Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 10:11 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Natuurlijk kan het, maar het is in de loop der jaren wel lastiger geworden door de opbouw van platen. Gecombineerd met het feit dat het grote publiek het niet nodig acht, en het feit dat DJ's echt niet in hun studio overgangen gaan staan oefenen, maakt dat echt interessant en vernieuwend mixen bijna niet meer voorkomt.

Vraag is dan; wat is het makkelijkste om eraan te doen. Opbouw van platen weer wat veranderen lijkt mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 10:29 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dat verander je niet meer. Daarvoor is een hele cultuuromslag nodig. Te beginnen bij het publiek. Zolang het overgrote deel van het publiek het mixwerk niet interesseert, zal het gros van de DJ's nooit de behoefte hebben om tijd en energie in het mixwerk te steken, ook niet als de opbouw van platen veranderd wordt. Laat het publiek maar eens een sitdown doen en niet meer opstaan bij slecht mixwerk. Dan moet je eens zien hoe snel de DJ's aan de slag gaan met hun mix vaardigheden. Maar die feedback is er niet, in geen enkel opzicht trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 10:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Conclusie: door de verandering in interesse van het publiek is er;

a) Geen behoefte aan interessant mixwerk, maar slechts aan opeenvolgende (recente, bekende en vaak grijsgedraaide) platen wat uiteindelijk resulteert in;
b) Geen behoefte aan platen met een opbouw wat interessant mixwerk in de hand speelt.

M.a.w. een vicieuze cirkel waar we de komende jaren niet uit gaan geraken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 11:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Dat verander je niet meer. Daarvoor is een hele cultuuromslag nodig. Te beginnen bij het publiek. Zolang het overgrote deel van het publiek het mixwerk niet interesseert, zal het gros van de DJ's nooit de behoefte hebben om tijd en energie in het mixwerk te steken, ook niet als de opbouw van platen veranderd wordt. Laat het publiek maar eens een sitdown doen en niet meer opstaan bij slecht mixwerk. Dan moet je eens zien hoe snel de DJ's aan de slag gaan met hun mix vaardigheden. Maar die feedback is er niet, in geen enkel opzicht trouwens.

Je kan het net zo goed andersom zien. Omdat dj's geen goed mixwerk verrichten zullen mensen niet zo snel weten wat goed mixwerk is. Misschien hecht het publiek meer waarde aan goed mixwerk als ze ook daadwerkelijk goed mixwerk ervaren. Maar zolang ze niet weten wat goed mixwerk is, vind ik niet dat je het 'publiek' de schuld moet geven van het saaie mixwerk van DJ's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 11:20 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst verwijt waarschijnlijk het publiek van de oppervlakkigheid in het volgen van de muziekstijl, maar ik kan mij ook best wel inleven in jouw standpunt.

Stel je voor dat je sinds een paar maandjes hardstyle luistert, een paar festivals hebt bezocht en daar de grote namen hebt gezien. Je vindt het wel wat, en dat 'raw' staat je ook wel aan. Thuis een beetje promootjes, en de setjes die je hebt bijgewoond, beluisteren. Je bent echter op geen enkel moment nog in aanraking gekomen met 'interessant mixwerk'.

Als je de reacties op setjes gaat lezen is het op PF/SC/FB ook over het algemeen; 'vette set'. Ik neem aan dat dit dan vaak te wijten is aan het aantal ‘vette promo’s’ die erin zitten, want veel uitgebreider dan dit wordt de beoordeling vaak niet. Hardtraxx (en LSB misschien) is, voor zover ik weet, het enige (overzichtelijke Nederlandse) medium waar setjes soms per plaat benaderd worden. Indien je hier dus niet komt, of de reacties onder setjes niet leest, zal je als gemiddelde bezoeker dus niet op de hoogte zijn van hetgeen er allemaal mogelijk is qua mixwerk.

Vanwege het voorgaande heb ik er op zich wel vertrouwen in dat het op de lange termijn wel zal gaan veranderen. Het publiek dat de afgelopen laten we zeggen twee jaar is aangetrokken zal toch ook wel een keer verzadigd zijn. Daar zal een deel zich echt wel van gaan ontwikkelen lijkt mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 11:32 
 
Hardtraxx Veteran

Dat laatste werd twee jaar geleden ook al gezegd xd

Ik denk dat moeilijk mixen af wordt geschikt doordat als het fout gaat mensen het wél merken en als het goed gaat niemand het echt merkt(behalve het handje vol kenners)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 11:43 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dat klopt, naar mijn idee, dus echt niet. Als de volgende keer een niet-kenner een set beoordeelt als slecht/niet goed, vraag hem dan eens wat hij precies slecht vond. 9/10x zal je echt iets platenkeuze gerelateerd te horen krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 11:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Lyst verwijt waarschijnlijk het publiek van de oppervlakkigheid in het volgen van de muziekstijl, maar ik kan mij ook best wel inleven in jouw standpunt.

Stel je voor dat je sinds een paar maandjes hardstyle luistert, een paar festivals hebt bezocht en daar de grote namen hebt gezien. Je vindt het wel wat, en dat 'raw' staat je ook wel aan. Thuis een beetje promootjes, en de setjes die je hebt bijgewoond, beluisteren. Je bent echter op geen enkel moment nog in aanraking gekomen met 'interessant mixwerk'.

Als je de reacties op setjes gaat lezen is het op PF/SC/FB ook over het algemeen; 'vette set'. Ik neem aan dat dit dan vaak te wijten is aan het aantal ‘vette promo’s’ die erin zitten, want veel uitgebreider dan dit wordt de beoordeling vaak niet. Hardtraxx (en LSB misschien) is, voor zover ik weet, het enige (overzichtelijke Nederlandse) medium waar setjes soms per plaat benaderd worden. Indien je hier dus niet komt, of de reacties onder setjes niet leest, zal je als gemiddelde bezoeker dus niet op de hoogte zijn van hetgeen er allemaal mogelijk is qua mixwerk.

Vanwege het voorgaande heb ik er op zich wel vertrouwen in dat het op de lange termijn wel zal gaan veranderen. Het publiek dat de afgelopen laten we zeggen twee jaar is aangetrokken zal toch ook wel een keer verzadigd zijn. Daar zal een deel zich echt wel van gaan ontwikkelen lijkt mij.


Tuurlijk zijn er altijd mensen die zich echt verdiepen in een voor hen nieuwe muziekstijl. Maar als je nou op een feest loopt, zie je toch ook ongelooflijk veel mensen die alleen maar komen om de vette ervaring/een leuk feestje? Of mensen die wel een handvol hardstyle platen luisteren. Ik kan me van de middelbare school herinneren dat er behoorlijk wat van die gastjes rondliepen die alleen maar luisterden om stoer te lijken. Ik betwijfel echt of er zo veel mensen daadwerkelijk enige interesse voor de muziek uit zichzelf zullen ontwikkelen. Hardstyle is de laatste jaren een hype geworden in Nederland.

Al deze voorgenoemde mensen zijn ook onderdeel van het publiek. Het is misschien jammer dat het aantal echte liefhebbers veruit in de minderheid is. Hierdoor zullen artiesten sneller inspelen op de groepen mensen die niet zo kritisch zijn en net wat hardstyle platen kennen.

Maar wilde ik toen ik net hardstyle luisterde zo graag goed mixwerk? Wilde ik dat een dj een interessante platenkeuze had? Nee eigenlijk niet. Ik wilde gewoon dat ie wat tracks draaide die ik kende en dat het een leuk feestje was. Wel wilde ik voortdurend de nieuwste tracks luisteren. Zo ontstond er een echte interesse in de muziek. Maar ik ken genoeg mensen die af en toe hardstyle luisteren, af en toe een feestje bezoeken, maar niet diezelfde echte interesse hebben in de muziek. Deze groepen hebben nauwelijks enig benul van mixwerk. Je kan het ze toch niet kwalijk nemen dat zij degene zijn die zorgen voor slecht/niet uitdagend mixwerk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 12:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zin schreef:
AndyAsteroids schreef:
EDIT: Bovenstaande is niet helemaal waar, Frequencerz haalden op de mainstage weer hun trucje met Warface - Schizophrenics en Titan - Clap You uit. Dat is nou wat ik graag hoor, het is geen overgang ofzo en ook helemaal niet noodzakelijk, maar het geeft tenminste iets speciaals mee. Dat onthoud je ook veel sneller, enige moment van het hele weekend dat ik het mixwerk heb onthouden :P


Adaro had hier en daar ook weer van die leuke truckjes die hij altijd doet als hij moet draaien, maar inderdaad op die set na is er de hele dag gewoon heel standaard gemixt.


Nja als we dan toch kieskeurig daar over zijn, Degos & Re-Done stonden onwijs dik te mixen en ook Crypsis mixte lekker. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 12:30 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Citaat:
Deze groepen hebben nauwelijks enig benul van mixwerk. Je kan het ze toch niet kwalijk nemen dat zij degene zijn die zorgen voor slecht/niet uitdagend mixwerk?

Ik weet niet of je dat aan mij vraagt, maar je quote mij dus; mwah ik denk dat zij er indirect verantwoordelijk voor zijn maar de hoofdverantwoordelijke in deze blijft altijd nog de DJ.

Ik ervaar de signalering die jij aanhaalt met betrekking tot mensen die gewoon een leuk feestje willen hebben trouwens op hardstyle feesten in veel mindere mate dan op bijvoorbeeld house feesten (ook genoeg van meegemaakt). Ik ervaar juist dat het hardstyle publiek over het algemeen de scene wat gretiger volgt. Op facebook zie ik af en toe discussies voorbij komen van mensen die niet heel veel know-how hebben, maar blijkbaar wel een standpunt hebben gevormd. Dit heb ik in de house scene nooit zo meegekregen. Daardoor denk ik eigenlijk wel dat zaken als interessant mixen echt wel opgepikt zouden worden door de menigte. Ze moeten dan alleen dus wel weten waar ze op moeten letten. Als dit zelden voorkomt kun je inderdaad niet van ze verwachten dat ze het oppikken en op prijs stellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 12:30 
 
Donateur
Avatar gebruiker

chas1n schreef:
Nja als we dan toch kieskeurig daar over zijn, Degos & Re-Done stonden onwijs dik te mixen en ook Crypsis mixte lekker. :P

In principe ben je nu met uitzonderingen de regel aan het bevestigen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 12:45 
 

Lyst schreef:
Dat verander je niet meer. Daarvoor is een hele cultuuromslag nodig. Te beginnen bij het publiek. Zolang het overgrote deel van het publiek het mixwerk niet interesseert, zal het gros van de DJ's nooit de behoefte hebben om tijd en energie in het mixwerk te steken, ook niet als de opbouw van platen veranderd wordt. Laat het publiek maar eens een sitdown doen en niet meer opstaan bij slecht mixwerk. Dan moet je eens zien hoe snel de DJ's aan de slag gaan met hun mix vaardigheden. Maar die feedback is er niet, in geen enkel opzicht trouwens.

Nee ik ben geen grote naam, maar als ik ergens ga draaien dan vind ik het juist leuk om lekker gewaagd te mixen, en ook om goed te mixen. Ongeacht of het publiek dit nou leuk vind of niet, maakt me echt niets uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 12:51 
 
Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Dat klopt, naar mijn idee, dus echt niet. Als de volgende keer een niet-kenner een set beoordeelt als slecht/niet goed, vraag hem dan eens wat hij precies slecht vond. 9/10x zal je echt iets platenkeuze gerelateerd te horen krijgen.


Jaa bedoel meer als twee platen precies verkeerd naast elkaar liggen dat mensen dan wel horen hoe er (slecht)gemixt wordt(bijvoorbeeld bij een bass-switch) omdat dat heel chaotisch en kut klinkt. Dat valt dus wél op in tegen stelling tot een goeie mix
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 13:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Citaat:
Deze groepen hebben nauwelijks enig benul van mixwerk. Je kan het ze toch niet kwalijk nemen dat zij degene zijn die zorgen voor slecht/niet uitdagend mixwerk?

Ik weet niet of je dat aan mij vraagt, maar je quote mij dus; mwah ik denk dat zij er indirect verantwoordelijk voor zijn maar de hoofdverantwoordelijke in deze blijft altijd nog de DJ.

Ik ervaar de signalering die jij aanhaalt met betrekking tot mensen die gewoon een leuk feestje willen hebben trouwens op hardstyle feesten in veel mindere mate dan op bijvoorbeeld house feesten (ook genoeg van meegemaakt). Ik ervaar juist dat het hardstyle publiek over het algemeen de scene wat gretiger volgt. Op facebook zie ik af en toe discussies voorbij komen van mensen die niet heel veel know-how hebben, maar blijkbaar wel een standpunt hebben gevormd. Dit heb ik in de house scene nooit zo meegekregen. Daardoor denk ik eigenlijk wel dat zaken als interessant mixen echt wel opgepikt zouden worden door de menigte. Ze moeten dan alleen dus wel weten waar ze op moeten letten. Als dit zelden voorkomt kun je inderdaad niet van ze verwachten dat ze het oppikken en op prijs stellen.

Ik ga zelf nooit naar housefeesten maar het is idd waar dat hardstyle publiek wat meer dedicated is. Mensen hebben heel snel een mening over van alles en nog wat. Ik zie alleen niet zo vaak (goede) argumenten...
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 13:10 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Jaa bedoel meer als twee platen precies verkeerd naast elkaar liggen dat mensen dan wel horen hoe er (slecht)gemixt wordt(bijvoorbeeld bij een bass-switch) omdat dat heel chaotisch en kut klinkt. Dat valt dus wél op in tegen stelling tot een goeie mix

Als je een bass-switch niet uit foutloos uit kunt voeren verdien je wat mij betreft je boekingsfee niet. Dat is dus echt 1x oefenen op de platen op elkaar passen, live hoef je alleen nog maar te tellen en je laag om te gooien.

En wat versta jij onder een goeie mix? 4x8 claps/snares en een kick om een outro af te kappen? Ik vind het echt nauwelijks mixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 13:39 
 
Hardtraxx Veteran

Als een bass switch o.i.d. wel goed gaat(wat minder snel wordt opgemerkt dan een chaotisch/slechte mix denk ik)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 13:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Misschien een beetje laat voor de discussie maar dit is mijn mening erover.

Tegenwoordig proberen de platen meteen een sfeer neer te zetten door een bepaalde opbouw (intro-break met vocals/opbouw- mid-kleine break- 2de mid etc.) Dit heeft als gevolg dat het inmixen een stuk lastiger wordt omdat je dan voor een keus komt te staan namelijk:
- verpest de sfeer van de plaat en gaat knippen in de track met de cue knoppen (boos publiek vaak)
- normale intro/outro mix (houd sfeer erin maar is minder interssant)

Er zijn enkele oplossingen voor het interessant maken van een set namelijk hier en daar wat vocals toevoegen (techno, house manier) of teasen (ala adaro etc). Wat mij een een interessantere manier lijkt is namelijk storytelling toepassen in sets. Dat is wat ik zelf vaak probeer te doen. Hiermee bedoel ik dus een verhaal vertellen met je set, maar dat is niet altijd mogelijk voor de grote namen aangezien ze elke week paar boekingen hebben en het veel tijd kost om iets neer te zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 14:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Seven is sowieso niet leuk om in te mixen, heb er een mix edit van gemaakt, anders is het zo dood als wat in je mix. Je moet hem hard zetten om de claps te laten horen in je mix. Alle sets met Seven, je hoort overal hetzelfde. Andere Nr > Misschien de claps > BWWOOOONG > Break. Heb zelf maar wat van da ha ha hu uh haua ha ha reng reng dingen erin verwerkt.

Ik maak trouwens zelf Mix intros, edits, cuts, anders kan je moeilijk doormixen, het ergste is nog dat sommige producers je fucken na de 2e of 3e climax of gelijk na de mixintro, waardoor je niet eens KAN doormixen, ja of met een omweggetje (einde climax, stilte, begin break)

Gelukkig zijn er nog genoeg voorbeelden met wel mogelijkheden om door te mixen (Visions of Hardstyle, Never Come Close, Mysterias, etc). Ik kies daar ook meestal me tracks op uit, alhoewel het niet alleen maar basswitches moeten zijn vind ik, break mixes, climax mixes vind ik net zo mooi, als je het op de juiste manier uitvoert.

Outro / intro mixen vind ik eigenlijk niets, en doe dat dus ook niet vaak, tenzij je een vette basswitch kan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 14:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het is me ook opgemerkt dat er in podcasts zoals HWS en Unleashed ook niet interessant meer wordt gemixed. In het begin gebeurde dit nog wel met leuke overgangen en teases.

Als ik een setje wil luisteren, kies ik dit dan ook vaak op naam van de artiest waarvan ik weet dat deze mixtechnisch leuke setjes neerzet.

Een set die ik nog erg vaak luister is de Tilburg Allstars Mix. Ik heb eigenlijk nog nooit een dergelijk set op een feest meegemaakt.

Het is tegenwoordig gewoon zo dat artiesten on stage meer bezig zijn met het publiek (handjes in de lucht, hartjes etc.) dan met hun daadwerkelijke vak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 14:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

veel dj's zijn dan tegenwoordig ook meer een entertainer dan echt een dj
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 14:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JeftaElachouri schreef:
Het is tegenwoordig gewoon zo dat artiesten on stage meer bezig zijn met het publiek (handjes in de lucht, hartjes etc.) dan met hun daadwerkelijke vak.


Tja. Vraag aan 100 feestgangers wat ze liever hebben: een DJ die een het publiek opzweept of die ene vette overgang. Minimaal 90 gaan het eerste zeggen. Ik moet zeggen dat ik het persoonlijk ook wel tof vindt om een DJ lekker mee te zien springen (B-Front vind ik daar altijd een heel goed voorbeeld van). Dat wil zeker niet zeggen dat er geen aandacht besteed hoeft te worden aan mixwerk/platenkeuze.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 15:40 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ja, en B-Front is gelijk ook een (misschien wel het beste) voorbeeld dat laat zien dat je ook interessant kunt mixen en daarnaast ook het publiek op kunt zwepen. Of Adaro. Vind het dus niet echt aan de orde, het ene maakt het andere toch niet onmogelijk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 15:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Crypsis vind ik er mixtechnisch ook altijd dik bovenuit springen !
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 15:58 
 
Hardtraxx Veteran

Degos & Re-done mixen zwaaar lekker en gaan ook altijd lekker hard los
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 16:11 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Ja, en B-Front is gelijk ook een (misschien wel het beste) voorbeeld dat laat zien dat je ook interessant kunt mixen en daarnaast ook het publiek op kunt zwepen. Of Adaro. Vind het dus niet echt aan de orde, het ene maakt het andere toch niet onmogelijk?

Sterker nog je kunt zelfs op de booth staan en een perfecte overgang maken tussen je voeten. (Mark EG@Ground Zero) :P
Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen