@ Lyst

Vertel dan eens door welke verhalen je geen respect hebt voor Brennan Heart, want dat heb ik je al vaker horen zeggen maar niemand hier weet wat je daarmee bedoelt dus kun je het niet gewoon beter eens zeggen? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2011 07:48 

Hardtraxxer

dat een tijd lang cornelis voor hem heeft geproduced?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2011 13:19 

Aan het typen...

Nouja, er zijn zoveel dingen (uit elkaar gaan met Thera, Fruity Loopin losers, iemand anders je melodieën laten maken en er zelf mee pronken, ga zo maar door)

Maar de belangrijkste reden is dat ik geen respect heb, is dat ik vind dat een artiest creatief hoort te zijn en niet zijn sound hoort uit melken. Creativiteit en originaliteit vind ik heel belangrijk bij producers. Als je dan een aantal jaar lang dezelfde kicks en synths gebruikt en je melodieën liet/laat? schrijven door iemand anders, tja dan ben je in mijn ogen het woord artiest niet waardig. Ik vind het verder prima dat producers voor bepaalde dj's produceren, omdat je tegenwoordig nu eenmaal een producer moet zijn, wil je ergens draaien, maar doe dat op een eerlijke manier en kom al helemaal niet aan met vocals als bassline that's all mine, fruity loopin' losers etc.

En ja ik geef meer om de mening van iemand die zich erin verdiept heeft, dan de mening van de massa. Omdat die eersten gewoon letten op meer aspecten dan alleen een melodietje, meer vergelijkingsmateriaal hebben en dus genoeg achtergrond hebben om een fatsoenlijk onderbouwde mening over een producer/track etc. te vormen. Net zoals ik meer waarde hecht aan de mening van een kernenergie expert die iets over veiligheid verteld dan aan Henk & Ingrid die hun mening gevormd hebben op basis van gebrekkige informatie. Ik hoorde me zusje laatst zeggen: Ik hoef niet naar het concert van Marco Borsato, hij is helemaal uit. Wtf? Sorry maar als je je mening baseert op dat wat de massa denkt, dan neem ik je mening niet meer serieus.

Er was laatst trouwens een mooie documentaire op Labyrint over de mensen en hun kuddegedrag. Er was een experiment waarbij je 3 streepjes te zien kreeg en je moest zeggen welk streepje het langste was, was nogal overduidelijk. Nu lieten ze telkens 5 mensen hetzelfde verkeerde antwoord zeggen en de proefpersoon koos in het begin nog voor zijn eigen antwoord, maar na 4 keer sloot hij zich naadloos aan bij het verkeerde antwoord. xd Of 4 mensen die hetzelfde antwoord geven op de vraag Wat is de hoofdstad van Maliko (iig een of ander niet bestaand land) en de 5e dat antwoord gewoon overneemt. >.<

En als jullie zeggen dat de gemiddeld genomen mening van alle hardstyle fora niet serieus te nemen is, omdat er een paar schapen tussen lopen, waarom hecht je dan überhaupt waarde aan de mening van de massa, gezien daar het percentage schapen tig keer zo hoog ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2011 13:34 

Artiest

Lyst je vergelijking met de kernenergie expert is ronduit achterlijk.
Want jouw mening telt even zwaar als mijn mening, of die van iemand die net een jaartje hardstyle luistert. Jij brengt de oude garde en de mensen die langer luisteren en mainstream niks vinden, altijd als de betere.
Altijd zeg jij dat jij meer waarde hecht aan iemand die al sinds 2004 hardstyle luistert en iemand die sinds 2009 luistert heeft er geen verstand van.
Alsof jij samen met de rest die langer luistert beter zijn dan de rest, alsof je een beter mens bent. Vind het nu toch wel irritant worden hoe dezelfde lulkoek telkens deze kant uit komt. Je hoeft zijn muziek niet mooi te vinden of wat dan ook, maar je moet niet met onzin vergelijkingen aan komen en kuddegedrag. Sowieso is het kuddegedrag van BH goed vinden onzin, zelfs op youtube zag ik meer reacties op Qlimax anthem van mensen die het bagger vonden dan goed. Dus als ergens mensen elkaar tegenwoordig wel na gaan praten is het om artiesten slecht te noemen en niet goed.
Als je het niks vind luister je het niet, maar komt niet aan met het feit dat de "kenners" echt weten waar het over gaat en hij daar naar moet luisteren. Er bestaan geen kenners, de meningen die het allerzwaarste zullen wegen zijn die van mede producers. Genoeg mensen vinden het nog mooie muziek en dat zal denk ik zo blijven en dat jij er dan niet op los gaat zal hem denk ik niet veel uitmaken >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2011 13:54 

Hardtraxxer

Lyst, waaruit concludeer jij dat BH met alle eer strijkt? Voor zover ik weet deelt hij alle credits met de artiest(en) die hem geholpen hebben op discogs. dus wat maakt bijvoorbeeld alpha twins beter en respectabeler dan BH? ik snap jou logica niet echt hierin :/

En tja wat moet ik nou zeggen als jij vind dat jou mening meer meetelt dan die van iemand anders ... veel succes met die instelling, zul je ver mee komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2011 13:57 

Hardtraxx Veteran

Natuurlijk heeft ieder individu een mening en ieders mening telt even zwaar. Maar degene die zich verdiept hebben in de materie kunnen zoals Lyst terecht aangeeft meer vergelijken, hun mening beter onderbouwen enz. Daardoor zijn die meningen van de kenners in mijn ogen 1000x zoveel waard als de mening van een kuddeschaapje. Dus de vergelijking met de kernwetenschappers snijdt wel degelijk hout.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2011 14:03 

Aan het typen...

Het gaat er niet om hoe lang je luistert, het gaat erom hoever je je verdiept hebt in het genre. Of je een track niet alleen beoordeeld op een melodietje, maar veel dieper beoordeeld. Dat je veel vergelijkingsmateriaal hebt, om tracks te kunnen vergelijken met andere tracks. Dus als je na 1 jaar luisteren, je op die manier verdiept hebt, dan waardeer ik die mening net zoveel als die van iemand die al dat al 8 jaar doet. Echter komt het niet zo vaak voor dat iemand die amper een jaartje luistert zich er al zo in verdiept heeft, want zeg nu eerlijk, de meesten van ons hebben eerst een jaar (of twee/drie) hardstyle geluisterd voordat we echt een onderbouwde mening over hardstyle konden vormen.

Je moet het dus niet andersom draaien. Het gaat mij om de mensen die zich verdiept hebben (en daar reken ik vrijwel iedereen die hier actief is op het forum toe) en niet om hoelang ze luisteren. Dat vrijwel iedereen van de mensen die pas een jaar luisteren zich niet verdiept hebben, wat op zich gewoon logisch is, kan ik ook niets aan doen. Maar omdat die groep zo groot is, doe jij nu alsof ik mijn mening baseer op hoelang mensen luisteren.

Net zoals de mensen die mainstream mooi vinden. Ik hecht meer waarde aan een mening van iemand die zich verdiept heeft. Als van de mensen die zich verdiept hebben, maar een minderheid van mainstream houd, kan ik ook niets aan doen. Dat wil niet zeggen dat ik degene die zich wel verdiept hebben èn van mainstream houden aan de kant zet als iemand die er geen verstand van heeft, dat maak jij er van. >.<

Ik zeg alleen dat voor mij het begrip kwaliteit/succes afhangt van het gemiddelde van de kritische mening en niet van hoeveel mensen er naar je luisteren. Dan kan iemand best een onderbouwde afwijkende mening hebben, dat is smaak en die mening respecteer ik verder gewoon. Als een groep mensen je track beoordelen op melodie, kicks, samenhang, gelaagdheid, creativiteit, diversiteit, toevoeging aan de scene, afwerking, overgangen, structuur en ga zo maar door en je track kunnen vergelijken met honderden andere tracks die ze kritisch beluisterd hebben, als die mensen gemiddeld genomen vinden dat je track goed is, dan vind ik dat een betere maatstaf voor kwaliteit dan iemand die een track enkel op een melodietje beoordeeld heeft (en misschien nog de kick) en handje vol andere tracks op kan noemen.
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen