Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260 ... 321  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2019 22:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat ben ik zwaar teleurgesteld in deze laatste aflevering en wat geeft dit een nare nasmaak aan de gehele serie. Chagrijnig van gewoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2019 23:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Royvn_ schreef:
Hoi, ik zoek een spannende serie met niet te lange afleveringen (30 a 40 min) en niet te veel seizoenen (2-4) en niet te veel afleveringen per seizoen (8 a 13 ofzo) iemand aanraders?


Klinkt als Mr. Robot
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2019 23:23 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dit einde is enorm goed maar heeft zijn kanttekeningen, ik denk dat mensen de verkeerde dingen verwachten.

Het eerste uur van de laatste aflevering was sick. De aftermath, hoe Arya en Jon daar stonden, wat Tyrion by Dany deed, dat gesprek vooral tussen Jon en Tyrion en hoe je opeens bloed uit haar mond zag komen en toen het zwaard in haar. Ik heb met open mond zitten kijken want het was uit het niets, ik had niet verwacht dat Jon het zo en op dat moment zou doen, ik had Arya verwacht.

Hoe Drogon de troon platbrandde als teken dat hij van het ding af wou dat alles heeft veroorzaakt, inclusief de dood van zijn moeder. Vervolgend, Bran was de logische keuze voor koning en tof hoe Tyrion dat zei. Ook de banter aan de tafel met Bronn, Sam, Tyrion, Davos en Brienne was geweldig, een heerlijke throwback naar hoe S1 tm 3 een beetje gingen. En de aai van Jon bij Ghost en dat Tormund daar weer was.

Dat het zo half open is is eveneens correct. Als er niets meer te doen was zou het een saai einde zijn.

En ja het zat er allemaal aan te komen, dat er stukken weer te gehaast waren. Plots was iedereen in van Winterfell met 10,000 man in en om Kingslanding wat niet getoond werd, dat Bran plots na 2 afleveringen stilte koning is (ookal is het de logische keuze), en Arya plots zonder paard en bij het laatste zo weer weg, en opeens overal Unsullied en Dothraki terwijl die zo goed als dood zouden moeten zijn. Arya die pleite gaat, de legers van Dany en dat iedereen plots in Kings Landing was zijn mijn enige kanttekeningen.

En de hele rede waarom dit bitter is, is omdat het allemaal zo snel geschreven is. Dit seizoenseinde was grotendeels correct en is ook echt waar het heen zou gaan. Het voelt alleen tekortgedaan door het feit dat het te haastig geschreven is waardoor alle dingen (op een paar dingen na) weinig impact hebben, te "uit het niets" en onlogisch voelen. En dat is de oorzaak voor alle kritiek. Er is niets mis met Game Of Thrones, de acteurs, het verhaal van de serie. De screenwriters en de schrijvers D&D zijn hier volledig voor te blamen, want de acteurs en HBO wouden beiden door.

Dit is puur door het slechte schrijfwerk, waardoor je connecties en opbouw mist, het dialoog mist. Dit allemaal zorgt er voor dat mensen kritiek hebben. Want het acteerwerk en het filmwerk en de paar goede stukken hebben dit seizoen gered.

Desondanks vond ik de laatste twee afleveringen sterk en aflevering 2 eveneens. Dit is altijd waar Game Of Thrones heen zou gaan, als je dat niet wil inzien is het puur omdat het niet de kant op gaat waar JIJ wilt dat de serie heen gaat.

De ratings die dit laatste seizoen krijgt zijn daarom deels compleet onterecht. Omdat de hele serie wordt afgekraakt door het slechte werk van een handjevol mensen die toch schijt hebben wat het cijfer is want ze hebben hun volgende project alweer binnen (Star Wars). Dat is gewoon een klap naar de acteurs, regisseurs, cameramannen e.d. die geweldig werk hebben vertoond.

Ik kijk nu juist liever terug op alles wat hier naartoe is gebouwd, hoe dat allemaal goed in elkaar steekt en dat dit zodoende ook een goed verhaal is dat prachtig vertolkt is door goede acteurs. Het slechte werk van een groepje mensen in de laatste twee seizoenen verandert dat niet. Ik denk wanneer de storm is gaan liggen en mensen het geheel opnieuw gaan kijken + het achtste seizoen dat ze wel bij gaan draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2019 23:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eens met Broken Balance. Mensen die al jaren met compleet uitgewerkte theorieën in hun gedachten zaten lijken wel butthurt omdat het verhaal een iets andere richting uit is gegaan dan zij hadden verwacht. Ik had in S8 ook liever 10 afleveringen van een uur gehad, maar het is nu zo. Die extra lange afleveringen hadden ook wel iets imo.

Ik vind het onterecht dat de reeks nu uiteindelijk zo hard wordt afgekraakt. Ik heb echt 8 seizoenen genoten van bijna iedere aflevering. Schitterend werk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2019 08:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dit einde is enorm goed


Vind het onvoorstelbaar dat jullie dit einde goed vinden, ik voel er weinig voor om er nog heel diep op in te gaan, maar ik wou dat ik er hetzelfde over dacht. :x Heb echt m'n best gedaan het van alle kanten te bekijken, maar het gevoel van enorme teleurstelling blijft helaas verruit de bovenlliggende gedachte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2019 08:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Niet geheel sattisfied met de laatste aflevering; In mijn ogen had de dood van Dani beter gekunnen, Jon is toch een Targaryan, die had dan Drogon toch ook kunnen laten vuurballen... Of samen dood kunnen gaan.

Net als de dood van de 2 Lannisters incestjes, had er eentje nog half laten leven dat Thyrion de final blow gaf.

Bran te voor de hand liggend, lijkt mij wel een prima koning. En Sansa die the North toch onafhankelijk krijgt wat ook dikke prima is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2019 08:55 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Broken Balance schreef:
Dit einde is enorm goed


Vind het onvoorstelbaar dat jullie dit einde goed vinden, ik voel er weinig voor om er nog heel diep op in te gaan, maar ik wou dat ik er hetzelfde over dacht. :x Heb echt m'n best gedaan het van alle kanten te bekijken, maar het gevoel van enorme teleurstelling blijft helaas verruit de bovenlliggende gedachte.


Waar ben je dan teleurgesteld over? Want hoe je het ook wendt of keert, op deze manier zou GoT altijd zijn geëindigd. De enige teleurstelling die ik kan vinden is dat dit 100x beter was als er nog een seizoen bij was en dat het verhaal zodoende beter was uitgeschreven. Dan was het einde meer satisfying, maar door het haastig geschreven seizoen en de teleurstelling die daar al over heerst, is deze finale al niet meer te redden voor wat het is. Het zal toch nooit goed genoeg zijn.

Zoals je bij de persoon boven mij ziet, er is teleurstelling omdat het niet op de manier is geëindigd zoals mensen hadden gehoopt of getheoretiseerd. Maar dat hou je altijd en is niet echt heel fair. Als het op een domme onzinnige manier beëindigd was, dan snap ik het, maar dat is het niet. Het komt allemaal gewoon neer op de teleurstelling van het haastige en slechte schrijven sinds seizoen 7.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2019 09:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waar de karakters geëindigd zijn is voor mij niet eens een enorme issue (wel een paar wtf dingen maargoed) maar de manier hoe ze op de plekken gekomen zijn voelt gewoon gerushed en niet verdient. Sommige shit komt gewoon uit de lucht vallen. Het gevoel van teleurstelling dat ik heb komt door de grote hoeveelheid verloren potentie die ze makkelijk hadden kunnen toepassen als ze er gewoon 8 of 9 volledige 10 afleveringen seizoenen van gemaakt hadden. Zoals ik in dit topic ook al vaak heb laten merken zijn er verspreid over het seizoen een paar hele vette keuzes gemaakt, maar hoe het dan allemaal tot een conclusie komt is voor mij verre van satisfying

Misschien ligt het aan mij, je hoeft het ook niet met me eens te zijn, maar dat is het gevoel dat ik er vlak na de aflevering aan over hield. Dus inderdaad letterlijk dit:
Broken Balance schreef:
Het komt allemaal gewoon neer op de teleurstelling van het haastige en slechte schrijven sinds seizoen 7.

Ik ben ook zo iemand die finaal ondersteboven is gegaan aan alle theorieën en voorspellingen die alles en iedereen deed. Maar denk dat ik de "logische" eindes beter had gevonden. Had het idee dat ze nu puur de onverwachte keuzes maakten zodat het onvoorspelbaar was, en niet omdat het verdient/opgebouwd is. (volg je me nog :lol: ) Dany die gek werd was voor mij een fantastische keuze omdat hier eigenlijk al vanaf seizoen 1 naar gehint werd. Maar Bran op de fucking troon slaat gewoon nergens op, toen ze dat gedoe begonnen over "wie heeft het beste verhaal" hoe de fuck ga je aan een of ander boertje vertellen "jaa je nieuwe koning is een soort bomen god die niemand ooit gezien heeft die dieren kan overnemen en in het verleden en de toekomst kan kijken, je moet nu naar hem luisteren want hij is democratisch gekozen". Ik dacht echt dat ze op dat moment voor Jon zouden kiezen, maar dat deden ze niet omdat dat te voor de hand liggend zou zijn. En waar ik nog het meest van moest cringen was het "lord of the rings" moment met dat boek A Song Of Ice And Fire, fucking Samwell knipoogde nog net niet in de camera met een duimpie omhoog
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2019 10:07 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik snap je, volgens mij praten we grotendeels ook langs elkaar heen, want dat is ook wat ik zeg.

Rickzel schreef:
maar de manier hoe ze op de plekken gekomen zijn voelt gewoon gerushed en niet verdient. Sommige shit komt gewoon uit de lucht vallen. Het gevoel van teleurstelling dat ik heb komt door de grote hoeveelheid verloren potentie die ze makkelijk hadden kunnen toepassen als ze er gewoon 8 of 9 volledige 10 afleveringen seizoenen van gemaakt hadden. Zoals ik in dit topic ook al vaak heb laten merken zijn er verspreid over het seizoen een paar hele vette keuzes gemaakt, maar hoe het dan allemaal tot een conclusie komt is voor mij verre van satisfying


Dit zeg ik namelijk ook. Het is het feit dat de schrijvers het gehaast hebben waardoor de karakterbogen en verhaalboog tekort zijn gekomen en niet satisfying zijn. Dat is de rede voor alle teleurstelling. Zoals ik zeg, GoT zou altijd zo zijn geëindigd, maar het was 100x beter geweest als het laatste verloop beter was uitgewerkt/geschreven. Iedereen is het daar ook mee eens, zelfs de acteurs en regisseurs, HBO had het ook langer willen hebben.

Rickzel schreef:
Misschien ligt het aan mij, je hoeft het ook niet met me eens te zijn, maar dat is het gevoel dat ik er vlak na de aflevering aan over hield. Ik ben ook zo iemand die finaal ondersteboven is gegaan aan alle theorieën en voorspellingen die alles en iedereen deed. Maar denk dat ik de "logische" eindes beter had gevonden. Had het idee dat ze nu puur de onverwachte keuzes maakten zodat het onvoorspelbaar was, en niet omdat het verdient/opgebouwd is. (volg je me nog ) Dany die gek werd was voor mij een fantastische keuze omdat hier eigenlijk al vanaf seizoen 1 naar gehint werd. Maar Bran op de fucking troon slaat gewoon nergens op, toen ze dat gedoe begonnen over "wie heeft het beste verhaal" hoe de fuck ga je aan een of ander boertje vertellen "jaa je nieuwe koning is een soort bomen god die niemand ooit gezien heeft die dieren kan overnemen en in het verleden en de toekomst kan kijken, je moet nu naar hem luisteren want hij is democratisch gekozen". Ik dacht echt dat ze op dat moment voor Jon zouden kiezen, maar dat deden ze niet omdat dat te voor de hand liggend zou zijn. En waar ik nog het meest van moest cringen was het "lord of the rings" moment met dat boek A Song Of Ice And Fire, fucking Samwell knipoogde nog net niet in de camera met een duimpie omhoog


Ik had ook gemixte gevoelens bij het einde. Ik volgde ook veel theorieen, maar die gingen enorm de diepte in ook, dat heeft de serie zelf nooit gedaan. Dit einde zat er aan te komen, hoe dan ook, dat zie je in alle aspecten van de serie terug en werd aan het einde van deze aflevering vooral door Tyrion mooi verwoord.

De keuzes waren niet enorm onverwacht, soms wel natuurlijk maar de catchphrase van Game Of Thrones is onvoorspelbaar, al vanaf seizoen 1.

Bran is een logische keuze omdat hij door zijn staat altijd logisch oordeelt, het is zelfs de meest logische keuze. Want je ziet wat voor fouten er heersen in de andere mensen. Bran is altijd rationaal en eerlijk. Maar ik snap dat het uit de lucht valt, want wederom had dit veel meer opbouw nodig zodat het logischer lijkt en niet uit de lucht komt

Jon kozen ze niet omdat hij soms "te nobel" is, zoals je zag bij Dany, hij ging logica uit de weg voor liefde en loyaliteit. Dat zou niet goed zijn geweest en dat is ook de rede die ze gaven. Dat boek van Fire en Ice was wel een geinig momentje, maar er zou altijd een soort fan-service in zitten. Wat daarbij allemaal komt, de banter en het gekloot tussen die 5, is weer typisch geweldig GoT, hetgeen wat ik ook ga missen.


Dus zoals gezegd, ik snap de teleurstelling voor dit soort dingen en dat het niet satisfying is. Maar het valt allemaal terug op het feit dat het einde is gehaast door de schrijvers in de laatste twee seizoenen waardoor er niet genoeg back-story, opbouw en vloeiende karakterbogen waren, daardoor leek alles veel abrupter, onlogisch en uit het niets is. Dat heeft dit seizoen en het einde genekt.

Het camera, acteer en regisseerwerk is namelijk geweldig gedaan, over alle seizoenen. Zij hebben van het belabberde schijtwerk van de mensen die het daadwerkelijk hebben verpest, D&D, nog iets kunnen maken waar goede momenten in zaten en dat het einde (voor mij iig) niet een flop maakte. Vooral als je voorbij het slechte schrijfwerk van die twee mensen kijkt en naar het verhaal van GoT als geheel kijkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2019 10:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja ik lul ook finaal langs je heen maar dit werkt ook therapeutisch he, dat snap je :lol: Misschien als ik er over een weekje nog eens over na denk kan ik er wat meer vrede mee hebben. Al met al blijft het een magistrale serie waar ik veel te diep in zat, en ik denk dat het ook nooit aan de gigantische verwachting kon voldoen. Al dat gebullshit over petities en weet ik veel wat kan ik ook slecht tegen, maar had een aantal dingen graag anders gezien :)

Slaap er niet minder goed om though, al lijkt het misschien niet zo uit m'n rant :lol:

edit: jouw laatste punt helemaal mee eens, het is prachtig gemaakt, dat shot dat Drogon achter Dany z'n vleugels wappert, of het Clegane gevecht, of delen van de Long Night, echt fucking mooi gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2019 10:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Precies, omdat zo veel mensen zo enorm waren geïnvesteerd in die serie, voelen ze zich haast verraden door de schrijvers die er met de pet naar hebben gegooid. Compleet begrijpelijk, maar het gros springt gewoon op de bandwagon en wil alles negeren wat de serie geweldig maakt om de hele serie vervolgens af te rekenen op het werk van twee geldhongerige gasten over 1,5 seizoen (het is gehaast omdat ze straks aan de nieuwe star wars gaan werken, die klus kregen ze voor het schrijven van het laatste seizoen aangeboden). Niet naar jou gericht dit trouwens :P.

Ik denk dan zelf, richt je afgunst op de schrijvers, en niet op de gehele serie.

Trouwens een ding wat ook geinig was wat ik me nu pas besef.

Davos is begonnen als iemand die niet goed kan lezen en niet kon schrijven/spellen e.d.
En aan het einde van het seizoen gaat hij de grammar nazi uithangen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2019 10:20 
 
Hardtraxx Veteran

Vond het een heel goed einde :D Goed als in waar iedereen is uitgekomen. Grappig dat mijn vriendin dus het tegenoverstelde vind, zoals dus vele.

Dat shot met Dani en de drakenvleugels :drool: Het stuk vooruit in de tijd vond ik juist enorm slim gedaan. Lees net dat iemand het goed/leuk vond dat Jon weer terug is bij de Night Watch,ik interpreteerde dat heel anders. Namelijk niet dat hij terug is bij de Night Watch maar met Tormund en de Wildlings vertrekt naar achter de muur.

Al met al heel tevreden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2019 10:23 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Zoals het nu eindigt btw, het zou me niet verbazen dat HBO in een later stadium, na de eerste spinoff over het ontstaan van de Whitewalkers en The Long Night, alsnog besluit om het verhaal opnieuw op te pakken 10 jaar na dato. Als vervolg.

Met
Jon als King of the free men, Bran als koning en Sansa als koningin in het noorden. Vervolgens heb je Arya die iets verschrikkelijks oid ontdekt daar in het westen waar ze heen gaat en een vervolg op Dany en Drogon. Het zou me niet verbazen en het is wishful thinking, maar ik denk niet dat HBO tevreden is met hoe het is afgelopen op deze manier en ik denk dat veel fans er ook geen probleem mee zouden hebben. Het lijkt wel enigszins zo opgezet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2019 10:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Snap uberhaupt niet waarom ze een spinoff gaan maken over het ontstaan van de White Walkers als je nu al weer wat een gigantisch lame einde de Walkers hebben. Die hele origin boeit me al geen reet meer :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2019 10:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Snap uberhaupt niet waarom ze een spinoff gaan maken over het ontstaan van de White Walkers als je nu al weer wat een gigantisch lame einde de Walkers hebben. Die hele origin boeit me al geen reet meer :lol:


1. Het wordt niet geschreven door D&D maar door Martin en nog een goede schrijfster.

2. Het is 10,000 jaar voor GoT. Het gaat vooral over dat veel historie niet is wat het lijkt en wat is verteld in GoT en de backstory. Dus alles wat je in GoT hebt gezien een gehoord hoeft niet per se waar te zijn tot een zeker punt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2019 11:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:

1. Het wordt niet geschreven door D&D


Subscribe
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2019 16:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Precies, omdat zo veel mensen zo enorm waren geïnvesteerd in die serie, voelen ze zich haast verraden door de schrijvers die er met de pet naar hebben gegooid. Compleet begrijpelijk, maar het gros springt gewoon op de bandwagon en wil alles negeren wat de serie geweldig maakt om de hele serie vervolgens af te rekenen op het werk van twee geldhongerige gasten over 1,5 seizoen (het is gehaast omdat ze straks aan de nieuwe star wars gaan werken, die klus kregen ze voor het schrijven van het laatste seizoen aangeboden). Niet naar jou gericht dit trouwens :P.

Ik denk dan zelf, richt je afgunst op de schrijvers, en niet op de gehele serie.

Trouwens een ding wat ook geinig was wat ik me nu pas besef.

Davos is begonnen als iemand die niet goed kan lezen en niet kon schrijven/spellen e.d.
En aan het einde van het seizoen gaat hij de grammar nazi uithangen :lol:

Dat grammar nazi gedeelte deed ie eerder dit seizoen ook al bij Tyrion. Was echt hilarisch!

Ben benieuwd waar de spin-offs over gaan. Heb gelezen dat er drie zouden komen. Lijkt me wel cool als je ziet wat Arya heeft ontdekt in het westen van Westeros.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2019 17:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vond de laatste afleveirng wel oke. Alleen wederom slecht geschreven. Het feit dat Tyrion als gevangene even bepaald dat bran de beste keuze is en dat iedereen gewoon ff ja zegt zonder Bran eigenlijk te kennen in zijn hoedanige staat is echt slecht. Dat Bran het uiteindelijk word vind ik wel redelijk logisch. Er werd al (onbewust) naar gehint in Seizoen 5 na Jeofreys dood. Tywin Lannister had aan Tommen gevraagd wat een goede heerser zou zijn en dat was iemand met Wijsheid.
Ook snapte ik niet helemaal waarom Jon naar de Night's Watch werd gestuurd. Waarom zou die nog bestaan zonder WW's? Uberhaupt dat hij nog leefde sloeg ergens op. Drogon had hem 100% gesloopt en anders Grey Worm wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2019 18:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vanavond beginnen aan de serie El Recluso. Mexicaanse gevangenis serie! :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2019 18:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Eerste aflevering gekeken van Chernobyl. Heftig...

You is wel oke. Beetje zo'n serie voor tussendoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2019 19:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Vanavond beginnen aan de serie El Recluso. Mexicaanse gevangenis serie! :drool:

Net de eerste 3 afleveringen gekeken. Heel vet tot nu toe, zit geen saai moment in. Alleen het (matige) engels is niet goed te verstaan en daar zit geen ondertiteling bij dus nederlandse ondertiteling ipv engelse is wel aan te raden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2019 20:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Over het algemeen wel met Rickzel eens wat betreft GoT.
Het grote verschil met eerdere seizoenen is imo dat het nu aanvoelt alsof de personages dingen doen om het plot maar vooruit te duwen, samen met het feit dat er gewoon meer afleveringen nodig waren (heb ergens gelezen dat HBO 10 seizoenen wou met elk 10 afleveringen?). Hierdoor voelt het aan alsof alle personages onlogische dingen doen/ zich "out of character" gedragen. Als er gewoon meer afleveringen waren geweest was bijvoorbeeld de hele mad queen switch een stuk beter geweest denk ik.

Dat Bran uiteindelijk koning wordt vond ik eerst helemaal niks, maar nu ik er wat meer over nadenk kan ik er wel mee leven. Niet omdat hij een goede keuze zou zijn maar omdat hij Bran niet meer is, hij is de 3 eyed raven. Van wat ik heb begrepen is de 3 eyed raven een soort van gezamenlijk bewustzijn van all vorige 3 eyed ravens en nauw verbonden met de children of the forest en the old gods, die nu zo dus op een bepaalde manier westeros weer in de macht hebben. Vond het wel opvallend dat hij van te voren wist dat hij koning zou worden, dus hij liet Daenerys Kings Landing gewoon verbranden. En was het hele punt van de (vorige) 3 eyed raven dan om Bran naar hem toe te lokken, zodat hij uiteindelijk koning kon worden? Maargoed, ik denk hier waarschijnlijk veel te veel over na. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2019 23:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Net als de dood van de 2 Lannisters incestjes, had er eentje nog half laten leven dat Thyrion de final blow gaf.


No offense maar dit was wel heel erg kut geweest zeg. Sorry dat ik dit als voorbeeld neem, maar dit is voor mij een perfect voorbeeld van waarom ik het helemaal niet erg vind dat het geëindigd is zoals het is, ipv wat sommige mensen hadden gehoopt dat het was. Want dit zou echt nog vele malen kutter zijn xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2019 06:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
rakkietakkie schreef:
Net als de dood van de 2 Lannisters incestjes, had er eentje nog half laten leven dat Thyrion de final blow gaf.


No offense maar dit was wel heel erg kut geweest zeg. Sorry dat ik dit als voorbeeld neem, maar dit is voor mij een perfect voorbeeld van waarom ik het helemaal niet erg vind dat het geëindigd is zoals het is, ipv wat sommige mensen hadden gehoopt dat het was. Want dit zou echt nog vele malen kutter zijn xd


Ik snap je. Maar het was dan precies de wrok van thyrion die eruit zou komen. Wat dan weer perfect past in zijn personage. Toch dat verraden, toch soms zo omkunnen slaan als type
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2019 08:14 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

tomac schreef:

Ook snapte ik niet helemaal waarom Jon naar de Night's Watch werd gestuurd. Waarom zou die nog bestaan zonder WW's? Uberhaupt dat hij nog leefde sloeg ergens op. Drogon had hem 100% gesloopt en anders Grey Worm wel.


Hij is ook niet bij de Night's Watch, maar bij de free folk. Mede omdat niemand behalve Winterfell een fuck gaf om de muur, wist niemand hoe het daar was. Drogon had Jon niet gesloopt want Targaryen, Grey Worm wel denk ik. Alleen hij zou er niets mee winnen. Het domme was meer dat Grey Worm pleite ging en zodoende hadden ze Jon gewoon prima kunnen terugroepen.

LV1 schreef:
Dat Bran uiteindelijk koning wordt vond ik eerst helemaal niks, maar nu ik er wat meer over nadenk kan ik er wel mee leven. Niet omdat hij een goede keuze zou zijn maar omdat hij Bran niet meer is, hij is de 3 eyed raven. Van wat ik heb begrepen is de 3 eyed raven een soort van gezamenlijk bewustzijn van all vorige 3 eyed ravens en nauw verbonden met de children of the forest en the old gods, die nu zo dus op een bepaalde manier westeros weer in de macht hebben. Vond het wel opvallend dat hij van te voren wist dat hij koning zou worden, dus hij liet Daenerys Kings Landing gewoon verbranden. En was het hele punt van de (vorige) 3 eyed raven dan om Bran naar hem toe te lokken, zodat hij uiteindelijk koning kon worden? Maargoed, ik denk hier waarschijnlijk veel te veel over na.


Is juist de meest logische keuze, een persoon dat alleen maar ziet wat juist is en wat gaat komen en is gebeurd. Dat zou juist de meest onbevooroordeelde en rechtvaardige persoon zijn, en in een tijd van vrede is dat nodig. Het komt uit de lucht vallen want gebrek aan schrijfwerk en afleveringen om dat ook goed op te bouwen, maar de keuze is goed.

En is geloof ik al gezegd, maar Bran ziet de toekomst, als hij zegt wat er gaat gebeuren verandert de complete toekomst en ziet hij niet meer wat er gaat gebeuren. Daarom zegt hij niets over de toekomst en bemoeit zich er ook niet mee, dat doet de 3 eyed raven.


rakkietakkie schreef:
Ik snap je. Maar het was dan precies de wrok van thyrion die eruit zou komen. Wat dan weer perfect past in zijn personage. Toch dat verraden, toch soms zo omkunnen slaan als type


Juist niet, dat zou zo enorm cliche zijn. Het feit dat Tyrion Jamie weg heeft gestuurd om hunzelf en het kind te redden en om ze vervolgens beiden dood te vinden onder de stenen is juist de grootste klap. Hij wou ze redden zodat ze veilig zouden zijn om er keihard achter te komen dat ze dood zijn. Dat is een stuk harder dan dat hij nog een kort praatje met zijn broer zou kunnen maken, het emotionele gedeelte deden ze al in episode 5. De wrok was er al omdat ze onschuldige mensen en kinderen had vermoord en dan daar bovenop nog zijn laatste familie, genoeg wrok.
Vorige  1 ... 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260 ... 321  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic