Produceren artiesten nu gewoon zelf niet wat ze willen en waar ze achter staan?? Ik ben het eens dat vrijwel veel nummers op elkaar beginnen te lijken. Maar ik kan me niet voorstellen dat artiesten bepaalde muziek maken zodat ze hun fans niet kwijt raken...
wrote:Zoals ik al zei, deja vu. Ik heb ook heel vaak gedacht dat ze wel weer terug zouden grijpen naar de early sound. En ook daar stonden de artiesten met alle plezier van de wereld op Hardclassics of Remember te draaien. Maar de wens is vaak de vader van de gedachte. Er is gewoon een enorm vacuum ontstaan tussen beide subgenres. Ik denk dat je de situatie als beste kunt beschrijven als twee statische ballonnen, waar niet veel rek meer in zit, maar die, doordat ze groter worden elkaar steeds verder afstoten. De ruimte tussen de ballonnen is waar de identiteit van de nieuwe hardstyle (2006 en later) zou moeten liggen. Maar er zijn nu eenmaal te weinig artiesten die in dat gat durven te springen, omdat ze bang zijn hun huidige fanschare kwijt te raken. En om exact dezelfde reden wordt er vrijwel alleen nog maar eenheidsworst gemaakt binnen beide ballonnen, simpelweg omdat het werkt op dit moment.wrote:Ja oude platen blijven draaien werkt nu eenmaal niet, maar waarom niet over 2 a 3 jaar een nieuwe versie van wat er toen werd gemaakt. Zoals ik al zei; stevige mainstream, met mooie te volgen melo's en stevige (pitch)kicks. Ook al weet ik dat jij het laatste toch nooit op prijs zal stellen, ik denk dat de grote massa dat wel kan hebben straks. Dan bedoel ik kicks als in The Human Soul ofzo.wrote:Maar goed die beweging zal net als de early op een gegeven moment dood bloeden.