Dakpan schreef:
Moet zeggen dat m'n interesse al een beetje aan het kelderen is. Heb bijna alles gehaald wat er te halen valt en het voelt nu gewoon leeg. Waar ik bij Oblivion 4-5 keer opnieuw ben begonnen heb ik daar bij Skyrim totaal geen behoefte meer aan.
Skyrim is eigenlijk qua inhoud behoorlijk zwak vergeleken met oblivion. De vrijheid is totaal weg, een verkeerde beslissing is er bijna niet meer bij, de mensen in de game hebben bijna geen verhaal meer (geen ritme, geen quest aan verbonden, niks te vertellen), keuzes maken is er niet meer bij en de loqaties zijn bijzonder eentonig.
Verder was de kleinste stad in oblivion net zo groot als de grootste stad in skyrim, waren er veel meer gildes die meerdere "dochterondernemingen" hadden in de verschillende steden. De quest in Oblivion waren moeilijker, veel minder voorspelbaar, langer en je kon ze echt verkloten door het verkeerde te zeggen, of verkeerd te handelen. In skyrim kun je zeggen wat je wilt, zonder dat dit ook maar een enkele consequentie heeft. Lukt een persuation niet? Geen probleem, omkopen kan altijd nog.
Ik vond skyrim eerst wel vet, pas nadat ik ging vergelijken met oblivion besefte ik pas hoevel slechter skyrim is dan zijn voorganger. Het lijkt haast een trend in gameland. Op GTA en Hitman na is eigenlijk elke serie er alleen meer slechter op geworden.