Ik steel die van Davey
De inhoud van iedere envelop:
Envelop 1 bevatte dus de steelkaart
Envelop 2: 2 jokers voor Patrick
Envelop 3: Niks voor Bas
Envelop 4: 1 joker voor Machiel
Envelop 5: Niks voor Jurre
Envelop 6: 1 joker voor Sander
Verdiend voor de pot: 0 euro
Tussenstand pot: 3700 euro

Nadat we ons een tijdje in het zuidoosten van het land hebben begeven, wordt het weer eens tijd om de zee op te zoeken. Jurre, Machiel en Sander komen met het idee om naar Friesland te gaan, om daar lekker uit te waaien. Zo gezegd, zo gedaan. Helaas is er in Friesland weinig te beleven. Davey, Jurre en Patrick herinneren zich ineens de zeeslag-opdracht uit de vorige editie. Aangezien Friesland meer water dan land beslaat, gaan we dit opnieuw doen, maar deze keer niet in teamverband.
Opdracht 14:
De volgende opdracht is een variant op zeeslag. Er is een speelbord van 6 bij 6:

Iedereen mag in dit speelveld een boot neerzetten van 3 vakjes lang. Stuur via PB de coördinaten waarop je je boot wil plaatsen (bijvoorbeeld A1-A3 of A1-C1) naar mij. De boten mogen horizontaal of verticaal geplaatst worden.
Nadat alle boten zijn neergezet, mogen jullie schieten. Het schieten gebeurt in rondes; tijdens iedere ronde mag iedere deelnemer op 1 vakje schieten. Als je op een vakje schiet waarop een boot staat, levert dit 50 euro op voor de pot. Als je echter op een vakje schiet waarop geen boot staat, verdwijnt er 50 euro.
Als er tijdens een ronde meerdere mensen op hetzelfde vakje schieten, worden deze allemaal meegeteld (bijvoorbeeld, als 2 personen op A1 schieten en daar staat een boot, dan levert dat 100 euro op). Echter, als vakje A1 tijdens de eerste ronde beschoten is, levert een schot op A1 in een latere ronde geen (min)geld meer op.
Ik zal na iedere ronde bovenstaand plaatje posten, met daarin de schoten (zowel rake als gemiste) verwerkt. Het schieten doe je door in dit topic een coördinaat te posten.
Zodra jouw boot tot zinken is gebracht, houdt de opdracht voor jou op. Je mag dan ook niet meer schieten. De opdracht eindigt zodra er nog maar 1 boot drijvende is. De deelnemer wiens boot als langste overleeft, wint een molhint.
Je hebt tot Dinsdag 12:00 uur om de coördinaten van jouw boot door te geven. Zorg dat je deze deadline haalt, anders doe je deze opdracht niet mee (en verklein je bovendien de kans op een hoog geldbedrag). Succes!