Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 19:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De hints:

Hint 1:
Afbeelding :
Hallo meine = andersom Eniem ollah, met een beetje creativiteit gelijk aan “Eey, niet mollen”. Dat doe ik namelijk al. Niet dat ik het erg vind dat er door jullie ook gemold gaat worden, integendeel zelfs.

Hint 2:
Op de eerste pagina's van dit topic kun je zien dat ik daar vrijwel elke zin begin met een vertaling van het woord 'ik'. Het begint met 2 x 'ik', vervolgens op de 2e pagina ben ik een bericht begonnen met het woord 'jo' (yo is ik in het Spaans) en het volgende bericht op de pagina ben ik begonnen met 'I'. Later heb ik het hier even wat rustiger aan mee gedaan aangezien het misschien iets te opvallend wordt dat mijn zinnen met rare woorden beginnen.

Wel heb ik op een andere manier nog gespeeld met een vertaling van het woord ‘ik’. Het plaatje van de groepswhatsapp van de widm-spelers is:
Afbeelding
Mijn post op de 2e pagina: Patrick, wat een lul ben je. Je is 'ik' in het Frans en het woord lul zou hier dus kunnen worden verplaatst met het woord mol. Indirecte vertaling: Patrick, wat een mol ben ik.

Hint 3:
Afbeelding
Dit komt uit de op-1-na-laatste aflevering van WIDM waar Rick de jokers van Chris afpakt. Wat ik zei was geen letterlijke quote, ik heb hem iets veranderd. “De geschiedenis heeft geleerd” slaat op Mandy, mijn voorganger als mol, die studeert om docente Geschiedenis te worden.

Hint 4:
Bouke en ik hebben op een bepaald moment (volgens mij 1 opdracht voordat we zeeslag gingen doen) samen besloten dat de winnaar van een opdracht een mollenhint kon verdienen. Hier heb ik wat op verzonnen.
off-topic/wie-is-de-mol-hardtraxx-2-t48450-25.html#p1451309
Kijk eens even goed naar deze post.

Leuke momentjes:

Met Bas (en andere vrienden) een weekend weg zijn, waar Bas op de heenweg al zegt: "wanneer je straks niet meer nuchter bent, ga ik je ondervragen". Okeeeee, kutzooi xd Moet ik de kop er nog bij houden ook nog.

Jurre die me aan het ondervragen was op Hardclassics terwijl ik een biertje of 30 en een pil in de mik had. Godverdomme wat zweten :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 19:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Overigens vond ik het echt pittig om de mol te zijn. Afgezien van Bas heeft er niemand echt gemold en werden er vaak screenshots gestuurd naar elkaar, waardoor het mollen voor mij lastig werd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 19:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het zit erop! Ik heb deze editie van 'Wie is de mol?' intensief gevolgd als buitenstaander, terwijl ik dit nog nooit op tv heb gevolgd. Ik had vanaf het begin Bas als Mol vermoed. Na zeeslag wist ik het zeker, Bas miste zoveel schoten, dit moest wel de mol zijn. Dus Bas goed gespeeld! En Davey, geen moment had ik jou als mol verdacht.

Als laatste respect voor BeHa. Geweldig georganiseerd, wat een tijd heeft hier in moeten zitten :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 19:54 
 

Zenda schreef:
Voor mij was het ook heel lang twijfelen wat ik met mijn vergaarde jokers en vrijstelling ging doen. Uiteindelijk heb ik mijn vrijstelling bewaard tot het moment dat er nog 4 man over waren. Ik wilde hem hier inzetten, zodat ik vanuit mijn zetel in de finale kon kijken wie er in de finale terecht zouden komen, nog steeds hopende dat Bas of Davey eruit zouden vliegen. Dan zou ik immers mijn mol zeker weten. Echter kreeg ik van Bouke te horen dat ik mijn vrijstelling bij deze test niet meer in mocht zetten, omdat dat in dat stadium van het spel nooit mag ("Algemeen bekend"). Ik was dus al blij dat ik bij de voorlaatste opdracht voor de finale alsnog een vrijstelling voor de finale verdiende, die ik de volgende opdracht alsnog moest verdedigen (Bedankt Davey, dit had achteraf gezien een alarm moeten zijn xd ).


Haha, miscommunicatie hiero :$ Weet het gesprek niet meer exact, maar ik bedoelde in ieder geval te zeggen dat je de vrijstelling niet in de finale zelf kon inzetten. Dit was juist een hint dat het voor jou geen zin had om je (tweede) vrijstelling te verdedigen, aangezien er nog maar 1 executie was waarbij je een vrijstelling in kon zetten. Daarom was ik ook wel enigszins verrast dat je je vrijstelling zo goed verdedigde, ten koste van 500 euro :P

Daveytl schreef:
Het contact tussen organisator en mol vond ik erg prettig, beiden hadden we naar mijn mening een leuke inbreng betreft het maken van de opdrachten en het hints geven in opdrachten.


Mee eens :thumbup: Af en toe had ik halve ideeën voor opdrachten die ik niet helemaal goed uitgewerkt kreeg, gelukkig kon ik Davey dan altijd benaderen om (even buiten zijn rol als mol) suggesties te geven. En ook leuk dat je zelf ook met initiatieven kwam voor hints en dergelijke.

Daveytl schreef:
Ook word ik niet echt geholpen door de regel dat alle beslissingen teambeslissingen moeten zijn.


Haha, hier ben ik later wat minder streng in geworden. Ik bedacht me ook dat 1 van de leuke dingen van WIDM juist is dat deelnemers op eigen houtje dingen doen die zij denken dat goed zijn. Daar heb je zelf ook voordeel van ondervonden tijdens de 'Raad de track'-opdracht :P

Daveytl schreef:
Maar deze groep zou deze groep niet zijn als er direct screenshots naar de groep worden gestuurd waarin duidelijk is dat die persoon geld heeft gepakt. Seriously? xd Deze editie niet ontmaskerd worden wordt volgens mij onmogelijk.


Ja, hier neem ik de verantwoordelijkheid op me, ik had er even totaal geen rekening mee gehouden dat er screenshots konden worden gemaakt :P Daardoor werd deze opdracht niet zo leuk als ik in gedachten had. Maar goed, lesje voor mij, bij iedere opdracht even nagaan of de opdracht niet verpest kan worden door screenshots, wat volgens mij wel gelukt is bij de rest van de opdrachten. Op een gegeven moment werd het zelfs nog leuker toen bepaalde deelnemers zelf PB's zaten te typen in Paint om zo de anderen te misleiden :lol:

Daveytl schreef:
schietopdracht


Haha, hier heb ik best om gelachen. Davey en ik hadden van tevoren bedacht dat als er nog 3 deelnemers over zouden zijn (met allen 1 leven), het zo goed als onmogelijk wordt om op 2 overlevenden uit te komen. Zelfs als de mol niet bij die laatste 3 zit. Maarja, dan krijg je dus die 50/50 situatie, er van uitgaande dat de mensen met 2 levens het zekere voor het onzekere nemen. Ik vond het ook een geniale oplossing van je Davey, maar op het laatste moment besloot Jurre niet op zichzelf, maar op jou te schieten, waardoor je hele plannetje alsnog in het water viel :lol:

Chroman schreef:
Het zit erop! Ik heb deze editie van 'Wie is de mol?' intensief gevolgd als buitenstaander, terwijl ik dit nog nooit op tv heb gevolgd. Ik had vanaf het begin Bas als Mol vermoed. Na zeeslag wist ik het zeker, Bas miste zoveel schoten, dit moest wel de mol zijn. Dus Bas goed gespeeld! En Davey, geen moment had ik jou als mol verdacht.

Als laatste respect voor BeHa. Geweldig georganiseerd, wat een tijd heeft hier in moeten zitten :worship:


Haha thanks man. Voor de meelezers was het wel jammer dat ongeveer 90% in Whatsapp gebeurde :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 20:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha geen verwijten hoor Bouke. Was een leuke editie en je hebt het goed georganiseerd.

En de schietppdracht heb ik inderdaad ook goed om kunnen lachen achteraf. Zo'n mooie zet doen en alsnog de deksel op je neus krijgen, zonde :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 20:30 
 

Zo vatte ik het ook niet op hoor :P Maar baalde er zelf een beetje van dat ik van tevoren geen rekening had gehouden met screenshots. Het is dat de tweede persoon met geld in zijn envelop (Bas) er voor koos om geen screen te sturen, anders was het wel een héle saaie opdracht geworden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 20:42 
 
Hardtraxx Veteran

Allereerst mijn mollenboekje. Een Word-document waarin ik systematisch de opvallende ( zowel positief als negatief ) acties van alle deelnemers per opdracht heb gewaardeerd. Groene acties zijn acties die ik typisch vond voor een kandidaat. Desbetreffende persoon kreeg dan een +1 score in het eindtotaal. De personen met de hoogste scores waren zodoende voor mij het minst verdacht. Oranje acties achtte ik uitgevoerd door een kandidaat óf een mol, het kon dan beide kanten op. Ik heb deze weliswaar genoemd, maar er geen score aan verbonden. De verdachte acties, typisch voor een mol, heb ik in het rood bestempeld. Dit betekende uiteraard een score van -1, afgetrokken van de totaalscore van desbetreffende persoon. De eindscores update ik telkens na elke opdracht en staan op de laatste screen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet kwam Davey er duidelijk uitrollen als mol, systeem geslaagd dus denk ik :P. Sommigen komen überhaupt niet voor bij de acties, volgende keer dus beter je best doen boys xxx. Ik heb bij alle eerste testen gelijkwaardig gespreid op Jurre-Davey-Patrick. Eigenlijk tot het moment dat Patrick eruit lag en Jurre al niet meer verdacht voor me was, toen bleef Davey over. Benieuwd of ik sommige acties van Davey nu achteraf inderdaad precies had ingeschat zoals hij ze ook bedoelde :P laat maar weten.

Dan nu een verslagje over mijn eigen handelen, per opdracht. Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben, koos ik de strategie van zelf verdacht worden en anderen de goede dingen laten doen. Een toelichting per opdracht:

Opdracht 1, bestemming raden. Ik wilde meteen mijn stempel drukken op deze editie, zoveel mogelijk mensen moeten mij verdenken zodat ik een grotere kans heb de testen door te komen en zodoende rustig aan kan toewerken naar het ontmaskeren van de mol. Mijn doel was dan ook om met een vrij specifieke mogelijke oplossing te komen die hoogstwaarschijnlijk fout was. Ik probeerde een verband tussen Frankrijk, Engeland en VS te leggen en bedacht me dat alle drie de landen bij de geallieerden hoorden tijdens WOII. Duitsland was daarin de tegenstander, waardoor ik mijn aas had uitgezocht. Het was destijds nog de meest aannemelijke oplossing waarvan ik echter wel vrij zeker wist dat het fout zou zijn. Ik besloot daarna maar eens op internet te zoeken, kijken of ik het échte verband zou kunnen vinden. Tot mijn grote schrik kwam ik een wel erg specifieke beschrijving van "Big 3" tegen in samenspel met die drie landen/hints.

Citaat:
"The three most important men at the Versailles Conference - ‘the Big Three’ - were: Georges Clemenceau, the Prime Minister of France (2nd right). Woodrow Wilson, the President of America (far right).
David Lloyd George, the Prime Minister of Britain (far left, talking to Orlando, the Prime Minister of Italy).
All three men wanted to stop a war ever happening again, but they did not agree about how to do this. They wanted different things from the peace, and they did not get on well."


Ik vreesde op dit moment echt dat ik mijn eigen glazen had ingegooid. Dat het antwoord goed was en ik zodoende nooit of te nimmer meer als mol zou worden gezien. Gelukkig bleek dat mee te vallen :P.

Opdracht 2. De tracklist. Geen specifieke taktiek. Ik was zelf te lui om voor de prijzen te gaan en iedereen te ondervragen.

Opdracht 3. Mastermind. Ik speelde het spel nooit en had er dus bij voorbaat al weinig verstand van. Stefan en Sander waren dusdanig goed bezig, dat het wel duidelijk was dat je daar niet tussen kon komen. Expres met slechte suggesties komen leek me iets too much voor een mol, dus dat heb ik achterwege gehouden. Wel in het begin nog ff een kutzet gedaan, maar dat was meer voor de lol als dat ik er echt mee wilde mollen.

Opdracht 4. Enveloppen. Ik had een envelop met een geldbedrag. Daar kon ik dus wel een taktiek mee verzinnen. Patrick wilde weten wat ik mijn envelop had. Uiteindelijk, hoe weet ik niet meer, kwamen we erop uit dat ik testvraag fout erin had zitten. Dit zou betekenen dat die verdubbeld zou worden door Patrick, immers meer voordeel voor hem zodoende tijdens de test. Oftewel, dubbel geldbedrag. Was ik niet blij mee, want dit zou een mol niet overkomen, maar gek genoeg ( en ik snap nog steeds niet helemaal waarom ) halveerde Patrick mijn envelop waardoor het alsnog halve geldbedrag werd. Score!

Opdracht 5. Tracks raden. Zeker niet te veel tracks raden, leek me wel verstandig. Het scheelt dat me dat sowieso niet was gelukt, moeilijke opdracht! Het leek me wel verstandig om Burnin' te raden. Ik schatte dit in als een makkelijk te raden track, en die zou een eventuele mol waarschijnlijk graag op zijn conto willen nemen om zodoende minder verdacht te lijken. Geen idee of dit ook zo geïnterpreteerd werd.

Opdracht 6. Mandjes, altijd een feest. Ik kon bij Stefan gelukkig een goede plek afdwingen om te lopen, waardoor ik de kans groot achtte dat ik wat jokers kon scoren. Ik beloofde Stefan in ruil 1 joker wanneer ik mijn handen op meerdere jokers kon leggen. Ik vertelde hem dat dit niet het geval was, dat ik slechts 1 joker had. Dit was echter niet het geval, ik had er twee. Alle kleine beetjes helpen ;). Vervolgens met Davey de afspraak gemaakt dat hij de volgende mocht zijn, in ruil voor een joker. Ik wist namelijk waar nog jokers lagen en kon hem daarheen leiden. Zo geschiedde, en Davey gaf netjes een joker af. Achteraf gezien logisch, als mol, natuurlijk. Vetpot voor mij dus deze opdracht.

Opdracht 7. Prijs of joker. Ik liet Jurre, goedhartig als ik ben, de joker krijgen. Wat voor mij waardevoller was, is dat we sowieso niet op een geldbedrag uit zouden komen. Zodoende kwam ik wellicht verdacht over op Jurre, wat misschien wel net zoveel waard is als een joker.

Opdracht 8. Schieten. Geen specifieke tactiek, geprobeerd en verloren.

Opdracht 9. Stages. Evenals bij het tracks raden wilde ik ook bij deze opdracht de makkelijke eruit vissen om te raden. Die kans kreeg ik, aangezien ik als eerste kon reageren. Vervolgens nog even een vage theorie gelanceerd wat betreft het te winnen geldbedrag. Met mijn theorie zou het eventueel neerkomen op een minder aantal oplossingen insturen dan dat je eigenlijk gevonden hebt. Dit zou verdacht overkomen en was dus het proberen waard.

Opdracht 10. Koffers. Eigenlijk puur gegokt deze opdracht volgens mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2015 20:43 
 
Hardtraxx Veteran

Opdracht 11. Wie ben ik. Nog geprobeerd te pushen om meerdere vragen te doen in de groepsapp terwijl de situatie redelijk uitzichtloos. Gelukkig hapte niemand. Dit scheelde dus geld wat ik eventueel als winnaar zou opstrijken en ik zou verdacht kunnen worden.

Opdracht 12. Artworks. Ik wist mijn artworks inclusief het thema eigenlijk meteen ( het Help Help! artwork herkent iedereen wel, dus kan je daar meteen een thema aan koppelen ), maar de juiste oplossingen insturen leek mij geen goed idee, dat zag ik een mol niet doen. Ik heb dus 1 artwork expres met een smoes fout geraden. Aangezien op beide releases een vrouw op de artwork stond, leek me dit wel een geschikte uitgangshoek. Sorry :D.

Citaat:
Nee joh :lol: Heb ipv Seduction 'Oh!' opgestuurd, aangezien ik wist dat daar een vrouw op stond, voortaan mijn ingevingen maar weer dubbel-checken dus


Opdracht 13. Enveloppen ruilen. Ik wilde Patrick eens in de gaten houden, mijn potentiële mol destijds. Ik had helaas de steelkaart in het begin. Patrick zei 2 jokers te hebben. Prima om te ruilen dus, maar ik verwachtte natuurlijk dat hij de jokers meteen terug zou stelen. Hij bleek echter die van Davey gepakt te hebben in de groepsapp, waardoor ik verbaasd dacht twee jokers rijker te zijn. Bleek echter niet zo, Patrick loog :P well played.

Opdracht 14. Zeeslag. Gokken, en als ik niet win dan iig hopen dat ik veel mis schiet zodat er een minbedrag achter mijn naam komt. Gelukt, -150 :).

Opdracht 15. Doolhof. Sander, bedankt voor de screen van de link van mijn plaatje. Dat maakt het wel erg eenvoudig :P. Uiteindelijk jou en Davey nog even getest om te kijken wat jullie mij aanraden en hoe dit zich verhoudt t.o.v. mijn daadwerkelijke doolhof. Daardoor inzicht kunnen krijgen in de acties van Davey, top!

Opdracht 16. Raadsel. Weinig aan te doen. Was al snel duidelijk dat 50-50 de oplossing zou zijn, enig ander antwoord zou onlogisch zijn, de mol kon niet meer tussenbeide komen. Dus dan is het t slimst om met het goede antwoord mee te gaan.

Opdracht 17. Steen papier schaar. Ik wist op dit punt dat Davey de mol was, en dus heb ik een nogal aparte tactiek toegepast waarvan ikzelf eigenlijk ook niet wist hoe die uit zou pakken. In ieder geval moest ik zorgen dat ik tegen Davey moest in ronde 1. Dit lukte. Dan nu mijn plan: mezelf wegcijferen en expres verliezen. Geen uitzicht op de vrijstelling maar in ruil daarvoor wel voorkomen zelf geld te pakken. Geld zou verdiend worden doordat de kandidaten allebei dezelfde keuze voor papier, steen of schaar zouden maken. Hoe dit te voorkomen. Davey van tevoren doorgeven welke keuze ik zou maken. Als mol zou hij ook geen geld willen, dus hij zou toch wel gehoorzamen. Zodoende won Davey uiteraard, en kregen we er geen geld bij. Ik hoopte vervolgens natuurlijk dat Davey in de finale wél wat geld zou pakken, zodat ik t.o.v. hem verdachter overkwam. Minpuntje aan het plan was wel dat de kans groot was dat Sander of Machiel de vrijstelling zou winnen, waardoor ik slechts 1 elimineerbare tegenspeler had tijdens het maken van de test. Davey won de finale niet helaas, maar pakte wel wat geld. Een geluk bij een ongeluk. Sander won de vrijstelling en ik zou het tegen Machiel moeten opnemen. Achteraf blijkt dus dat ik bij die test best geluk heb gehad, want ook Machiel zat achter de juiste mol aan. Davey moet vast raar van mijn tactiek hebben opgekeken, maar het is allemaal goed gekomen :P.

Opdracht 18. Locatie raden. Geen inbreng. Mol Davey was aan het werk :mad:.

Opdracht 19. Combinaties. Beetje om en om geacteerd hierbij. Soms een logische optie doorgegeven, soms een wat vreemde keuze geprobeerd. Verder niets bijzonders.

Opdracht 20. Nog even expres een fout antwoord ertussen gepropt, als toetje.
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic