Active topics in Off-Topic

Moderators

• Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · online
  • Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 7 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 11 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 10 hours ago
Hardtraxxer
730 posts member since 2017
last seen May 2024
Broken Balance wrote:
LV1 wrote:
Spoiler
Dat Bran uiteindelijk koning wordt vond ik eerst helemaal niks, maar nu ik er wat meer over nadenk kan ik er wel mee leven. Niet omdat hij een goede keuze zou zijn maar omdat hij Bran niet meer is, hij is de 3 eyed raven. Van wat ik heb begrepen is de 3 eyed raven een soort van gezamenlijk bewustzijn van all vorige 3 eyed ravens en nauw verbonden met de children of the forest en the old gods, die nu zo dus op een bepaalde manier westeros weer in de macht hebben. Vond het wel opvallend dat hij van te voren wist dat hij koning zou worden, dus hij liet Daenerys Kings Landing gewoon verbranden. En was het hele punt van de (vorige) 3 eyed raven dan om Bran naar hem toe te lokken, zodat hij uiteindelijk koning kon worden? Maargoed, ik denk hier waarschijnlijk veel te veel over na.
Spoiler
Is juist de meest logische keuze, een persoon dat alleen maar ziet wat juist is en wat gaat komen en is gebeurd. Dat zou juist de meest onbevooroordeelde en rechtvaardige persoon zijn, en in een tijd van vrede is dat nodig. Het komt uit de lucht vallen want gebrek aan schrijfwerk en afleveringen om dat ook goed op te bouwen, maar de keuze is goed.

En is geloof ik al gezegd, maar Bran ziet de toekomst, als hij zegt wat er gaat gebeuren verandert de complete toekomst en ziet hij niet meer wat er gaat gebeuren. Daarom zegt hij niets over de toekomst en bemoeit zich er ook niet mee, dat doet de 3 eyed raven.
Spoiler
Je heb met volgensmij niet helemaal begrepen, ik bedoel namelijk niet dat hij een onlogische keuze is. (De meeste logische keuze is trouwens niet altijd de meest satisfying). Maar dat de 3 eyed raven/children of the forest nu, via Bran, een soort van de macht terughebben. En hun nu dus uiteindelijk de winnaars van de game of thrones zijn, gezien Bram wist dat hij koning zou worden als hij alles liet gebeuren.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
3 eyed raven was echter nooit "van" de Children of the forest. De Children of the forest dienen de 3 eyed raven (staat in de lore die bij elk seizoen komt). Children of the forest hebben er dus niets mee te maken, die besturen niets in Westeros (eigen keuze) en zeker niet de 3 eyed raven.
Hardtraxxer
730 posts member since 2017
last seen May 2024
Spoiler
Dat bedoel ik ook niet, meer naar dat er sterk naar verwezen wordt dat er een soort hive-mind aanwezig is tussen de 3 eyed raven/children/weirwoods
Hardtraxx Elite
2620 posts member since 2015
last seen 1 day ago
Aflevering 3 van Chernobyl net af, no words.
Hardtraxx Veteran
3013 posts member since 2011
last seen 15 hours ago
Goldenstyle wrote:Aflevering 3 van Chernobyl net af, no words.
Niveautje Band of Brothers deze serie. Nog maar 2 te gaan helaas... :cry:
Hardtraxx Veteran
4489 posts member since 2016
last seen 18 days ago
Bijzondere serie. Jezus.
Hardtraxx Elite
last seen 1 day ago
ULTIMO wrote:
Bijzondere serie. Jezus.
:innocent:
Hardtraxx Veteran
3013 posts member since 2011
last seen 15 hours ago
De nieuwe Chernobyl episode :surrender:
Sinds Band of Brothers geen serie meer gezien waarin de sfeer rauwer en grimmiger is. De muziek eronder alleen al geeft je rillingen.
Hardtraxx Veteran
14320 posts member since 2011
last seen 11 hours ago
De nieuwe Chernobyl aflevering :drool:
Hardtraxx Elite
last seen 1 day ago
Nuracore wrote:De nieuwe Chernobyl aflevering :drool:
:drool: :worship:
Bierkoning
25324 posts member since 2010
last seen 23 days ago
Vind het ook echt heel vet, minpuntjes zijn alleen wel het feit dat ze Engels praten en ook de acteurs zelf vind ik niet zo overtuigend (maar dat heeft ook deels te maken met dat het gewoon raar is in het Engels). Heb nu 3 eps gezien en die grimmige sfeer is idd echt ongekend.
Hardtraxx Veteran
last seen 11 hours ago
Een van mijn grootste irritaties zijn die sjiek Engelse accenten in Sovjet Russia met Russische namen.
Spoiler
Vooral die ouwe vrouw, je verwacht een oud Russische maar krijgt een sjiek Engels accent terwijl ze praat over hoe haar verleden was.
Hardtraxx Addict
1137 posts member since 2009
last seen Aug 2026
Nuracore wrote:Een van mijn grootste irritaties zijn die sjiek Engelse accenten in Sovjet Russia met Russische namen.
Spoiler
Vooral die ouwe vrouw, je verwacht een oud Russische maar krijgt een sjiek Engels accent terwijl ze praat over hoe haar verleden was.
Niet echt HBO ook, die laten de talen meestal voor wat het is. Wellicht met de gedachte een groter publiek te pakken of vind rasecht Amerikaans HBO Rusland niet zo
Hardtraxx Elite
2370 posts member since 2016
last seen Jan 2021
Lucifer S4 :worship: Erg vet weer!
Hardtraxx Elite
2372 posts member since 2010
Stoorde me ook aan het Britse accent in Chernobyl (heb pas een aflevering gezien trouwens), maar aan de andere kant zullen Russische of Oekraïense acteurs waarschijnlijk niet op zo'n rol zitten te wachten. Dit onderwerp is iets wat ze liever vergeten. Dan zou je kunnen zeggen: oke, prima! Laat (bijvoorbeeld) Britse acteurs met een Russisch accent praten. Maar dat lijkt vaak ook nergens op. :P
Hardtraxx Veteran
12898 posts member since 2011
last seen 10 days ago
Solis wrote:Stoorde me ook aan het Britse accent in Chernobyl (heb pas een aflevering gezien trouwens), maar aan de andere kant zullen Russische of Oekraïense acteurs waarschijnlijk niet op zo'n rol zitten te wachten. Dit onderwerp is iets wat ze liever vergeten. Dan zou je kunnen zeggen: oke, prima! Laat (bijvoorbeeld) Britse acteurs met een Russisch accent praten. Maar dat lijkt vaak ook nergens op. :P
Ik las ergens dat die keuze niet gemaakt is zodat men nog steeds door middel van dialecten duidelijk kan maken dat dit een ramp is die meer dan 1 bevolkingsgroep trof. Als men allemaal dat typische "Russische Engels" zou spreken, zou dat wegvallen omdat de nuances eigenlijk niet te horen zijn voor buitenstaanders. Of het de waarheid is weet ik niet, maar het klinkt voor mij vrij logisch dat het een bewuste keuze is geweest, aangezien het toch echt niet moeilijk is om daar op een andere manier voor te casten (zeker niet met die budgetten).
Hardtraxx Veteran
7917 posts member since 2013
last seen 20 hours ago
Goede mini serie Chernobyl. Spannend en informatief. :thumbsup:
I
Hardtraxx Elite
2326 posts member since 2017
last seen 3 days ago
Even Chernobyl maar binge
Hardtraxx Veteran
last seen 11 hours ago
Helicaze wrote:Goede mini serie Chernobyl. Spannend en informatief. :thumbsup:
Vond de laatste wat langdradig maar erg goede serie inderdaad
Hardtraxx Veteran
7917 posts member since 2013
last seen 20 hours ago
Nuracore wrote:
Ik vond het net vet hoe hard ze in detail gingen bij elke stap in het proces. :P
Hardtraxx Elite
2372 posts member since 2010
Black Mirror seizoen 5 staat op Netflix! :D
Bierkoning
25324 posts member since 2010
last seen 23 days ago
DonnyD wrote:Lucifer S4 :worship: Erg vet weer!
Heb nu 2 afleveringen gezien maar ik twijfel om verder te kijken. Blijft het de hele tijd dat soort van semi grappig of maakt dat later plaats voor spanning/heftige shit. Heb namelijk zin in een spannende serie.
Hardtraxx Veteran
5115 posts member since 2017
last seen 20 hours ago
Solis wrote:Black Mirror seizoen 5 staat op Netflix! :D
Afgelopen week pas begonnen met Black Mirror te kijken en wat een faal dat ik daar nooit eerder een begonnen ben! Super dikke serie!
Hardtraxx Elite
2370 posts member since 2016
last seen Jan 2021
Pommer wrote:Heb nu 2 afleveringen gezien maar ik twijfel om verder te kijken. Blijft het de hele tijd dat soort van semi grappig of maakt dat later plaats voor spanning/heftige shit. Heb namelijk zin in een spannende serie.
De grappige ondertoon blijft wel, dat is ook deels de serie maar ik vond er gaandeweg verder in S4 ook wel meer actie en spanning in komen. :)
Hardtraxx Addict
1137 posts member since 2009
last seen Aug 2026
Helicaze wrote:
Nuracore wrote:
Ik vond het net vet hoe hard ze in detail gingen bij elke stap in het proces. :P
Haha precies dit, heel mooi en duidelijk uitgelegd hoe de ramp is ontstaan!