Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je, als je voor het eerst in een genre komt, alleen de populairdere nummers hoort. Zo ben ik begonnen met alleen maar Showtek en Wildstylez. Zij zijn gewoon hardstyle artiesten en als je die voor het eerst hoort dan bevalt dat je, of het bevalt je niet.
Als je vervolgens 'hardstyle' intypt in Google krijg je veel meer (en meer diverse) resultaten dan als je alleen 'Showtek' in Google intypt. Dus voor het verdiepen in de muziek is het toch echt wel handig dat de muziekstijl een naam heeft. Dat het dan vervolgens wordt ingedeeld in sub-genres, is discutabel. Hierdoor zul je sneller een kant opgaan die jou toch echt meer ligt, maar vanuit de artiesten gezien kan het een nadeel zijn omdat zij inderdaad zullen denken dat ze, als ze hun publiek willen bereiken, binnen hun sub-genre moeten blijven produceren.
Ik vind discussies bij nummers als 'Excitement Initiated' (want dat topic denk ik het eerste aan bij dit topic) ook erg irritant. Maar dat komt vooral omdat ik dan denk; wat maakt het uit wat het genre is? Als jij het leuk vind, dan zie ik het probleem niet. Hoe je dan meer van dat soort nummers vind, daar durf ik geen uitspraak over te doen