Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2015 15:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik steel die van Davey
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2015 21:24 
 

En zo geschiedde. Een goede keus, al zeg ik het zelf...

De inhoud van iedere envelop:

Envelop 1 bevatte dus de steelkaart
Envelop 2: 2 jokers voor Patrick
Envelop 3: Niks voor Bas
Envelop 4: 1 joker voor Machiel
Envelop 5: Niks voor Jurre
Envelop 6: 1 joker voor Sander

Verdiend voor de pot: 0 euro
Tussenstand pot: 3700 euro


Afbeelding

Nadat we ons een tijdje in het zuidoosten van het land hebben begeven, wordt het weer eens tijd om de zee op te zoeken. Jurre, Machiel en Sander komen met het idee om naar Friesland te gaan, om daar lekker uit te waaien. Zo gezegd, zo gedaan. Helaas is er in Friesland weinig te beleven. Davey, Jurre en Patrick herinneren zich ineens de zeeslag-opdracht uit de vorige editie. Aangezien Friesland meer water dan land beslaat, gaan we dit opnieuw doen, maar deze keer niet in teamverband.

Opdracht 14:

De volgende opdracht is een variant op zeeslag. Er is een speelbord van 6 bij 6:

Afbeelding

Iedereen mag in dit speelveld een boot neerzetten van 3 vakjes lang. Stuur via PB de coördinaten waarop je je boot wil plaatsen (bijvoorbeeld A1-A3 of A1-C1) naar mij. De boten mogen horizontaal of verticaal geplaatst worden.

Nadat alle boten zijn neergezet, mogen jullie schieten. Het schieten gebeurt in rondes; tijdens iedere ronde mag iedere deelnemer op 1 vakje schieten. Als je op een vakje schiet waarop een boot staat, levert dit 50 euro op voor de pot. Als je echter op een vakje schiet waarop geen boot staat, verdwijnt er 50 euro.
Als er tijdens een ronde meerdere mensen op hetzelfde vakje schieten, worden deze allemaal meegeteld (bijvoorbeeld, als 2 personen op A1 schieten en daar staat een boot, dan levert dat 100 euro op). Echter, als vakje A1 tijdens de eerste ronde beschoten is, levert een schot op A1 in een latere ronde geen (min)geld meer op.

Ik zal na iedere ronde bovenstaand plaatje posten, met daarin de schoten (zowel rake als gemiste) verwerkt. Het schieten doe je door in dit topic een coördinaat te posten.

Zodra jouw boot tot zinken is gebracht, houdt de opdracht voor jou op. Je mag dan ook niet meer schieten. De opdracht eindigt zodra er nog maar 1 boot drijvende is. De deelnemer wiens boot als langste overleeft, wint een molhint.

Je hebt tot Dinsdag 12:00 uur om de coördinaten van jouw boot door te geven. Zorg dat je deze deadline haalt, anders doe je deze opdracht niet mee (en verklein je bovendien de kans op een hoog geldbedrag). Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2015 13:05 
 

De boten zijn geplaatst. Dat wil zeggen, 5 boten zijn geplaatst. Jurre bleek toe aan een opdrachtje rust en kan zich vast voorbereiden op de executie.

Dat betekent dat iedereen (behalve Jurre) nu mag schieten voor de eerste ronde. Nog even kort de regels:

Je stuurt via PB een coördinaat naar mij. Als je een boot raakt (maakt niet uit van wie die is), verdien je 50 euro voor de pot, maar als je geen boot raakt, verdwijnt er 50 euro uit de pot. Na 24 uur post ik in dit topic wie waar heeft geschoten en wat er is geraakt, waarna iedereen (wiens boot nog drijft) weer mag schieten voor de volgende ronde.
De eigenaar van de boot die als laatste ten onder gaat, wint een molhint.

Nogmaals het speelschema:
Afbeelding

De eerste deadline voor het schieten is Woensdag 13:00 uur. De deadline missen betekent geen schot (dit levert geen (min)geld op). Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2015 15:38 
 

Ronde 1:

Bas schiet op C3: Mis (-50 euro)
Davey schiet op B2: Mis (-50 euro)
Patrick schiet op F3: Raak! (+50 euro)

Totaal verdiend deze opdracht: -50 euro

Afbeelding

Deadline voor de schoten van ronde 2: Donderdag 15:00 uur
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2015 16:12 
 

Ronde 2:

Bas schiet op D4: Raak! (+50 euro)
Davey schiet op D5: Mis (-50 euro)
Machiel schiet op A1: Mis (-50 euro)
Patrick schiet op F4: Raak! (+50 euro)

Verdiend deze ronde: 0 euro
Totaal verdiend deze opdracht: -50 euro

Afbeelding

Deadline voor de schoten van ronde 3: Vrijdag 15:00 uur
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2015 15:48 
 

Ronde 3:

Bas schiet op A3: Mis (-50 euro)
Davey schiet op E4: Raak! (+50 euro)
Machiel schiet op A5: Mis (-50 euro)
Patrick schiet op F5: Mis (-50 euro)
Sander schiet op C4: Mis (-50 euro)

Verdiend deze ronde: -150 euro
Totaal verdiend deze opdracht: -200 euro

Afbeelding

Daarmee is de eerste boot gezonken. Machiel (D4-F4) is het eerste 'slachtoffer', en daarmee komt voor hem een einde aan deze opdracht.

De 4 overgebleven kandidaten mogen schieten voor ronde 4. Doe dit vóór Zaterdag 18:00 uur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2015 16:25 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Tuurlijk...
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2015 14:04 
 

Ronde 4:

Bas schiet op B1: Mis (-50 euro)
Davey schiet op B6: Mis (-50 euro)
Patrick schiet op E3: Mis (-50 euro)
Sander schiet op D3: Mis (-50 euro)

Verdiend deze ronde: -200 euro
Totaal verdiend deze opdracht: -400 euro

Afbeelding

Deadline voor de schoten van ronde 5: Zondag 14:00 uur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2015 14:30 
 

Ronde 5:

Bas schiet op C1: Raak! (+50 euro)
Davey schiet op D1: Raak! (+50 euro)

Verdiend deze ronde: +100 euro
Totaal verdiend deze opdracht: -300 euro

Afbeelding

Deadline voor de schoten van ronde 6: Maandag 15:00 uur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2015 15:13 
 

Ronde 6:

Bas schiet op F6: Mis (-50 euro)
Davey schiet op D6: Mis (-50 euro)
Patrick schiet op F2: Raak! (+50 euro)
Sander schiet op B4: Mis (-50 euro)

Verdiend deze ronde: -150 euro
Totaal verdiend deze opdracht: -450 euro

Afbeelding

Davey ziet zijn boot (F2-F4) zinken en mag niet meer schieten.

Deadline voor de schoten van ronde 7: Dinsdag 16:00 uur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2015 16:35 
 

Ronde 7:

Bas schiet op C2: Mis (-50 euro)
Patrick schiet op F1: Raak! (+50 euro)
Sander schiet op C2: Mis (-50 euro)

Verdiend deze ronde: -50 euro
Totaal verdiend deze opdracht: -500 euro

Afbeelding

En daarmee is in deze ronde ook de boot van Bas (F1-F3) gesneuveld. Patrick en Sander gaan dus uitmaken wie de molhint wint.

Deadline voor de schoten van ronde 8: Dinsdag 17:00 uur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2015 17:16 
 

Ronde 8:

Patrick schiet op E5: Mis (-50 euro)
Sander schiet op E1: Raak! (+50 euro)

Verdiend deze ronde: 0 euro
Totaal verdiend deze opdracht: -500 euro

Afbeelding

Daarmee komt een einde aan deze opdracht. E1 was namelijk het laatste stukje boot van Patrick (C1-E1) dat nog boven water was. Dat betekent dat de boot van Sander (D2-F2) het langste boven is gebleven. Daarmee verdient hij niet alleen een molhint, maar ook een bonus van 100 euro, aangezien ik er voor het gemak even van uitga dat hij 2x op zichzelf zou schieten als we nog door zouden spelen. Het is echter een schrale troost; deze opdracht kost jullie uiteindelijk 400 euro.

Verdiend voor de pot: -400 euro
Tussenstand pot: 3300 euro


Afbeelding

Tijd voor alweer de zesde executie. 16 vragen over het doen en laten van de mol. Iedereen mag onderstaande vragen beantwoorden en naar mij PB'en. Mocht je in het bezit zijn van een vrijstelling of joker (of meerdere), dan mag je deze inzetten. Je mag ze ook bewaren voor later. Als je je vrijstelling of joker wil inzetten, geef dit dan aan in de PB.

1. Wat was het thema van de afbeeldingen van de mol tijdens opdracht 12?
2. Hoeveel artworks had de mol goed tijdens opdracht 12?
3. Welke envelop koos de mol tijdens opdracht 13?
4. Met wie ruilde de mol tijdens opdracht 13?
5. Hield de mol een (of meerdere) jokers over aan opdracht 13?
6. Kwam de mol met het idee om naar Friesland te gaan?
7. Herinnert de mol zich de zeeslag-opdracht uit de vorige editie?
8. Hoeveel keer schoot de mol raak tijdens opdracht 14?
9. Tijdens welke ronde ging de boot van de mol ten onder tijdens opdracht 14?
10. Schoot de mol tijdens de eerste ronde van opdracht 14 (Ja/Nee)?
11. Op welk coordinaat schoot de mol in ronde 3 van opdracht 14?
12. Hoeveel berichten heeft de mol gepost op pagina 7 van dit topic?
13. Woont de mol in Gelderland?
14. In welk jaar is de mol geregistreerd op Hardtraxx?
15. Hoe oud is de mol?
16. Wie is de mol?

Voor de duidelijkheid: Vragen 5, 6, 7, 10 en 13 zijn Ja/Nee vragen. Als de mol niet meespeelde tijdens opdracht 14, vul dan 'geen' in bij de vragen 8-11. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2015 18:12 
 
Hardtraxx Veteran

Verdomme, had nog gehoopt buiten schot te blijven toen Davey's boot kapot ging :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2015 19:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snapte al niet waarom niemand me kapot schoot xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2015 20:18 
 

Executie nummer 6 is door iedereen ingeleverd. De uitslag:

Bas
Davey
Jurre
Machiel
Patrick
Sander


Helaas, Patrick, voor jou valt hier het doek. Bedankt voor je deelname en je inzet!

Afbeelding

Het deelnemersveld is intussen meer dan gehalveerd. We komen steeds dichter bij de finale, en dus bij de onthulling van de mol. Vrijstellingen, jokers en foute testvragen worden dan ook steeds belangrijker. De groep maakt zich op voor een nieuwe busreis over de snelweg, wat door de aanwezigheid van een mol wel eens een helse rit kan worden.

In de bus is er van gezelligheid geen sprake. Iedere deelnemer heeft een koptelefoon opgezet, om zo lekker ontspannen toe te werken naar de volgende opdracht. Bas luistert naar een setje van Alphaverb, Davey luistert een setje van Zany, Jurre heeft een album van Pearl Jam aangezet, Machiel hoort de nieuwste tracks van de Hardstyle Bitches en Sander luistert naar een setje van Zenda. De provincie Groningen is onze volgende bestemming.

Opdracht 15:

Het is tijd voor een bekend spelletje: het doolhof. De kandidaten die aan de eerste editie meededen, zullen het zich vast nog kunnen herinneren. ‘Doolhof’ is misschien een misleidend woord, want zoals je kunt zien is de route op zich niet moeilijk:

Afbeelding

Dit doolhof is voor iedere deelnemer hetzelfde. Wat echter voor iedere deelnemer verschillend is, zijn de posities van de verscheidene prijzen die onderweg te vinden zijn. Er zijn 8 plaatsen in dit doolhof waar items kunnen liggen. Er zijn echter 7 items, te weten:
• 250 euro
• 100 euro
• min 100 euro
• min 50 euro
• Joker (2x)
• Testvraag fout

Deze 7 items zijn verdeeld over de 8 posities in het doolhof. Er is dus 1 positie waar niets te vinden is.
Je begint onderin het doolhof, en verlaat het doolhof (al dan niet met goed gevulde zakken) aan de bovenkant. Je kunt niet naar beneden bewegen, dus je kunt niet het hele doolhof doorlopen. Iedere deelnemer zal dus minimaal 2 en maximaal 3 items vinden.

Hoe moet je dan een route bepalen? Iedere deelnemer ontvangt vanavond een PB van mij. In deze PB staat het (ingevulde) doolhof van 2 van je medekandidaten. Vervolgens kan jij met deze informatie de kandidaten in kwestie helpen om de geldbedragen te pakken, en eventueel individuele prijzen. Maar let wel, je kan ze er ook mee om de tuin leiden, zodat zij bepaalde voorwerpen pakken die voor jou zelf gunstig zijn en voor de andere kandidaat juist ongunstig. Je kan ook besluiten om de kandidaat waarvan jij het schema hebt helemaal niet te helpen, waardoor het voor diegene wellicht gokken wordt.

Aangezien het een vrij simpel doolhof is, kan het ‘lopen’ gewoon gebeuren via PB. Ik wil van iedere kandidaat om uiterlijk Woensdag 20:00 uur een bericht hebben, waarin het volgende staat: “Eerste optie: ik sla linksaf/rechtsaf, tweede optie: ik sla linksaf/rechtsaf”. Als je dit niet voor de deadline doet, heb je niet gelopen en dus ook niets verdiend. Zorg er dus voor dat je snel de kandidaten zoekt die jouw schema hebben! Als de deadline is verstreken, zal ik bekendmaken wat iedereen heeft opgehaald. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2015 21:05 
 

De deadline is verstreken, de deelnemers hebben hun wandeling gemaakt. De opbrengst:

Bas: min 50 euro, 1 joker
Davey: min 100 euro, 1 joker, 1 foute testvraag
Jurre: min 50 euro, 1 joker, 1 foute testvraag
Machiel: 250 euro, 1 joker, 1 foute testvraag
Sander: 100 euro, min 100 euro, 1 joker

De jokers bleken een populair item tijdens deze opdracht; iedere deelnemer heeft er 1 weten te pakken. Davey, Jurre en Machiel beginnen de eerstvolgende executie met een minpunt, maar hebben wel de mogelijkheid om dit te compenseren door middel van een joker. Wat betreft de pot heeft Machiel de beste zaken gedaan; voornamelijk dankzij zijn inbreng verdienen jullie met deze opdracht 50 euro.

Verdiend voor de pot: 50 euro
Tussenstand pot: 3350 euro



Afbeelding

We zijn nog steeds in het mooie Groningen. In verband met het Paasweekend krijgen de kandidaten een dagje vrij. Jurre en Sander maken een uitstapje naar Pieterburen, Davey en Machiel gaan naar de Euroborg voor de halve finale van de beker en Bas zoekt een rustig plekje op de Grote Markt.

Na de rustdag is iedereen weer vol goede moed. De penningmeester heeft het de laatste tijd rustig gehad. De individuele belangen worden met iedere afvaller weer een beetje belangrijker. Maar dat de pot momenteel lager is dan na 8 opdrachten had waarschijnlijk zelfs de mol niet durven dromen.

De groepsmoraal kan wel een boost gebruiken. Een opdracht zonder individuele of tegenstrijdige belangen komt dan ook goed uit.

Opdracht 16:

We zijn intussen aanbeland in het prachtige plaatsje Hoogezand-Sappemeer. In deze gemeente werd in 1854 Neerlands bekendste feministe Aletta Jacobs geboren. Terwijl we de stad verkennen, is duidelijk te zien dat de vrouwen hier nog steeds een vrijgevochten geest hebben. Bas en Sander hebben duidelijk moeite om hun aandacht vast te houden door het vele vrouwelijke schoon dat ons passeert.

Maar ook de huidige vrouwelijke inwoners van Hoogezand-Sappemeer zijn erg feministisch ingesteld. Ze vinden het maar niks dat er ongeveer evenveel mannen als vrouwen zijn; hoe groter de vrouw:man verhouding, hoe beter. En zij hebben de macht om daar iets aan te doen! Immers, de vrouwen zetten nieuwe baby’s op de wereld.

Alle vrouwen in Hoogezand-Sappemeer maken een afspraak. Zodra ze zijn bevallen van een zoon, stoppen ze met kinderen baren. Als hun eerste kind dus een jongen is, is dat meteen hun laatste kind. Als het eerste kind vrouwelijk is, volgt er een nieuwe zwangerschap en geboorte. Dit gaat dus net zo lang door totdat er een jongen geboren wordt.

De vraag: Wat is, op de lange termijn, de verhouding tussen mannen en vrouwen in Hoogezand-Sappemeer?

Om jullie te helpen mag je een aantal aannames maken:
• De kans dat een zwangerschap resulteert in de geboorte van een jongen is 50%, evenals de kans dat een zwangerschap resulteert in de geboorte van een meisje.
• Jullie mogen er even van uit gaan dat de mensen in Hoogezand-Sappemeer onsterfelijk zijn, en dat er geen emigratie/immigratie is.
• De vrouwen kunnen onbeperkt kinderen baren, dus als de eerste 35 kinderen vrouwelijk zijn, gaan ze gerust voor een 36e zwangerschap.


Jullie hebben tot Zondag 22:00 uur om een dikgedrukt antwoord in dit topic te posten. Indien jullie het goed hebben, verdienen jullie 500 euro voor de pot. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2015 01:06 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

de verdeling man-vrouw is 50-50
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2015 14:43 
 

Dat klopt helemaal. De makkelijkste manier om hierop te komen is door voor 1 vrouw het verwachte aantal zonen en dochters te berekenen.

Voor de volledigheid, het bewijs:
http://i.gyazo.com/c6f34e373150f3b2ccf7c1b8ac22f760.png

Verdiend voor de pot: 500 euro
Tussenstand pot: 3850 euro

Afbeelding

En dat waren al weer twee opdrachten. Tijd voor de executie dus. 16 vragen over het doen en laten van de mol. Iedereen mag onderstaande vragen beantwoorden en naar mij PB'en. Mocht je in het bezit zijn van een vrijstelling of joker (of meerdere), dan mag je deze inzetten. Je mag ze ook bewaren voor later. Als je je vrijstelling of joker wil inzetten, geef dit dan aan in de PB. Davey, Jurre en Machiel beginnen deze test met een minpunt.

1. Naar welke artiest luistert de mol voor opdracht 15?
2. Heeft de mol een foute testvraag opgeraapt tijdens opdracht 15?
3. Noem 1 item dat de mol heeft opgeraapt tijdens opdracht 15, naast een joker.
4. Hoeveel items heeft de mol in zijn doolhof opgeraapt?
5. Waar gaat de mol naar toe voor opdracht 16?
6. Heeft de mol moeite om zijn aandacht vast te houden tijdens opdracht 16?
7. Gaf de mol het definitieve antwoord tijdens opdracht 16?
8. Hoeveel berichten zijn er van de mol op pagina 6 van dit topic?
9. Deed de mol mee aan de vorige WIDM-editie (als deelnemer)?
10. Op welk getal eindigt het mobiele nummer van de mol?
11. Zit de letter 'i' in de woonplaats van de mol?
12. Met welke letter begint de username van de mol?
13. Op welke letter eindigt de (echte) naam van de mol?
14. Hoeveel berichten heeft de mol op Hardtraxx gepost op 10 april?
15. Is de mol de oudste of de jongste overgebleven deelnemer (Ja/Nee)?
16. Wie is de mol?

Voor de duidelijkheid: Vragen 2, 6, 7, 9, 11 en 15 zijn Ja/Nee vragen. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2015 16:41 
 

Executie nummer 7:

Bas
Davey
Jurre
Machiel
Sander


Helaas, Jurre, jij bent de zevende afvaller. Bedankt voor je deelname en je inzet!

Afbeelding

Nog 4 deelnemers, waaronder 1 mol, in het spel. Het einde komt steeds dichterbij, de rivaliteit wordt steeds groter. Dat is ook te merken aan de manier waarop de kandidaten hun vrije tijd invullen na het ontbijt. Bas zit rustig in een hoekje TV te kijken, Davey waagt zich aan een grote schoonmaak, Machiel leest de Voetbal International en Sander gaat een rondje lopen.
Bij de lunch is de complete groep weer bij elkaar, en kunnen we verder met opdracht 17.

Opdracht 17:

Voor we aan de volgende opdracht beginnen, mogen jullie eerst weer 2 duo’s vormen. Jullie hebben tot uiterlijk Vrijdag 20:00 uur om dit te doen (als deze deadline niet gehaald wordt, zal ik jullie willekeurig indelen). Om jullie een beetje op weg te helpen: je zal het tegen je 'partner' gaan opnemen in deze opdracht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2015 17:34 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Bas & Davey
Machiel & Ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2015 17:40 
 

De duo's voor de halve finales: Bas tegen Davey en Machiel tegen Sander.

We gaan een spelletje spelen dat bij jullie ongetwijfeld wel bekend is: Steen, papier, schaar. Voor de zekerheid, toch maar even kort de hiërarchie:

• Steen verslaat Schaar, maar verliest van Papier
• Schaar verslaat Papier, maar verliest van Steen
• Papier verslaat Steen, maar verliest van Schaar

Simple as that. Je gaat het opnemen tegen degene waarmee je een duo vormt. Beide kandidaten sturen mij een PB met daarin het woord “Steen”, “Papier”, of “Schaar”. Zodra ik van beide kandidaten een PB heb ontvangen, zal ik jullie vertellen wie de ronde gewonnen heeft, en mogen jullie opnieuw een woord naar mij sturen. We spelen een best-of-five: Dus degene die als eerste 3 rondes gewonnen heeft, gaat door naar de finale. In de finale doen we exact hetzelfde. Als beide deelnemers bij een 2-2 tussenstand hetzelfde woord insturen, spelen we nog een extra ronde (net zo lang tot er iemand wint). De prijs is niet mals: een vrijstelling. Inderdaad, als je dit mini-toernooitje wint krijg je een vrijgeleide naar de finale!

Valt er dan geen geld te verdienen voor de pot? Ja, zeker wel. Iedere keer als 2 tegenstanders hetzelfde woord insturen, gaat er 100 euro in de pot. Als beide spelers hetzelfde woord insturen, krijgen beide spelers overigens een punt.
De deadline zet ik op 24 uur (dus 24 uur nadat je van mij de uitslag van de vorige ronde hebt gehoord). Als je de deadline mist, verlies je automatisch de ronde. Als beide spelers de deadline missen, verdwijnt er 100 euro uit de pot.

Ik ontvang graag zo spoedig mogelijk (uiterlijk Vrijdag 18:00 uur) de ‘zetten’ voor de eerste ronde via PB (of eventueel Whatsapp). Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2015 18:11 
 

In de eerste halve finale wint Davey met 3-0 van Bas. Voor Bas is de opdracht afgelopen; Davey mag even afwachten wie zijn tegenstander wordt in de finale.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2015 12:24 
 

En in de andere halve finale is Sander met 3-1 te sterk voor Machiel. Zij zorgen er bovendien voor dat er 100 euro aan de pot wordt toegevoegd.

Davey en Sander gaan strijden om een vrijstelling. Jullie hebben tot uiterlijk Zondag 15:00 uur voor de eerste ronde. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2015 13:43 
 
Hardtraxx Veteran

Good luck gents
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 11:35 
 

Sander wint ook de finale tegen Davey met 3-1 en wint daarmee een vrijstelling!

Ook Sander en Davey stuurden eenmaal hetzelfde woord in, wat betekent dat er opnieuw 100 euro is verdiend.

Verdiend voor de pot: 200 euro
Tussenstand pot: 4050 euro


Afbeelding

De volgende ochtend worden de deelnemers rustig wakker. Er is hen een dagje vrij beloofd. Bas is van plan om een serie te kijken, Davey heeft zich voorgenomen om zijn mollenboekje bij te werken, Machiel gaat zich verdiepen in de financien van FC Twente en Sander wil wat setjes opnemen.

Van al die plannen komt echter weinig terecht. Sander, de winnaar van de vrijstelling in de vorige opdracht, is nergens te bekennen als de andere kandidaten wakker worden. Al snel vinden ze een briefje, waaruit duidelijk wordt dat Sander alvast richting de finaleplek aan het reizen is. Blijkbaar denkt hij dat hij met zijn vrijstelling niet meer hoeft mee te doen aan de eerstvolgende opdracht..

Opdracht 18:

De organisatie is niet te spreken over de actie van Sander. Daarom wordt besloten om de overige 3 deelnemers de kans te gunnen om de vrijstelling van Sander te ontnemen. Het enige wat jullie daarvoor hoeven te doen, is raden waar Sander zich bevindt. Het enige wat we van hem gehoord hebben, is dat hij op een bepaalde plek in een Nederlandse gemeente is. Jullie gaan proberen te ontcijferen waar dat precies is. Sander bevindt zich hier:

.......... in ..........

Jullie kunnen in dit topic om specifieke letters vragen. Bijvoorbeeld: De eerste letter van woord 1, of: de derde letter van woord 2. Jullie mogen zoveel letters vragen als jullie willen. Zowel het eerste woord (locatie) als het tweede woord (gemeente) bestaat uit 10 letters. Raden jullie het antwoord, dan verdwijnt de vrijstelling die Sander in de vorige opdracht heeft gewonnen, en gaat er 500 euro in de pot.

Kan niet misgaan toch? Ik moet jullie er wel bij vertellen dat Sander de mogelijkheid heeft om zijn vrijstelling te verdedigen. Terwijl jullie dit spel spelen, bevinden jullie je namelijk óók op een specifieke plek in een Nederlandse gemeente:

.......... in ..........

De opdracht voor Sander is hetzelfde als de opdracht voor de overige kandidaten: raden waar de anderen zich bevinden. Sander kan echter geen letters opvragen. Als de drie kandidaten een letter opvragen, dan verschijnt die letter niet alleen in de locatie van Sander, maar ook in de locatie van de drie kandidaten. Ben dus voorzichtig met wat je vraagt…

Degene die als eerste de locatie kan raden van de ander(en), wint deze opdracht. Als Sander wint, mag hij zijn vrijstelling houden en blijft de pot onveranderd. Als het team met de drie overige kandidaten wint, moet Sander zijn vrijstelling inleveren en gaat er 500 euro in de pot.

Gelieve de definitieve letters die jullie willen zien dikgedrukt te maken. Jullie mogen in totaal 3 keer raden: raden jullie 3 keer fout, dan verlies je het spel. Succes!
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic