Goedenavond, beste deelnemers!
De derde editie van Wie is de Mol: Hardtraxx staat op het punt van beginnen. Nog even een paar kleine huishoudelijke mededelingen:
• Als je uitgeschakeld wordt, speel dan aub geen informatie over je test of over andere zaken die het spel beïnvloeden door aan andere kandidaten.
• Ik heb wat minder vrije tijd dan tijdens de vorige editie, dus de communicatie (vanuit mijn kant) zal voornamelijk ’s avonds en in de weekenden gebeuren.
• Ik zal voornamelijk tijd besparen op de executies; deze zullen vaak dezelfde vragen bevatten (dan hoef ik niet steeds een verhaaltje te verzinnen voorafgaand aan iedere opdracht

)
• Ik ga er deze editie geen hints instoppen die je kunnen helpen bij het ontmaskeren van de mol.
• Ik zal na het posten van dit bericht een Whatsappgroep aanmaken met alle deelnemers.
• Even voor jullie beeldvorming; de maximale prijs ligt bij de meeste opdrachten tussen de 500 en de 1000 (virtuele) euro's.
• Net zoals 'in het echt' kunnen individuele prijzen ook als ruilmiddel gebruikt worden. Dan verwacht ik van zowel de ontvanger als de verstuurder een berichtje.
Dat gezegd hebbende, wil ik iedereen veel plezier en succes wensen!

We verzamelen zoals gewoonlijk op Schiphol. Vol verwachting kijk ik naar de draaideuren om te zien welke Hardtraxxers er dit jaar een poging doen om de mol te ontmaskeren.
De eerste vroege vogel is
Daveytl, kortweg Davey. De 24-jarige Aaltenaar wist vorig jaar als mol de pot laag te houden. Kan hij zijn ervaring als mol gebruiken om de mol van deze editie te ontmaskeren, of doet hij er dit jaar juist nog een extra schepje bovenop om de pot nóg leger te krijgen?
Luttele minuten daarna zien we
Chroman verschijnen, een 20-jarige jongeman uit Heesch die luistert naar de naam Stan. Na de vorige editie trouw te hebben gevolgd, heeft hij de kunst wellicht kunnen afkijken van anderen. Met zijn gevoel voor timing zit het in ieder geval wel goed; doordat Stan als tweede arriveert, heeft hij zijn eerste joker al te pakken. Nu maar hopen dat hij niet de mol is, anders heeft zo'n joker weinig waarde..
Onze derde deelnemer,
Lenny aka Linnar, is 21 jaren jong en komt uit Amstelveen. Vorig jaar moest hij al in een vroeg stadium het strijdtoneel verlaten. Heeft hij van zijn fouten geleerd? Of is hij deze editie bij voorbaat al verzekerd van een plekje in de finale?
De enige Friese deelnemer luistert naar de naam Aron, maar is op Hardtraxx vooral bekend als
Magnetron. Het is niet de eerste keer in zijn 21 levensjaren dat hij vanuit Sint Nicolaasga naar Schiphol reist; vorig jaar kreeg hij echter last van tunnelvisie. Hopelijk heeft hij zijn tactiek wat bijgeschaafd. Of misschien hoeft hij tijdens deze editie wel helemaal geen executies te maken..
Ook de vijfde deelnemer is een oude bekende.
Jordi, al 21 jaar woonachtig in Winschoten, was vorig jaar de ongelukkige eerste afvaller, en zal ongetwijfeld uit zijn op revanche. Revanche kan echter op verschillende manieren; gaat hij er dit jaar met het eindbedrag vandoor, of gaat hij proberen om de kandidaten te dwarsbomen?
De zesde binnenkomer is de 24-jarige Stefan uit Enschede, ofwel
Steffnov. Hardtraxx' Mister Hardcore moest vorig jaar het spel verlaten met een vrijstelling op zak. Die is dit jaar helaas niet meer geldig, maar wellicht is het wel een belangrijke les geweest. Of misschien heeft hij tijdens deze editie wel helemaal geen vrijstellingen nodig..
De zevende deelnemer,
Zenda, is 21 jaar oud, komt uit Waspik en wordt ook wel Sander genoemd. Vorig jaar kwam hij met een verrassende tactiek net tekort voor de eindzege. Hij heeft al aangegeven dat hij dit jaar een treetje hoger wil komen. Moet hij hiervoor zijn strategie nog een beetje bijschaven, of telt 'de mol' ook als een treetje hoger?
De achtste deelnemer is waarschijnlijk de grote onbekende. De 19-jarige Rody uit Kloosterzande is sinds ruim een jaar op dit forum geregistreerd als
MeneerEend. Misschien kan hij juist gebruik maken van zijn (relatieve) onbekendheid door tunnelvisie te vermijden, alhoewel het voor een mol natuurlijk ook wel een handig voordeel is..
De negende deelnemer is 24 jaar oud, komt uit Doetinchem en luistert naar de naam Bas. De deelnemers van vorig jaar worden nog wel eens schreeuwend wakker als de naam
Firetrap horen, nadat hij vorig jaar nagenoeg iedereen om de tuin leidde en zo de zege kon grijpen. Ook nu begint zijn spel weer goed; door als negende op Schiphol aan te komen, begint hij het spel alvast met een joker op zak. Zou Bas weer dezelfde tactiek gebruiken? Of kan hij juist gebruik maken van het feit dat mensen hem nu juist minder snel zullen verdenken?
De tiende deelnemer is 23 jaar en woont in het Gelderse Maurik.
Patrickjeb, afgekort Patrick, deed ook de afgelopen twee edities al mee. Toen lukte het hem niet om de mol te ontmaskeren; zou het hem dit keer wel lukken? Of misschien hoeft hij deze keer wel helemaal niemand te ontmaskeren..
Nu we de groep compleet hebben, zijn we klaar om te vertrekken. Toch? Nee, toch niet. Er is namelijk nog een elfde deelnemer. Wie? Dat zoeken jullie zelf uit..
Opdracht 1Jullie gaan proberen te achterhalen wie de 11e deelnemer is. Dit doen jullie door het stellen van Ja/Nee vragen. Jullie krijgen 10 vragen; daarna wil ik van jullie het antwoord (als jullie het al eerder weten hoef je de 10 vragen uiteraard niet vol te maken). Als jullie met het goede antwoord komen, verdienen jullie 500 euro. Indien jullie fout raden (je krijgt maar 1 poging), sluiten jullie de eerste opdracht met lege handen af en wint deze 11e persoon een joker. De deadline voor iedere vraag is 48 uur (dus 2 dagen nadat ik heb geantwoord, wil ik een nieuwe vraag in dit topic zien). Maak vragen die je wilt stellen
dikgedrukt; je kunt dus ook dit topic gebruiken om suggesties te doen of te overleggen, zolang je niet dikgedrukt post. De enige limiet die aan de vragen zit, is dat ik ze met Ja of Nee moet kunnen beantwoorden (dus geen open vragen). Succes!