Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2012 23:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Is toch normaal als je een plaat draait waar 95% op los gaat dan waar 5% op losgaat??

Die 5% kunnen er over een paar jaar nog staan, die andere 95% heeft dan allang weer een andere hype gevonden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2012 23:27 
 
Hardtraxx Veteran

Dat is wel misschien zo :P maar daarvoor zijn de kleinere feestjes ook leuk ;) en ik en vele behoren wel tot die grote groep die wel losgaat en over een paar jaartjes sowieso nog aanwezig is :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2012 23:49 
 
Hardtraxxer

Rampestamper schreef:
Socializerz schreef:
Adaro...


ik vind niet dat je een adaro kan vergelijken met een zatx of een ran-d die vind ik wel erg diverse draaien :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2012 12:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Adaro draait niet echt divers hoor, die heeft (tenminste als hij niet op een Dungeon of een ander klein podium staat) ook gewoon een vast trucje.

En wat betreft de platen die vaak worden gedraaid en dat iedereen ze daarom vet gaat vinden: neem Just as easy. Toen die uitkwam heb ik hem thuis bijna nooit gedraaid, maar op een feestje vond ik hem de eerste paar keer best leuk. Bijvoorbeeld in een opwarmsetje, als een van de 1e sets van de avond. Lekker catchy melodietje, lekker meebleren met de vocals. Dus dan kan ik me best voorstellen dat DJs hem fijn vinden om te draaien: je krijgt het (overgrote deel) van het publiek mee.

Bekijk het eens van deze kant: je bent een DJ en je vindt 100 platen leuk om te draaien. Als je dan van 5 van die platen zeker weet dat je er 95% van de zaal plat mee krijgt, dan lijkt het me logisch dat je die draait! Als er tussen die 100 platen ook een paar platen zit waarvan je weet dat die beter werken op een kleiner podium (want meer liefhebbers die meer letten op de muziek, draaikunsten en platenkeuze), dan ga je die plaat natuurlijk niet draaien op een groot hoofdpodium ofzo.

Lijkt mij dan...
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2012 13:02 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

SvonD schreef:
Rampestamper schreef:
Socializerz schreef:
Adaro...


ik vind niet dat je een adaro kan vergelijken met een zatx of een ran-d die vind ik wel erg diverse draaien :)

Laatste paar keren dat ik hem heb zien draaien liet ie ook elke keer hetzelfde kunstje zien hoor. Zo divers draait hij ook niet. Standaard Adaro, Ran-D, G4H met wat nog nieuwe zooi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2012 13:59 
 

Socializerz schreef:
Ik heb nooit adaro gezegd :/


search.php?keywords=Adaro&terms=all&author=Socializerz&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken
[ Er voldeden 12 resultaten aan de zoekterm ]
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2012 15:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Waarom denk je dat in hypes als jumpstyle destijds iedereen tegelijk begint met luisteren (jumpstyle bestond al sinds +- 1997) en iedereen stopt ook weer tegelijkertijd. Zo zit de massa in elkaar.

Is niet alleen maar meelopen. Niet iedereen kent alle stijlen. Jij hebt (volgens mij) zelf de afgelopen tijd ook nog 'nieuwe' muziekstijlen ontdekt, hoewel die stijlen ook al een lange tijd bestaan.

Net als je theorie met het crossbreeden met dubstep e.d. Kan toch ook zo zijn dat artiesten die stijlen nog niet kenden, en dat ze na het ontdekken daarvan wilden experimenteren met die stijl? Vooral bij artiesten is het denk ik zo dat je niet veel tijd hebt voor andere muziek.

Als je al hoort dat Headhunterz Moonraker niet eens kende, bevestigt dit denk ik wel dat sommige artiesten zeer weinig tijd hebben om veel andere muziek te luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2012 10:37 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Het verschil tussen ik die nieuwe muziekstijlen ontdek en honderdduizenden mensen die het op vrijwel hetzelfde moment ontdekken en ook nog eens op vrijwel hetzelfde moment weer laten vallen lijkt mij toch wel overduidelijk. Ik heb het meerdere mensen letterlijk horen zeggen, jumpstyle is uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2012 10:44 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Adaro draait niet echt divers hoor, die heeft (tenminste als hij niet op een Dungeon of een ander klein podium staat) ook gewoon een vast trucje.

En wat betreft de platen die vaak worden gedraaid en dat iedereen ze daarom vet gaat vinden: neem Just as easy. Toen die uitkwam heb ik hem thuis bijna nooit gedraaid, maar op een feestje vond ik hem de eerste paar keer best leuk. Bijvoorbeeld in een opwarmsetje, als een van de 1e sets van de avond. Lekker catchy melodietje, lekker meebleren met de vocals. Dus dan kan ik me best voorstellen dat DJs hem fijn vinden om te draaien: je krijgt het (overgrote deel) van het publiek mee.

Bekijk het eens van deze kant: je bent een DJ en je vindt 100 platen leuk om te draaien. Als je dan van 5 van die platen zeker weet dat je er 95% van de zaal plat mee krijgt, dan lijkt het me logisch dat je die draait! Als er tussen die 100 platen ook een paar platen zit waarvan je weet dat die beter werken op een kleiner podium (want meer liefhebbers die meer letten op de muziek, draaikunsten en platenkeuze), dan ga je die plaat natuurlijk niet draaien op een groot hoofdpodium ofzo.

Lijkt mij dan...

Ja en als je een overgang moet maken en 98% van het publiek geeft niets om het mixwerk, dan is het ook logisch dat je een simpele intro-outro of zelfs een stop play overgang doet. Ik bedoel daarvan weet je (bijna) zeker dat het goed gaat. Het is en blijft toch gewoon zwak dat je altijd maar voor de makkelijke weg kiest. Je hebt altijd een heel groot deel wat heel snel tevreden is, en een klein deel dat kritisch is. Als je echt een goede DJ/producer bent dan weet je ook die laatste groep aan te spreken. Nee, die groep zetten ze liever weg als haters of als kortzichtige mensen. Zodat ze zelf weer het idee hebben dat ze volmaakt zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2012 11:37 
 
Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Ja en als je een overgang moet maken en 98% van het publiek geeft niets om het mixwerk, dan is het ook logisch dat je een simpele intro-outro of zelfs een stop play overgang doet. Ik bedoel daarvan weet je (bijna) zeker dat het goed gaat. Het is en blijft toch gewoon zwak dat je altijd maar voor de makkelijke weg kiest. Je hebt altijd een heel groot deel wat heel snel tevreden is, en een klein deel dat kritisch is. Als je echt een goede DJ/producer bent dan weet je ook die laatste groep aan te spreken. Nee, die groep zetten ze liever weg als haters of als kortzichtige mensen. Zodat ze zelf weer het idee hebben dat ze volmaakt zijn.


Jammere is dat als je het dan wel probeert, het de organisatoren toch niet boeit, dus dan heeft het ook vrij weinig zin :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2012 09:53 
 
Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Nee, die groep zetten ze liever weg als haters of als kortzichtige mensen. Zodat ze zelf weer het idee hebben dat ze volmaakt zijn.


Dit dus, dit vind ik zo jammer. Als ik alleen al kijk naar mijn vrienden, die zeggen al dat ik een zeikerd ben als ik zeg dat 3 keer verkeerd wordt gemixed in een set. Of vinden me al klagen als ik zeur om te hoge pitchkicks in een nummer. Wordt daar echt moe van
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2013 14:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Om het te vervolgen en WJD te verlichten :P

Daveytl schreef:
Dat je een een goede Hardcore-plaat kan maken (waar ik absoluut van overtuigd ben dat Nosferatu dat kan) betekent niet automatisch dat je ook een goede Hardstyle-plaat kan maken.


Dit is echter vaker gelukt dan andersom
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2013 15:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet mijn punt
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2013 15:55 
 
Hardtraxx Elite

Afgelopen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2014 06:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
The Skribbler schreef:
Adaro draait niet echt divers hoor, die heeft (tenminste als hij niet op een Dungeon of een ander klein podium staat) ook gewoon een vast trucje.

En wat betreft de platen die vaak worden gedraaid en dat iedereen ze daarom vet gaat vinden: neem Just as easy. Toen die uitkwam heb ik hem thuis bijna nooit gedraaid, maar op een feestje vond ik hem de eerste paar keer best leuk. Bijvoorbeeld in een opwarmsetje, als een van de 1e sets van de avond. Lekker catchy melodietje, lekker meebleren met de vocals. Dus dan kan ik me best voorstellen dat DJs hem fijn vinden om te draaien: je krijgt het (overgrote deel) van het publiek mee.

Bekijk het eens van deze kant: je bent een DJ en je vindt 100 platen leuk om te draaien. Als je dan van 5 van die platen zeker weet dat je er 95% van de zaal plat mee krijgt, dan lijkt het me logisch dat je die draait! Als er tussen die 100 platen ook een paar platen zit waarvan je weet dat die beter werken op een kleiner podium (want meer liefhebbers die meer letten op de muziek, draaikunsten en platenkeuze), dan ga je die plaat natuurlijk niet draaien op een groot hoofdpodium ofzo.

Lijkt mij dan...

Ja en als je een overgang moet maken en 98% van het publiek geeft niets om het mixwerk, dan is het ook logisch dat je een simpele intro-outro of zelfs een stop play overgang doet. Ik bedoel daarvan weet je (bijna) zeker dat het goed gaat. Het is en blijft toch gewoon zwak dat je altijd maar voor de makkelijke weg kiest. Je hebt altijd een heel groot deel wat heel snel tevreden is, en een klein deel dat kritisch is. Als je echt een goede DJ/producer bent dan weet je ook die laatste groep aan te spreken. Nee, die groep zetten ze liever weg als haters of als kortzichtige mensen. Zodat ze zelf weer het idee hebben dat ze volmaakt zijn.

Lyst, 100% eens! Tegenwoordig wordt je bekend om je producties, niet om wat je met die cd spelers kunt. al zou je als dj uitblinken wat betreft overgangen of andere trucjes met scratchen, je zult nooit geboekt worden als je niet ergens bij aangesloten bent. zie mind illusion(was The Magic Show), Pavo(alleen nog early af en toe) .
echt goede dj's worden verwaarloosd omdat ze niet produceren dus te weinig commerciele waarde hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2014 22:27 
 

Jurheinen schreef:
Dit dus, dit vind ik zo jammer. Als ik alleen al kijk naar mijn vrienden, die zeggen al dat ik een zeikerd ben als ik zeg dat 3 keer verkeerd wordt gemixed in een set. Of vinden me al klagen als ik zeur om te hoge pitchkicks in een nummer. Wordt daar echt moe van

Haha ik hoor mn vrienden nog steeds jubelen over een 'geniale overgang' van E-Force op Indicator (groningen) vorig jaar. Overgang naar masterclass, simpele outro/intro overgang die er ook nog eens net naast lag. Ik zei dr maar niks van maar tsjongejonge :lol:
En als ik iets slechts zeg over Brutal 4.0 mag ik al helemaal maken dat ik wegkom :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2014 19:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

AndyAsteroids schreef:
En als ik iets slechts zeg over Brutal 4.0 mag ik al helemaal maken dat ik wegkom :cry:


:lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2014 16:06 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
Ligt het nou aan mij, of is de helft van alle zogenaamde rawstyle eigenlijk gewoon kut geproduceerd? #hardomhardisechtnietstoer


Denk dat we beter hier verder kunnen. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2014 14:50 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Robbie M schreef:
Lyst schreef:
Ze kiezen te vaak voor de makkelijke weg, maar wat wil je met allemaal kritiekloze schapen in het publiek.


Ze geven het publiek waar het publiek voor komt. Dat jij dat de makkelijke weg vind, daar kan een artiest toch niets mee.
Het hedendaagse klimaat heeft van de DJ's een act gemaakt. Als jij naar Coldplay* gaat, daar veel geld voor kwijt bent, wil je ook Coldplay horen. Dat heeft niets met kritiekloos te maken. Zij komen met andere verwachtingen naar een set.

De vraag is wat is de oorzaak en wat is het gevolg. Stonden er op een gegeven moment mensen massaal boe te roepen in het publiek toen Frontliner een plaat van zijn collega draaide? Of zijn het de artiesten zelf geweest die meer en meer eigen materiaal zijn gaan draaien? En als we er van uitgaan dat het publiek zelf ook weet waar voor het komt, helaas lang niet altijd het geval maar dat is een andere discussie, dan weten ze toch ook wat ze van een artiest kunnen verwachten? Je creëert als artiest toch je eigen publiek? Als mensen een hekel hebben aan gevarieerde tracklists en creatieve platenkeuzes, maar je doet het toch, dan komen ze toch gewoon niet bij jou kijken? En dat ze er dan veel geld voor hebben betaald, is dat hun eigen verantwoordelijkheid, zij kopen immers het kaartje, hadden ze zich maar beter moeten informeren. Zoals dat geldt bij alles wat je koopt.

Citaat:
Zo goed als dat hun recht is, mag jij dat niks vinden. Je hoeft er niet heen, je hoeft het niet te luisteren, sterker nog, je kan jezelf er compleet van distantiëren. Alleen wat is jou reden omdat dan ook overal te verkondigen. Als je denkt het beter te weten, dan start je toch een platform waarmee je kan laten zien dat het ook anders kan. Goed voorbeeld doet volgen. Een betere scene begint bij jezelf.

Ik ben er ook niet heen geweest en ja ik kan me er compleet van distantiëren, echter creëren zijn een klimaat, zoals je dat zelf mooi verwoord, een klimaat waarin het voor artiesten die ik wel kan waarderen, steeds moeilijker wordt. Daarom vind ik dat ik er ook wat van mag zeggen, nog los van het feit dat ik er met mijn hoofd gewoon niet bij kan dat je als artiest, bij wie het leven om creativiteit draait, zulke hersendode setjes neer kunt zetten en je je tracks niet uitbrengt omdat je anders jezelf niet kunt onderscheiden van de rest. En ja ik zit er over na te denken om iets op te starten waarin mensen laten zien dat het ook anders kan, maar dan puur en alleen daarvoor, want ik heb niet de illusie dat ik iets kan veranderen in deze scene. De enige die daar invloed op hebben zijn de grote artiesten zelf en de organisaties/boekingskantoren.

Citaat:
Maar vinden jullie het dan niet heel erg makkelijk om van achter een pc daar conclusies aan te hangen en niet te kijken dat er dus vele mensen naast jullie daar de tijd van hun leven hadden. Uiteindelijk bepaalt de dansvloer. Laten we de realiteit niet uit het oog verliezen.

Met alle respect, maar die mensen hebben de lat ook niet bepaald hoog liggen om de tijd van hun leven te hebben. En wie zegt dat ze die tijd van hun leven niet hadden gehad als de DJ wel energie had gestoken in zijn trackkeuze of wel een keer een gewaagde overgang had gemaakt. Maar schijnbaar mogen alleen de mensen die snel tevreden zijn de tijd van hun leven hebben en hebben wij nergens recht op, we mogen immers zelfs niet eens onze ontevredenheid erover uiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2014 15:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dank voor je toelichting Rob. Ik denk dat ik inderdaad begrijp enigszins begrijp wat je bedoelt. Ik hoop echter dat je ook begrijpt dat het voor een leek op het gebied van zaken rond labels niet te begrijpen valt met de informatie die naar buiten gebracht wordt. Dit is namelijk vaak zeer summier en beperkt zich tot Youtube/Facebook/Souncloud met daarin het liefst alleen links naar geluidsfragmenten. Wat je als volger dan niet zit is dat er verschillende personen als in verschillende schakels bezig zijn rond een release of een boeking.

Wat jij noemt lijkt mij een gezonde ontwikkeling voor de muziekstijl. In de afgelopen jaren is er echter veel naar buiten gekomen met betrekking tot de relatie Q/Scantraxx die een bepaalde monopolie aan het bereiken waren. Als nu bijvoorbeeld PP ineens een losstaande release op Q-dance Records doet is het niet gek om als volger de conclusie te trekken dat zij ook voor een langere termijn met Q in zee gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2014 15:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

I agree on that. Kan ik me goed voorstellen.

Hoop dat ik mijn kleine 'openbaring' jullie van iets meer kennis heb voorzien en dat er in de toekomst op een andere manier naar ontwikkelingen word gekeken.

Lyst.. Ik kan hier wel over blijven discussiëren. Wij staan hierover lijnrecht tegenover elkaar.
Ik snap je absoluut hoor. Even goede vrienden, maar ik heb hier echt geen zin in. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2014 20:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hee Robbie van HSDT5! Zit die gekke Tiësto look-a-like er nog?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2014 21:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

X-Qlusive K bedoel je? I don't know.. Dat topic is toch al een tijd terug dood gegaan.
Zie Kasper nog regelmatig op feesten lopen hoor. Zo'n Tiesto look-a-like zie je niet snel over het hoofd. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2014 11:29 
 
Hardtraxxer

TiMOTHYb schreef:
Dank voor je toelichting Rob. Ik denk dat ik inderdaad begrijp enigszins begrijp wat je bedoelt. Ik hoop echter dat je ook begrijpt dat het voor een leek op het gebied van zaken rond labels niet te begrijpen valt met de informatie die naar buiten gebracht wordt. Dit is namelijk vaak zeer summier en beperkt zich tot Youtube/Facebook/Souncloud met daarin het liefst alleen links naar geluidsfragmenten. Wat je als volger dan niet zit is dat er verschillende personen als in verschillende schakels bezig zijn rond een release of een boeking.

Wat jij noemt lijkt mij een gezonde ontwikkeling voor de muziekstijl. In de afgelopen jaren is er echter veel naar buiten gekomen met betrekking tot de relatie Q/Scantraxx die een bepaalde monopolie aan het bereiken waren. Als nu bijvoorbeeld PP ineens een losstaande release op Q-dance Records doet is het niet gek om als volger de conclusie te trekken dat zij ook voor een langere termijn met Q in zee gaan.


Ik denk dat jullie releases en binding aan een label iets minder zwaar moeten opvatten.
Toen ik nog bij Theracords meedraaide vond Theracords het ook geen probleem dat Wavolizer eens een release bij Noisj deed. Dit is puur om eens een ander publiek aan te spreken en mogelijk nieuwe fans te bereiken.

Ik werk nu bij Scantraxx en zij staan er het zelfde in. Als een artiest graag een plaat elders uit brengt staat Scantraxx daar uiteraard voor open. Het is alleen maar gezond dat artiesten op deze manier hun tracks in nieuwe omgevingen kunnen presenteren.

@ Rob z'n toelichting in dit topic en het wist je dat topic: De scene is de afgelopen paar jaar gewoon ontzettend veel ontwikkeld/gegroeid, zakelijk gezien. Nu zijn er inderdaad meerdere partijen per artiest (management/label/agency), eerder viel dat vaak samen. Hier door duren zaken misschien langer, maar dat is alleen omdat iedereen een perfecte artiest en een perfecte presentatie van muziek wil neerzetten. In the end is het echt alleen maar goed bedoeld mensen :) En ja... dat moet... als we niet groeien loopt de scene vast... hoe goed de tracks ook zijn en hoe gepassioneerd iedereen ook is. Wij als managements/labels knokken net zo hard voor een groei van de scene als de artiest zelf. Dit zal vast niet iedereen z'n instelling zijn, maar die van mij in ieder geval wel :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2014 17:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Robbie M schreef:
I agree on that. Kan ik me goed voorstellen.

Hoop dat ik mijn kleine 'openbaring' jullie van iets meer kennis heb voorzien en dat er in de toekomst op een andere manier naar ontwikkelingen word gekeken.

Lyst.. Ik kan hier wel over blijven discussiëren. Wij staan hierover lijnrecht tegenover elkaar.
Ik snap je absoluut hoor. Even goede vrienden, maar ik heb hier echt geen zin in. :)

Wat een ongelofelijk slappe reactie is dit. Lyst draagt een aantal argumenten aan die nog niet in deze discussie zijn genoemd en je stapt er overheen zonder erop in te gaan en eindigt daarmee de discussie. Je snapt hopelijk dat je op deze manier op ongekende manier zwakte toont en feitelijk toegeeft dat je uitgeluld bent? Zo niet dan moet je nu ook gewoon reageren en Lyst van repliek voorzien. En anders raad ik je aan om hier lekker weg te blijven want op deze manier overtuig je misschien een 5 jarig kind maar geen weldenkend persoon.
Van de andere kant: grote artiesten bereiken met hun marketingstrategie, releasebeleid en DJ-sets eigenlijk alleen maar mensen met het niveau van een 5jarige dus ik kan het je niet kwalijk nemen dat je zelf ook op die manier reageert.
Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen