Citaat:
In hoeverre wordt muziek beperkt door het bestaan van genres en wat levert het bestaan ervan ons allemaal op.
Ik kan prima leven met het feit dat er verschillende genres zijn, om eerlijk te zijn vind ik het zelfs een verrijking.
Waarom? Ik kan nu een feest selecteren en zeggen van 'daar ga ik heen'. Puur omdat je genre daar gedraaid wordt. Helaas is de grens tussen bepaalde genres splinterdun waardoor je bepaalde artiesten, tracks, .. Buiten beschouwing laat. Gewoon omwille van wat andere eigenschappen.
Het plaatsen in hokjes interesseert me in principe niks, al worden we tegenwoordig wel doodgegooid met allerlei benamingen .. om dit nu een obstakel te noemen? Nee.
Ook het aanbieden van verschillende genres maakt in principe toch niks uit aan je eigen smaak? Ik weet niet hoe het zit met andere mensen hier, maar ik beoordeel pas iets als ik het beluistert heb. Zelfs dan kan ik het nog niks vinden, het is niet perse slecht etc..
Het antwoordt op de hoofdstelling:
Ik vind niet dat muziek beperkt wordt door het bestaan van verschillende genres. Je luistert nog altijd wat je zelf wilt, maar je moet wel de kans geven om je open te stellen voor andere genres. Je kan dan nog altijd zeggen dat je het een kans hebt gegeven, maar het is gewoon niks voor jouw.
Wat het bestaan betreft? Als je bovenstaande eenmaal gedaan hebt en je vindt het niks, dan laat je de rest wat uitkomt in dat genre ook links liggen. (Vermoedelijk!) Je geeft er niet teveel aandacht meer aan. Zo blijf je bezig.