Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 18:44 

Hardtraxx Addict

Nu zal Dov zijn hand op de knip moeten houden!
Ik ben in ieder geval blij dat het zo gaat. Die monopoliepositie van Scantraxx moet een keer afgelopen zijn. Nu maar hopen dat die nieuwe labels vrij van de invloed van Scantraxx zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 18:50 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Patrick Jumpen heeft anders top40 notaties gehad hoor.

Ja, maar weet jij of hij het enkel voor het geld deed of dat hij het ook daadwerkelijk deed omdat hij het leuk vond. Dat het echt bagger was, betekent nog niet dat het enkel voor het geld was haha. Overigens is hij een eendagsvlieg geweest en dus geen blijver. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 18:53 

Hardtraxx Crew

Idd, zijn een stuk meer negatieve reacties op Scantraxx dan dat ik verwacht had onder dat bericht :) Hoop toch niet dat ze naar Fusion gaan. Dan maar een eigen label starten of naar DWX. Dat label boeit me toch niks, maar vind ze daar wel beter passen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 18:54 

Aan het typen...

Tja ik blijf erbij, artiesten die geven om hun faam beperken zichzelf in hun creatieve proces en dat gaat daarom ten koste van de muziek. Ik als muziekliefhebber heb dan ook weinig respect voor artiesten die het alsmaar beroemder worden als een doel zien. Je maakt muziek, omdat je je creativiteit wilt uiten, slaan deze nummers aan dan is dat mooi meegenomen, maar je gaat niet de muziek aanpassen om ervoor te zorgen dat deze beter aan gaat slaan, ook al sta je er dan nog steeds achter. Ergens achter staan en iets vanuit je creativiteit doen zijn niet altijd dezelfde dingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 19:07 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Tja ik blijf erbij, artiesten die geven om hun faam beperken zichzelf in hun creatieve proces en dat gaat daarom ten koste van de muziek. Ik als muziekliefhebber heb dan ook weinig respect voor artiesten die het alsmaar beroemder worden als een doel zien. Je maakt muziek, omdat je je creativiteit wilt uiten, slaan deze nummers aan dan is dat mooi meegenomen, maar je gaat niet de muziek aanpassen om ervoor te zorgen dat deze beter aan gaat slaan, ook al sta je er dan nog steeds achter. Ergens achter staan en iets vanuit je creativiteit doen zijn niet altijd dezelfde dingen.

Enkel zul je vrijwel nooit weten welke artiesten het enkel voor de faam doen en welke niet. Je weet ook niet of een artiest iets heeft gemaakt met het doel bekendheid of omdat hij het zo het mooiste vindt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 19:14 

Aan het typen...

Ctrl+F "enkel"
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 19:26 

Hardtraxx Addict

xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 23:55 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Ctrl+F "enkel"

De grote Lyst laat zich gaan... :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2012 00:13 

Aan het typen...

Men moet gewoon eens ophouden mij woorden in de mond te leggen die ik nooit gebruikt heb. Ik kies mijn woorden namelijk heel zorgvuldig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2012 01:01 

Hardtraxx Addict

Klassiek voorbeeld van op de man spelen toch? Iets waar jij volgens mij fel op tegen bent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2012 09:56 

Aan het typen...

Er staat enkel, geen eikel? :P
Maar goed, als ik tegen iemand zeg dat ie beter moet lezen kun je dat inderdaad interpreteren als op de man spelen, maar je kunt het ook interpreteren als "dat heb ik nooit gezegd". Waarom zou ik iets moeten gaan verdedigen wat ik nooit gezegd heb?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2012 14:46 

Hardtraxx Addict

Als je niet in de verdediging wilt gaan, om iets dat je volgens jezelf niet gezegd hebt, moet je dat vooral niet doen. Maar met de interpretaties die je noemt kun je overal wel een ander verhaal van maken. Als jij denkt dat de boodschap, die je nu een stuk duidelijker hebt geuit, in eerste instantie aankwam, prima. Ik weet wel zeker van niet.

Het gaat mij er om dat je hier niet inhoudelijk reageert, maar de lolbroek uit gaat hangen, ten koste van een ander. Iets wat ik heerlijk vind om te doen tijdens een alledaags gesprek, maar net als jij, dacht ik, niet tijdens een online discussie.

De vraag die je mij stelt, "Waarom zou ik iets moeten gaan verdedigen wat ik nooit gezegd heb?", heeft het volgende antwoord: Dat hoeft niet, maar houd je aan je eigen principes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2012 20:04 

Aan het typen...

Af en toe een grapje tussendoor houdt de discussies tenminste nog een beetje luchtig. :P En aangezien het toch allemaal op hetzelfde neer komt, snap ik niet waar je je zo druk over maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2012 20:11 

Hardtraxx Addict

Ik maak me hier niet druk over. Je stelt een vraag, je krijgt antwoord.
De rest van de feiten en meningen liggen al op tafel...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 00:04 

Hardtraxx Addict

Uit het Unite-topic van een jaar terug die nu gesloten is:

iMark schreef:
Elexz schreef:
Waar is die ''Nieuwe tracks'' sectie dan voor? ... Niet zo huilie huilie doen als hij boven aan staat hoor. Who gives a fuck, goddamn...

Ben jij godverdomme blind ofzo? NIEUWE!!!!! N I E U W E. Dus zoals aangegeven, niet die van een jaar terug!

Dat is een andere sectie, droplul. Ben je zelf blind of zo? Zucht....

*Zo, dat wou ik even kwijt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 10:27 

Donateur

En nu?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 10:30 

Elexz schreef:
Uit het Unite-topic van een jaar terug die nu gesloten is:

iMark schreef:
Elexz schreef:
Waar is die ''Nieuwe tracks'' sectie dan voor? ... Niet zo huilie huilie doen als hij boven aan staat hoor. Who gives a fuck, goddamn...

Ben jij godverdomme blind ofzo? NIEUWE!!!!! N I E U W E. Dus zoals aangegeven, niet die van een jaar terug!

Dat is een andere sectie, droplul. Ben je zelf blind of zo? Zucht....

*Zo, dat wou ik even kwijt...

:corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2012 11:59 

Aan het typen...

Q-Dominic schreef:
Hier hoor je mij niet over. Ik kan zelf een track op veel elementen ook veel beter beoordelen dan dat ik dat in 2006/7 kon.

Naarmate men kritischer wordt is men ook vaker negatief over tracks. Wat dus ook bijdraagt aan de negatieve sfeer die er hangt en ook het verschil verklaart met de mensen die zich niet verdiept hebben en veel meer dingen mooi vinden, waar dus een positieve sfeer hangt.

Citaat:
Dit is het probleem van jou; je legt je mening neer alsof het feiten zijn. De mainstream hardstyle heeft inderdaad veel populariteit gewonnen maar tegelijkertijd is het genre ook zoveel breder geworden in andere richtingen. Er is veel meer, dat is een feit. ''Vernieuwingen puur uit commercieel belang'', dit is echt een concept wat in jouw eigen hoofd zit omdat het er bij jou ook niet ingaat dat die artiesten muziek maken die ze zelf oprecht mooi vinden.

Er is meer aanbod inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat het breder is geworden, ik denk eerder dat het tegenovergestelde het geval is, in 2006/7 was de mainstream toch echt breder dan nu, de Italiaanse sound was echt compleet anders dan de tracks bij scantraxx en zelfs binnen scantraxx was er nog een diversiteit aan mainstream tracks. Tegenwoordig lijkt alles veel meer op elkaar. Het is niet voor niets dat de uitdrukking dertien in een dozijn erg regelmatig voorbij komt. En artiesten die oprecht maken wat ze mooi vinden xd , ik kan je zo al een hand vol artiesten (vooral de Italianen hebben er een handje van) opnoemen die produceren wat het beste aanslaat en daartoe gedwongen zijn omdat ze anders geen boekingen meer krijgen. Ook wel toevallig overigens, dat al die vernieuwende mainstream artiesten het toegankelijke ineens leuker vinden. Volgens mij heeft dat toch echt iets met het alsmaar groter willen worden te maken. Ik ken maar weinig mainstream producers die ontoegankelijker zijn gaan produceren en dat is comercieel gezien heel logisch, want daardoor verlies je een deel van je fanbase en levert het uiteindelijk minder boekingen op.

Citaat:
Wat is de kern dan? En die fans waar je het over hebt zijn een 100tal voornamelijk actief op fora. De overige miljoen fans (maar dat zijn natuurlijk geen echte liefhebbers, want die houden van mainstream en maken er geen probleem van als ze op een avond een plaat 2 keer moeten aanhoren omdat ze niet echt van de muziek houden) hebben er veel minder last van. En terecht, want er is ook voor ieder wat wils. Kijk naar labels als theracords en spoontech e.d.

De kern bestaat inderdaad uit de mensen die zich verdiepen in de muziek, de mensen die echt interesse hebben. Daarvan zit ruim 90% op de fora, want veel andere/betere manieren zijn er niet om je goed te verdiepen in de scene. Als je de behoefte niet hebt om je zelf te verdiepen in de muziek, dan is je interesse blijkbaar dusdanig laag, dat ik je niet echt een liefhebber kan noemen. En dat heeft niets met van mainstream houden te maken, maar met je niet willen verdiepen. Er zijn hier op het forum ook wel mensen die zich veel verdiept hebben en echte mainstream liefhebbers zijn, echter liggen de verhoudingen hier wel totaal anders dan buiten de fora. Die laatste groep bestaat bovendien voornamelijk uit mensen die weinig binding hebben met het genre en bij het minste geringste ook weer vertrokken zijn naar een ander genre (over liefde voor de muziek gesproken). Als je geeft om de toekomst van dit genre zul je je toch echt met de kern bezig moeten gaan houden, want dat is de fundering van de scene, simpelweg omdat die een hele sterke binding hebben met de muziek. En wat er op het moment gebeurt is dat er steeds meer en verder naast de fundering gebouwd wordt waardoor de scene ontzettend scheef groeit en er veel ontevredenheid ontstaat. Daar waar eerst een flinke toren van aanbod op die fundering stond, staat er nu een toren van Pisa half naast met een paar steenhoopjes op de fundering waar men het maar mee moet doen, er is toch immers voor ieder wat wils (lees 1 release per maand).

Citaat:
Nee oke na dit betoog is het gerechtvaardigd dat nieuwelingen op dit forum worden uitgelachen om hun mening..

Ik heb nergens uitgelachen genoemd, maar ik kan een mening van iemand die zich nog moet verdiepen inderdaad nog niet echt serieus nemen, omdat ik bij vrijwel iedereen hier zijn/haar mening heb zien veranderen, naarmate ze zich meer verdiepen. Dat wil niet zeggen dat ik geen respect voor hem/haar heb, sterker nog ik vind het alleen maar goed dat je je verdiept, dat geeft alleen maar aan hoeveel je met dit genre hebt.

Citaat:
Je vergelijking is verkeerd. Het Nederlands elftal heeft met 10-0 gewonnen en iedereen is blij behalve 12 zeikerds die zeuren dan het 11-0 had moeten worden. Je moet ophouden met als feit verkondigen dat de muziek inspiratielozer aan het worden is. in 2001/2002/2003/2004 etc werden ook vaak dezelfde soundbanks gebruikt hoor! Luister maar naar een hoop oud italiaans spul of oude scantraxx of fusion platen.

Vergelijk ook even de tientallen labels onderling met elkaar, zelfs de verschillende aliassen binnen SAIFAM hadden een eigen sound. De diversiteit binnen de scene was gewoon veel groter. En ik heb het niet alleen over de early periode, maar ook rond 2006/7/8 was er een diverser aanbod, vooral binnen de mainstream, dan dat er nu is. Het is niet voor niets dat steeds meer mensen die creativiteit en diversiteit zijn gaan missen en waarom een label als Theracords (sorry Pieter dat ik je er weer bij betrek :P ) hier nu floreert.

Citaat:
Hardstyle is vanaf dag 1 commercieler aan het worden. Zoals elke muziek die men goed vindt. Maar het lijkt wel dat hoe minder mensen het leuk vinden (omdat het zo knap en creatief en innovatief in elkaar zou zitten) hoe beter het naar jouw mening is voor de scene.
Ik ben toch het bewijs dat je ook het oude kan liefhebben, het hardere spul, maar ook de mainstream. Ben ik minder liefhebber dan jij? Dit is net zo'n discussie als dat we hadden bij 10 years scantraxx dat jij maar weer als feit stelt dat als je naar dat feest ging, muziek geen belangrijk aspect voor je kon zijn.

Heerlijk die "het is nu eenmaal zo argumenten", ik wil je bewering nog wel even wat nuanceren, want sinds 2006 is het toch echt in een stroomversnelling geraakt, er is immers wel een verschil tussen commerciëler worden en commerciëler worden. En het gaat er niet om hoeveel mensen er in een scene zitten, het gaat erom hoeveel kritische mensen er in een scene zitten en hoeverre die mensen er toe doen. Ik blijf erbij dat in een kritische omgeving de kwaliteit over het algemeen hoger ligt dan in een omgeving waar iedereen altijd alles goed vind. En pas als die kwaliteit goed is en je zorgt ervoor dat die kwaliteit gewaarborgd blijft dan pas kun je aan kwantiteit gaan denken. Want ik heb liever 1 DJ die erg goed kan mixen, een diverse tracklist neerzet etc. dan 20 Dj's die variëren van slecht tot aardig op mixgebied en altijd maar dezelfde tracks draaien. Het dubbel draaien van tracks is daarbij slechts een bewijs van het niet in staat zijn een originele tracklist neer te zetten.

Citaat:
Jump is gestorven en daarna weer geboren, hardcore ook. En het heeft (naar mening van de liefhebbers) de scene alleen maar goed gedaan. Als de geschiedenis zich gaat herhalen (waar ik me dus niet druk om maak), waar maak jij je dan druk om?

Het aanbod voor de zeepbel begon was groter dan het aanbod erna, nu zijn beide fases beter dan de zeepbelfase zelf, maar ik zou toch eerder geneigd zijn om die zeepbel te laten imploderen dan te laten exploderen. Hoewel dit na zoveel jaar eigenlijk al wel vrijwel onmogelijk is. Maar dit scenario geeft overigens wel perfect weer wat voor een binding de echte kern heeft met de muziek en hoe vluchtig die grote massa is. Maar als je je maar ver genoeg van liefhebbers af beweegt, dan zullen ook zij op een gegeven moment de handdoek in de ring gooien. Wat dus ook resulteert in een steeds kleinere kern nadat de zeepbel knapt.

Citaat:
Welke gevolgen? Ik vind de feesten nog net zo vet als 6 jaar geleden. Volgens mij ben jij degene die huilie huilie doet over gevolgen die je voor je gevoel ervaart van achter je computer

Je klaagt over de negativiteit op fora. Dat is een direct gevolg van het toegankelijker worden van de scene. Als die ontwikkeling je geen ene fuck interesseerde toen en nu nog steeds niet, dan mag je vind ik ook niet beginnen over de concrete gevolgen van een dergelijke ontwikkeling. Dan had je dat maar eerder moeten bedenken en niet moeten doen alsof er niets aan de hand is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2012 14:27 

Lyst schreef:
Tekst

Too much to read, sjonge jij typt veel :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2012 14:32 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Naarmate men kritischer wordt is men ook vaker negatief over tracks. Wat dus ook bijdraagt aan de negatieve sfeer die er hangt en ook het verschil verklaart met de mensen die zich niet verdiept hebben en veel meer dingen mooi vinden, waar dus een positieve sfeer hangt.

Dus daarmee is gerechtvaardigd dat zodra mensen zich ergens in hebben verdiept de sfeer er onder gaat lijden?
Sorry hoor maar dit slaat echt nergens op. Wat mij juist opvalt is dat er een paar (waar ik jou wel als aanvoerder van beschouw) extreem negatief zijn op alles wat ook maar enigzins toegankelijk klinkt en dat een hoop worden meegetrokken in die negativiteit. Man wat doe je hier nog er worden elk jaar misschien 5 hardstyle platen gemaakt die jou gematigd kunnen boeien. Verdiep je lekker dan gewoon in hardtrance wat je veel mooier vind maar neem ook niet meer de moeite om elke plaat in de hardstyle afdeling af te kraken. Iedereen weet het nou wel. Je vindt alles kut en inspiratieloos en 13 in een dozijn.

Lyst schreef:
Er is meer aanbod inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat het breder is geworden, ik denk eerder dat het tegenovergestelde het geval is, in 2006/7 was de mainstream toch echt breder dan nu, de Italiaanse sound was echt compleet anders dan de tracks bij scantraxx en zelfs binnen scantraxx was er nog een diversiteit aan mainstream tracks. Tegenwoordig lijkt alles veel meer op elkaar. Het is niet voor niets dat de uitdrukking dertien in een dozijn erg regelmatig voorbij komt.

Die tracks van toen zijn er nog steeds he? Het is logisch dat 6 jaar later er een hoop dingen al meer gedaan zijn dus dat bepaalde elementen soms op elkaar lijken. Als men nu nog steeds de zelfde geluiden van 6 jaar geleden had uitgemolken, dan was de scene gestorven. Er zijn in de jaren zat innovaties geweest (allen die jou niet aanstonden), kijk maar naar de sound van Ran-D en Adaro. Nu is iedereen het weer zat maar dit was echt iets nieuws 2 jaar geleden (en echt niet heel toegankelijk in de oren van leken). De muziek staat nooit stil.

Lyst schreef:
En artiesten die oprecht maken wat ze mooi vinden , ik kan je zo al een hand vol artiesten (vooral de Italianen hebben er een handje van) opnoemen die produceren wat het beste aanslaat en daartoe gedwongen zijn omdat ze anders geen boekingen meer krijgen. Ook wel toevallig overigens, dat al die vernieuwende mainstream artiesten het toegankelijke ineens leuker vinden. Volgens mij heeft dat toch echt iets met het alsmaar groter willen worden te maken. Ik ken maar weinig mainstream producers die ontoegankelijker zijn gaan produceren en dat is comercieel gezien heel logisch, want daardoor verlies je een deel van je fanbase en levert het uiteindelijk minder boekingen op.

Weer iets wat jij denkt wat je als feit neerzet. Heb jij met die italianen gesproken ofzo?? Ik denk dat zij na al die jaren nog steeds het goed doen omdat ze nog steeds passie voor de muziek hebben en gewoon zijn meegegroeid, waar jij bent achter gebleven. En het is niet dat ineens mainstream artiesten het toegankelijke leuker vinden. DBSTF of HH, vergelijk hun platen van nu met hun platen van 2008, sorry hoor maar klinkt net zo 'toegankelijk'. Het enige verschil inderdaad is dat hardstyle veel aan populariteit gewonnen over de wereld. Waar ''de kern'' zich hier altijd zo tegen verzet (want hardstyle is van ons en niemand anders) kun je het ook omarmen. Dit is overigens iets waar vele genres mee te kampen hebben. Kijk naar Trance wat het wereldwijd steady al bijna 15 jaar goed doet, zo kan het ook. En ja daar heb je ook een aantal zeikerts in fora die hun scene kapot zien gaan, maar dat predicten ze ook al 8 jaar geleden! Net als dat 6 jaar geleden iedereen op de Q-dance fora ook al zeikten dat de scene de kut op ging en alles wat toen werd uitgebracht was ook waardeloos. Toevallig dat net die periode door velen van dit forum wordt gezien als een tijd dat er supermuziek werd gemaakt en een tal van tegenwoordig ''klassiekers''.

Lyst schreef:
Als je de behoefte niet hebt om je zelf te verdiepen in de muziek, dan is je interesse blijkbaar dusdanig laag, dat ik je niet echt een liefhebber kan noemen. En dat heeft niets met van mainstream houden te maken, maar met je niet willen verdiepen. Er zijn hier op het forum ook wel mensen die zich veel verdiept hebben en echte mainstream liefhebbers zijn, echter liggen de verhoudingen hier wel totaal anders dan buiten de fora. Die laatste groep bestaat bovendien voornamelijk uit mensen die weinig binding hebben met het genre en bij het minste geringste ook weer vertrokken zijn naar een ander genre (over liefde voor de muziek gesproken).

Weer een aanname dat je niet echt van de muziek kan houden als je niet actief bent op een forum. Dit slaat echt nergens op ik heb zat vrienden die de godsganse dag hardstyle luisteren, eindeloos podcasts maar die niet op een forum zitten. Want ze zijn liefhebber maar hoeven niet elke alias van elke artiest te weten, en te begrijpen hoe de muziek is geworden zoals die nu is en elk van de 100 subgenres te weten. Who cares, het is nog steeds mogelijk (ja echt waar) om van de muziek te houden. Jij kan mij niet vertellen dat op een feest van 10.000 man er maar 100 echte liefhebbers rondlopen, en als je dat wel denkt heb je het gewoon echt niet begrepen.

Lyst schreef:
s je geeft om de toekomst van dit genre zul je je toch echt met de kern bezig moeten gaan houden, want dat is de fundering van de scene, simpelweg omdat die een hele sterke binding hebben met de muziek.

Ik beschouw mezelf als de kern. Ik beschouw jou absoluut niet als de kern, want je houdt al jaren niet meer van de muziek. Ik zie jou gewoon als iemand die het niet kan verkroppen dat de muziek is veranderd, in ieder geval niet in een richting naar jouw smaak. En zal ik eens een geheimpje verklappen? Als de muziek wel was veranderd naar jouw smaak was waren er waarschijnlijk inderdaad een stuk minder fans. Wie is er nou gek, jij of de rest van de wereld?

Lyst schreef:
Ik heb nergens uitgelachen genoemd, maar ik kan een mening van iemand die zich nog moet verdiepen inderdaad nog niet echt serieus nemen, omdat ik bij vrijwel iedereen hier zijn/haar mening heb zien veranderen, naarmate ze zich meer verdiepen. Dat wil niet zeggen dat ik geen respect voor hem/haar heb, sterker nog ik vind het alleen maar goed dat je je verdiept, dat geeft alleen maar aan hoeveel je met dit genre hebt.

Nee ik heb uitgelachen genoemd (nouja belachelijk gemaakt, maar vrijwel hetzelfde). Het slaat gewoon nergens op dat je iemand om zn smaak niet serieus kan nemen. Als jij iemand iets laat horen en die persoon zegt het leuk te vinden (of niet), antwoord jij dan ook met: ''Oke prima maar je weet toch niet waar je het over hebt want je hebt je niet verdiept..''?

Lyst schreef:
Vergelijk ook even de tientallen labels onderling met elkaar, zelfs de verschillende aliassen binnen SAIFAM hadden een eigen sound. De diversiteit binnen de scene was gewoon veel groter. En ik heb het niet alleen over de early periode, maar ook rond 2006/7/8 was er een diverser aanbod, vooral binnen de mainstream, dan dat er nu is. Het is niet voor niets dat steeds meer mensen die creativiteit en diversiteit zijn gaan missen en waarom een label als Theracords (sorry Pieter dat ik je er weer bij betrek ) hier nu floreert.

Die honderden aliassen van SAIFAM was omdat ze met z'n drieen in de studio 2 tracks per week eruit poepten, en jawel veel aliassen leken wel extreem veel op elkaar..
En inderdaad, misschien missen veel mensen creativiteit (teminste hun interpretatie ervan), Theracords is er toch gewoon? Het is er, die variëteit voor iedereen.

Lyst schreef:
Heerlijk die "het is nu eenmaal zo argumenten", ik wil je bewering nog wel even wat nuanceren, want sinds 2006 is het toch echt in een stroomversnelling geraakt, er is immers wel een verschil tussen commerciëler worden en commerciëler worden.

Raar he? dat dat exponentieel gaat.. Globalisatie + Youtube & social media + Wiskunde + goede muziek

Lyst schreef:
Want ik heb liever 1 DJ die erg goed kan mixen, een diverse tracklist neerzet etc. dan 20 Dj's die variëren van slecht tot aardig op mixgebied en altijd maar dezelfde tracks draaien. Het dubbel draaien van tracks is daarbij slechts een bewijs van het niet in staat zijn een originele tracklist neer te zetten.

Hier ben ik het met je eens, DJ's mogen wel weer wat meer gevarieerde tracklists gaan neerzetten. Ik denk zelf dat dit ook steeds meer gaat gebeuren uiteindelijk. Kijk maar naar de verschillende podcasts die steeds meer aan populariteit winnen. Mensen (ook buitenlanders) willen steeds meer dit soort tracklists zien met veel verschillende soorten platen.

Lyst schreef:
Maar als je je maar ver genoeg van liefhebbers af beweegt, dan zullen ook zij op een gegeven moment de handdoek in de ring gooien. Wat dus ook resulteert in een steeds kleinere kern nadat de zeepbel knapt.

Volgens mij had jij de handoek al twee jaar geleden in de ring moeten gooien. Niet bedoeld om je af zeiken deze opmerking maar laten we eerlijk wezen.. Ik heb mn punt hier over al eerder duidelijk gemaakt.
Nogmaals, ik beschouw mezelf ook bij die echte liefhebber, maar als je even een geschiedenisboek open doet zie je altijd dat conservatief het moet afleggen tegen progressief. Inderdaad zo'n argument-> Het is nu eenmaal zo.

Lyst schreef:
Je klaagt over de negativiteit op fora. Dat is een direct gevolg van het toegankelijker worden van de scene. Als die ontwikkeling je geen ene fuck interesseerde toen en nu nog steeds niet, dan mag je vind ik ook niet beginnen over de concrete gevolgen van een dergelijke ontwikkeling. Dan had je dat maar eerder moeten bedenken en niet moeten doen alsof er niets aan de hand is.

Het interesseert me wel degelijk, sterker nog in omarm het. Ik vind de muziek nog steeds te gek en ik kan dat gevoel nu ook delen met een stel mafkezen uit Australie die zijn komen overvliegen helemaal naar Nederland om het te mogen meemaken. Nederlanders zijn nou eenmaal heel vooraanstaand altijd geweest als het gaat om housemuziek en het publiek neemt gewoon echt veel voor lief. Het feit dat ik het positief wil benaderen betekent niet dat ik alles maar leuk en goed vindt, maar dat ik wel waardeer in welke situatie we hier zitten. Ik erger me dood aan opmerkingen bij feesten dat die en die DJ hun hele avond heeft verneukt omdat ze een nummer draaide dat al een keer gedraaid was. Haal lekker een drankje dan. Of mensen die principieel niet naar Defqon willen omdat het te commercieel is (raar met 11 stages verschillende muziek). Man Man Man voel je eens bevoorrecht met wat we hier hebben, dit vind je nergens anders ter wereld.

Ik denk dat het duidelijk is wat m'n standpunt is. Ik zie graag je reactie tegemoet :) Ik ga er niet meer op reageren want dit soort berichten kosten veel tijd haha maar ik lees het wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2012 14:34 

Artiest

@Lyst over artiesten die t voor geld of fame zouden doen:
Losstaand van wat van de geruchten waar is, ik vind dat je als producer van tracks simpelweg recht hebt op een (eerlijk) gedeelte van wat de muziek opbrengt. Los van t feit of je t daar voor doet of weet ik t wat. Er komt geld binnen met verkoop van tracks, dus dan is het ook logisch dat je als artiest ook recht hebt op een gedeelte hiervan ;) Dus als je dat al heel lang helemaal niet zou krijgen, dan zou ik me daar ook druk om maken, ook al boeit t geld me niets, dan wordt t ook meer n principe kwestie
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2012 15:06 

Aan het typen...

@Pieter dat is een hele andere discussie, natuurlijk heeft een artiest recht op het geld dat hij verdient met het produceren of het draaien van de muziek. Ik vind zelfs dat een artiest nog meer terug moet zien van een productie dan het percentage dat ze nu vaak krijgen. Daar gaat het ook niet om en van mij part verdien je er miljoenen mee en is de hele wereld fan van je. Het hoort in mijn ogen alleen niet je doel te zijn. Muziek staat voor mij altijd op de 1e plek en ik zou nooit concessies doen om een groter publiek aan te spreken bijvoorbeeld. Als ik dan niet kan rond komen van de muziek, dan zij het zo, dan moet ik maar een baantje ernaast gaan doen. En natuurlijk zullen er geen (misschien hooguit een paar?) producers zijn die het alleen voor de faam en het geld doen, maar je kunt me niet wijs maken dat er geen producers zijn die bewust/onbewust concessies doen zodat de plaat eerder een hit wordt.

En ik weet ook dat het zo normaal wordt gevonden dat men er niet eens meer over nadenkt. Het is net het verschil tussen muziek die vanuit jezelf komt en muziek waar je achter staat. En het bewust dan wel onbewust concessies doen is in mijn ogen een belemmering van het creatief proces en volgens mij ook de oorzaak waarom genres altijd commerciëler (in de zin van toegankelijker) en de muziek vaak ook meer van hetzelfde wordt. Men probeert altijd vast te houden aan hetgeen dat het goed doet. Waar overigens weer genoeg voor te zeggen valt hoor, maar het is tevens ook het inspelen op vraag in plaats van het aanbieden en vanzelf zien of er interesse voor is. Pas als de vraag stokt of dreigt af te nemen, dan pas wordt er weer geïnnoveerd. Terwijl als je uit zou gaan van eenieders eigen creativiteit zonder daarbij rekening te houden met de vraag, dan creëer je een veel interessantere muzikale wereld, waarin er gewoon ontzettend veel diversiteit is. Dan is iedere track opnieuw een innovatie. Daar staan dan wel een aantal commercieel gezien onaantrekkelijke dingen tegenover, maar puur naar het muzikale aspect kijkende zou de wereld er een stuk mooier uitzien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2012 16:51 

Aan het typen...

@Q-Dominic
Ik vind niet dat de sfeer op het forum er onder lijdt, in ieder geval niet daar onder. De sfeer lijdt wel onder mensen die andermans mening niet kunnen respecteren en mensen gaan aanvallen op hun smaak. De combinatie van positieve en negatieve reacties zorgt juist voor een open en eerlijke sfeer en ook voor discussies die het lezen van topics interessant houdt. Dat mensen niet durven te posten heeft vooral te maken met dat eerste en niet met de negativiteit over tracks, tenzij de persoon bang is om buiten de groep te vallen, maar dat soort mensen heb je op een forum sowieso al niet zoveel aan, die praten toch alleen maar met andere mensen mee. Het hele punt van een forum is je eigen mening te hebben, die te uiten en daarover te discussiëren met elkaar en gezien het hier vaak om smaakgerelateerde meningen gaat, dienen ze niet om elkaar over te halen, maar om elkaar beter te begrijpen en daarmee juist de smaak van anderen makkelijker te kunnen respecteren.

Haha, ja als je de tracks van vroeger meetelt dan is de scene inderdaad breder geworden, maar je kunt niet eeuwig teren op het oude, het gaat mij er vooral om wat er in dit jaar aan aanbod is.

Ik heb ook nooit ontkent dat er geen innovaties plaatsvonden en ik vind ook niet dat muziek stil moet blijven staan. Ik vind dat de scene zich vanuit wat de kern wil moet ontwikkelen en dat is niet per se wat ik zelf wil, want ik kom uit een andere kern. Een kern die zich niet meer kon identificeren met de huidige kern en die de scene grotendeels al verlaten heeft. Dat is het resultaat van innovaties waar de kern op dat moment niet achter stond. Innovaties die gericht zijn op een ander, nieuw publiek. Dit in combinatie met het feit dat innovaties die de scene toegankelijker maken zorgen voor een dusdanig grote groep nieuwe mensen, dat de mening van de kern er nog minder toe doet resulteert in haat en nijd naar elkaar, want dat voelt inderdaad als het afpakken van de muziek die je geweldig vindt, en meer negativiteit binnen de scene. Overigens is Ran-D en Adaro niet echt een innovatie waar ik iemand over heb gehoord, mensen gingen pas klagen toen het teveel van hetzelfde werd. Dit bewijst tevens dat de kern niet per definitie tegen alle innovaties is.

Vervolgens heb je het over een aantal "zeikerds" die hun scene kapot zagen gaan. En dat veel tracks uit juist die periode door veel mensen op dit forum gezien worden als klassiekers. Dat is toch het perfecte voorbeeld van dat de scene voor hun kapot is gegaan. Het zijn namelijk echt niet die mensen die jij beschrijft als "zeikerds" die hier op Hardtraxx zitten. Het is echt een compleet andere groep mensen. De oude kern heeft de scene nagenoeg volledig verlaten. Dit was het directe gevolg van de vertoegankelijking van de scene rond 2006, een enorme verandering waar de kern zelf niet achterstond. Een verandering die ook veel heel veel onrust heeft gezorgd binnen de scene, waarbij de climax van die strijd toch wel op GHF plaats vond. Houd dat vast, trek nu diezelfde verandering en diezelfde gevolgen door naar de huidige scene. En vraag je dan nog een keer af, waarom mensen de mensen tegen dergelijke veranderingen zijn.

Die discussie over liefhebbers blijft een eeuwige welles nietes, dus daar ga ik niet meer verder op in en blijf gewoon bij mijn standpunt, namelijk dat iemand die iets echt mooi vind, daar alles over wil weten. De rest heeft gewoon bij lange na niet dezelfde passie.

@als de muziek wel naar mijn smaak was veranderd, of liever gezegd de smaak van de kern van de scene destijds. Denk je nu echt dat het mij een ene fuck boeit hoeveel fans er naar de muziek luisteren die ik mooi vind? :') Denk je nu echt dat ik liever heb dat er 1 miljoen mensen naar muziek met dezelfde naam luisteren, maar muziek is die ik niet mooi vind. Ik weet niet hoe je bij deze logica komt, maar ik hoop niet voor jou dat dit de reden is dat je altijd maar meegroeit met de scene. Als dat wel het geval is vallen alle puzzelstukjes in een keer op de juiste plek.

Tja ik kan er ook niets aan doen dat ik dergelijke meningen niet echt serieus kan nemen. Zoals je van mij vast niet anders gewend ben heb ik regelmatig discussies gevoerd met mensen gedurende de afgelopen 7 jaar. En een hele hoop van die mensen begrijpt jaren later precies waar ik het over had toen, terwijl ze er destijds stellig van overtuigd waren dat wat ik vond, maar onzin was. Soms is het gewoon verstandiger om dat proces van smaakontwikkeling eerst een flink eind te doorlopen, voordat je hoog van een toren gaat lopen blazen.

:D @ wiskunde :P De rest zijn natuurlijk niet de daadwerkelijke oorzaken van de stroomversnelling, anders was er nooit geen conflict geweest.

En ook al omarm je de ontwikkeling, je stoort je aan een gevolg van die ontwikkeling waar je zelf voor was/bent. Dan had je dat maar eerder moeten bedenken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2012 18:05 

Hardtraxx Addict

Lyst heeft zijn gelijkwaardige tegenstander gevonden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2012 19:01 

Hardtraxx Addict

Kwisniks schreef:
Lyst heeft zijn gelijkwaardige tegenstander gevonden.

Tot dusver heeft Q-dom nog niet veel kunnen ontkrachten vind ik :P
Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen