Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2015 15:55 
 

Afbeelding

Beste Hardtraxxers,

Na een geslaagde eerste editie in 2012 leek het mij weer eens leuk om een nieuwe editie van Wie Is De Mol: Hardtraxx te houden. Een forumspel gebaseerd op het gelijknamige tv-programma. Voor degenen die het programma niet kennen, in het kort komt het hier op neer:
- Er zijn 10 deelnemers, die opdrachten uitvoeren. Afhankelijk van hoe goed de verschillende opdrachten voltooid worden, kan er (virtueel) geld verdiend worden.
- Een van de 10 deelnemers is echter een mol. Deze wordt door de organisatie (willekeurig) gekozen. Het doel van de mol is juist om zo weinig mogelijk geld in de pot te hebben. De kandidaten moeten proberen om de mol te ontmaskeren.
- Na elke 2 opdrachten moeten alle kandidaten individueel een test maken. In deze test wordt de kennis van de kandidaten met betrekking tot de mol getoetst. Degene die deze test het slechtste maakt, valt af, totdat er nog 3 kandidaten over zijn (de uiteindelijke winnaar, de verliezer en de mol, die nooit afvalt).
- Gaandeweg kunnen deelnemers ook individuele 'prijzen' verdienen. Ten eerste zijn er jokers. Als je een joker hebt verdiend, kun je deze inzetten tijdens het maken van een test. 1 van de vragen die je fout beantwoord hebt, wordt dan goed gerekend. Daarnaast komen er af en toe ook vrijstellingen in het spel: als je deze inzet tijdens een test, ga je sowieso door naar de volgende ronde. En tenslotte kan er sporadisch een zwarte vrijstelling in het spel verschijnen; als deze tijdens een test ingezet wordt, verliezen alle ingezette jokers en vrijstellingen (dus van alle deelnemers) hun kracht.

Het eindbedrag in de pot zal invloed hebben op de prijs die de uiteindelijke winnaar krijgt, dus probeer echt voor een hoge pot te gaan. Ik zal proberen om de opdrachten (indien mogelijk) van een hardstyle jasje te voorzien. Dit betekent overigens niet dat mensen die de scene wat minder goed volgen, minder kans maken. Bij nagenoeg iedere opdracht zijn psychologie en tactiek de belangrijkste elementen, alhoewel dat bij sommige opdrachten duidelijker zal zijn dan bij andere. Tenslotte wil ik nog even credits geven aan Firetrap, ten eerste voor het idee, en ten tweede voor de banner bovenin de post die ik schaamteloos gekopieerd heb :) .

De deelnemers:

Username: Daveytl
Echte naam: Davey
Leeftijd: 23
Woonplaats: Aalten (Gelderland)
Mol

Username: Firetrap
Echte naam: Bas
Leeftijd: 24
Woonplaats: Doetinchem (Gelderland)
Winnaar

Username: Zenda
Echte naam: Sander
Leeftijd: 20
Woonplaats: Waspik (Noord-Brabant)
Verliezer

Uitgeschakeld:

Username: Jordi
Echte naam: Jordi
Leeftijd: 20
Woonplaats: Winschoten (Groningen)

Username: Lenny
Echte naam: Linnar
Leeftijd: 20
Woonplaats: Amstelveen (Noord-Holland)

Username: cb92
Echte naam: Dennis
Leeftijd: 21
Woonplaats: Lelystad (Flevoland)

Username: Steffnov
Echte naam: Stefan
Leeftijd: 23
Woonplaats: Enschede (Overijssel)

Username: Magnetron
Echte naam: Aron
Leeftijd: 19
Woonplaats: Sint Nicolaasga (Friesland)

Username: Patrickjeb
Echte naam: Patrick
Leeftijd: 22
Woonplaats: Maurik (Gelderland)

Username: Pommer
Echte naam: Jurre
Leeftijd: 21
Woonplaats: Spakenburg (Utrecht)

Username: Machiel
Echte naam: Machiel
Leeftijd: 26
Woonplaats: Vriezenveen (Overijssel)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2015 16:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk initiatief, I'm in :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2015 16:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

lijkt me wel lachen :D
ik heb alleen geen id hoe alles in z'n werk gaat xd (heb het op tv ook nooit gevolgd :D )
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2015 16:28 
 
Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:
lijkt me wel lachen :D
ik heb alleen geen id hoe alles in z'n werk gaat xd (heb het op tv ook nooit gevolgd :D )


Dan kan je, met alle respect, beter niet meedoen :P.

Ik doe uiteraard zeker mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2015 16:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik wil ontzettend graag meedoen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2015 18:17 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ik doe ook mee ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2015 00:52 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ik doe mee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2015 19:19 
 
Hardtraxx Veteran

Up
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2015 19:37 
 
Hardtraxx Veteran

Down for this :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2015 19:57 
 

De teller staat momenteel 5 'officiële' inschrijvingen. Nogmaals (voor de mensen die alleen in dit topic gereageerd hebben):

BeHa schreef:
Wil je je inschrijven, stuur mij dan een PB met de volgende informatie:

Hardtraxxnaam:
Echte naam:
Leeftijd:
Woonplaats:
Ben je bereid om de mol te zijn (Ja/Nee):


:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2015 15:27 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Ik wil ook wel weer meedoen, alleen één vraagje. Wat doe je als verschillende kandidaten evenveel fout hebben bij de test? Je kunt niet zien wie hem het snelst heeft gedaan natuurlijk. Is het dan een kwestie van wie hem als laatst inlevert heeft pech?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2015 15:56 
 

Pommer schreef:
Ik wil ook wel weer meedoen, alleen één vraagje. Wat doe je als verschillende kandidaten evenveel fout hebben bij de test? Je kunt niet zien wie hem het snelst heeft gedaan natuurlijk. Is het dan een kwestie van wie hem als laatst inlevert heeft pech?


Als er 2 (of meer) kandidaten evenveel fout hebben, zal er gekeken worden naar:
[*] Het aantal fouten bij de voorgaand gemaakte test (degene die de vorige test het beste maakte, gaat in dat geval door)
[*] Is dat ook gelijk, dan kijk ik naar hoeveel fouten de deelnemers in de huidige test zouden hebben zonder jokers (degene die exclusief jokers het minste fouten heeft gaat door)
[*] Is het dan nog gelijk, dan gaat inderdaad degene die de test als eerste inleverde door

Maar ik zal proberen om, zeker in de eerste rondes als er nog veel kandidaten zijn, rond de 20 vragen te hebben voor elke executie, zodat dat hopelijk niet al te vaak voor zal komen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2015 20:21 
 

Nu 7 deelnemers. Had van tevoren bepaald dat het spel door zou gaan als er minimaal 8 inschrijvingen zouden zijn, en als ik er even van uit mag gaan dat Joris nog een PB stuurt is dat aantal in ieder geval gehaald.

De inschrijving is nog steeds gewoon open, hopelijk komen we aan 10 deelnemers :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2015 20:25 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Dan wacht ik nog even met inschrijven. Heb het de komende tijd druk, dus als mensen die er wel voldoende tijd voor hebben nog willen, mogen die eerst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 13:04 
 

Bumpje, vanavond deadline
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 14:17 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Done ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 14:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook gestuurd. Doe graag weer mee :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 20:05 
 

Inschrijving gesloten, ik heb de potentiële mol een berichtje gestuurd. Morgen in dit topic stel ik de deelnemers voor en beginnen we met de eerste opdracht :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 23:56 
 
Hardtraxx Veteran

Lekker :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 19:53 
 

Afbeelding

Welkom, alle deelnemers van Wie Is De Mol – De Hardtraxx editie #2! We verzamelen op luchthaven Schiphol om ons klaar te maken voor de reis. De organisator, die jullie kunnen aanspreken met Bouke voor degenen die dat nog niet wisten, is als eerste aanwezig, en ziet de kandidaten 1 voor 1 binnendruppelen.

Het eerste bekende gezicht dat door de ingang komt behoort toe aan Stefan, op dit forum ook wel bekend als Steffnov. Door zijn woonplaats, Enschede, en de vele festivals die hij in zijn 23 levensjaren bezocht heeft, heeft hij in ieder geval ruime ervaring als het gaat om reizen. Heeft de meervoudige ‘Mister Hardcore’ van Hardtraxx ook een duistere kant die hem helpt om de opdrachten te saboteren, of is hij bereid om mee te werken aan een zo hoog mogelijke pot?

Enkele minuten later komt Bas binnen, die op dit forum schuilgaat onder de naam Firetrap. Deze jongeman uit Doetinchem is recent 24 jaar geworden. Als organisator van de vorige editie heeft hij natuurlijk de kunst kunnen afkijken van anderen. Kan hem dit helpen bij het ontmaskeren van de mol, of is dit juist een voordeel bij het mollen?

Als derde zien we Daveytl binnenkomen, door vrienden ook wel simpelweg Davey genoemd. Na een koffie te hebben gehaald bij Starbucks, schuift hij bij ons aan en vertelt uitgebreid over zijn reis vanuit Aalten. Aangezien de 23-jarige Davey ook al meedeed aan de vorige editie, heeft hij wellicht een voordeel bij het ontmaskeren van de mol, of een voordeel bij het laag houden van de prijzenpot..

Nadat de trein uit Lelystad is gearriveerd, zien we de vierde kandidaat, die 21 lentes telt. cb92, echte naam Dennis, is altijd in voor een spelletje. Alhoewel hij al bijna 4 jaar op dit forum geregistreerd is, trekt zijn postcount het gemiddelde aantal berichten van de deelnemers flink naar beneden. Is hij hierdoor moeilijker in te schatten? Zowel voor een kandidaat als voor een mol kan dit een belangrijk pluspunt zijn..

De vijfde kandidaat heeft een pak melk meegenomen vanuit Waspik. Sander, actief als student, stagiair, DJ, producer, barbecue-organisator, Hardtraxx moderator en paardrijder, post op dit forum onder de naam Zenda. Zijn al deze bezigheden slechts een masker om zijn ware identiteit te verbergen?

Vlak na Zenda komt ook de zesde kandidaat. Doordat Lenny (roepnaam Linnar) in Amstelveen woont, heeft hij (in tegenstelling tot de meeste deelnemers) vandaag lekker kunnen uitslapen. In zijn 20-jarig bestaan is hij al twee keer als tweede geëindigd in de ‘Mister Mainstream award’-verkiezing. Linnar is dan ook goed gemotiveerd om eindelijk zijn eerste Hardtraxx-prijs binnen te slepen, maar wie weet is hij zelf wel de mol..

De zevende kandidaat komt uit het prachtige vissersdorpje Spakenburg. Jurre, een 21-jarige levende legende op Hardtraxx onder de naam Pommer, heeft een kratje bier meegenomen om de reis wat gezelliger te maken. Tijdens de vorige editie liep Jurre net de finale mis. Hij wil zich dan ook graag revancheren, bijvoorbeeld door er met het prijzengeld vandoor te gaan, maar misschien ook wel door de pot zo laag mogelijk te houden..

Vanuit Winschoten arriveert de achtste deelnemer, Jordi, door de kiezers gekozen tot grootste feestbeest van Hardtraxx. Jordi, 20 jaartjes jong, is altijd in voor een geintje, maar kan ook vaak serieus uit de hoek komen. Dit maakt het wat lastiger om hem te doorgronden, wat zeer van pas kan komen als mol of als kandidaat..

De negende deelnemer is een oude bekende. Patrickjeb, kortweg Patrick, haalt een flesje water voor hij zich bij de groep aansluit. De 22-jarige Mauriker is de laatste tijd wat minder actief op Hardtraxx dan voorheen. Maakt dat hem een gevaarlijke kandidaat, of juist een ideale mol?

De tiende deelnemer komt uit de bruisende metropool Sint Nicolaasga. Met zijn 19 levensjaren is Magnetron, ook wel Aron genoemd, de benjamin van de groep. Aron wordt op Hardtraxx veel geprezen voor het bijhouden van releases, maar kan hij ook een mol ontmaskeren of spelen?

De elfde en laatste deelnemer komt uit Vriezenveen en luistert naar de naam Machiel. Met zijn 26 jaar is deze FC-Twente-aanhanger de oudste deelnemer van deze editie, en daarnaast is hij van alle deelnemers het langst actief op Hardtraxx. Kan hij zijn rijke levenservaring benutten in dit spel?

Nu de groep compleet is, is het tijd om de reis te ondernemen. De deelnemers kijken gespannen naar de grote vertrekborden. In welk vliegtuig zullen zij instappen?

Opdracht 1:

Op Schiphol is de sfeer nog gemoedelijk. Het spel is nog niet begonnen, er zijn nog geen vijanden en er worden grapjes gemaakt over de mogelijke mollen.
Maar waar vindt deze editie van Wie Is de Mol eigenlijk plaats? Jullie eerste opdracht bestaat uit het raden van het land van bestemming. Hiervoor krijgen jullie drie hints.

Zo in het begin van het spel zal ik een vrij ruime deadline hanteren. Uiterlijk dinsdag 20:00 uur wil ik graag een gezamenlijk antwoord van de deelnemers hebben; als jullie er al eerder uitkomen is dat natuurlijk alleen maar fijn. Jullie kunnen dit topic (of iets anders als Facebook of Whatsapp als jullie dat liever hebben) gebruiken om te overleggen. Het antwoord is definitief als er in dit topic een dikgedrukt antwoord staat. Als iemand besluit individueel iets te posten zonder enige reden of goedkeuring van anderen, dan wordt dit niet geteld als een geldig antwoord. Als jullie het juiste land raden, verdienen jullie 500 euro voor de pot. Succes!

Hint 1:
Afbeelding

Hint 2:
http://www30.zippyshare.com/v/UvFX7VmH/file.html

Hint 3:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 20:00 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Succes heren! Meteen maar eens kijken of ik de hints ontcijferd krijg. Iemand voldoende connecties binnen de deelnemers om een fb-/wappgroep aan te maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 20:11 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Afbeelding 1 is een fragment uit het bekende kerstverhaal van Charles Dickens, A Christmas Carol. De kinderen worden in dit schouwspel door de tweede geest (de geest van het heden) getoond aan Scrooge. De kinderen staan voor "Ignorance" (onwetendheid) en "Want" (grofweg vertaald als hebzucht). Het onderstaande fragment hoort bij deze kinderen:
Citaat:
They were a boy and girl. Yellow, meagre, ragged, scowling, wolfish; but prostrate, too, in their humility. Where graceful youth should have filled their features out, and touched them with its freshest tints, a stale and shrivelled hand, like that of age, had pinched, and twisted them, and pulled them into shreds. Where angels might have sat enthroned, devils lurked, and glared out menacing. No change, no degradation, no perversion of humanity, in any grade, through all the mysteries of wonderful creation, has monsters half so horrible and dread.

Scrooge started back, appalled. Having them shown to him in this way, he tried to say they were fine children, but the words choked themselves, rather than be parties to a lie of such enormous magnitude.
‘Spirit! are they yours?’ Scrooge could say no more.
‘They are Man’s,’ said the Spirit, looking down upon them. ‘And they cling to me, appealing from their fathers. This boy is Ignorance. This girl is Want. Beware them both, and all of their degree, but most of all beware this boy, for on his brow I see that written which is Doom, unless the writing be erased. Deny it!’ cried the Spirit, stretching out its hand towards the city. ‘Slander those who tell it ye! Admit it for your factious purposes, and make it worse. And bide the end!’
‘Have they no refuge or resource?’ cried Scrooge.
‘Are there no prisons?’ said the Spirit, turning on him for the last time with his own words. ‘Are there no workhouses?’ The bell struck twelve.
Scrooge looked about him for the Ghost, and saw it not. As the last stroke ceased to vibrate, he remembered the prediction of old Jacob Marley, and lifting up his eyes, beheld a solemn Phantom, draped and hooded, coming, like a mist along the ground, towards him.


Afbeelding 3 is een portret van de Franse arts Dr Paul Gachet, gemaakt door Vincent van Gogh. Hij begeleidde Van Gogh in de laatste weken van zijn leven, maar na 10 weken pleegde Van Gogh zelfmoord. http://nl.wikipedia.org/wiki/Paul_Gachet
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 20:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb een whatsapp groep aangemaakt, heb alleen de nummers van Bas / Jurre / Davey / Machiel niet, dus PM ff :)

Ritme van het geluidfragment ken ik trouwens van Shocking Blue - Venus, ff kijken waarin die nog meer is gebruikt (want alles is een remix he)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 21:14 
 
Hardtraxx Veteran

Netjes Sander!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 11:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb hier weinig aan toe te voegen. De eerste 2 hints herken ik niet. Sterk werk als dit juist is!
1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic