Qre8ive schreef:
Struikrover schreef:
En door zulke opmerkingen blijkt maar weer dat een onderverdeling moeilijk te realiseren is... Omdat iedereen er een andere kijk op heeft... Kijk het verschil tussen Chris One en Bioweapon ziet iedereen.... Maar door verschillen van smaak en kijk op hardstyle is er zo'n groot grijs gebied binnen de scene.. Dus ik zeg, hardstyle is hardstyle.. En óf iemand dat raw vindt, ealy of mainstream... Laat dat lekker voor iedereen zelf...

Idd, zolang niet duidelijk te definiëren is welke plaat nou wat voor stijl is... dan zal het niet officieel gebruikt kunnen worden

Dat is echt onzin gast. Bij geen enkel genre is dit het geval, bovendien: het hele idee van genres is dat je ze
niet officieel gebruikt, maar ter indicatie.
KickinAzz schreef:
QonFuzion schreef:
Het gaat erom dat de subgenres erkent worden, en dat mensen snappen wat voor soort hardstyle nummers ik vet vind.
En stel nou dat je alle soorten wel kan waarderen (zoals ik), dan is het toch nog altijd veel handiger om te zeggen dat je favoriete muziek hardstyle is, in plaats van dat je alle subgenres op gaat noemen?
Bovendien denk ik dat een beginnende luisteraar nog nooit van de termen mainstream, early, raw, etc. heeft gehoord en dus nog altijd zal blijven zeggen dat hij graag hardstyle luistert

Ja, tuurlijk, dus dan zeg je ook gewoon: ik hou van hardstyle! Want hardstyle = early + mainstream + raw. En natuurlijk hou je ook rekening met tegen wie je praat, net als dat je geen Duits gaat praten tegen iemand die alleen Frans spreekt...
Maar mocht je nou wel iemand te spreken krijgen die de termen kent, en mocht je nou wel iets specifieks over één stijl willen zeggen, dan is het toch handig dat er woorden voor zijn?
Sowieso is er eigenlijk helemaal geen discussie, immers, niks in taal is 'officieel': termen en woorden bestaan als ze gebruikt worden, dus in feite geeft alleen het ontstaan van de termen ze al bestaansrecht.