Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende

Stelling
Hardstyle = Hardstyle 32%  32%  [ 26 ]
Early Hardstyle, Hardstyle 18%  18%  [ 15 ]
Hardstyle = Overkoepelende naam voor 3 subgenres: Early, Mainstr. & Raw 50%  50%  [ 41 ]
Totaal aantal stemmen : 82
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 18:27 

Aan het typen...

Ligt eraan hoe groot het genre wordt, trance heeft ook een "bpm limiet", maar heeft nog meer subgenres dan hardcore ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 18:29 

Artiest

Sunboom schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
hoe kan ik het eens of oneens zijn als er niet eens een goede/duidelijke stelling is :lol:

Het punt is er bestaat een verschil tussen RAW en MELODIC zo noem ik het altijd. Simpel gezegd dus gewoon melodisch en ruig, de ene plaat is ruiger dan de ander en de ene producer is ruiger dan de ander, dat kan je niet ontkennen. Dus je hebt raw plaatjes en wat melodic plaatjes, maar uiteindelijk is het hardstyle. Onderverdeling kan ik nog wel mee leven, het zorgt ook voor overzichtelijkheid en duidelijkheid, maar dan moet je niet met achterlijke termen als nu-style en commercieel gaan gooien.

Ik vind melodic echt een foute term, omdat er heel veel raw hardstyle tracks zijn met een melodie.

ik noem t melodic/euphoric t is maar waar ik zin in heb :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 18:54 

Hardtraxx Veteran

Imo zijn er 2 soorten:

early hardstyle
hardstyle

'hardstyle' kun je dan weer onderverdelen in mainstream en raw.

En voor de rest boeit het me geen zak, ik hou van goede muziek, niet van 1 soort hardstyle. Daarom trek ik mensen die zeggen dat ze alleen raw vet vinden niet omdat raw een jaar geleden nog niet eens bestond :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 19:07 

Hardtraxx Elite

tomb schreef:
Imo zijn er 2 soorten:

early hardstyle
hardstyle

'hardstyle' kun je dan weer onderverdelen in mainstream en raw.

En voor de rest boeit het me geen zak, ik hou van goede muziek, niet van 1 soort hardstyle. Daarom trek ik mensen die zeggen dat ze alleen raw vet vinden niet omdat raw een jaar geleden nog niet eens bestond :')

Dat is ook weer onzin, raw bestond een jaar geleden wel degelijk (vier jaar geleden ook al wel), alleen toen was er nog geen term voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 19:21 

Hardtraxx Elite

En toen werd er wel gezegd: 'Ik hou van hardstyle, maar wel een beetje het hardere spul'. Idd heel simpel gezegd omdat het beestje toen nog geen naam had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 21:23 

Artiest

Zatox begeon met het hele raw-style gedoe, voor die plaat uberhaupt bekend was hoorde ik nooit iemand raw-style zeggen en vervolgens zegt ie in een interview dat hardstyle hardstyle is. De echte dader ontloopt een beetje de dans zo, maar je mag toch zeggen ik luister hardstyle, maar wel meer raw?! Dat lijkt me niet slecht, de term raw-style doet de naam raw eigenlijk niet eens eer aan want sommige platen krijgen een raw label opgelegd terwijl ze niet eens zo ruig zijn, eerder duister.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 21:28 

Hardtraxx Elite

Nouja, dan gaan we het toch lekker darkstyle noemen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 21:29 

Aan het typen...

raw-hardstyle deed al eerder de rondte dan dat zatox met die plaat kwam ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 21:30 

Hardtraxx Veteran

En ik denk ook niet dat het Zatox zijn bedoeling was want die plaat is helemaal niet rauw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 21:31 

Artiest

Lyst schreef:
raw-hardstyle deed al eerder de rondte dan dat zatox met die plaat kwam ;)

nou na die plaat werd het een gigantische hype laat ik het zo stellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 21:31 

Hardtraxx Elite

Zatox raw? Hahaha doe normaal man. Zijn collega's bewijzen het pas op zijn label :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 21:37 

Hardtraxx Addict

Jolle schreef:
En ik denk ook niet dat het Zatox zijn bedoeling was want die plaat is helemaal niet rauw.

De intro van die track vind ik anders toch best rauw :P

Tel schreef:
Zatox raw? Hahaha doe normaal man. Zijn collega's bewijzen het pas op zijn label :thumbup:
Je bedoelt The Rebels? Andere kan ik niet bedenken, maar The Rebels hebben ook maar een paar rauwe tracks geproduceerd (Pattern 1, Bionicle) en bovendien zitten er vooral bij de oudere producties van Zatox toch zeker wel rauwe tracks tussen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 21:44 

Hardtraxx Elite

Vergeet je Growl ook niet :yes:

The R3bels, na mij mening, hebben een veel betere sound dan Zatox. Niet alleen qua hardere opzetten, maar gewoon een veel gevarieerdere sound. Kijk wat ze met Plasmaravers hebben opgebouwt, en nu met The R3bels een iets hardere variant. Weet niet of je hun nieuwe track hebt gehoort?

Deze track is in mijn oortje een hele rauwe track. Niet het orgineelste, maar dat zijn de meeste tracks van tegenwoordig niet echt :P

Maar ook over Zatox: ik ben zeker geen fan van hem, en dat zal ook zeker zo blijven. Tenzij hij platen zoals Storm (ft. The R3bels uiteraard) gaat maken, maar die verkopen dan weer niet -.-

En over de onderverdeling:
Wie wordt er beter op dat de tracks nu eindelijk een onderverdeling hebben? Gaan ze nog harde producen/draaien? Zo kan je voor elk stukje stijl wel een apart genre bedenken. Hardstyle is hardstyle, het is gewoon een heel gevarieerd genre. Alleen bij somige tracks vraag ik me wel af of het een eigen genre is... :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 21:45 

Hardtraxx Elite

Qre8ive schreef:
Tel schreef:

En door zulk soort reacties zal er dus nooit een fatsoenlijk discussie ontstaan of word een fatsoenlijke discussie verknald :) :thumbup:

Sorry knulleke, is het zo wel goed? :kiss:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 21:47 

Hardtraxxer

En door zulke opmerkingen blijkt maar weer dat een onderverdeling moeilijk te realiseren is... Omdat iedereen er een andere kijk op heeft... Kijk het verschil tussen Chris One en Bioweapon ziet iedereen.... Maar door verschillen van smaak en kijk op hardstyle is er zo'n groot grijs gebied binnen de scene.. Dus ik zeg, hardstyle is hardstyle.. En óf iemand dat raw vindt, ealy of mainstream... Laat dat lekker voor iedereen zelf... :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 22:23 

Donateur

The R3bels maken ook genoeg happyshit waar Da Tweekaz nog een puntje aan kunnen zuigen. Maar dat tekent wel hun variatie ja.
Zatox, met alle respect, maakt de laatste tijd alleen maar hetzelfde nummer maar dan net wat anders. Maar dat is een andere discussie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 22:52 

Aan het typen...

Want in andere genres ligt het tot in het kleinste detail vast wat een subgenre inhoudt? :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 23:11 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Want in andere genres ligt het tot in het kleinste detail vast wat een subgenre inhoudt? :huh:

Nee, maar daar is ook meer tijd overheen gegaan, het is in de hardstyle echt razend snel gegaan, en nu moeten er ook razend snel sub-genres gemaakt worden... Maar als het ''echt'' moet... Dan mag je mij uitleggen hoe we het gaan doen om iedereen op 1 pad te krijgen over wat in welk sub-genre hoort...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 23:14 

Hardtraxx Addict

Volgens berust het vooral op een misverstand: de meeste mensen die tegen zijn, denken dat we alle tracks in willen delen in categorien, er een stempel opzetten. Dat is niet zo. We willen erkenning voor de subgenres om de communicatie over onze erg brede muziekstijl makkelijker te maken.
En trouwens: hoe kan het slecht zijn als er subgenres komen (dwz: als ze erkent worden)? Denk je echt dat producers zich beperkt voelen omdat ze ergens in 1 subgenre moeten vallen? Denk je dat DJ's alleen maar 1 subgenre gaan gaan draaien omdat ze erin moeten zitten? Nee! Het is ook verder maar een naam, dus hoe kan het ooit negatief zijn? Het mooie van draaien en producen is dat je zelf kan kiezen wat je wilt draaien! Denk je dat zogenaamde Hardstyle DJ's geen andere genres draaien soms? Er wordt toch echt regelmatig Hardcore gedraaid door sommige Hardstyle DJ's! En dat is zelfs een heel ander genre, geeneens een ander subgenre.
Het argument dat een onderverdeling slecht is voor de diversiteit van de muziek, lijkt me dus ook volstrekt onzin.

Nogmaals:
Het gaat erom dat de subgenres erkent worden, en dat mensen snappen wat voor soort hardstyle nummers ik vet vind. Het gaat er niet om dat we elke track in willen delen. Ik snap ook wel dat niet elke track ingedeeld kan worden omdat er zo veel grensgevallen zijn, maar dat is ook niet nodig!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 23:25 

Aan het typen...

Qre8ive schreef:
Lyst schreef:

Nee, maar daar is het wel te beschrijven wat het is. Bijvoorbeeld bij hardstyle van 1999-2004 is het een feit dat het Early Hardstyle is.

En dat vind ik nu weer de grootste onzin. Je hebt subgenres, omdat er draagvlak vanuit een bepaald groep voor een (sub)soort muziek is, of je hebt subgenres omdat de muziek dusdanig verschilt van andere muziek. Maar je gaat toch geen subgenres creëren puur en alleen gescheiden bij een jaartal? Wat is de toegevoegde waarde van dat? Bovendien is het helemaal geen feit dat het spul tussen 1999-2002 early hardstyle is, tracks naar waar gerefereerd wordt zijn o.a. kai tracid, scot project tracks etc. En die geven zelf aan dat het hardtrance is en geen hardstyle. Ook binnen de early scene zijn de meningen erg verdeeld over wat early is. Zeker gezien een deel nog steeds wil dat nustyle zich afsplitst en de periode na 2003/4 hardstyle moet heten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 23:32 

Hardtraxx Addict

QonFuzion schreef:
Het gaat erom dat de subgenres erkent worden, en dat mensen snappen wat voor soort hardstyle nummers ik vet vind.

En stel nou dat je alle soorten wel kan waarderen (zoals ik), dan is het toch nog altijd veel handiger om te zeggen dat je favoriete muziek hardstyle is, in plaats van dat je alle subgenres op gaat noemen?
Bovendien denk ik dat een beginnende luisteraar nog nooit van de termen mainstream, early, raw, etc. heeft gehoord en dus nog altijd zal blijven zeggen dat hij graag hardstyle luistert :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 23:34 

Hardtraxx Elite

Qre8ive schreef:
Struikrover schreef:
En door zulke opmerkingen blijkt maar weer dat een onderverdeling moeilijk te realiseren is... Omdat iedereen er een andere kijk op heeft... Kijk het verschil tussen Chris One en Bioweapon ziet iedereen.... Maar door verschillen van smaak en kijk op hardstyle is er zo'n groot grijs gebied binnen de scene.. Dus ik zeg, hardstyle is hardstyle.. En óf iemand dat raw vindt, ealy of mainstream... Laat dat lekker voor iedereen zelf... :)

Idd, zolang niet duidelijk te definiëren is welke plaat nou wat voor stijl is... dan zal het niet officieel gebruikt kunnen worden :)

Dat is echt onzin gast. Bij geen enkel genre is dit het geval, bovendien: het hele idee van genres is dat je ze niet officieel gebruikt, maar ter indicatie.

KickinAzz schreef:
QonFuzion schreef:
Het gaat erom dat de subgenres erkent worden, en dat mensen snappen wat voor soort hardstyle nummers ik vet vind.

En stel nou dat je alle soorten wel kan waarderen (zoals ik), dan is het toch nog altijd veel handiger om te zeggen dat je favoriete muziek hardstyle is, in plaats van dat je alle subgenres op gaat noemen?
Bovendien denk ik dat een beginnende luisteraar nog nooit van de termen mainstream, early, raw, etc. heeft gehoord en dus nog altijd zal blijven zeggen dat hij graag hardstyle luistert :P

Ja, tuurlijk, dus dan zeg je ook gewoon: ik hou van hardstyle! Want hardstyle = early + mainstream + raw. En natuurlijk hou je ook rekening met tegen wie je praat, net als dat je geen Duits gaat praten tegen iemand die alleen Frans spreekt...

Maar mocht je nou wel iemand te spreken krijgen die de termen kent, en mocht je nou wel iets specifieks over één stijl willen zeggen, dan is het toch handig dat er woorden voor zijn?

Sowieso is er eigenlijk helemaal geen discussie, immers, niks in taal is 'officieel': termen en woorden bestaan als ze gebruikt worden, dus in feite geeft alleen het ontstaan van de termen ze al bestaansrecht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 23:42 

Hardtraxx Veteran

Sunboom schreef:
Sowieso is er eigenlijk helemaal geen discussie, immers, niks in taal is 'officieel': termen en woorden bestaan als ze gebruikt worden, dus in feite geeft alleen het ontstaan van de termen ze al bestaansrecht.

Dit dus :thumbup:

Ik vind het opvallend dat (bijna) elk anti-subgenre post enorme gaten in de logica heeft, terwijl alle pro-subgenre posts dat niet lijken te hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 23:50 

Hardtraxx Addict

Sunboom schreef:
KickinAzz schreef:
QonFuzion schreef:

Ja, tuurlijk, dus dan zeg je ook gewoon: ik hou van hardstyle! Want hardstyle = early + mainstream + raw. En natuurlijk hou je ook rekening met tegen wie je praat, net als dat je geen Duits gaat praten tegen iemand die alleen Frans spreekt...

Maar mocht je nou wel iemand te spreken krijgen die de termen kent, en mocht je nou wel iets specifieks over één stijl willen zeggen, dan is het toch handig dat er woorden voor zijn?

Perfect uitgelegd, en helemaal met dat laatste punt eens :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 23:55 

Aan het typen...

PNXRMX schreef:
Sunboom schreef:

Dit dus :thumbup:

Ik vind het opvallend dat (bijna) elk anti-subgenre post enorme gaten in de logica heeft, terwijl alle pro-subgenre posts dat niet lijken te hebben.

Het gaat niet er niet om of een woord bestaat, het gaat erom of er draagvlak voor een term is en een term over het algemeen geaccepteerd kan worden. En dat laatste is een probleem, want er zijn heel veel mensen tegen een onderverdeling, ze hebben alleen bar weinig argumenten als ze ze al hebben.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen