Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 18:02 

Hardtraxx Veteran

Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je, als je voor het eerst in een genre komt, alleen de populairdere nummers hoort. Zo ben ik begonnen met alleen maar Showtek en Wildstylez. Zij zijn gewoon hardstyle artiesten en als je die voor het eerst hoort dan bevalt dat je, of het bevalt je niet.

Als je vervolgens 'hardstyle' intypt in Google krijg je veel meer (en meer diverse) resultaten dan als je alleen 'Showtek' in Google intypt. Dus voor het verdiepen in de muziek is het toch echt wel handig dat de muziekstijl een naam heeft. Dat het dan vervolgens wordt ingedeeld in sub-genres, is discutabel. Hierdoor zul je sneller een kant opgaan die jou toch echt meer ligt, maar vanuit de artiesten gezien kan het een nadeel zijn omdat zij inderdaad zullen denken dat ze, als ze hun publiek willen bereiken, binnen hun sub-genre moeten blijven produceren.

Ik vind discussies bij nummers als 'Excitement Initiated' (want dat topic denk ik het eerste aan bij dit topic) ook erg irritant. Maar dat komt vooral omdat ik dan denk; wat maakt het uit wat het genre is? Als jij het leuk vind, dan zie ik het probleem niet. Hoe je dan meer van dat soort nummers vind, daar durf ik geen uitspraak over te doen :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 18:09 

Aan het typen...

Iets wat vanzelfsprekend is, wil niet zeggen dat het niet beter kan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 18:11 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Als jij de artiest en tracknaam had geweten, had ik jou suggesties kunnen geven, zonder het bestaan van genres.

Als jij een hulplijn maakt die ik continu kan bereiken, stap ik van mijn voorkeur voor genre's af haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 18:12 

Aan het typen...

Deal (dat is nu precies hetgeen wat ik aan het ontwerpen ben) xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 18:19 

Hardtraxxer

Respect, als zoiets goed werkt zou het een hele toevoeging zijn voor muziek in het algemeen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 18:52 

Hardtraxx Crew

JVDM schreef:
Dat het dan vervolgens wordt ingedeeld in sub-genres, is discutabel. Hierdoor zul je sneller een kant opgaan die jou toch echt meer ligt, maar vanuit de artiesten gezien kan het een nadeel zijn omdat zij inderdaad zullen denken dat ze, als ze hun publiek willen bereiken, binnen hun sub-genre moeten blijven produceren.

Ik vind die subgenres zelf heel handig (de naam van die subgenres laat ik maar even in het midden), vooral omdat je tegenwoordig DJ's hebt die nog wel eens verschillend kunnen draaien. Ik vind het zelf prettig als ik van tevoren weet wat ik kan verwachten op een feest (concept, thema, etc). Maar dat zie ik niet als een nadeel voor de producers. Wie zegt dat zij binnen een subgenre moeten blijven produceren? Als ze maar kwaliteit leveren boeit het me verder niet. Thuis luister ik toch wat ik zelf gaaf vind, ongeacht het genre/subgenre. Aangezien dit op een feest moeilijker is, vind ik het dus handiger om van te voren duidelijkheid te krijgen door middel van deze subgenres.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 19:08 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Deal (dat is nu precies hetgeen wat ik aan het ontwerpen ben) xd

En hoe ga je dit aanpakken? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2012 13:16 

Hardtraxx Addict

Het verschil in bepaalde subgenres vind ik soms heel erg moeilijk te onderscheiden, ook op Discogs klopt het nooit altijd, vooral in elektronische muziekgenres.
Soms weet je echt niet wat het kan zijn, meestal denk je aan meerdere tegelijk wanneer je goed ernaar luistert, en dan spreek ik vooral over de Trance subgenres.
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen