Broken Balance wrote:LV1 wrote:Spoiler
Dat Bran uiteindelijk koning wordt vond ik eerst helemaal niks, maar nu ik er wat meer over nadenk kan ik er wel mee leven. Niet omdat hij een goede keuze zou zijn maar omdat hij Bran niet meer is, hij is de 3 eyed raven. Van wat ik heb begrepen is de 3 eyed raven een soort van gezamenlijk bewustzijn van all vorige 3 eyed ravens en nauw verbonden met de children of the forest en the old gods, die nu zo dus op een bepaalde manier westeros weer in de macht hebben. Vond het wel opvallend dat hij van te voren wist dat hij koning zou worden, dus hij liet Daenerys Kings Landing gewoon verbranden. En was het hele punt van de (vorige) 3 eyed raven dan om Bran naar hem toe te lokken, zodat hij uiteindelijk koning kon worden? Maargoed, ik denk hier waarschijnlijk veel te veel over na.Spoiler
Is juist de meest logische keuze, een persoon dat alleen maar ziet wat juist is en wat gaat komen en is gebeurd. Dat zou juist de meest onbevooroordeelde en rechtvaardige persoon zijn, en in een tijd van vrede is dat nodig. Het komt uit de lucht vallen want gebrek aan schrijfwerk en afleveringen om dat ook goed op te bouwen, maar de keuze is goed.
En is geloof ik al gezegd, maar Bran ziet de toekomst, als hij zegt wat er gaat gebeuren verandert de complete toekomst en ziet hij niet meer wat er gaat gebeuren. Daarom zegt hij niets over de toekomst en bemoeit zich er ook niet mee, dat doet de 3 eyed raven.
Spoiler
Je heb met volgensmij niet helemaal begrepen, ik bedoel namelijk niet dat hij een onlogische keuze is. (De meeste logische keuze is trouwens niet altijd de meest satisfying). Maar dat de 3 eyed raven/children of the forest nu, via Bran, een soort van de macht terughebben. En hun nu dus uiteindelijk de winnaars van de game of thrones zijn, gezien Bram wist dat hij koning zou worden als hij alles liet gebeuren.