Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 13:35 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Lyst schreef:
TiMOTHYb schreef:
Schrijnend om te zien eigenlijk ook hoe het grootste Nederlandstalige hardstyle forum uitsterft terwijl de fanbase van de muziekstijl waar het om draait nog nooit zo groot is geweest..

Is dat wel waar? Volgens mij duurt het steeds langer voordat de grote feesten in Nederland uitverkocht zijn.

De fanbase word wel degelijk groter, alleen gebeurd dat in het buitenland voornamelijk. In nederland heb ik het idee dat het niet zo heel veel meer kan groeien.

Maar goed... er zijn zat dingen die hier op het forum in vrij korte tijd aangepast kunnen worden waardoor het aantrekkelijker word voor nieuwe mensen. De discussies bijvoorbeeld breder uitzetten en beter modereren, de UBB embed codes upgraden zodat je niet de S uit https enz hoeft te verwijderen (zijn gewoon presets voor die via het phpBB systeem aangepast kunnen worden), wellicht een kleine layout upgrade (die qlimax foto mag wel eens weg), de videos op de voorpagina bijwerken (nu zwaar out of date). Zijn allemaal relatief kleine dingen denk ik :)

Ja ik bedoel ook binnen Nederland. Groei in het buitenland heeft immers amper tot geen weerslag op het aantal bezoekers van een Nederlandstalige site.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 13:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Precies..

Die codes kunnen echt wel even simpel aangepast worden toch?

Erger er me zeker aan.. En dan waarom geen quote notificatie?

Telkens moet ik nu de post opzoeken waar ik wat heb gecomment of er iemand op gereageerd heeft.
:thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 13:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk overigens zelf wel dat de scene nog steeds groeit, ook in NL. Dit is niet per se af te zien aan de grote feesten (hoewel Defqon en Decibel nog steeds groeien), maar meer aan het feit dat de kleinere feesten en festivals als Wish, Fantasy Island en Intents juist wel steeds groter worden. Dat alles niet uur 1 meer uitverkoopt, heeft meer met het gigantische aanbod te maken, en het feit dat, itt vroegere tijden, er ook een grote groep is die iets anders wil dan bijvoorbeeld Qlimax. En ja Lyst, ik weet dat die er vroeger ook wel was, maar die is nu vele malen groter. Er is zelfs een grote groep 'raw dagjesmensen', waar nu dus Supremacy weer voor bedacht is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 13:51 
 

Qre8ive schreef:
Maar goed... er zijn zat dingen die hier op het forum in vrij korte tijd aangepast kunnen worden waardoor het aantrekkelijker word voor nieuwe mensen.

Klopt allemaal. En zo zijn er nog tig zaken die ik al allemaal heb aangegeven, maar er gaat niks mee gebeuren. De reden mag wel bekend zijn. Jordy is zijn interesse in de Hardstyle kwijt en heeft het veel te druk met andere zaken. Dus aan Hardtraxx zal er niets meer veranderen. Behalve datgene wat wij zelf eventueel kunnen doen, en dat is maar erg weinig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 14:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fekete schreef:
Qre8ive schreef:
Maar goed... er zijn zat dingen die hier op het forum in vrij korte tijd aangepast kunnen worden waardoor het aantrekkelijker word voor nieuwe mensen.

Klopt allemaal. En zo zijn er nog tig zaken die ik al allemaal heb aangegeven, maar er gaat niks mee gebeuren. De reden mag wel bekend zijn. Jordy is zijn interesse in de Hardstyle kwijt en heeft het veel te druk met andere zaken. Dus aan Hardtraxx zal er niets meer veranderen. Behalve datgene wat wij zelf eventueel kunnen doen, en dat is maar erg weinig.

Misschien schiet hij daarmee zichzelf in zijn fout, maar kan hij niet een "interim admin" aanwijzen, die de zaak achter de schermen onderhoudt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 14:01 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Toen HT op zijn grootst was (meetings, grote vaste kern en bijvoorbeeld een eigen stage op the Qontinent) was hardstyle nog niet zo groot als nu hoor. Dus de groei in de scene is omgekeerd evenredig met de activiteit hier. Schrijnend dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 14:19 
 

Steffnov schreef:
Fekete schreef:
Qre8ive schreef:
Maar goed... er zijn zat dingen die hier op het forum in vrij korte tijd aangepast kunnen worden waardoor het aantrekkelijker word voor nieuwe mensen.

Klopt allemaal. En zo zijn er nog tig zaken die ik al allemaal heb aangegeven, maar er gaat niks mee gebeuren. De reden mag wel bekend zijn. Jordy is zijn interesse in de Hardstyle kwijt en heeft het veel te druk met andere zaken. Dus aan Hardtraxx zal er niets meer veranderen. Behalve datgene wat wij zelf eventueel kunnen doen, en dat is maar erg weinig.

Misschien schiet hij daarmee zichzelf in zijn fout, maar kan hij niet een "interim admin" aanwijzen, die de zaak achter de schermen onderhoudt?

Heb ik al eens voorgesteld, geen antwoord :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 14:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hij vergeet ons :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 14:43 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Denk overigens zelf wel dat de scene nog steeds groeit, ook in NL. Dit is niet per se af te zien aan de grote feesten (hoewel Defqon en Decibel nog steeds groeien), maar meer aan het feit dat de kleinere feesten en festivals als Wish, Fantasy Island en Intents juist wel steeds groter worden. Dat alles niet uur 1 meer uitverkoopt, heeft meer met het gigantische aanbod te maken, en het feit dat, itt vroegere tijden, er ook een grote groep is die iets anders wil dan bijvoorbeeld Qlimax. En ja Lyst, ik weet dat die er vroeger ook wel was, maar die is nu vele malen groter. Er is zelfs een grote groep 'raw dagjesmensen', waar nu dus Supremacy weer voor bedacht is.

Ja en andere kleinere festivals krijgen hun kaarten met moeite verkocht of gaan zelfs helemaal niet door. Lijkt me eerder een verschuiving dan dat er sprake is van groei.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 15:10 
 
Hardtraxx Veteran

Toch is het niet zo makkelijk om een groot NL Hardstyle forum op te zetten. Hardnews heeft het geprobeerd, alleen liep het daar voor geen meter. Dat is nu dus ook offline gegaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 15:19 
 
Hardtraxx Veteran

http://forthehard.com/

probeert het ook al een tijdje
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 15:24 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Zolang Hardtraxx nog online is niet nee, of je moet echt meer gaan bieden dan dat Hardtraxx te bieden heeft. Ik zal komend jaar sowieso met een alternatief op de proppen komen, omdat ik het nodig heb voor mijn afstuderen. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 15:42 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Lyst schreef:
Ja en andere kleinere festivals krijgen hun kaarten met moeite verkocht of gaan zelfs helemaal niet door. Lijkt me eerder een verschuiving dan dat er sprake is van groei.

Volgens mij gaan de meeste festivals, die niet doorgaan, vaak gewoon niet door doordat de organisatie het verkeerd heeft aangepakt. Verkeerde locatie, verkeerde datum, verkeerde promotie, afspraken met boekingskantoren niet nakomen e.d.. Een festival organiseren is immers geen "sure thing", zelfs niet als er een enorme groei plaatsvind binnen de muziek stroom.

Inderdaad en er is absoluut geen verschuiving. Kijk bijvoorbeeld maar naar het aanbod in raw hardstyle feesten dat in de afgelopen 4 jaar extreem is toegenomen. Kijk naar het aantal hardstyle feesten in het buitenland dat in de afgelopen jaren ook ziek is toegenomen. Decibel is in een paar jaar tijd dusdanig groot geworden dat stages op het water gebouwd moeten worden (toen ik er voor het eerst was in 2009 was dat nog lang niet nodig). Defqon is in een paar jaar tijd getransformeerd van groot strandfeest tot een soort van hardstyle-tomorrowland. Art Of Dance, een organisatie die vroeger niets deed met hardstyle, houdt nu meerdere malen per jaren succesvolle hardstyle feesten.

En in plaats daarvan gaan kleinere feesten inderdaad niet door. Omdat daarvoor andere, grotere feesten voor in de plaats komen.
Dan is er toch groei? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 16:34 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik had het meer over de afgelopen anderhalf jaar. Ik kan van veel festivals de exacte bezoekersaantallen niet vinden, dus ik heb Google Trends gebruikt:
Afbeelding
Dit is dus hoe vaak er naar een feest is gezocht in combinatie met het jaartal. De enige stijger is Wish en daar is hardstyle slechts een onderdeel van een breed scala aan EDM.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 17:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Via social media krijg je ook veel informatie over die feesten. Denk echt niet dat de wat dalende lijn laat zien dat hardstyle minder populair wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 17:16 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dat is totaal geen goede onderbouwing om je argument kracht bij te stellen. Zoekresultaten op het internet zeggen niets over hoe goed een feest bezocht wordt (uiteindelijk de beste graadmeter om interesse in hardstyle te peilen, angezien het bezoeken van een feest een duidelijk gedragsfactor is). Beste voorbeeld is bijvoorbeeld Decibel, behoorlijk gegroeid als feest (ook in de afgelopen anderhalf jaar) maar minder zoekresultaten. Zegt helemaal niets over de groei van feesten dus.

Ik denk dat social media/facebook de werkelijke reden is voor het verminderde aantal zoekresultaten. De meeste mensen zijn namelijk geabonneerd op de pagina's van de grote organisaties en zien al helemaal vanzelf wanneer een feest is, welke site ze moeten bezoeken, hoe ze kaarten moeten bestellen etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 17:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
(uiteindelijk de beste graadmeter om interesse in hardstyle te peilen, angezien het bezoeken van een feest een duidelijk gedragsfactor is)


Er is volgens mij ook een duidelijke toename in tieners die hardstyle luisteren, maar die kunnen natuurlijk niet naar feesten. In mijn omgeving hoor ik in ieder geval vaak jongens van 14/15/16 die hardstyle luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 18:11 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Want social media hebben we vorig jaar pas ontdekt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 18:31 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Want social media hebben we vorig jaar pas ontdekt?

De daling voor de meeste feesten begint in 2011/2012 ;) Het is nog niet zo heel lang dat Social Media dusdanig belangrijk zijn hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 20:56 
 
Hardtraxx Veteran

Op meerder forums zie je een daling van animo. Ook een groot forum waar veel mensen zitten Partyflock bijvoorbeeld Defqon in 2013 bijna 10.000 reacties onder het feest. Dit jaar nog niet eens 5000 het is misschien appels met peren vergelijken maar toch ik denk dat de muziek wel groeit en de animo maar dat mensen die zich er echt in verdiepen afnemen. Mensen zoals op hardtraxx verdiepen zich stuk meer in de muziek en zijn er dagelijks mee bezig. Veel mensen die naar feesten gaan verdiepen zich niet echt in de muziek en maakt vaak niet uit welke hardstyle op komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 20:59 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Pipa schreef:
Op meerder forums zie je een daling van animo. Ook een groot forum waar veel mensen zitten Partyflock bijvoorbeeld Defqon in 2013 bijna 10.000 reacties onder het feest. Dit jaar nog niet eens 5000 het is.

Dit komt mede door de event functionaliteiten op Facebook die bijna alle voordelen van Partyflock teniet hebben gedaan. Mensen kiezen voor alles in 1, en zo blijft alleen de harde kern op PF over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 21:02 
 
Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Pipa schreef:
Op meerder forums zie je een daling van animo. Ook een groot forum waar veel mensen zitten Partyflock bijvoorbeeld Defqon in 2013 bijna 10.000 reacties onder het feest. Dit jaar nog niet eens 5000 het is.

Dit komt mede door de event functionaliteiten op Facebook die bijna alle voordelen van Partyflock teniet hebben gedaan. Mensen kiezen voor alles in 1, en zo blijft alleen de harde kern op PF over.


Maar in 1 jaar tijd op defqon forum PF helft minder reacties. Ja indd meeste doen het via facebook maar zoals ik zeg de mensen die beetje van discussies houden op forums dat neemt wel af
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 21:03 
 
Hardtraxx Veteran

Je heb bij hardstyle denk ik ook veel mensen die een keer gaan en dan een soort 'verslaafd' zijn, die dan heel vaak gaan(vaak icm veel drugs) en het dan snel zat zijn(ook omdat de drugs danniet meer boeiend zijn).

Zo ken ik iig wel wat :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 21:05 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Pipa schreef:
Maar in 1 jaar tijd op defqon forum PF helft minder reacties. Ja indd meeste doen het via facebook maar zoals ik zeg de mensen die beetje van discussies houden op forums dat neemt wel af

Op PF onder feesten als Defqon is het vaak 50% smileys, artiesten met een hartje erachter of gewoon dom gezwets en geflame. Die mensen zitten sinds een jaar of 2 enkel nog op FB.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2014 12:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat ik vooral zie in mijn omgeving is heel veel mensen die wel de huidige scene wel volgen maar (door facebook/youtube) alleen de grote namen en feesten meekrijgen. Krijg regelmatig te horen dat bijv. een Prison of Commercializm al 'gereleased' is omdat er een preview op youtube te vinden is. Ook heeft het een tijd geduurd voordat mijn vriendengroep een act als Phuture Noize of Outbreak is gaan waarderen. Zijn imo nooit zo populair geweest tot op dit moment waar ze wel een redelijke fanbase hebben. Aan de andere kant hebben ze (nog steeds) niks met Solutio/Chris One/Degos &Re-Done/Prefix & Density. Maken allemaal platen die toch wel goed binnen het hele gebied raw hardstyle vallen, maar zijn niet zo populair. Thera/Deetox/Warface beginnen ze wel weer te waarderen want die beginnen meer op de 'standaard raw' te lijken. Waar het op begint te lijken is dat alle hardstyle platen met een melodie(melodieus/duister maakt niet uit) gewoon kut gevonden wordt. Geldt ook voor oudere platen, als het maar op de sound van voor 2013 begint te lijken is het al gelijk afgeschreven. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Maar dit is vooral wat ik opmerk in mijn omgeving.
Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen