Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 18:28 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Afblijven nondeknetters :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 18:56 
 
Hardtraxx Veteran

Neuh
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 20:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De eerste 2 letters van het eerste woord en de 1e 2 letters van het 2e woord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 20:41 
 

Sander bevindt zich in:

Re........ in Am........


De overige deelnemers bevinden zich in:

Di........ in Ma........
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 20:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Restaurant in Amersfoort
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 21:22 
 

Sander verdedigt zijn vrijstelling met verve. 4 letters waren voor hem genoeg om te raden dat de groep zich in een dierentuin in Maastricht bevond. Zijn PB kwam welgeteld 8 minuten eerder binnen dan de oplossing van de groep. Hij kan daardoor lekker genieten van zijn vrijstelling in een restaurant in Amersfoort. Voor de groep is het wat minder goed nieuws; een ander gevolg is namelijk dat er deze opdracht geen geld wordt verdiend.

Verdiend voor de pot: 0 euro
Tussenstand pot: 4050 euro


Afbeelding

De laatste executie vóór de finale staat voor de deur. 16 vragen over het doen en laten van de mol. Iedereen mag onderstaande vragen beantwoorden en naar mij PB'en. Mocht je in het bezit zijn van een vrijstelling of joker (of meerdere), dan mag je deze inzetten. Je mag ze ook bewaren voor later. Als je je vrijstelling of joker wil inzetten, geef dit dan aan in de PB.

1. Wat doet de mol voorafgaand aan opdracht 17?
2. Tegen wie speelde de mol in de eerste ronde van opdracht 17?
3. Haalde de mol de finale van opdracht 17?
4. Won de mol de vrijstelling tijdens opdracht 17?
5. Wat wil de mol doen in zijn vrije tijd voor opdracht 18?
6. Heeft de mol letters geraden tijdens opdracht 18?
7. Is de mol een moderator op dit forum?
8. Hoeveel berichten heeft de mol gepost op Hardtraxx op 19 april 2015?
9. Zit de letter 'S' in de (echte) naam van de mol?
10. In welke maand is de mol geregistreerd op Hardtraxx?
11. Zit de letter 'A' in de woonplaats van de mol?
12. Was de mol de organisator van de vorige WIDM-editie?
13. Hoe oud is de mol?
14. Hoeveel berichten zijn er van de mol op pagina 8 van dit topic?
15. Met welk getal begint het mobiele nummer van de mol (na 06 uiteraard)?
16. Wie is de mol?

Voor de duidelijkheid: Vragen 3, 4, 6, 7, 9, 11 en 12 zijn Ja/Nee vragen. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 23:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spannend!!!1!!1
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 11:21 
 
Hardtraxx Veteran

Niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 13:41 
 

Je moest eens weten
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 11:35 
 

De voorlaatste executie is ook alweer achter de rug. Sander heeft een vrijstelling ingezet en kan rustig achterover leunen. De uitslag:


Bas
Davey
Machiel
Sander


Helaas, Machiel, net voor de finale ben jij de laatste afvaller. Bedankt voor je deelname en je inzet!

Afbeelding

Nog 3 deelnemers in de strijd. Dat wil zeggen, nog 2 kandidaten en 1 mol. De spanning neemt toe, ook bij de kijkers. Maar voor we naar de finaletest gaan, krijgen jullie eerst nog 2 opdrachten, die een goede mogelijkheid vormen om de pot nog even goed te spekken.

Opdracht 19:

Voordat we aan opdracht 19 beginnen, wil ik dat jullie 1 persoon naar voren schuiven. Mijn tip hierbij is om een persoon aan te wijzen die wordt vertrouwd. Mochten jullie er echt niet uitkomen, dan zal ik (willekeurig) iemand aanwijzen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 12:20 
 
Hardtraxx Veteran

Sander mag
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 12:40 
 

Sander is (opnieuw) even van de groep gescheiden. De overige 2 deelnemers gaan een soort logigram maken. Jullie krijgen echter geen enkele informatie, behalve wat er uitgezocht moet worden. Dat is namelijk het volgende:

Er zijn (hypothetisch) 4 artiesten: B-Front, Noisecontrollers, Wildstylez en en Zatox.

Deze artiesten draaien elk op 1 festival, namelijk Decibel, Defqon, Emporium of Q-Base.

De weersomstandigheden op de festivals kunnen Zonnig, Bewolkt, Regen of Sneeuw zijn.

Dus voor de duidelijkheid: iedere artiest draait op 1 festival, waarbij 1 weerssituatie hoort. Alle festivals en weersomstandigheden komen aan bod. Deze combinaties zijn puur willekeurig, dus je hoeft geen rekening te houden met de werkelijkheid.

Jullie gaan de juiste combinatie zoeken door vragen te stellen. Je mag zo creatief zijn met de vragen als je zelf wil, zolang ze maar met Ja of Nee beantwoord kunnen worden.

Jullie stellen deze vragen echter niet direct aan mij. Je stelt je vraag aan Sander, die de vraag naar mij zal PB'en of Appen. Ik zal Sander vervolgens het antwoord geven, en dan is het zijn verantwoordelijkheid om dit antwoord weer aan jullie door te spelen.

We beginnen weer met 1000 euro in de pot. Iedere vraag kost 50 euro, dus jullie mogen maximaal 20 vragen stellen voordat de prijzenpot leeg (en de opdracht dus afgelopen) is. Let op: jullie mogen maximaal 1 definitieve oplossing inleveren. Gok je dus verkeerd, dan eindigt de opdracht en gaat er geen geld in de pot.

Ik zal even geen deadlines instellen, maar uiteraard het vriendelijke verzoek om het tempo er in beetje in te houden :P Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 10:06 
 
Hardtraxx Veteran

Hatsiekidee

Bfront - Regen - Emporium
NC - Zonnig - Defqon 1
Wildstylez - Bewolkt - Decibel
Zatox - Sneeuw - Qbase
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 12:16 
 

Helemaal goed! Jullie hadden 12 vragen á 50 euro per stuk nodig om tot de oplossing te komen, en zodoende verdienen jullie met deze opdracht 400 euro. Daarnaast heeft Sander, met de eindstreep in zicht, een belangrijk wapen in bezit gekregen in de vorm van een zwarte vrijstelling.

Verdiend voor de pot: 400 euro
Tussenstand pot: 4450 euro


Afbeelding

Opdracht 20: Cloudy Memory

Beste kandidaten. De tweede Hardtraxx editie van Wie is de Mol zit er bijna op. Nog 1 opdracht om de pot te spekken, voordat jullie je aan de allesbeslissende laatste executie wagen.

Zo'n 3 maanden geleden begonnen we met de eerste opdracht, waarbij jullie moesten raden naar welk land we gingen. Sindsdien zijn er, de huidige meegeteld, 19 opdrachten geweest. Een totaal van 20 opdrachten dus.

Al deze opdrachten hadden een naam. Zoals jullie wellicht was opgevallen, waren al deze namen titels van hardstyle tracks. Al die titels hadden direct of indirect een verband met de opdracht die uitgevoerd moest worden. Wellicht dat jullie na verloop van tijd niet eens meer hebben gekeken naar deze titels, in dat geval gaat deze opdracht lastig worden.

De opdracht: Hoeveel titels van de opdrachten kunnen jullie je nog herinneren? Er zijn 20 opdrachten geweest. Voor iedere titel die jullie weten te herinneren, verdienen jullie 50 euro voor de pot. Laat je een antwoord open, dan levert dat uiteraard niks op, maar levert dat ook geen minpunten op. Vullen jullie echter een verkeerde titel in, dan wordt er 50 euro van het prijzengeld voor deze opdracht afgetrokken. Hoeveel vertrouwen hebben jullie in je geheugen? Om jullie vast op weg te helpen is er al één titel ingevuld:

Opdracht 1:
Opdracht 2:
Opdracht 3:
Opdracht 4:
Opdracht 5:
Opdracht 6:
Opdracht 7:
Opdracht 8:
Opdracht 9:
Opdracht 10:
Opdracht 11:
Opdracht 12:
Opdracht 13:
Opdracht 14:
Opdracht 15:
Opdracht 16:
Opdracht 17:
Opdracht 18:
Opdracht 19:
Opdracht 20: Cloudy Memory

Aan jullie de taak om deze lijst zo compleet mogelijk in te leveren, uiterlijk op Zondag 16:00 uur. Gelieve jullie definitieve antwoord dikgedrukt in dit topic te plaatsen. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 18:36 
 
Hardtraxx Veteran

Opdracht 1: Destination Nowhere
Opdracht 2:
Opdracht 3: Colors
Opdracht 4:
Opdracht 5:
Opdracht 6:
Opdracht 7:
Opdracht 8:
Opdracht 9:
Opdracht 10:
Opdracht 11: Who I Really Am
Opdracht 12: Music Is Art
Opdracht 13:
Opdracht 14:
Opdracht 15: Be Amazed
Opdracht 16:
Opdracht 17:
Opdracht 18:
Opdracht 19:
Opdracht 20: Cloudy Memory


Nu voor het eggie, voordat we het vergeten :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 15:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Opdracht 1: Destination Nowhere
Opdracht 2:
Opdracht 3: Colors
Opdracht 4:
Opdracht 5:
Opdracht 6:
Opdracht 7:
Opdracht 8:
Opdracht 9:
Opdracht 10:
Opdracht 11: Who I Really Am
Opdracht 12: Music Is Art
Opdracht 13: Your Gift
Opdracht 14:
Opdracht 15: Be Amazed
Opdracht 16:
Opdracht 17:
Opdracht 18:
Opdracht 19:
Opdracht 20: Cloudy Memory
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 15:49 
 

En daarmee komt een einde aan de allerlaatste opdracht. De volledige lijst:

Opdracht 1: Destination Nowhere +50
Opdracht 2: Drop the Track
Opdracht 3: The Colour of the Harder Styles -50
Opdracht 4: Two and a half kings
Opdracht 5: Just say my name
Opdracht 6: The Demand
Opdracht 7: Prison of Commercializm
Opdracht 8: I shot the Blender
Opdracht 9: King of the Stage
Opdracht 10: Outside the box
Opdracht 11: Who I really am +50
Opdracht 12: Music is art +50
Opdracht 13: Your Gift +50
Opdracht 14: The Hunt
Opdracht 15: Be Amazed +50
Opdracht 16: Do the math
Opdracht 17: Time to rock
Opdracht 18: Nowhere to hide
Opdracht 19: Logic
Opdracht 20: Cloudy Memory +50

Helaas 1 foutje, maar toch levert deze opdracht 250 euro op voor de pot. Dat betekent dat de pot 4700 euro bevat. Maar wie gaat er met dat geld aan de haal? Dat hangt allemaal af van de laatste executie. Een extra uitgebreide finaletest beslist wie de winnaar wordt van de tweede editie van Wie is de mol? Hardtraxx.

Afbeelding

Jullie kennen de procedure; de antwoorden op onderstaande vragen mogen naar mij gePB't worden. Vergeet vooral ook niet om je laatste joker(s) in te zetten.

1. Als hoeveelste deelnemer kwam de mol aan op Schiphol?
2. Heeft de mol iets te drinken op Schiphol?
3. Waar gaat de mol heen in zijn vrije tijd voorafgaand aan opdracht 2?
4. Welke track kreeg de mol tijdens opdracht 2?
5. Heeft de mol een kleurencombinatie gegokt tijdens opdracht 3?
6. Welke envelop koos de mol tijdens opdracht 4 (Vul 'geen' in als de mol in team 2 zat)?
7. Wie liep er vóór de mol tijdens opdracht 6 (de mandjesopdracht)?
8. Wie liep er ná de mol tijdens opdracht 6 (Vul 'Niemand' in als de mol als laatste liep)?
9. Met wie vormde de mol een duo tijdens opdracht 7?
10. Welke koffer kreeg de mol tijdens de eerste ronde van opdracht 10 in handen?
11. Welke koffer kreeg de mol tijdens de tweede ronde van opdracht 10 in handen?
12. Wat was het overkoepelende thema van de artworks van de mol bij opdracht 12?
13. Welke envelop kreeg de mol (oorspronkelijk) in handen tijdens opdracht 13?
14. Met wie ruilde de mol tijdens opdracht 13?
15. Tijdens welke ronde zonk de boot van de mol in opdracht 14 ('Niet' als de boot niet zonk)?
16. Op welk coordinaat schoot de mol tijdens ronde 3 van opdracht 14?
17. Naar wiens setje luistert de mol in de bus voorafgaand aan opdracht 15?
18. Waar gaat de mol heen in zijn vrije tijd voorafgaand aan opdracht 16?
19. Wat is de mol aan het doen voorafgaand aan opdracht 17?
20. Tegen wie speelde de mol in de halve finale van opdracht 17?
21. Hoeveel wedstrijden won de mol tijdens opdracht 17 (dus 0, 1 of 2)?
22. In welke gemeente bevond de mol zich tijdens opdracht 18?
23. Hoeveel posts zijn er van de mol op pagina 1 van dit topic?
24. Hoeveel posts zijn er van de mol op pagina 7 van dit topic?
25. In welke maand is de mol geregistreerd op Hardtraxx?
26. Hoeveel posts heeft de mol op Hardtraxx (aangezien dit kan verschillen: ongeveer 3800, ongeveer 4800, of ongeveer 15000)?
27. Wat was de rol van de mol tijdens de vorige WIDM editie (organisator, deelnemer of geen)?
28. Hoe oud is de mol?
29. Op welk getal eindigt het mobiele nummer van de mol?
30. Op welke letter eindigt de echte naam van de mol?
31. Met welke letter begint de username van de mol?
32. Wat is de woonplaats van de mol?
33. Wie is de mol?

Slechts 2 Ja/Nee vragen dit keer (vraag 2 en 5), aangezien ik zo weinig mogelijk vragen wou waarbij deelnemers zichzelf kunnen uitsluiten. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 17:53 
 

Beste finalisten, afvallers en kijkers,

De laatste, allesbeslissende test is door iedereen ingeleverd. Tijd voor de ontknoping. Ik zal proberen om á la Art een nietszeggend verhaaltje over iedere finalist te vertellen om de spanning op te bouwen.

Bas was, over het algemeen, de top-kandidaat-mol onder de deelnemers. Een slippertje hier, wat geld uit de pot daar. Was hij iets te opzichtig, of heeft hij zich bewust verdacht gemaakt om de concurrentie op het verkeerde been te zetten?

Davey leek rustig door deze editie van WIDM heen te varen. Waar zijn tegenstanders regelmatig van tactiek (lees: mol) veranderden, hield Davey lang vast aan zijn kandidaat. Soms zorgde hij voor geld in de pot, maar soms ook niet. Het kenmerk van een gewone kandidaat, of juist van een mol?

Sander is, de eerste executie uitgezonderd, geen enkele keer genoemd als antwoord op de vraag ‘Wie is de mol?’. Hij leek ook zo goed bezig met het verdienen van geld voor de pot. Of was dit slechts een perfect rookgordijn, terwijl hij achter de schermen opdrachten saboteerde?

Dames en heren, ik zal jullie niet langer in spanning houden. De enige echte mol van de tweede editie van Wie is de Mol? – Hardtraxx was…

























Davey!





Inderdaad, de dekselse Davey heeft constant geprobeerd om opdrachten te saboteren en de pot zo laag mogelijk te houden. Hoe hij dit heeft gedaan? Ik heb Davey van tevoren gevraagd om een soort logboekje bij te houden van zijn aanpak en acties. Hopelijk wil hij dit nog met ons delen :). Zelf heb ik ook een paar hints in het spel verstopt die jullie naar de juiste mol konden leiden.
Ik zal er overigens vast bij zeggen, het waren niet allemaal even duidelijke hints. Ik ben hier heel voorzichtig mee geweest, aangezien ik niet het risico wou lopen om té duidelijk te zijn. In mijn enthousiasme wil ik mensen nog wel eens onderschatten (vraag maar aan mensen die ik wel eens hints heb gegeven bij het snippets-spel). Vandaar dat de hints erg omslachtig waren, zitten veel dingen tussen die je maar net moet weten (en dan ook nog in verband moet weten te zetten) :P

Hint 1

Opdracht 2: De tracks die de complete tracklist vormen, hebben 1 ding met elkaar gemeen: Ze zijn allemaal een keer gebruikt in de ‘Extra belegen Kaasplankje’-reeks van Davey.

Hint 2
Opdracht 6: ‘De mol zal zich vooralsnog de koning te rijk voelen’. Een verwijzing naar de achternaam van Davey; Paleis Het Loo was tot 1975 (een van) de residentie(s) van het Koninklijk Huis.

Hint 3
Opdracht 9: ‘Een echte opdracht voor de mol’. Dat sloeg niet zozeer op de opdracht zelf, maar meer op de titel van de opdracht, King of the Stage. Davey loopt ondertussen al een tijdje stage voor zijn studie.

Hint 4

Opdracht 11: ‘Met instemming van de mol wordt uiteindelijk gekozen voor Raging Bull’. The raging bull is ook een bijnaam van de Spanjaard Rafael Nadal, de favoriete tennisser van Davey.

Hint 5
Opdracht 12: ‘Let dus goed op de details, wie weet vind je zelfs iets over de mol’. Voordat Davey aan zijn studie bedrijfseconomie begon, studeerde hij detailhandel.

Hint 6
Bij opdracht 14 was er een molhint te winnen, die uiteindelijk in het bezit kwam van Sander. De hint: ‘Een kleine hint: tekst’. Deze hint kwam voornamelijk van Davey zelf. Het belangrijkste om hieruit te halen was ‘kleine’ en ‘tekst’; dit was namelijk Daveys manier om te wijzen naar een post waar hij wat kleine lettertjes had toegevoegd.

Hint 7
Opdracht 15: ‘We maken ons op voor een lange rit over de snelweg, wat door de aanwezigheid van een mol wel eens een helse rit kan worden’. Dit is een verwijzing naar de wereldberoemde hit van AC/DC, Highway to Hell. Angus Young, de gitarist van deze band, bezit sinds 2010 een villa in Aalten, de woonplaats van Davey.

Hint 8
Opdracht 15: in het inleidende verhaaltje luistert Davey naar een setje van Zany in de bus. En wie heeft er een avatar van Zany op Hardtraxx? Inderdaad, Mol .

Hint 9

Opdracht 17: ‘Davey waagt zich aan een grote schoonmaak’. Een mol is niet alleen een dier, maar ook de eenheid voor hoeveelheden stof.


Tot zover de hints die jullie misschien hadden kunnen vinden tijdens het spelen.
Uiteraard is er nog steeds 1 vraag onbeantwoord gebleven. We weten nu wie de mol is, maar wie is dan de winnaar? Sander heeft besloten om zijn zwarte vrijstelling niet te gebruiken tijdens de laatste executie. Een slimme keuze, want hij had nog 1 joker meer dan Bas. Heeft die ene joker het verschil gemaakt? Of zaten ze op verschillende mollen? Bij deze wil ik graag hartelijk feliciteren;




























Bas!





Inderdaad, Bas, je gevoel dat Davey de mol was, was correct en levert jou de zege op in de tweede editie van WIDM-Hardtraxx! Uiteraard ook de felicitaties naar Sander voor de tweede plaats, maar helaas voor jou was Bas toch echt niet de mol. Mijn complimenten gaan naar Bas, die als 1 van de weinige kandidaten druk bezig was om zichzelf verdacht te maken, en op die manier flink wat concurrenten uit het spel wist te werken.

De pot bedraagt aan het einde van het spel 4700 euro. Het maximale bedrag dat hier had kunnen staan, ligt echter rond de 18.000 euro. Ik had van tevoren bepaald dat de winnaar het aantal euro’s gedeeld door 4000 aan muntjes wint. Dit komt dus neer op ongeveer 1 muntje. De grote winnaar is echter Davey. Ik had met hem afgesproken dat hij 1 muntje zou winnen als de pot onder de 12.000 euro zo liggen, en 2 muntjes als het eindbedrag lager is dan 8.000 euro. En dus mag Davey bij het eerstvolgende feest waar we beide heen gaan 2 drankjes opeisen. Ik hoop overigens wel dat jullie een voorkeur hebben voor tijdmachine-achtige-feesten, anders kan het wel eens heel lang gaan duren voor ik jullie tegenkom :$

Nog enkele grappige feitjes over de executies:

• Bas zat al vanaf het begin op Davey. Halverwege het spel begon hij echter te twijfelen en vulde hij ook wat andere namen in. Vanaf het moment dat Patrick, één van zijn verdachten, het spel moest verlaten, heeft hij echter iédere vraag op Davey gespeeld.
• Sander heeft de finale gehaald, zonder ook maar 1 keer Davey te noemen als antwoord op de laatste vraag (‘Wie is de mol?’) van de executie.
• Geen feitje, maar een vermoeden (of eigenlijk meer een vraag aan Bas). In executie nummer 6 scheerde Bas langs de rand van de afgrond (hij maakte de test als 1-na-slechtste), maar vanaf toen heeft hij geen vraag meer fout gehad. Mijn theorie: Na die 6e test speelden we de doolhof-opdracht, waarbij Davey en Sander het doolhof van Bas kregen. Davey zal hier ongetwijfeld hebben geprobeerd om Bas richting mingeld te sturen. Echter, Sander maakte hier een foutje door de link van het doolhof naar Bas te sturen. Als Davey dus heeft geprobeerd om Bas mingeld te laten pakken, heeft Bas dit gezien. Klopt mijn theorie? :P
• De ‘echte’ finale was eigenlijk de voorlaatste executie, aangezien iedereen toen al wel zijn keuze had bepaald, voor spreiden was geen plek meer. De situatie: Bas en Machiel speelden vol op Davey, Sander speelde vol op Bas. Maar… Sander had tijdens deze executie een vrijstelling. Bas en Machiel hadden tijdens deze executie beiden alle vragen goed, maar tijdens de executie daarvoor had Machiel 1 foutje gemaakt, waardoor Bas zich plaatste voor de finale.
• Stefan moest afscheid nemen terwijl hij nog een vrijstelling op zak had, Patrick ging naar huis met 4 jokers, en Jurre had nog 1 joker op het moment dat hij afviel.



Ik lees graag nog reacties van de winnaar, de verliezer, de mol en natuurlijk van alle andere deelnemers over hoe zij het ervaren hebben. Wat was jullie tactiek, waar ging het mis (of juist niet) en waarom zaten jullie wel/niet op Davey? Welke opdrachten waren wel en niet leuk? Waarom waren de meesten zo voorzichtig met het inzetten van vrijstellingen en jokers?

Tenslotte wil ik natuurlijk alle deelnemers bedanken voor jullie inzet, niet alleen de finalisten, maar ook de kandidaten die in een eerder stadium afvielen, aangezien jullie net zo belangrijk zijn geweest voor het totaalplaatje. Tevens wil ik de eerdere afvallers even bedanken dat ze geen informatie over hun fatale executie hebben doorgesijpeld. Ik vond het in ieder geval leuk om te doen, hopelijk jullie ook :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 18:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heeeeeeeeuuuyyy ik mag eindelijk zeggen dat ik de mol ben :yay:

Bouke, bedankt dat je dit hebt georganiseerd. Ik vond het weer een hele leuke editie!
Bas gefeliciteerd met de winst, het is je gegund. Meest genoten van jou uit alle kandidaten. Sander, helaas, ik ben toch echt de mol. Maar ook felicitaties aan jou omdat je het zover geschopt hebt. Erg knap met de tactiek die jij hebt gebruikt.

Ik zal hier straks een stuk tekst uploaden met mollenacties, leuke momentjes en dergelijke. Bedankt allemaal voor weer een leuke editie!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 18:27 
 
Hardtraxx Veteran

Allereerst dank voor de organisatie Bouke! Top gedaan, heel leuk om dit vanaf "de andere kant" mee te maken. Denk eerlijk gezegd ook wel dat mijn ervaring met dit spel me behoorlijk geholpen heeft.

Ik zal zometeen mijn gemaakte "molboekje" droppen, inclusief wat tekst over mijn handelen bij elke opdracht. Benieuwd wie er zometeen aangeeft dat ze mij bij één der vreemde acties gingen verdenken :thumbup:.


Citaat:
Geen feitje, maar een vermoeden (of eigenlijk meer een vraag aan Bas). In executie nummer 6 scheerde Bas langs de rand van de afgrond (hij maakte de test als 1-na-slechtste), maar vanaf toen heeft hij geen vraag meer fout gehad. Mijn theorie: Na die 6e opdracht speelden we de doolhof-opdracht, waarbij Davey en Sander het doolhof van Bas kregen. Davey zal hier ongetwijfeld hebben geprobeerd om Bas richting mingeld te sturen. Echter, Sander maakte hier een foutje door de link van het doolhof naar Bas te sturen. Als Davey dus heeft geprobeerd om Bas mingeld te laten pakken, heeft Bas dit gezien. Klopt mijn theorie?


Haha! Dit heb ik inderdaad gezien. Gek genoeg heb ik er echter niet zozeer conclusies aan verbonden. Het kon ook zijn dat Davey als kandidaat zijnde aan het kutten was om zichzelf verdacht te maken, zoals ikzelf eigenlijk gedaan heb dus :P. Maar zoals je weet heb ik Davey sowieso altijd in de gaten gehouden, blijkbaar bij het spreiden van die spannende test relatief weinig op Davey ingezet. Het werd voor mij pas écht duidelijk toen Patrick eruit ging, wat naast Davey nog de enige mogelijke mol voor mij was. Vanaf dat moment had ik het gevoel dat ik gerust alles op Davey kon gooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 18:31 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Bedankt voor het organiseren Bouke en gefeliciteerd Bas! :)

Zoals ik uit de post van Bouke kan herleiden, zag niemand mij als een mol. Hier heb ik eigenlijk ook wel bewust voor gekozen. Door het voortouw te nemen, hoopte ik te gaan zien hoe men reageerde en aan de hand daarvan te kunnen zien wie er aan het mollen is. Zo ging Bas heel vaak heel makkelijk mee in mijn redenaties, voor mijn gevoel te makkelijk. Davey vertrouwde ik ook niet helemaal, hoewel ik hier geen harde reden voor heb. Ik heb er daarom op gegeven moment voor gekozen om mijn testen ongeveer 60/40 te spreiden op Bas/Davey. Die 40% heeft mij heel lang in het spel gehouden.

Ook ben ik vrij veel verbondjes aangegaan, wat mij onder andere de vrijstelling in de tweede opdracht opleverde. Hierdoor wilde ik ook een beetje peilen hoe men over de verschillende kandidaten dacht, maar als je je bondgenoten een voor een weg kan gaan strepen, dan begin je toch behoorlijk te twijfelen. Met Patrick had ik het sterkste verbond, waarbij we elkaar ook nog wel eens aan een incidentele joker geholpen hebben.

Voor mij was het ook heel lang twijfelen wat ik met mijn vergaarde jokers en vrijstelling ging doen. Uiteindelijk heb ik mijn vrijstelling bewaard tot het moment dat er nog 4 man over waren. Ik wilde hem hier inzetten, zodat ik vanuit mijn zetel in de finale kon kijken wie er in de finale terecht zouden komen, nog steeds hopende dat Bas of Davey eruit zouden vliegen. Dan zou ik immers mijn mol zeker weten. Echter kreeg ik van Bouke te horen dat ik mijn vrijstelling bij deze test niet meer in mocht zetten, omdat dat in dat stadium van het spel nooit mag ("Algemeen bekend"). Ik was dus al blij dat ik bij de voorlaatste opdracht voor de finale alsnog een vrijstelling voor de finale verdiende, die ik de volgende opdracht alsnog moest verdedigen (Bedankt Davey, dit had achteraf gezien een alarm moeten zijn xd ). Je zal dan ook altijd zien dat beide potentiële mollen in de finale terecht komen, waardoor ik moest kiezen. Dit bleek uiteindelijk de verkeerde gok, ondanks de twee jokers die ik nog steeds over had.

Ik ben naar 1 ding nog wel benieuwd Bouke: hoe had de molhint "Tekst" mij naar Davey moeten verwijzen? Ik heb gedurende het spel nog met Davey gesproken over de betekenis van deze hint ook xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 18:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vanaf het begin op zowel Bas als Davey gezeten. Tot de 3/4e executie vooral gespreid tussen hen. Toen ging ik Bas steeds meer verdenken en kwam tunnelvisie aan bod. Toen steeds meer op Bas gegaan en dat heeft me dichter bij het eind gebracht (Vooral doordat ik er in bleef toen ik steeds meer, en enkele ronde zelfs alles, op bas ging inzetten).

Sander was m'n grootste, en volgens mij ook mijn enigste, verbond, waar we elkaar hebben voorzien in informatie en, waar mogelijk, elkaar geholpen met het verdienen van jokers en vrijstellingen.

Bedankt voor het organiseren, Bouke! Bas gefeliciteerd en prima de rol van de mol op je genomen, Davey :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 19:04 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Ook ik zat vanaf het begin op Bas en Davey, maar op het moment dat ik m'n hele test op Bas had ingevuld vloog ik eruit, dus vanaf dat moment was ik er vrij zeker van dat Davey het was. Verder probeerde ik mezelf zo nu en dan ook wat verdacht op te stellen, alleen bij gebrek aan tijd kon ik dat nooit echt overtuigend doen :P

Bouke bedankt voor het organiseren, goed gedaan! En Bas gefeliciteerd natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 19:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het boekje van de mol.

Inleiding (achteraf geschreven):
Ten eerste wil ik Bouke alvast bedanken voor het organiseren van het spel, echt supertof! Je hebt hier veel moeite in gestoken en dat is een complimentje waard. Dat ik ook nog de mol mocht zijn is de kers op de taart. Het contact tussen organisator en mol vond ik erg prettig, beiden hadden we naar mijn mening een leuke inbreng betreft het maken van de opdrachten en het hints geven in opdrachten.

De opdrachten.

Opdracht 1: Vakantieoord.
Bij deze opdracht hoefde ik bijzonder weinig te doen, al het werk werd hier voor me gedaan. Op het begin was het even billen knijpen of niet iemand door bleef zoeken naar Nederland. Gelukkig werden er zelfs al connecties gemaakt als (en sorry dat ik je citeer Patrick maar ik heb er om gelachen): "Van Gogh en Paul Gachet zijn samen op het eiland Martinique geweest". Heb nog eens (om mezelf een beetje van de verdenkingen te houden op het begin) dingen gezegd als: "mwoah, volgens mij zoeken we te moeilijk", maar gelukkig werd hier niet veel mee gedaan. Lekker begin, snel door naar de volgende opdracht!

Opdracht 2: Tracklist.
Bij het zien van de opdracht twijfelde ik: óf ik geef mijn track niet of heel laat pas prijs, óf ik ga zelf proberen om de vrijstelling te winnen. Niet dat ik daar wat aan heb, maar het is wel leuk om te hebben. De prijs die we konden winnen bij deze opdracht bedraagt 500 euro. 500!! Nou, daar wil ik nog wel een misstapje voor begaan. En dat gebeurde helaas ook. Ik zat er gru-we-lijk dichtbij, maar helaas gaf Jordi zijn track niet op tijd prijs en deed patrick dat wel aan anderen. Balen dat deze opdracht voor mij in de soep loopt, dit is een worst-case scenario. Maar goed, so be it. Die 500 euro kan me gestolen worden. Letterlijk ook. Zou helemaal niet erg zijn.

Tussendeurproat.
Ik merk dat Bas al een beetje vermoed dat ik het ben. Hij molt zelf aardig veel en houdt mij aardig in de gaten heb ik het idee. Ook word ik niet echt geholpen door de regel dat alle beslissingen teambeslissingen moeten zijn.

Opdracht 3: Mastermind.
Lastige opdracht om te mollen gezien de nieuwe regel. Mijn doel is om 500 euro of minder te verdienen met deze opdracht. Jammer dat Bas zijn zet niet werd goedgekeurd, maar ach, ik ga hier zelf nog wel proberen om de boel te flessen. Misschien dat dat niet lukt met deze opdracht maar er komen vast nog genoeg opdrachten waar het wel kan. Bij deze opdracht heb ik me de eerste zetten stilgehouden daarom dus stilgehouden.

Situatie na 2 zetten (werkelijke oplossing is Geel – Geel – Blauw – Oranje – Rood):
Rood - Groen - Blauw - Oranje – Geel = 2 zwarte pinnen 2 witte pinnen.
Rood - Groen - Oranje - Blauw – Bruin = 3 witte pinnen.

Dit houdt in dat de kleur bruin er sowieso niet in zit en dat 1 kleur 2 keer voorkomt. Na deze zet kwam Sander met het idee om dit te gokken: Oranje – Oranje – Blauw – Rood – Geel. Dit zou het volgende resultaat opleveren: 1 zwarte pin en 3 witte pinnen. Best leuk resultaat en ik denk dat je hier snel verder mee komt.

Daarom heb ik hier ingegrepen en een voorstel gedaan om de kleur die er sowieso niet in zit (bruin) vooraan te zetten: Bruin – Bruin – Blauw – Rood – Geel. Dit zou het volgende resultaat opleveren: 1 zwarte pin en 2 witte pinnen. Dit levert het voordeel op voor de kandidaten dat de laatste 3 kleuren na deze zet makkelijker te raden zijn. Het nadeel echter is dat de eerste 2 dan nog steeds niet geraden zijn en dat ze niet weten of Oranje nou wel dubbel is of niet.
Ik ga er vanuit dat het qua zetten weinig uitmaakt of we het op Sander zijn manier of op mijn manier hadden gedaan maar mijn actieve inbreng in de chat is hier denk ik belangrijker geweest. Hopen dat mijn zet er voor zorgt dat het iets langer duurt voordat we het geraden hebben.

Mijn zet is gedaan, Bruin – Bruin – Blauw – Rood – Geel, wat het resultaat 1 zwarte pin en 2 witte pinnen oplevert. Flash forward naar de 5e zet. Ik was trainen dus ik heb het helaas (achteraf heel erg gelukkig) niet kunnen volgen. Stefan, jij bent voor even mijn held. Sander stelde de volgende zet voor: Geel – Geel – Blauw – Oranje – Rood. Dit was het juiste antwoord geweest. Gelukkig kwam Stefan tussenbeide wat er voor gezorgd heeft (zoals jullie hopelijk allemaal hebben gezien kandidaten) dat het goede antwoord nog een beurtje langer op zich heeft laten wachten. Missie geslaagd, 500 euro gewonnen deze ronde. Was denk ik ook wel het maximaal haalbare.

Tussendeurproat:
Jongens jongens jongens ik ben enigszins teleurgesteld in jullie. De groepsgezindheid is ongeveer het tegenovergestelde van die in de serie en de pot wordt me iets te veel gespekt. Die groepsgezindheid zint me niet, hier moet vlug verandering in komen. Eens zien hoe ik dat kan doen.

Opdracht 4: Enveloppen.
Met deze groep is het schier onmogelijk om in je eentje beslissingen te maken dus ik was blij dat ik in team 1 zat. Op deze manier kan ik nog proberen om de aandacht van mij af te leiden en proberen om iemand een ‘Testvraag fout’ toe te schuiven. Maar deze groep zou deze groep niet zijn als er direct screenshots naar de groep worden gestuurd waarin duidelijk is dat die persoon geld heeft gepakt. Seriously? xd Deze editie niet ontmaskerd worden wordt volgens mij onmogelijk. Maar goed, hopen op het beste. Helaas weer 500 in de pot, bedankt Bas dat je het zo speelt! Jij maakt het de mol wat makkelijker, wat overigens je bedoeling ook is denk ik. Wel een joker gewonnen. Maar ja. Wat moet ik d’r mee.

Opdracht 5: Snippets.
Leuke opdracht, maar wat ben ik hier slecht in. Bij het horen van de platen kende ik er 1 bij titel. Lastig dus om in te schatten wat de kandidaten raden. Als mol zijnde daarom geraden dat de kandidaten 6 platen raden. Toen ik zag dat het nog niet erg snel ging (wat waarschijnlijk een truc is van de kandidaten) er voor gekozen om 100 euro te verdienen voor de pot. Nu maar hopen dat ‘we’ er minder dan 6 of 6 raden in totaal. €500 of minder ben ik tevreden!

4 tracks geraden uiteindelijk. Prima resultaat. Had hem natuurlijk ook kunnen laten staan op €300, maar ik verwachtte nog wel een move van de kandidaten waar ze op het einde nog snel even wat tracks toe zouden voegen aan de lijst zodat de mol niet meer bewegingsvrijheid heeft.

Opdracht 6: Wandelen op zoek naar mandjes met min-geld.
Godverdomme Bas. God-ver-dom-me. Krijg ik een pb van Bas met foto dat er 2 jokers in mandje 2 liggen. Totaal in het nauw gedreven door m’n grootste vijand. Dus ja, moet deze 2 jokers maar pakken. Veel plezier er mee godverdomme. Achteraf gezien had ik hier pas laat moeten beginnen met lopen zodat ik veilig een minbedrag had kunnen pakken. Stomme zet van mij en slim gedaan van Bas!

Opdracht 7: Joker of (min)geld.
Makkelijke opdracht voor mij. Ik hoefde alleen maar te kiezen voor een joker en dan hopen dat mijn medespeler ook voor de joker kiest. Dat deed Machiel, -200 dus. En in totaal ook 0 euro verdiend voor de pot door alle duo’s samen. Lekker!

Opdracht 8: Schietspel.
Helaas kreeg ik hier geen assistentie van de organisator dus ik moest het op eigen houtje zien te redden. Op het begin van dit spel kun je eigenlijk geen invloed uitoefenen op het spel, dus we skippen deze opdracht ff tot het punt waar er nog 4 man over was.

Het aantal levens van iedereen na ronde 2:

Jurre 2
Patrick 2
Bas 1
Davey 1

Ik wist dat Patrick de vorige ronde op zichzelf had gestemd en wist bijna zeker dat ie deze ronde weer op zichzelf ging schieten en ik ging er vanuit dat Jurre ook op zichzelf zou stemmen om zichzelf te beschermen. Mijn idee was dat Bas op mij of zichzelf zou gaan dus als ik op mezelf of op Bas zou schieten dan waren ‘we’ met 2 man over, 50/50 naar mijn idee. Niet de bedoeling. Dus ik kwam met het geniale (achteraf niet zo geniaal) plan om me te onthouden van schieten. Op deze manier zou Bas als die op zichzelf schiet er uit liggen en zou ik er uit liggen als Bas op mij schiet. 3 man over en dan was er opzeker een gevecht gekomen voor de vrijstelling. Helaas pakte dit niet zo uit en werd er 1000 euro verdiend. Zonde.

Opdracht 9: Stages raden.
Ik probeerde er hier voor te zorgen dat we gewoon alle plaatjes zouden raden, helaas kwam Bas er op tijd achter dat er een addertje onder het gras zit. Ik wilde er op het einde nog eentje bij raden maar helaas was ik te laat, was bier drinken met een maat en was vergeten dat de deadline was verlopen :(. Maar 12 antwoorden zijn ook prima, 400 euro in de pot.

Opdracht 10: Jokers en foute testvragen.
Niet een opdracht om te mollen.

Opdracht 11: Tracktitel raden.
Ik had hier een nogal slinkse vraag. Ik wist dat het een plaat van Williams Syndrome betrof, dus mijn vraag was; heeft de artiest een account op Hardtraxx? In de veronderstelling dat de kandidaten wel verder zouden gaan na die vraag had ik mezelf rijk gerekend, helaas kapten de kandidaten dit af en gingen ze niet voor het geld.
En oh ja, het account van Williams Syndrome a.k.a. Noisecontrollers a.k.a. Pavelow: member/Pavelow/
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 19:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Opdracht 12: Artworks raden.
Hier had ik een trucje die helaas achteraf niet heeft gewerkt. Ik wist natuurlijk dat mijn eerste artwork Sadness/Haunted House moest zijn, maar ik dacht slim te zijn door Visions of Hardstyle te zeggen in de hoop dat dit fout werd gerekend. Helaas, Bouke keurde hem goed (en terecht ook eigenlijk) en toch nog 100 voor de pot gepakt. Mijn geluk was ook dat toen ik de artwork van Vitruvius in de groep gooide (5 á 10 minuten voor deadline, heel toevallig), dat niemand deze wist. Schade beperkt gehouden deze opdracht.

Opdracht 13: Tussenopdracht.
Hier niet gemold, was ook niet te doen. Helaas pakte Patrick mijn kaart af, waarschijnlijk omdat ie niet geloofde dat ik aan het trainen was of dacht dat ik wel een mooi kaartje zou hebben.

Opdracht 14: Zeeslag.
Hier aan mij de taak om zoveel mogelijk mis te schieten en te zorgen dat anderen niet op mij gaan schieten. Daarom heb ik gewacht tot iedereen zijn positie had ingeleverd en daar heb ik op gemanoeuvreerd. F2 was al dubbel bezet dus het was voor mij slim om daar ook te gaan chillen, die positie zou immers niet beschoten worden door minstens 2 anderen. Wanneer ik zelf in gevaar zou komen deze opdracht dan zou ik er alles aan doen om een ander uit te schakelen. Dit ging wel redelijk, ik heb Machiel weggeschoten en -100 gepakt voor de pot. Was helaas niet veel meer aan te redden omdat Patrick zijn positie in gevaar kwam en dus toch maar besloot om op F2 te schieten.

Opdracht 15: Het doolhof (ook wel bekend als de opdracht van de doodsteek).
Deze opdracht heb ik verneukt, enerzijds doordat Bas een foto had gekregen van Sander waarin zijn eigen doolhof duidelijk werd. Helaas moest ik ook tips voor een goede wandelroute geven aan Bas en vanzelfsprekend leidde ik hem naar het mingeld. Fuck you Sander.
Anderzijds stond ik net op de tennisbaan (met Bas) toen ik er achter kwam dat ik mijn keuzes voor het doolhof nog moest inleveren. De deadline was inmiddels al 5 minuten verstreken, maar voor de mol wordt een uitzondering gemaakt gelukkig. In deze zeer penibele situatie kon ik niet even het doolhof bekijken en vervolgens aan Bouke doorgeven welke looproute ik wilde. Dus toen maar gegokt waar ik heen wilde gaan. Was helemaal fout en helemaal obvious. Bas leverde nadien een test in met titel: ‘De “Alles op Davey” test’. Leuk.

Opdracht 16: Man/vrouw verhouding.
Aangezien Sander blijkbaar mee doet aan het spelletje “Wie is niet de mol” ( :P ) werd ook dit weer donders snel opgelost met allemaal schema’s en dergelijke. Sander, netjes opgelost wel. Ik heb na zijn bevindingen ook snel aangegeven dat ik op hetzelfde uitkwam om nog enigszins te doen alsof ik de mol niet ben. Maar Bas en Machiel gaan denk ik nergens meer intrappen helaas.

Opdracht 17: Steen papier schaar.
Ik kreeg hier geen hulp van de organisatie, ik moest zelf gaan vechten voor de vrijstelling.
Bas, what the fuck :P Ik snap nu nog niet wat jij deed. Zat zeker een idee achter, maar die begrijp ik dan nog niet helemaal. In het ergste geval wint Machiel hier namelijk een vrijstelling en met het idee dat Sander er ook 1 heeft kun je bij deze uitgeschakeld zijn. Maar goed, het loopt goed voor je af gelukkig.

Opdracht 18: Verstoppertje.
Hier Sander laten winnen door om de 1e 2 letters van beide woorden te vragen. Di….. in Ma….. is een stukje makkelijker te raden dan Re…… in Am……, dus dat moest goed komen. Kwam het gelukkig ook.

Opdracht 19: Artiest, Festival, Weer.
Dat hier weinig van te snappen valt komt goed uit. Ik heb het Sander en Bas maar uit laten zoeken, denk niet dat je hier veel aan kan verkloten als mol zijnde.

Opdracht 20: Tracktitels.
Deze zijn jullie vast alweer vergeten. Mij was hetzelfde overkomen in jullie situatie, mijn geluk is dat ik een pb heb gekregen van Bouke met de goede antwoorden.
Zodoende heb ik track 12, 13 en 15 geraden. De 12e letter van het alfabet is een L, de 13e een M en de 15e een O. Die letters vormen het woord mol.
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic